جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به آلمان

برای هر گردشگر یا مسافری، انتخاب مقصد برای گردش بسیار  مهم و اساسی است چرا که هر فردی برای بهترین مکان های دنیا و بکرترین نقاط جهان در ذهنش برنامه ریزی می‌کند تا به آنجا سفر کند و شگفتی های کره زمین را از نزدیک لمس و تماشا کند. سفر به آلمان یکی از آن گزینه های اولیه‌ای است که به ذهن هر گردشگری خطور می‌کند و قطعا اگر قصد سفر به آنجا را داشته باشید کارتان تنها با بستن کوله ‌ی سفر و گرفتن ویزا حل نخواهد شد چرا که این سرزمین پهناور نیاز به کشف و مطالعه دارد و برای سفر به آنجا به یک راهنمای کامل نیاز خواهید داشت که ما این مقاله را به معرفی ویژگی های سرزمین پهناور آلمان اختصاص داده ایم و شما را برای سفر به آنجا راهنمایی می‌‌کنیم و تمام نکات کلیدی و اساس این سفر هیجانی و شگفت انگیز را برای شما بازگو می‌کنیم.

از آنجا که آلمان کشور تکنولوژی، هنر، موسیقی  و جاذبه های گردشگری شگفت انگیز فراوانی است، برای سفر تنها نیاز به یک راهنمای کامل دارید که تمام جزئیات را برای شما بازگو کند و از زیبایی های این شهر بیشتر توضیح دهد تا با شگفتی های آن آشنا شوید. در این مقاله ابتدا کمی در رابطه با کشور آلمان و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد تا بیشتر با خصوصیات آن آشنا شوید و اطلاعات کامل تری از آداب و رسوم و فرهنگ مردم آنجا داشته باشید و سپس دیگر نکات ضروری سفر را برای شما بازگو خواهم کرد تا در سفرتان به مشکلی برنخورید. همراه سپنجا باشید.

سفر به آلمان

این کشور در جنوب غربی و مرکزی اروپا واقع شده که یکی از پرجمعیت ترین کشور های قاره اروپا است و حدود ۸۲ میلیون از جمعیت کره زمین را به خود اختصاص داده و با وجود تمام زیبایی های طبیعی و تاریخی اش به بهشت روی زمین تبدیل شده است که پایتخت و بزرگترین شهر آن  که در بین گردشگران بسیار مشهور و محبوب برلین به شمارمی‌رود برلین شهر سرسبزی و زیبایی ها است.

آلمان با کشور هایی همچون لهستان، دانمارک و جمهوری چک همسایه است و حدود ۳۵۶۹۵۹ کیلومتر مربع مساحت را از کره زمین به خود اختصاص داده و یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران است که قطعا در سطر اول جدول گردش آن قرار دارد.

در سفر به آلمان و بازدید از  شهرها و جاذبه هایش ابتدا باید چندین نکات را به یاد داشته باشید تا در بعضی مواقع به دردسر نیفتید و خود را با آداب و رسوم مردم آنجا هماهنگ کنید، برای مثال روزهای یکشنبه در شهر هامبورگ  روزهای سکوت خوانده شده و سرو صدای شما و برهم زدن سکوت شهر و مردم آنجا برای شما بسیار ناخوشایند و غیر قابل توجیه خواهد بود یا اگر در اتوبان بنزین ماشینتان تمام شود جریمه خواهید شد، همچنین باید به یاد داشته باشید که تمام رستوران های این کشور مجهز به کارت خوان نیستند که این یعنی همیشه به همراه خود پول خرد داشته باشید و سعی کنید که حواستان جمع باشد که خدایی نکرده قوانین این شهر را فراموش نکنید چرا که مردم آلمان بسیار به آنها پایبنددند.

معرفی کشور آلمان

آب و هوا و بهترین زمان سفر به آلمان

این کشور زمستان های سرد و تابستان های گرمی دارد که این یعنی آب و هوایش متعادل و خوب است و برای رفتن به آنجا هیچ مشکلی بابت آب و هوا نخواهید داشت .

از آنجایی که این کشور چهار فصله دارد ، برای سف هر کدام را که انتخاب کنید خوب دو منحصر به فرد است واز نعمت آب و هوای خوب و سرسبزی این کشور بهره مند خواهند شد مخصوصا بهار که دیگر غیر قابل توصیف است و بهترین زمان برای سفر به کشور زیبای آلمان است.

با اقامت در آلمان هزینه زیادی نمی‌خواهد اما در فصول گرم و تابستانی که بیشتر مردم در تعطیلات هستند تعداد بازدید کنندگان این کشور بالا می‌رود و هزینه اقامت نیز افزایش پیدا می‌کند که این یعنی اگر یک سفر کم هزینه و مقرون به صرفه را برنامه ریزی کرده اید بهتر است در طول سی سال به آنجا سفر کنید و هزینه کمتری پرداخت نمایید.

هر چند که در زمستان و پاییز زیبایی های این کشور دو چندان می‌شود اما به دلیل مشغله و تحصیل مسافران کمتری در فصول سرد سال به آنجا سفر می‌کنند و این یعنی یک شانس طلایی برای یک سفر کم هزینه.

بهترین زمان سفر به آلمان

هزینه اقامت و خوردو خوراک در آلمان

در سفر به آلمان و پرداخت هزینه کاملا به خودتان بستگی دارد که در چه منطقه و چه هتلی اقامت داشته باشید و چه غذاهایی را در وعده‌ی غذایی خود قرار دهید چرا که قیمت های هر رستوران یا هتلی با یکدیگر برابر نیستند و این یعنی شما می‌توانید با هزینه های کمتری در این کشور اقامت داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز درباره سفر به فرانسه

خوشبختانه در اقصی نقاط آلمان هاستل های مختلفی وجود دارد که اقامت یک شبه و تنها برای استراحت بین ۱۰ تا ۳۰ یورو است و اگر بخواهید یک اتاق اختصاصی را رزرو کنید باید شبی حدود ۵۰ یورو را پرداخت کنید. اما تعدادی از آنها نیز صبحانه و وای فای رایگان را برای میهمانانشان در نظر گرفته اند.

برای  یک وعده غذا در یک رستوران ساده باید به اعضای هر نفر۱۰ یورو بپردازید که اگر در یک رستوران متوسط  دو نفر باشید

باید حدود ۴۵ یورو را بابت یک غذای ساده بپردازید البته غذا های ارزان به این معنی نیست که ارزش کمی در طعم و مزه داشته باشند بلکه کاملا برعکس هر چقدر غذا ساده تر باشد طعم و مزه ی آن نیز بهتر و خوش طعم تر است.

قیمت منوهای مک دونالد نسبت به دیگر منو ها ارزان تر و بصرفه تر هستند که قیمت هر کدام حدود ۷یورو است.

مطالعه کنید: فهرست عجیب ترین هتل های دنیا

هزینه اقامت و خوردو خوراک در آلمان

حمل و نقل در کشور آلمان

برای رفت و آمد در بین شهر های این کشور استفاده از قطار های سریع و سیل بیشتر رایج است و هزینه حمل و نقل برای هر فرد برای مثال از مونیخ تا برلین ۱۸۰ یورو است .

اگر خواستار ورزش و رفت و آمد سالم تری هستید بهتر است از دوچرخه های کرایه ای استفاده کنید که در برخی از شهر های آلمان به هزینه ۱۸ یورو به شما کرایه داده می‌شوند.

برای استفاده از اتوبوس های داخل شهر باید ۱۵ تا ۳۰ یورو بپردازید که برای رفت و آمد به صورت شخصی و تک نفره با تاکسی هزینه ی شما ۱تا۳ یورو می‌شود.

اگر قصد دارید که خودتان رانندگی کنید و از وسایل حمل و نقل شهر استفاده نکنید برای هر یک لیتر بنزین  باید حدود ۱.۳۵ یورو را پرداخت نمایید که نسبت به وسایل حمل و نقل به صرفه تر است و هر کجای شهر و این کشور را که بخواهید م‌توانید بدون رزرو بلیط راهی سفر شوید.

شهر های مهم کشور آلمان

سفر به آلمان و گشت و گذار در شهر های آن بهترین تفریح و گردش این کشور است چرا که حتی دیدن و قدم زدن در کوچه و خیابان های این شهر ها خود یک تفریح محسوب می‌شود که حال و هوای خاصی نسبت به دیگر گردش ها دارد و اما در ادامه مطلب شما را با بهترین شهرها و مهم ترین آلمان آشنا خوایم کرد که توصیه میکنیم حتمادرسفر خود از آنها بازدید کنید.

برلین

این شهر یکی از دارایی های با ارزش کشور آلمان است که جاذبه های فراوانی را در خود جای داده و پایتخت این کشور نیز هست. برای هر گردشگری که به این کشور سفر می‌کند  گزینه ی اول برای بازدید شهر برلین است چرا که حتی قدم زدن در بین مردم و کوچه خیابان های این شهر به خودی خود حال و هوای هر فردی را زیرو رو می‌کند.

یکی از جاذبه های زیبای این شهر دیواری است که در دوران جنگ سرد ساخته شده و این شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند و دومین شهر بزرگ اروپا نیز به شمار می‌رود. در واقع می‌توان گفت که برلین قلب تپنده ی آلمان است که امروزه مرکز سیاسی آن نیز به حساب می‌آید.

همچنین اگر به گل و گیاه و اماکن سرسبز علاقه مندید بهترین گزینه سفر به برلین  است چرا که مملو از گونه های گیاهی و جانوری است که باغ ها و پارک های تفریحی فراوانی را نیز در خود جای داده است که بسیار زیبا و رویایی به نظر می‌رسند.

راهنمای سفر به آلمان

 هامبورگ

دومین شهر بزرگ آلمان که از نظر اقتصادی نیز برای این کشور اهمیت دارد و در جنوب شبه جزیره یوتلاند واقع شده هامبورگ است که سومین بندر اروپا و هشتمین بندر بزرگ و زیبای کل جهان را در خود جای داده است . به خاطر اینکه این شهر بر روی  آلت قرار گرفته گردشگران و مسافران در آنجا به قایق سواری می‌پردازند که می‌توانند عجایب و شگفتی های این شهر را در قابی از زیبایی ها تماشا کنند.

هامبورگ مملو از اماکن و جاذبه های تفریحی و تاریخی است که انتخاب و بازدید از هر کدام آن  بستگی به سلیقه خودتان دارد و مطمئن باشید با هر نظر و سلیقه ایی که به این شهر بروید تفریح مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد و حسابی به شما در شهر بزرگ و زیبای هامبورگ خوش خواهد گذشت .

راهنمای سفر به آلمان

مونیخ

سومین شهری که گردشگران در سفر به آلمان در برنامه گردش خود قرار میدهند مونیخ است که یکی از شهرهای بزرگ آلمان به شمار می‌رود که شاید جاذبه هایش به پای شهر برلین نرسد اما زیبایی هایی را در خود جای داده که در هیچ کجای جهان نظیرشان را پیدا نخواهید و منحصر به فرد و خاص هستند. آلمان کشوری است که ایالت های مختلفی را به خود اختصاص داده که میزبان و پایتخت یکی از آنها شهر مونیخ است .

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای ژاپن

به خاطر فرهنگ و جشن هایی که در این شهر برگزار می‌شود آن را در رتبه‌ی چهارم بهترین شهرهای دنیا قرار داده است.که به گونه ای دیگر می‌توان گفت که به خاطر جاذبه ها و اماکن دیدنی زیبا و فراوانی که دارد به مهمانش اجازه خسته شدن را نمی‌دهد و آنها را به گردش وا می دارد که قطعا رفتن به این شهر نیز لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده برایتان رقم می‌زند.

مطالب بیشتر: بازدید از جاذبه های گردشگری آلمان

راهنمای سفر به آلمان

جاذبه های گردشگری آلمان

این کشور و شهرهای زیبایش  مملو از جاذبه ها و اماکن تاریخی تفریحی هستند که تک تک آنها با ارزش و گرانبها هستند و تاریخ و پیشینه ای غنی دارند. قطعا بازدید از جاذبه های گردشگری آلمان لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زنند ، در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از بهترین جاذبه های این کشور پهناور و زیبا را به شما معرفی کنیم  تا از آنها بازدید کنید.

جاذبه های گردشگری آلمان

دروازه براندنبورگ

این دروازه برای فردریک ویلیام دوم در سال ۱۷۸۱ ساخته شده که یکی از جاذبه های معروف شهر برلین است و زیبایی هایش گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند که توصیه می کنیم  در سفر به آلمان و شهر برلین حتما از آن دیدن کنید و دیدن این جاذبه ی گرانبها را از دست ندهید.

این بنای عظیم و باشکوه ۶ ستون  و یک مجسمه ی باشکوه ویکتوریا دارد که مربوط به الهه ی پیروزی رومیان در دوران باستان بوده ، همچنین این بنا که ۲۶ متر ارتفاع دارد ، نماد شهر برلین است ویکی از دیدنی های  بسیار معروف و زیبایی این شهر است ‌.

جنگل سیاه

می‌توان گفت که این جنگل یک بهشت بر روی زمین برای افراد علاقه مند به پیاده روی است که از تپه های سیاه رنگ فراوانی تشکیل شده و در جنوب غربی آلمان قرار گرفته است. این منطقه امکانات فوق العاده ایی را درخود جای داده که با هر سلیقه ایی  می توانید به گردش و تفریح بپردازید و قطعا امکانات آنجا باب میلتان خواهد بود.

برای مثال اسکی ، اقامتگاه های تفریحی، خط راه آهن و موزه فضای باز جنگل سیاه و.. که هر کدام به نوبه خود خاص و هیجانی هستند و قعا امتحان کردنشان لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زنند. فلد برگ بزرگ ترین قلعه آن منطقه است که حدود ۱۴۹۳ متر ارتفاع دارد  و زیبایی این جنگل را دوچندان کرده که در بازدید از آنجا حتما شکوه و عظمت این قلعه را نیز تماشا کنید.

جنگل سیاه به دلیل پوشش گیاهی سبز و تیره‌ای که دارد به این نام معروف شده و چشم انداز های زیبا و شگفت انگیز زیادی را نیز می‌توانید از بالای کوه ها تماشا کنید.

کلیسای جامع کلن

این سازه که یکی از بزرگ ترین کلیساهای اروپا است در کناره های رود راین واقع شده و یکی از دیدنی های شهر کلن به شمار می‌رود که در سال ۱۲۴۸ ساخته شده. این پروژه بلند پرواز قرون وسطی ، ظاهری شیک و لوکس را به خود گرفته و داخل آن بسیار زیباتر از نمای ظاهری آن است که گزینه بسیار خوبی برای افراد علاقه مند به معماری و باستان شناسی در این کشور است .

در سفر به آلمان می‌توانید با شگفتی های فراوانی آشنا شوید که یکی از آنها نیز کلیسای جامع کلن است و ۶۱۶۶ متر مربع مساحت دارد که بر پایه ۵۶ ستون زیبا و بزرگ ساخته شده است.این سازه به سبک معماری گوتیک ساخته شده که اشیای بسیار زیبا و دیدنی زیادی را در داخل خود قرار داده و با بازدید از آنها با شگفتی های عجیبی روبرو خواهید شد.

کلام آخر…

آلمان شهری بزرگ و تاریخی است که جاذبه ها و اماکن دیدنی فراوانی را در خود جای داده و جای جای این سرزمین زیبا و سرسبز است که در این مقاله آنها را به شما معرفی کردیم و به خاطر ظرفیت مقاله تنها تعداد کمی از جاذبه ها را برای شما بازگو کردیم که امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مورد نیازتان را بیان کرده باشیم و سفر خوبی را برای شما همراهان عزیز سپنجا همراه با عزیزانتان آرزو مندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا