دیدنی های قشمدیدنی های کیش

جزیره لاوان – مروارید گمشده خلیج فارس را بیشتر بشناسیم!

جزیره لاوان - مروارید گمشده خلیج فارس را بیشتر بشناسیم!

جزیره لاوان – مروارید گمشده خلیج فارس را بیشتر بشناسیم!

معمولا وقتی حرف از سفر به جزیره می شود، ذهن ها به سمت قشم و کیش می رود. کمتر کسی است که با جزایر دیگر جنوب کشور آشنایی داشته باشد. جنوب کشور را می توان کاملا متفاوت از هر نقطه دیگر ایران فرض کرد. جنوب، پر از شگفت انگیز ها و ناشناخته ها است؛ طوری که اگر به آن سفر کنید،

احساس خواهید کرد وارد دنیایی متفاوت شده اید. جنوب کشورمان سرشار است از جاذبه هایی که گمشده اند و کمتر کسی راجب آن ها اطلاع دارد. اگر جزو ان دسته از افرادی هستید که سفر های خاص و متفاوت را دوست دارید، پیشنهاد ما به شما جزیره لاوان است. لاوان از بهترین انتخاب ها برای مقصد گردشگری است.

معمولا وقتی حرف از لاوان می شود، از آن به عنوان مروارید خلیج فارس یاد می شود. مرواریدی که از دیدها پنهان مانده و گردشگران به خوبی آن را نمی شناسند. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا لاوان را بهتر بشناسیم. هدف از این مقاله آن است که با فکر کردن به سفر های جزیره ای، لاوان یکی از نام هایی باشد که در ذهن ما بدرخشد.

 

جزیره لاوان روی نقشه

لاوان پس از قشم و کیش در مقام سومین از لحاظ بزرگی در میان جزایر خلیج فارس قرار می گیرد. جزیره لاوان دارای مساحتی به وسعت ۷۵ کیلومتر مربع است. جزیره لاوان یکی از مهم ترین جزایر خلیج فارس است؛ آن هم به دلیل آن است که دارای ذخایر عظیم نفتی است و بخش زیادی از آن در دست وزارت نفت قرار دارد.

اقامت در آپارتمان مبله 

لاوان، مروارید خلیج فارس در گذشته دارای مروارید های بسیار زیادی بوده است که شغل اکثر مردم در گذشته در لاوان، صید مروارید بوده است. اما با وجود کاهش مروارید ها، اکثر آنها به ماهیگیری روی آورده اند. همچنین بسیاری از آنان نیز در شغل های دولتی مرتبط با شرکت نفت استخدام شده اند.

جمعیت لاوان حدود ۲۵۰۰ نفر است. مردمانی خونگرم و دوست داشتنی که پذیرای شما در این سفر به یاد ماندنی هستند. قدم اول در انتخاب لاوان به عنوان مقصد گردشگری تان، موقعیت  لاوان روی نقشه است. در تصویر زیر می توانید جزیره لاوان روی نقشه را مشاهده کنید:

مکان های دیدنی در جزیره لاوان
نقشه جزیره لاوان

 

 

تور جزیره لاوان

لاوان تجربه ای است که برای حداقل یک بار هم که شده باید از آن بهره ببرید. در این سفر می توانید از تور های جزیره لاوان استفاده کنید. برای انتخاب تو و انتخاب لاوان به عنوان مقصد گردشگری تان شاید مهم ترین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که بهترین فصل سفر به جزیره لاوان چه زمانی است؟ همان طور که می دانید، لاوان هم یکی از جزیره های خلیج فارس است.

اقامت در سوئیت مبله

پس از آب و هوای گرم و شرجی آن زیاد به دور نیست. اگر طاقت تحمل گرما را ندارید، فصل تابستان انتخاب درستی برای سفر به این جزیره نمی باشد. در مقابل فضول سرد سال و به خصوص فصل زمستان می تواند از بهترین زمان ها برای این سفر باشد. زمستان لاوان، سفری به یاد ماندنی را برایتان خواهد ساخت.

این مطلب را هم بخوانید
پارک کروکودیل قشم را حتما در برنامه سفرتان قرار دهید

 

 

سفر به جزیره لاوان

اگر از انتخاب مقصدتان مطمئن هستید، در قدم بعدی لازم است بدانید که چگونه می توانید به لاوان سفر کنید؟ برای دسترسی به مروارید خلیج فارس چند راه پیش رویتان قرار گرفته است. اگر جزو افرادی هستید که به سفر های هوایی علاقه مند هستید، خبر خوش آن است که سفر به لاوان از طریق هوایی امکان پذیر است. کافی است تنها با تهیه بلیط در فردودگاه لاوان پیاده شوید و به فکر گشت و گذار و لذت بردن از سفرتان باشید.

کوشکنار

اگر هم جزو افرادی هستید که خواهان سفر زمینی و کم هزینه تر هستید، باز هم لاوان می تواند انتخاب شما باشد. از هر شهری که ساکن هستید می توانید اقدام کنید و با سفری زمینی و دریایی و عبور از بندر هایی مانند آفتاب، چارک، کیش و چند بندر دیگر به جزیره لاوان برسید.

اگر از افراد محلی و افرادی که زیاد به لاوان سفر می کنند بپرسید، یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به مقصد، انتخاب مسیر بندر مقام است. بندر مقام شهری کوچک در نزدیکی لاوان است که نزدیک ترین راه برای رسیدن به آن هم محسوب می شود.

برای پیمودن این مسیر، اگر ساکن شیراز هستید که چه بهتر، در غیر این صورت باید خودتان را به شیراز برسانید و پس از آن به فیروز آباد، سیراف و عسلویه به ترتیب بروید. از عسلویه تا بندر مقام حدود یک و نیم ساعت فاصله دارید.

این یک و نیم ساعت در جاده ای ساحلی و بسیار دیدنی طی می شود که می تواند یکی از جذاب ترین جاذبه های سفرتان باشد. زمانی که به مقام رسیدید می توانید منتظر قایق ها بمانید،

تا شما را به لاوان ببرند. یکی از دلایلی که افراد سفر زمینی را انتخاب می کنند، به صرفه بودن هزینه ها است. اگر هدف شما هم از انتخاب مسیر زمینی، مقرون به صرفه بودن هزینه ها است؛ پیشنهاد ما به شما آن است که در مقام از قایق های در بست استفاده نکنید.

اقامت در مهمانپذیر

کمی صبر کنید تا با مسافر های دیگر راهی لاوان شوید. اگر هم شب هنگام به آن جا رسیدید، می توانید شب را در بندر زیبای مقام بگذرانید و صبح با مسافران دیگر قایق بگیرید.

 

 

جزیره لاوان زیبایی و دیدنی
جزیره زیبای لاوان

خوردنی در لاوان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در لاوان رستوران وجود ندارد. یعنی در این جزیره جایی وجود ندارد که بروید و غذایی سفارش دهید و بخورید. در عوض این جزیره زیبا، دارای سوپر مارکت هایی بزرگ و مدرن است که هر چیزی را که بخواهید در آنها می توانید پیدا کنید.

سفر به لاوان، فرصتی است تا خودتان دست به کار شوید و آشپزی کنید. از مهم ترین خورد و خوراک هایی که حتما باید در لاوان امتحان کنید، ماهی های لذیذ و محلی است. مگر می شود به لاوان سفر کرد اما از بهترین ماهی های خلیج فارس استفاده نکرد؟ تضمین می کنیم تجربه ماهی لاوان، تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود.

 

 اقامت در جزیره لاوان

مسئله دیگری که می تواند، ذهن شما را در سفر به لاوان مشغول کند، مسائل مربوط به اقامت است. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، مساحت زیادی از لاوان در دست دولت و وزارت نفت است. اگر خواهان اسکان در طبیعت و استفاده از فضای طبیعی برای محل اقامت تان هستید، باید مقداری از شهر دور شوید تا در مناطق دولتی لاوان نباشید.

به عنوان مثال ساحل گرت برای اقامت می تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر هم هزینه ها زیاد برایتان اهمیت ندارد، می توانید اجاره سوئیت ها در لاوان را انتخاب کنید. سوئیت ها در این جزیره بسته به بودجه شما و امکانات انتخابی تان می تواند متفاوت باشد.

این مطلب را هم بخوانید
بوستان و گلستان سعدی در شهر راز

یکی دیگر از انتخاب های پیش رویتان، اقامت در جزیره کیش است! همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، کیش، یکی از راه های رسیدن به جزیره لاوان است؛ از این رو می توانید در جزیره کیش اقامت داشته باشید و نه تنها از جاذبه های تمام نشدنی کیش، بلکه از دیدنی های لاوان هم در سفرتان نهایت استفاده را ببرید.

بدین منظور می توانید روی سپنجا حساب باز کنید! سپنجا سامانه ای است که به شما این امکان را می دهد تا در کوتاهترین زمان و با بهترین قیمت ها، نحل اقامت ایده آلتان را در کیش پیدا کنید.

خوشبختانه تنوع این مکان ها بسیار بالا است و دستتان برای انتخاب باز است. تنها کافی است اقدام به رزرو سوئیت در جزیره کیش کنید. راستی! در هر زمان که بخواهید می توانید با پشتیبانی سپنجا در ارتباط باشید.

 

جزیره مارو ر فراموش نکنید!

معمولا توصیه می شود در سفر به لاوان، از جزیره مارو یا شیدور غافل نشوید. در سفر به لاوان با یک تیر چند نشان بزنید، هم از جاذبه ها و دیدنی های لاوان استفاده کنید و هم در این سفر از مارو بازدید کنید.

مارو یا شیدور جزیره ای در نزدیکی لاوان است که حیف است از آن بازدید نکنید. علت نامگذاری این جزیره آن است که در گذشته مار های زیادی در آن وجود داشته است که اکنون دیگر وجود ندارند.

بدون ترس به مارو هم سر بزنید و از دیدنی های نهایت استفاده را ببرید. یکی از زیباترین جاذبه های مارو آن است که می توانید با قرار گرفتن بر روی تپه ای، تمامی جزیره را با یک نگاه در زیر پای خود ببینید. این جاذبه عظمت طبیعت خداوند را در یک نگاه به شما نشان میدهد؛ پس خالی از لطف است که آن را نبینید.

اگر می خواهید از لاوان به مارو سفر کنید، باید بدانید قایق های زیادی وجود دارند که شما را به آن جا خواهند برد. پس هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

تنگه بنو لمزان

اقامت در مارو

افرادی که در کنار بازدید از جزیره لاوان، بخشی از سفر خود را به مارو اختصاص می دهند، معمولا بیشتر از چند ساعت را در مارو نمی گذرانند. اما اگر شما می خواهید زمانی بیشتر از چند ساعت را در مارو بگذرانید باید به فکر اقامت در مارو باشید.

متاسفانه خبر بد آن است که در مارو امکان اقامت در سوئیت ها و مکان های عمومی وجود ندارد و تنها گزینه پیش روی شما برای اقامت در این جزیره استفاده از طبیعت و کمپینگ است. بنابراین به یاد داشته باشید که اگر می خواهید به مارو بروید، وسایل حرفه ای اقامت را با خود به همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

 

 

جزیره لاوان و مارو، مروارید های گمشده خلیج فارس اند. طبیعت های بکر و دست نخورده ای که از چشم گردشگران به دور مانده اند و آن چه از خلیج فارس یاد می شود، تنها کیش و قشم هستند. حیف است که از طبیعت های بی نظیر این دو جزیره غافل شویم؛ پس کوله بار سفرتان را ببندید و منتظر یکی از بی نظیر ترین تجربه های زندگی تان باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا