جاهای دیدنی تهران

بازدید از ناب‌ترین دریاچه های اطراف تهران

اگر عاشق طبیعت هستید و به دنبال یک سفره یک روزه و کوتاه می‌گردید، دریاچه‌ های اطراف تهران همیشه مقصد مناسبی برای سفر هستند. شما می‌تواند یک صبح جمعه به دیدن این دریاچه‌ها بروید و شب در خانه‌ی خودتان استراحت کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید در مجاورت این دریاچه‌ها نیز کمپ بزنید و یک شب رویایی را سپری کنید. اگر شما هم می‌خواهید برای آخر هفته خودتان یک برنامه سفر جور کنید، خواندن این مقاله از سپنجا را از دست ندهید. برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

معرفی دریاچه های اطراف تهران

یکی از ویژگی‌های خوب شهر تهران، وجود دریاچه‌های زیاد در نزدیکی این کلان شهر است. البته نزدیک بودن این دریاچه‌ها به معنی این است که شما می‌توانید صبح به این مکان‌ها بروید و شب در خانه خودتان باشید. در واقع این مکان‌ها برای کسانی که عاشق طبیعت گردی کوتاه و یک روزه هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

این دریاچه‌ها به خصوص در فصل تابستان که بهترین زمان برای ماهیگیری است، یک سفر جمع‌وجور و لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد. از جمله نزدیک‌ترین دریاچه‌ها و رودخانه‌های نزدیک تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه چیتگر جزو یکی از دریاچه های اطراف تهران است که جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. به طوری که امروزه این مکان به یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شده است و هر تعطیلات میزبان شمار بسیار زیادی از مردم شهر تهران است.

این دریاچه زیبا در غرب تهران در انتهای اتوبان همت قرار گرفته و دارای وسعتی به اندازه ۱۳۰ هکتار است. همین ویژگی باعث شده است تا این دریاچه جزو یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی ایران شناخته شود. البته لازم به ذکر است که دریاچه چیتگر تنها یک دریاچه نیست. بلکه این دریاچه دارای یک مجموعه تفریحی بزرگ است که انواع سرگرمی‌ها در آن وجود دارد.

اگر قصد رفتن به این دریاچه جذاب و چشم‌نواز را دارید، می‌توانید هم در کنار این دریاچه و هم در کنار ساحل سنگی مصنوعی آن اوقات خوشی را بگذرانید. همچنین می‌توانید با سوار شدن بر روی قایق‌های پدالی یا موتوری این مجموعه به میانه دریاچه بروید و یک روز بیادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. همچنین اگر اهل ماهیگیری هستید، می‌توانید با آوردن تور ماهیگیری به این تفریح مفرح بپردازید.

در نزدیکی این دریاچه یک مرکز خرید بزرگ به نام بام لند وجود دارد که به عنوان یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید تهران شناخته شده است؛ بنابراین شما می‌توانید علاوه بر گردش در این دریاچه، چرخی در بازار آن نیز بزنید و از سایر تفریحات این مجموعه مانند سینما ۶ بعدی، پیست پرش و … آن نهایت لذت را ببرید. این مجموعه تفریحی دارای رستوران‌ها و کافه‌های معروفی نیز است و بعد از یک روز گردش در دریاچه می‌توانید غذای دلچسبی میل کنید.

بام لند تهران ؛ جذاب ترین مجموعه تفریحی پایتخت را از دست ندهید!

این دریاچه نسبت به سایر دریاچه های اطراف تهران نزدیک‌تر بوده و برای خوشگذرانی یک روزه یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. مقاله “سفر یک روزه اطراف تهران” را نیز بخوانید.

۲- دریاچه و سد لتیان

شهر تهران دارای ییلاقات بسیار زیادی است. اما این بار به جای رفتن به این مکان‌ها پیشنهاد می‌کنیم که از نزدیک‌ترین دریاچه شهر تهران یعنی دریاچه لتیان دیدن کنید. دریاچه و سد لتیان بر روی جاجرود ساخته شده است و زیبایی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. به طوری که بعد از یک هفته شلوغ و پر دود در تهران، برای چند ساعتی بادی به سرتان می‌خورد و هوایی تازه می‌کنید.

آب این دریاچه بسیار زلال است. به طوری که انگار انعکاس آسمان بر روی این آب افتاده است. این دریاچه در فصل بهار و تابستان منظره‌ای تماشایی با علف‌های سرسبز آن برای شما به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین اگر علاقه بسیاری به طبیعت‌گردی دارید و به دنبال یک مکان مناسب برای پیک نیک می‌گردید، سد لتیان را حتما در لیست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

دریاچه و سد لتیان

در این دریاچه امکان قایق‌سواری، اسکی روی آب، دوچرخه‌سواری و ماهیگیری وجود دارد. همچنین اگر اهل کوهنوردی و یا یوگا هستید می‌توانید در تپه‌های بی‌نظیر این منطقه ساعاتی را به دور از هیاهوی شهر بگذرانید و از انرژی سبز درختان و آب و هوای تازه این منطقه نهایت لذت را ببرید.

از دیگر دیدنی‌های این منطقه کاخ شاه است که در اطراف سد لتیان قرار گرفته است. مسیر رسیدن به سد لتیان سخت نیست. شما می‌توانید هم از مسیر جاده دماوند و هم اتوبان بابایی به این منطقه دسترسی پیدا کنید. فاصله این سد تا تهران تنها ۱ ساعت یعنی چیزی حدود ۴۳ کیلومتر است.

۳- دریاچه‌های تار و هویر

یکی از دریاچه های اطراف تهران دریاچه های تار و هویر است که در اطراف طبیعت بی‌نظیر دماوند قرار گرفته است و هر ساله از ماه اردیبهشت تا آخر تابستان، پذیرای گردشگران بسیار زیادی است. این دو دریاچه جزو یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در اطراف تهران هستند. از آنجایی که این دریاچه در نزدیکی کوه قرار گرفته است، در نتیجه در فصل تابستان، آب و هوای بسیار خنک و مطبوعی دارد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین رستوران های گیاهی تهران

اگر فصل بهار را برای رفتن به این دو دریاچه انتخاب کنید، می‌توانید از دیدن گل‌های لاله سرخ وحشی در اطراف این دریاچه نهایت لذت را ببرید. این دریاچه در حدود ۱.۳ کیلومتر طول و ۴۰۰ متر عرض دارد و عمق آن به ۴۵ متر می‌رسد. فاصله بین دو دریاچه تار و هویر تنها ۳۰ دقیقه است که با یک پیاده‌روی ساده می‌توانید از آن دیدن کنید.

اگر علاقه بسیار زیادی به ماهیگیری دارید، حتما با وسایل و امکانات مجهز بیایید. به این دلیل که دریاچه تار دارای ماهی قزل آلای دم قرمز است و می‌توانید چندین ماهی صید کنید. همچنین اگر به کمپ‌زنی در شب علاقه بسیار زیادی دارید، می‌توانید با شب‌ مانی در این منطقه و با دیدن آسمان پر ستاره در شب، یک شب رویایی را برای خودتان رقم بزنید.

جاهای دیدنی تهران ؛ معرفی ۶ مکانی که نمی شود از آنها گذشت!

۴- سد کرج و یا همان امیر کبیر

با طی کردن چیزی در حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه می‌توانید به یک مسیر بسیار زیبا در میانه مسیر چالوس برسید. اگر قصد رفتن به شمال کشور را دارید، حتما سری به این سد بزنید تا خستگی راه را برای شما کمتر کند. علاوه بر این اگر می‌خواهید بعد از یک هفته شلوغ و پر از آلودگی به یک مقصد هیجان‌انگیز بروید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از سد کرج دیدن کنید.

این منطقه در فصل تابستان بسیار دیدنی است و جزو یکی از بهترین دریاچه های اطراف تهران است. هوای مطبوع و رطوبت ملایم آن در طول روز خاطره‌ای خوش را برای شما رقم می‌زند. شما می‌توانید در این منطقه علاوه بر ماهی‌گیری، سایر تفریحات مانند شنا، قایق سواری و جت اسکی را نیز تجربه کنید.

دریاچه امیر کبیر

همچنین در صورت رفتن به سد کرج و گشت و گذار در این منطقه حتما به آبشارهای هفت چشمه، چاران، روستاهای ارنگه و آتشگاه نیز سری بزنید. علاوه بر این در میانه مسیر دریاچه امیرکبیر، روستایی دیدنی به نام واریان قرار دارد که راه دسترسی به آن تنها با قایق است؛ بنابراین اگر در فصل تابستان سری به این منطقه زدید، دیدن این روستا را از دست ندهید.

جاذبه‌های این دریاچه به قدری زیاد است که پیشنهاد می‌کنیم آخر هفته حتما سری به این دریاچه بزنید تا از نزدیک زیبایی‌های این دریاچه را ببینید.

۵- دریاچه شورمست

بیشتر تهرانی‌ها عادت دارند تا آخر هفته خودشان را در ییلاقات لواسان و روستاهای اطراف آن بگذرانند. اما این بار پیشنهاد می‌کنیم که عادت خودتان را بشکنید و همراه ما باشید و کمی از تهران فاصله بگیرید. این بار قرار است تا شما را به  یکی از دیدنی‌ترین دریاچه های اطراف تهران ببریم. در مسیر جاده فیروزکوه و در نزدیکی شهرستان سوادکوه، دریاچه‌ای دیدنی به نام شورمست قرار دارد که تنها دریاچه طبیعی در این منطقه است.

دسترسی آسان، طبیعت زیبا و بکر در کنار امکانات مناسب آن باعث شده است تا تهرانی‌های بسیاری این مکان را به عنوان یک مقصد گردشگری برای خود انتخاب کنند. آب و هوای رویایی و جذاب در میان انبوهی از درختان، یک آخر هفته به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مسیر راه رسیدن به این دریاچه بسیار زیبا است. گویی که در بهشت زمینی قدم می‌گذارید. این دریاچه مکان مناسبی برای ماهیگیری و شنا نیست. تنها می‌توانید در این منطقه دوچرخه‌سواری کنید و یا در دامان این طبیعت به دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و یا جنگل‌نوردی بپردازید.

همچنین اگر گروهی به این منطقه سفر کردید، می‌توانید شب در این منطقه چادر بزنید و از شب‌های پرستاره آن نهایت لذت را ببرید. البته در منطقه سوادکوه، ویلاها و کلبه‌های چوبی بسیار زیادی نیز وجود دارد که شما می‌توانید یکی از این خانه‌ها را نیز اجاره کنید.

مقاله “دریاچه شورمست مازندران پاتوق تهرانی ها و مسافران شمال!” را نیز بخوانید.

۶- دریاچه لار

اگر آرزوی دیدن دشتی سرسبز با گل‌های شقایق را دارید، پیشنهاد ما به شما دریاچه لار است. گشت و گذار در دریاچه های اطراف تهران خستگی یک هفته پرکار شما را از تن به در می‌کند. این منطقه بخصوص در فصل بهار جزو یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تهرانی‌ها است؛ بنابراین شما می‌توانید تنها با دو ساعت رانندگی به این منطقه رویایی برسید.

اگر فصل تابستان را برای رفتن به دریاچه لار انتخاب کردید، حتما یک کلاه به همراه داشته باشید. چرا که پوشش این منطقه به صورت جنگلی نیست و حتما نیاز به یک سایبان خواهید داشت. پیاده‌روی و یا کوه‌نوردی در این منطقه زیبا، لذتی بی‌پایان به شما هدیه می‌دهد.

اگر قصد ماندن در شب را دارید، توجه به این نکته ضروری است که این منطقه دارای انواع گونه‌های خطرناک جانوری است؛ بنابراین حتما باید وسایل ایمنی به همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های تفریحی نزدیک تهران

دریاچه لار از دریاچه های اطراف تهران

۷- دریاچه اوان

اگر می‌خواهید که آخر هفته‌ی به یادماندنی داشته باشید، دریاچه خیره‌کننده اوان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. طبیعت خیره‌کننده این منطقه در فصل بهار و تابستان، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این دریاچه بی‌نظیر در نزدیکی روستای الموت قرار دارد که فاصله آن با تهران تنها ۳ ساعت و نیم است. از تفریحات رایج این منطقه می‌توان به قایق‌سواری، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی اشاره کرد.

اگر قصد رفتن به این منطقه رویایی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما شب را در این منطقه بخوابید. اما باید چادر، زیرانداز و پتوی مسافرتی به همراه داشته باشید. به این دلیل که شب‌های این منطقه حتی در فصل تابستان نیز بسیار خنک و مطبوع است. دریاچه اوان جزو یکی از منحصر به فردترین دریاچه های اطراف تهران است که برای چند ساعتی شما را از شلوغی تهران دور نگه می‌دارد.

اجاره منزل مبله در تهران

۸- دریاچه لزور

این دریاچه در استان تهران و شهرستان فیروزکوه قرار دارد. دریاچه زیبای لزور به معجز چشمه و سیاه رود مشهور است و به عنوان یک قطب گردشگری در فیروزکوه توانسته است محبوبیت زیادی در بین گردشگران به دست بیاورد. این دریاچه در یک منطقه کوهستانی واقع شده است و به همین دلیل همیشه آب و هوایی مطلوب دارد و در شب های تابستان خنکی هوای این منطقه بسیار لذت بخش است.

در کنار این دریاچه میتوانید کمپ کنید و از شب های پر ستاره آن و مناظر زیبای آن در شب حسی متفاوت بگیرید. البته که فراموش نکنید لباس گرم، کیسه خواب و چادر با خود همراه داشته باشید تا با خیالی راحت در کنار دریاچه کمپ کنید.

طبق گفته های دیگر گردشگران، شب ها در این منطقه میتوانید به وضوح کهکشان راه شیری و شهاب سنگ ها را ببینید، که این خود به تنهایی میتواند دلیلی ترغیب کننده برای بازدید از دریاچه لزور باشد.

یک نکته مهم دیگر که باید در مورد این منطقه بدانید این است که به دلیل عدم وجود پوشش گیاهی مناسب در اطراف دریاچه، هیچ سایه بانی و محلی که سایه داشته باشد نمیتوانید در اطراف دریاچه پیدا کنید، پس بهتر است در فصل گرما حتما با خود یک سایه بان به همراه ببرید تا گرمای تابستانی شما را آزرده نکند.

در مقاله “روستای لزور تهران” به معرفی این روستا نیز پرداختیم.

۹- دریاچه الیمالات

سفر به شهرهای شمالی برای همه جذاب و به یادماندنی است. اما اگر فرصت کمی دارید و تنها می‌خواهید یک مسافرت کوتاه و یک روزه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که راهی الیمالات شوید. این دریاچه یکی از خاص‌ترین دریاچه‌های نزدیک شهر تهران است که تنها با این شهر شلوغ ۴ ساعت فاصله دارد.

این منطقه با پوشش سبز و ساکت خود یک مکانی شگفت‌انگیز برای کسانی است که علاقه بسیاری به طبیعت و انرژی گرفتن از آن را دارند. یکی از جذابیت‌های این سفر کوتاه، مسیر دسترسی به دریاچه الیمالات است. در طول مسیر از جاده چمستان به سمت منطقه بی‌نظیر الیمالات پیشنهاد می‌کنیم که شیشه ماشین خودتان را پایین بکشید تا هوای مطبوع و تمیز وارد ریه‌های شما شود.

بوی خاک خیس شده به همراه برگ درختان با وجود مه غلیظ و رطوبت بالای منطقه حس و حالی تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این منطقه برای علاقه‌مندان به ماهیگیری یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. اگر فراموش کردید که وسایل ماهیگیری را همراه خود بیاورید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. چرا که می‌توانید این وسایل را از همان‌جا اجاره کنید.

این منطقه دارای رستوران، آلاچیق و سرویس بهداشتی نیز است؛ بنابراین همه چیز برای یک پیک نیک عالی آخر هفته کاملا مهیا است.

این ۸ تا از مکان های ناشناخته تهران را بعید است بشناسید! (راهنمای جامع)

دریاچه های اطراف تهران

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با دریاچه های اطراف تهران صحبت کردیم. اگر قصد سفری کوتاه و به یادماندنی به یکی از نزدیک‌ترین مکان‌های تهران را دارید تا خستگی یک هفته پرکار و پر از سر و صدا و آلودگی را در آن جا از تن بیرون کنید، پیشنهاد می‌کنیم که هر هفته یکی از دریاچه‌های گفته شده در بالا را انتخاب کنید و از آن منطقه دیدن کنید.

در صورت داشتن تجربه سفر به یکی از این دریاچه‌ها، می‌توانید نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر تجربه سفر به دریاچه جدیدی را نیز دارید، می‌توانید زیر همین پست تجربه این مکان زیبا را با ما در میان بگذارید تا دیگران نیز از آن استفاده کنند.

اجاره سوئیت در غرب تهران

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا