دیدنی های تبریز

لیست مراکز خرید تبریز

بسیاری اعتراف می‌کنند که خرید بخش مهمی از سفر است و گاهی اوقات به اندازه گشت و گذار و صرف غذا در خارج از خانه اهمیت دارد. از نظر ما هم بد نیست که قبل از  آماده شدن برای سفر در مورد مراکز خرید برتر مقاصد خود اطلاعاتی کسب کنید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد بهترین مراکز خرید تبریز و آنچه که هر کدام را خاص می‌کند مطلع شوید.

تبریز از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم، قطب تجاری ایران محسوب می‌شده است. علاوه بر بازارهای قدیمی، در سال‌های اخیر مراکز خرید جدیدی در این شهر ایجاد شده و آن را به قطب تجاری شمال غرب ایران تبدیل کرده است.

اگر به این کلانشهر مدرن رفتید، سری هم به مراکز خرید شهر بزنید و حسابی خرید کنید. در اینجا سوغات و محصولات متفاوت و بسیار ارزشمندی از جمله کفش چرم، فرش، تابلو فرش و… پیدا می‌شود. در ادامه، مراکز خرید مهم تبریز را زیر ذره بین قرار می‌دهیم و از ویژگی‌های هر کدام برایتان صحبت می‌کنیم. با سپنجا همراه باشید.  برای اجاره سوئیت در تبریز روی لینک کلیک کنید.

راهنمای کامل بهترین خرید از مراکز خرید تبریز

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است و در دوره صفویه به عنوان پنجمین شهر بزرگ جهان شناخته می‌شد و همچنین بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و مدرن‌ترین شهر ایران در عصر قاجار بود.سفر به شهر تبریز دلایل متعددی دارد. این شهر زیبا عده‌ای را به سمت آثار تاریخی و دیدنی بسیارش می‌کشاند و عده‌ای دیگر را به خرید از مراکز خرید فراوانش سوق می‌دهد.  لیست نسبتاً جامع مراکز تجاری جدید و بازرهای قدیمی این شهر را در سپنجا ببینید. اینها شامل:

مرکز خرید لوکس لاله پارک تبریز، برندهای اصل

مرکز خرید لاله پارک از مجتمع‌های لوکس و مجهز تبریز است. این مجتمع شش طبقه در کنار هتل لاله پارک شهر واقع شده است و بیش از ۱۱۸ فروشگاه مختلف دارد. مجتمع از امکاناتی نظیر سینما، شهربازی بزرگ، آسانسور، پارکینگ، رستوران‌های متنوع با انواع غذاهای بین‌المللی، فست‌فود و همینطور غذاهای سنتی برخوردار است.

لاله پارک

جالب است بدانید، اکثر برندهای معروف از جمله ترک، کوتون، دیفکتو، منگو، تراست، فندی و سایر برندهای مشهور جهان در مرکز خرید لاله پارک نمایندگی دارند. فودکورت این مجموعه بیش از ۱۸ رستوران دارد و انواع غذاها را بهترین کیفیت، برای مشتری‌ها سرو می‌کنند. این یکی از بهترین مراکز خرید تبریز است و می‌توان انواع پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهر، لباس‌های ورزشی و سایر لوازم ورزش، لوازم خانگی، لوازم صوتی _تصویری و… را در آن تهیه کرد.

ساعات کار لاله پارک: در روزهای عادی از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲/۳۰

تلفن روابط عمومی لاله پارک : ۳۶۶۰۰۷۷۷ با کد ۰۴۱

آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بزرگراه پاسداران، جنب میدان شهید فهمیده

مرکز خرید ستاره باران؛ بهشت مادران و کودکان

مجتمع تجاری-تفریحی ستاره باران از مراکز خرید لوکس ولاکچری شهر تبریز است. این مجتمع بالغ بر ۲۸۰۰۰ متر مربع مسحات دارد و به عنوان یک مجموعه‌ی چند عملکردی فعالیت می‌کند. ستاره باران علاوه بر واحدهای تجاری مجلل، دارای بخش‌های اداری، تفریحی و خدماتی نیز هست که در بخش تجاری‌اش می‌توان اکثر برندهای معتبر روز جهان را پیدا کرد. به شما توصیه می‌کنیم حداقل یک بار قدم زدن در داخل این مجموعه زیبا را امتحان کنید.

مطالعه بیشتر: مرکز خرید ستاره باران تبریز | مرکزی لوکس‌ و مدرن + عکس

برج ستاره باران از بهترین مراکز خرید تبریز است و معماری کاملاً مدرن دارد. نمای این برج شب‌ها خیلی دیدنی‌تر می‌شود، چون روی بدنه ساختمان از نورپردازی فوق‌العاده زیبا و جذاب استفاده شده است. پوشاک، اکسسوری، انواع شال و روسری، انواع عطر و ادکلن، ساعت، عینک، لوازم آرایشی، کیف و کفش، موبایل و … در واحدهای تجاری این مجتمع بزرگ به راحتی پیدا می‌شود.

آدرس: تبریز ـ میدان جهاد، روبروی شرکت نفت

تلفن: ۳۴۴۱۰۴۴۱-۰۴۱

ستاره باران

مرکز خرید اطلس؛ برج همه چیز تمام

مرکز خرید اطلس یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری لوکس تبریز است که در ۱۸ طبقه ساخته شده است. از این تعداد طبقات، ۹ طبقه به مرکز خرید اختصاص داده شده است و مجموعاً حدود ۱۶۰ مغازه را در خود جای داده است. این مرکز خرید هم یکی از بهترین مکان‌ها برای برندپوشان است، چون تعدادی از برندهای روز دنیا از جمله کاراجا، حوله آذرریس، سامسونگ و برندهای ترک در آن نمایندگی دارند.

این مطلب را هم بخوانید
مرکز خرید ستاره باران تبریز | مرکزی لوکس‌ و مدرن + عکس

مجتمع اطلس یکی از بهترین مراکز خرید تبریز است و  به امکانات رفاهی مختلف برای مشتریان مجهز است. امکاناتی نظیر: فودکورت، شهربازی، آسانسور، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، هایپرمارکت، سالن برگزاری مراسمات و…. که یک تجربه خرید فوق‌العاده، را به شما منتقل خواهند کرد. اقلام فروشی در این مجتمع شامل انواع پوشاک، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و… می‌شود.

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس

شماره تماس: ۰۴۱۳۳۲۴۹۰۰۱

مرکز خرید برج بلور

این یک برج ۲۵ طبقه است که عملکردی تجاری-اداری دارد. ۳ طبقه از این ساختمان بلند به مراکز خرید اختصاص داده شده و مغازه‌های لوکس و گران زیادی در آنها جای گرفته است. امکانات رفاهی برج بلور شامل موارد زیر است.

  • یک ستوران گردان در طبقه آخر
  • تالار
  • سالن برگزاری همایش و سینما در طبقه ۲۴
  • فود کورت با ۲۰ واحد فست فود مستقل
  • ۴ دستگاه آسانسور شیشه‌ای
  • ۱۰ دستگاه پله برقی
  • ۳ طبقه پارکینگ و.

اقلام فروشی در این مرکز خرید نیز شامل مواردی چون انواع پوشاک، زیورآلات و… می‌شود.

آدرس برج بلور: آبرسان، فلکه دانشگاه، بین خیابن امام و بزرگراه استاد شهریار

ساعت کاری فروشگاه‌ها: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است.

برج بلور

مرکز خرید جواهر تبریز؛ اولین پل پاساژ ایران

مرکز خرید جواهر را می‌توان به عنوان یکی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین مراکز خرید تبریز معرفی کرد. این مرکز با نمای دیدنی خود، راه ارتباطی ما بین دو بلوار ۲۹ بهمن و استاد شهریار تبریز را تشکیل داده است. در واقع روی این دو بلوار بنا شده است. جالب است بدانید بالغ بر ۶۰ واحد تجاری در این مجتمع فعالیت دارند. این مرکز خرید، اقلامی مانند انواع پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، انواع لوازم لوکس، لوازم منزل و کادوئی، لوازم راحتی منزل( مبل و تشک، ملحفه) و… را عرضه می‌کنند.

آدرس:  حدفاصل عرضی بلوار شهریار و بلوار ۲۹ بهمن، مقابل دانشگاه تبریز

ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱

مرکز خرید رویال؛ دوست‌داران بولینگ بشتابید

مرکز خرید رویال جزو اولین مجتمع‌های شیک و مدرن شهر است و تقریباً ۱۰۰ واحد تجاری دارد. در این ۱۰۰ واحد هر نوع کالایی اعم از پوشاک زنانه و مردانه، انواع کیف و کفش، وسایل کادویی، لوازم لوکس و… عرضه می‌شود. بازدید کنندگان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به پاساژ سر بزنند و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مرکز خرید رویال

مرکز خرید رویال از پربازدیدترین مراکز خرید تبریز است چون بازدید کنندگان می‌توانند به دلیل تنوع اجناس، یک خرید کامل و متنوع داشته باشند. همچنین تفریح و وقت‌گذرانی با خانواده از مزایای انتخاب این مرکز خرید است. چون امکانات سرگرم کننده‌ای مثل سالن بولینگ و شهربازی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است. بعد از خرید و گشت و گذار اگر احساس خستگی کردید، به فودکورت مجتمع مراجعه کنید و با امتحان غذاهای بی‌نظیر، تجربه و لذت خرید از این مکان را برای خود دوچندان کنید.

آدرس: ضلع شرقی میدان جهاد

شماره تماس : ۰۴۱۳۴۴۳۰۶۲۹

 برج شهر؛ تجربه خرید مارپیچ

اگر دوست دارید یک خرید مارپیچ را تجربه کنید، سری به برج شهر تبریز بزنید. ساختمان برج شهر به صورت مارپیچ ساخته شده و شما در حین خرید از مغازه‌ها، در طول مارپیچ بالا و بالاتر می‌روید. اما این تنها معماری مارپیچ برج شهر نیست که آن را خاص و متمایز کرده است، اجناسی که در مغازه‌های آن عرضه می‌شوند هم بسیار جذابند. برج شهر به امکانات زیادی مثل کافه، رستوران، پارکینگ و… مجهز است.

آدرس: تبریز، بلوار ۲۹ بهمن

ساعت کاری فروشگاه‌های برج: روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه‌، چهارشنبه و پنج‌شنبه به صورت شبانه‌روزی، روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و جمعه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸

رشدیه؛ هرمی برای زنان

اکثر مراکز خرید تبریز با معماری خاص ساخته شده‌اند. مرکز خرید رشدیه نیز دارای معماری خاص و هرمی شکل است. این مجتمع به دلیل داشتن پوشاک مجلسی متنوع و انواع لوازم آرایشی و جواهرات، یک مرکز خرید ایده‌‌آل برای خانم‌هاست. رشدیه بیش از ۲۴۰ واحد تجاری را در سه طبقه جای داده و امکاناتی مثل پارکینگ، سرویس بهداشتی،  رستوران، کافی‌شلپ و غیره دارد.

آدرس: تبریز، شهرک رشدیه، میدان فهمیده

مراکز خرید تبریز

والمان؛ طولانی‌ترین مرکز خرید تبریز

والمان که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر تبریز است به صورت زیرزمینی ساخته شده است و معماری جالب آن هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این مجتمع بیش از ۴۰۰ واحد تجاری را در خود جای داده و مغازه‌هایی با اجناس متنوع و زیبا دارد. علاوه بر اینها امکاناتی نظیر کتابخانه، رستوران، کافه، هایپرمارکت، و… در این مکان تعبیه شده است. آدرس: تبریز – ضلع غربی خیابان شریعتی

این مطلب را هم بخوانید
مسجد کبود تبریز، فیروزه ی درخشان ایران

پیاده‌راه تجاری تربیت؛ در امتداد جاده ابریشم

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تبریز، پیاده‌راه تجاری تربیت است. این مکان قسمتی از مسیر جاده ابریشم است و در گذشته مسیر عبور و مرور وسایل نقلیه بوده اما امروز در دو طرف آن مغازه‌های متنوع زیادی برای خرید دیده می‌شود. شما می‌توانید با خیالی آسوده به قدم زدن در بین مغازه‌های دو طرف این خیابان بپردازید و اقلام مورد نیاز خود را با نازل‌ترین قیمت تهیه کنید. انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، لوازم خانگی و… در این مکان عرضه می‌شود.

آدرس: خیابان امام تبریز و بالاتر از میدان ساعت قرار دارد.

مجتمع تجاری پردیس؛ قصر پوشاک

مجتمع سه طبقه پردیس با بیش از ۵۴ واحد تجاری به عنوان یکی از برترین مراکز خرید شهر تبریز شناخته می‌شود. این مجتمع در در پیاده‌راه تربیت واقع شده است و تقریباً اکثر واحدهای آن در زمینه فروش پوشاک فعالیت می‌کنند. توصیه می‌کنیم حتماً از مجتمع تجاری پردیس بازدید کنید و لذت چرخیدن در بین مغازه‌های پر از پوشاک آن را نصیب خود کنید.

پیاده‌ راه شهریار و فلکه ولیعصر

یکی از بهترین مراکز خرید تبریز در اطراف فلکه بزرگ ولیعصر قرار دارد. اینجا هم با  پیاده‌راهی طولانی روبرو خواهید شد که در دو طرف آن فروشگاه‌های متعدد فعالیت می‌کنند. اجناس متنوع و باکیفیت از انواع برندهای داخلی و خارجی در مغازه‌ای پیاده راه شهریار پیدا می‌شود و علاوه بر خرید، از لذت تماشای آب‌نمای زیبای فلکه ولیعصر و لذت بردن از فضا و هوای دلپذیر این ناحیه بهرمند خواهید شد.

مراکز خرید تبریز

بازار تاریخی تبریز

تبریز از قدیم الایام محل تبادل فرهنگی بوده و مجموعه بازار تاریخی آن یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری در جاده ابریشم بوده است. مجموعه بازار تاریخی تبریز از مجموعه‌ای از سازه‌ها، بناها و فضاهای محصور آجری به هم پیوسته و سرپوشیده برای کارکردهای مختلف تشکیل شده است. تبریز و بازار آن پیش از این در قرن سیزدهم میلادی، زمانی که این شهر در استان آذربایجان شرقی به پایتختی پادشاهی صفوی تبدیل شد، رونق و شهرت داشت.

این مجموعه که یکی از بهترین مراکز خرید تبریز است دارای عملکردهای مختلف تجاری، مذهبی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، بهداشتی و مسکونی است. مجموعه بازار تبریز از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که راسته‌ها، راهروها، کاروانسرا، تیمچه، چار سو، میدان، بازار، بقعه، مسجد، حمام، مدرسه، حسینیه، سالن ورزشی، کتابخانه، موزه و… را شامل می‌شود. بازار تبریز به عنوان یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین بازارهای به هم پیوسته، گواه اصالت تجارت و معماری شرق است. سری به این بازار تاریخی بزنید تا علاوه بر خرید، سفری به تاریخ داشته باشید.

مطالعه بیشتر: بازار تبریز کجاست؟

کلام آخر

اکثر گردشگران از خرید کردن به عنوان دوست‌داشتنی و دلچسب‌ترین بخش سفر خود، یاد کرده‌اند. توصیه می‌کنیم سفر به شهر تبریز را با یک برنامه‌ریزی دقیق آغاز کنید. به عنوان مثال ابتدا برای خود هتل رزرو کنید، سپس به بهترین جاهای دیدنی آن سر بزنید و در آخر از لیست بهترین مراکز خرید تبریز مذکور، جای مناسب را برای خرید و تهیه سوغات انتخاب کنید. در کل سعی کنید لذت خرید را با لذت دیدن جاهای تازه ترکیب کنید تا سفری کامل داشته باشید.

این شهر در کنار بازارهای تاریخی، مراکز خرید جدیدی دارد که امکانات رفاهی مختلف را برای هریک باتوجه به نیازهای افراد در نظر گرفته است. مثلاً سعی کرده در کنار واحدهای تجاری، رستوران و سالن‌های بازی قرار دهد تا بازدید کنندگان بعد از گشت و گذار و خرید به غذاخوردن و رفع خستگی‎ بپردازند. ما در این مقاله بهترین مراکز خرید شهر تبریز را معرفی کردیم و درباره خصوصیات هریک صحبت کردیم. فودکورت، شهربازی، کافی‌شاپ، سینما، سالن همایش و… از جمه امکانات این مراکز هستند. امیدواریم از خواندن این مقاله‌ی تیم سپنجا لذت و استفاده لازم را برده باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا