جاهای دیدنی دنیا

بازدید از جاذبه های گردشگری آلمان

اگر آشنایی با جاذبه های گردشگری آلمان برای‌تان جذاب و مهم است، این مقاله را از دست ندهید. آلمان نه تنها قدرت اقتصادی اتحادیه اروپاست، بلکه یکی از بهترین مکان‌ها برای کسانی است که به دنبال یک تعطیلات واقعی و هیجان انگیز هستند. چه در حال برنامه ریزی برای اقامت در یک مکان واحد، مانند برلین؛ پایتخت باشکوه آلمان یا یک شهر تاریخی مانند مونیخ، باشید لیست کارهایی که در اینجا باید انجام دهید نامحدود است.

آلمان با داشتن تنوع گسترده‌ای از مناظر باورنکردنی، سالانه مقصد خیلی از توریست‌های داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. از دره‌های زیبا گرفته تا کوه‌های باشکوه و سواحل شگفت‌انگیز در هر نقطه از این کشور چیزهای خوبی برای دیدن وجود دارد و هر آنچه که به دنبال آن هستید – خواه تعطیلاتی پر از تجربیات فرهنگی باورنکردنی یا ماجراجویی‌های سرگرم کننده در فضای باز، سفر شما به این مقصد اروپایی بسیار شگفت انگیز و متفاوت خواهد بود. برای آشنایی با برترین جاهای دیدنی آلمان در سپنجا همراه ما باشید.

فهرست جاذبه های گردشگری آلمان

همانطور که گفته شد آلمان چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود در چنته دارد. از جمله کوه‌های وسیع، رودخانه‌های پیچ در پیچ، دره های سرسبز و حدود ۲۰۰۰۰ قلعه زیبا. این کشور همچنین دارای تاریخ فوق‌العاده پیچیده‌ای است که در بسیاری از بناها و موزه‌های آن منعکس شده است. در اینجا ۱۲ جاذبه گردشگری برتر آلمان، بدون ترتیب خاص، آورده شده است.

شهر قدیمی هایدلبرگ

هایدلبرگ یک شهر کالج در جنوب غربی آلمان است که به دلیل دانشگاه‌ها و منظره‌های عاشقانه‌اش شهرت دارد. اطراف آن را تپه‌های جنگلی احاطه کرده است و در کناره‌های رودخانه نکار قرار دارد. این شهر قدیمی مملو از موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی مانند کلیسای روح القدس، پل کارل تئودور، و قلعه‌ای است که سبک‌های گوتیک و رنسانس را در هم آمیخته است.

هایدلبرگ علاوه بر مکان‌های دیدنی تاریخی، مکانی پرجنب‌وجوش است، به لطف دانشجویانی که یک چهارم جمعیت آن را تشکیل می‌دهند. فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و همچنین بارهای آخر شب را می‌توان در سرتاسر مرکز شهر یافت. هایدلبرگ که یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آلمان است با برچسب «شهر رمانتیک» مکانی بسیار دلپذیر برای گذراندن تعطیلات است.

شهر هایدلبرگ

برلین، پایتخت باحال کشور آلمان

پایتخت مهیج و پر جنب و جوش آلمان، مرکز همه چیزهایی است که در دنیای هنر، مد، موسیقی و طراحی وجود دارد. این شهر مملو از معماری شگفت انگیز است و کارهای سرگرم کننده زیادی ارائه می‌دهد. از جمله موزه‌ها و گالری‌های هنری بی‌شمار، بازارهای مختلف، رستوران‌ها و بارهای مد روز. البته برلین چندین مکان تاریخی مهم نیز در خود جای داده است. از جمله دیوار برلین، دروازه براندنبورگ، ایست بازرسی چارلی و موزه یهود.

برلین یک ایالت فدرال و پایتخت آلمان، به طور گسترده با تاریخ جنگ جهانی دوم و تقسیم سابق آلمان شرقی و غربی توسط دیوار برلین در طول جنگ سرد مرتبط است. از زمان فروریختن دیوار تاریخی در سال ۱۹۸۹، برلین امروز در حال حاضر شهری وسیع و متحد است که از نظر گروه‌های قومی متنوع و دارای جاذبه‌های دیدنی، فرهنگ و زندگی شبانه فراوان است.

بسیاری از گردشگران به سمت سازه‌های تاریخی معروف برلین، که شامل دروازه براندنبورگ، رایشستاگ و یادبود هولوکاست هستند، جذب می‌شوند که از برترین جاذبه های گردشگری آلمان محسوب می‌شوند. اگرچه بیشتر دیوار برلین تخریب شد، اما هنوز بخش‌هایی از آن در نزدیکی ایست بازرسی چارلی و رایشستاگ وجود دارد.

با این حال، برلین محدود به تاریخ نیست. این شهر با دو باغ‌وحش، دریاچه‌های شنا، پارک‌های عمومی و ده‌ها مکان تفریحی شبانه، امکانات فراوانی را برای همه اعضای خانواده فراهم می‌کند. این شهر همچنین میزبان جشنواره‌های سالانه مانند شب طولانی موزه‌ها، کارناوال فرهنگ‌ها و جشنواره فیلم برلین است.

برلین

جنگل سیاه، که الهام بخش هزار افسانه است

جنگل سیاه در آلمان بدون شک یکی از دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های اروپاست. این جنگل که خانه مناظر طبیعی بی‌شمار و جذاب است، هرگز در جذب بازدیدکنندگان در تمام طول سال ناکام نمانده است.

اگر دوست دارید در سفر آلمان، یکی از مناطق طبیعی و آرامبخش را ببینید، جنگل سیاه بهترین انتخاب برای شماست. این یک منطقه کوهستانی حفاظت شده است و مکان‌ها و چیزهای زیادی برای کشف دارد. این جنگل در مرز فرانسه در جنوب غربی آلمان قرار دارد و حدود ۱۱۱۰۰ کیلومتر مربع را پوشش داده است.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جاذبه های گردشگری فرانسه

رگنسبورگ

رگنسبورگ یک شهر تاریخی با قدمت طولانی است که آثار قدیمی زیادی دارد. برای همین به یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری آلمان برای علاقه‌مندان به تاریخ تبدیل شده است. این شهر که توسط رومی‌ها در سال ۱۷۹ پس از میلاد تأسیس شد، تقریباً دو هزار سال سابقه دارد و ظاهر قرون وسطایی خود را به‌طور قابل‌توجهی حفظ کرده است.

در اینجا تعداد زیادی معماری زیبا و بناهای تاریخی مهم را خواهید دید، با کلیساها و صومعه‌های بی‌شماری که در خیابان‌های باستانی آن پراکنده شده‌اند. از جاذبه‌های توریستی فراوان آن، کلیسای جامع گوتیک و پل سنگی چشمگیر قرن دوازدهم را نباید از دست داد. آنها بهترین هنر، معماری و مهندسی منطقه را نشان می‌دهند.

دروازه براندنبورگ در برلین

دروازه براندنبورگ یک مکان دیدنی مشهور در برلین است که بین سال‌های ۱۷۸۸ و ۱۷۹۱ ساخته شده و زمانی به عنوان دروازه شهر عمل می‌کرده است. این بنا به سفارش فردریک ویلیام دوم پادشاه پروس در ورودی بلوار Unter den Linden که به کاخ شهر منتهی می‌شد قرار داشت.

این دروازه در ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹، در جریان اتحاد مجدد برلین شرقی و غربی، زمانی که صدراعظم آلمان غربی هلموت کهل از آن عبور کرد تا با هانس مودرو، نخست وزیر آلمان شرقی دیدار کرد، بازگشایی شد. پس از فروپاشی دیوار برلین، دروازه براندنبورگ به نماد اتحاد مجدد آلمان تبدیل شد. این دروازه امروز یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آلمان است.

بنای یادبود دیوار برلین

یکی از بهترین کارهایی که در برلین باید انجام دهید، بازدید از بنای یادبود دیوار برلین است. نوار دیوار ۱.۴ کیلومتر امتداد دارد و نشان دهنده تقسیم برلین شرقی و غربی تا زمان اتحاد مجدد در پایان دهه ۱۹۸۰ است.

این بنای یادبود دارای سه بخش است. بخش اول، نمایشگاه فضای باز است که تصاویر و مطالب صوتی را در مورد تاریخچه دیوار، زمانی که ساخته شده و سپس تخریب می‌شود را ارائه می‌دهد. بخش دوم مرکز اسناد است که از طریق اسناد و حقایق مختلف، مطالب بیشتری را در مورد چگونگی ساخت دیوار ارائه می‌دهد.

بخش سوم کلیسای آشتی است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند قربانیان دیوار و همه کسانی را که به خاطر آن تلاش کرده‌اند، از نظر معنوی تجلیل کنند. هر سه بخش تصویری دقیق از تاریخ دیوار برلین به دست می‌دهند. بازدیدکنندگان می‌توانند انتخاب کنند که از کجا شروع کنند و هر قسمت مکمل دیگری است.

دیوار برلین

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن یک کلیسای جامع گوتیک بزرگ و چشمگیر است که تکمیل آن بیش از ۶۰۰ سال طول کشید. این ساختمان که تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است، دومین ساختمان مرتفع کلن و یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آلمان است. ساخت کلیسای جامع کنونی کلن در سال ۱۲۴۸ در جایی واقع شده است که قبلاً محل یک ویلای رومی بود، که تصور می‌شود قدمت آن به قرن چهارم بازمی‌گردد.

جاده رمانتیک

خوش‌منظره‌ترین جاده آلمان، جاده رمانتیک، به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا فرهنگ غنی، مناظر زیبا و شخصیت قرون وسطایی این کشور خارق‌العاده را کشف کنند. این جاده بین وورزبورگ و فوسن می‌چرخد ​​و مسافران را به خیره کننده‌ترین جاذبه‌های بایرن می‌رساند، از جمله قلعه تماشایی نویشوانشتاین، شهر باروک وورزبورگ و…

مطالعه کنید: راهنمای سفر به آلمان

دره موزل

دره موزل با ردیفی از تاکستان‌های پلکانی زیبا، دهکده‌های قرون وسطایی نیمه چوبی، و قلعه‌های افسانه‌ای بالای تپه، یکی از خیره کننده‌ترین مناظر آلمان است. این شاخه طولانی و آرام راین به طول ۱۹۵ کیلومتر بین تریر و کوبلنتس جریان دارد. این یک مقصد فوق العاده برای فرار از هرج و مرج زندگی روزمره و همچنین غوطه ور شدن در فرهنگ آلمانی است.

یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از دره موزل یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آلمان ، اواخر تابستان و اوایل پاییز است، زمانی که روستاها با برداشت محصول، برگزاری جشنواره‌ها و رژه‌های خیابانی، موسیقی زنده، و محصولات محلی خوشمزه جان می‌گیرند.

پل شیطان، زاکسن

این پل با ظاهر منحصربفرد در پارکی کوچک در زاکسن آلمان قرار گرفته است. در قرون وسطی تعداد زیادی پل شیطان در سراسر اروپا ساخته شد. این پل‌ها، بناهایی هستند که ساختن آنها یا آنقدر دیدنی است یا آنقدر چالش برانگیز که فقط شیطان می‌تواند در ساخت آنها دست داشته باشد. افسانه‌ها می‌گویند که شیطان در ازای دریافت روح اولین انسانی که از روی پل عبور می‌کند، به ساخت پل کمک می‌کند. هر پل داستان عامیانه منحصر به فرد خود را دارد.

پل شیطان

قلعه نویشوانشتاین

قلعه نویشوانشتاین یکی از معروف‌ترین قلعه‌های اروپا است. بخشی از جذابیت این قلعه قرن نوزدهمی موقعیت آن است. این مکان که در بالای صخره‌ای مشرف به روستای هوهن شوانگائو در پای کوه‌های آلپ آلمان در بایرن قرار دارد، بسیار خیره کننده است! طراحی شده در ترکیبی از سبک‌های رومی، گوتیک، و بیزانسی است که همه به طور تصادفی ترکیب شده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به هلند سرزمین گل‌ها

لوبک

هفت کلیسای گوتیک لوبک از جاذبه‌های گردشگری آلمان هستند و می‌توانید در حین گذراندن تعطیلات خود در این شهر خوش‌منظره به گشت و گذار در بین آنها بپردازید. این یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آلمان است که در طول جنگ جهانی دوم آسیب دید اما بسیاری از مکان‌های تاریخی باستانی آن حفظ شدند. لوبک یکی از برترین مکان‌های اروپایی است که می‌توانید تاریخ را دوباره با آن زنده کنید.

چیزی که به شهرت و جذابیت لوبک می‌افزاید، معماری قرون وسطایی، حال‌وهوای قدیمی، و کلیسای جامع خیره‌کننده قرن دوازدهم است. گالری‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایی برای سرگرمی روز شما در اینجا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به هامبورگ

بنای تاریخی نبرد ملت‌ها در لامپزیگ آلمان

بنای یادبود نبرد ملل در نزدیکی لایپزیگ صد سال پس از وقوع نبرد مهم لایپزیگ که به نبرد ملل نیز معروف است، افتتاح شد. نبرد ملل یکی از نبردهای مهم جنگ‌های ناپلئون که از ۱۶ تا ۱۸ اکتبر ۱۸۱۳ بین ارتش فرانسه ناپلئون، که شامل بسیاری از سربازان کنفدراسیون راین، و کشورهای عضو ائتلاف ششم بود، انجام شد. این ائتلاف برای مبارزه با ناپلئون تشکیل شد و شامل بریتانیا، اتریش، پروس، روسیه و سوئد و همچنین بسیاری از ایالات آلمان بود.

نبرد ملل حدود ۱۰۰۰۰۰ قربانی گرفت و یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های ناپلئون را رقم زد. در واقع، در پی نبرد ملل، امپراتور فرانسه از آلمان رانده شد. بعدها، این ائتلاف به فرانسه حمله کرد (۱۸۱۴) و او را مجبور به تبعید به جزیره ایتالیایی البا کرد.

بنای یادبود نبرد ملل امروزی که یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری آلمان است، یک معبد بزرگ به ارتفاع ۹۱ متر در نزدیکی لایپزیگ است که هم یادبود خود نبرد و هم کسانی است که در طول نبرد جان باخته‌اند محسوب می‌شود. ساخت آن پانزده سال به طول انجامید و امروزه شامل موزه‌ای درباره نبرد است. این موزه از بیش از ۳۵۰ قطعه اصلی برای ترسیم تصویری از نبرد ملل از جمله یونیفرم، تصاویر و سلاح استفاده می‌کند.

بنای نبرد ملت ها

تالار قدیمی شهر بامبرگ آلمان

تالار شهر قدیمی بامبرگ در سال ۱۳۸۶ در وسط رودخانه رگنیتز ساخته شد که توسط دو پل قابل دسترسی است. طبق افسانه، اسقف بامبرگ هیچ زمینی برای ساخت تالار شهر به شهروندان نداد و این امر مردم شهر را بر آن داشت تا ساختمان را در مکانی دور از انتظار بسازند. در داخل این تالار باشکوه مجموعه‌ای از ظروف چینی گرانبها را خواهید یافت، اما نقاشی‌های دیواری با جزئیات فراوان که نماهای آن را تزیین کرده‌اند، جذاب‌تر هستند.

کلیسای جامع آخن آلمان

کلیسای جامع آخن که یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری آلمان است، اغلب به عنوان «کلیسای جامع امپراتوری» شناخته می‌شود و یک کلیسای کاتولیک رومی در آخن، آلمان است. این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسای جامع در شمال اروپا است و در قرون وسطی به عنوان «کلیسای سلطنتی مریم مقدس در آخن» شناخته می‌شد. همچنین یکی از معروف‌ترین نمونه‌های معماری غرب است.

کلیسای جامع آخن یکی از شناخته شده‌ترین بناهای معماری در جهان غرب است زیرا محل دفن شارلمانی و یک مکان زیارتی اصلی است. همچنین به مدت ۶۰۰ سال، از ۹۳۶ تا ۱۵۳۱، کلیسای آخن، کلیسای تاجگذاری ۳۰ پادشاه آلمانی و ۱۲ ملکه بود. این کلیسا از سال ۱۹۳۰ مقر اسقف آخن بوده است. در سال ۱۹۷۸ این اولین اثر فرهنگی آلمانی بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

کلیسای جامع آخن

سخن آخر…

آلمان برای همه یادآور غذاهای لذیذ، پیاده‌روی، قلعه‌ها و جشنواره‌ها است. کلیساهای جامع، بازارها، پارک‌ها، دره‌های سرسبز، جنگل‌ها، کوه‌های آلپ و … از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور هستند. کسانی که آلمان را به عنوان مقصدی برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند شانس دیدن زیباترین مناظر طبیعی از جنگل‌ها، رودخانه‌ها، کوه‌ها و سواحل را ازآن خود می‌کنند. البته همانطور که می‌دانید جاذبه های گردشگری آلمان محدود به جاذبه‌های طبیعی نمی‌شود و تاریخ ۲ هزار ساله آن بناها و آثار شگفت انگیز بی‌شماری را برای آن به یادگار گذاشته است.

اگر مایل به گشت و گذار هستید و می خواهید زیبایی‌های هنری بیشتری را ببینید، در کلانشهرهایی مثل مونیخ ، فرانکفورت یا هامبورگ اقامت کنید که هم پر جنب و جوش هستند و هم جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی را در خود جای داده‌اند.

از همراهی شما با تیم سپنجا سپاسگذاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا