جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به هامبورگ

اگر برای سفر به هامبورگ تردید دارید، بهتر است تردید را کنار بگذارید و با ما همراه شوید تا از همین جایی که نشسته‌اید، سری به این مقصد بزنید و بدانید که چرا باید به هامبورگ سفر کنید. هامبورگ اغلب تحت الشعاع غول‌های گردشگری برلین و مونیخ قرار می‌گیرد، اما این شهر شگفت انگیز و بی‌سر و صدا به یکی از شهرهای ضروری اروپا برای مسافران  تبدیل شده است. این شهر، فوق مدرن و از نظر اجتماعی پیشرو است در حالی که به ریشه‌های قدیمی خود، همواره پایبند است.

هامبورگ دارای بهترین بارها، رستوران‌ها و در مجموع بهترین موقعیت‌ها برای زندگی است. جای تعجب نیست که چرا این شهر امن‌ترین و بهترین شهر آلمان محسوب می‌شود. در این راهنمای سفر، ما هر آنچه را که باید در مورد بازدید از این شهر بندری شلوغ بدانید، از جمله آنچه که باید ببینید، آنچه که باید بخورید و بنوشید و چگونه بهترین چیزی را که هامبورگ ارائه می‌دهد، تجربه کنید، پوشش می‌دهیم. پس با سپنجا همراه شوید تا شما را برای سفر به هامبورگ آماده کنیم.

موقعیت جغرافیایی هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان با بیش از ۱.۸ میلیون نفر جمعیت است، جایی که رودخانه البا با رودخانه‌های آلستر و بیله ملاقات می‌کند. این کلانشهر با بیش از ۱۲۰،۰۰۰ شرکت مانند کارخانه‌ها، پخش کنندگان رادیو و تلویزیون و ناشران، مرکز اصلی رسانه‌ای و صنعتی در شمال آلمان محسوب می‌شود. این شهر همچنین یک مقصد اصلی گردشگری برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

سفر به هامبورگ

مختصری از تاریخ هامبورگ

هامبورگ دارای تاریخ غنی است که به قرن ۹ بعد از میلاد می‌رسد. اولین سکونتگاه دائمی در اینجا به شکل یک دژ شکل گرفت که آن را همابورگ نامیدند. این بنا به دستور امپراتور شارلمانی ساخته شده است و در خشکی بین رودهای البه و آلستر قرار گرفته است. این قلعه به عنوان کانون مبلغان مسیحی عمل می‌کرد. مهم‌تر از همه، در ۸۳۴ میلادی، اولین اسقف آن منصوب شد. در آن زمان هامبورگ مورد حملات زیادی قرار گرفت. به طور خاص، مهاجمان وایکینگ در ۸۴۵ بعد از میلاد به اینجا آمدند و ویرانی‌هایی به بار آوردند. مدتی بعد، در قرن ۱۱، پادشاه لهستان این شهر را به آتش کشید. در همین راهنمای سفر به هامبورگ ، برخی از اثار تاریخی شهر را خواهید شناخت.

در سال ۱۱۸۹، امپراتور فردریش اول، معروف به «بارباروسا»، به هامبورگ این حق را داد که تبدیل به یک شهر آزاد شاهنشاهی شود. این شهر به سرعت شهر را به عنوان یک بندر اصلی ایجاد کرد و منجر به تأسیس اصناف تجار در اینجا شد. در قرن ۱۴، هامبورگ به اتحادیه شهرها و اتحادیه‌های تجاری آنها پیوست که به آنها اجازه داد بر تجارت در شمال اروپا مسلط شوند. در نتیجه، ثروت شهر به میزان قابل توجهی بهبود یافت و فرصت‌های بیشتری را به ارمغان آورد. این شهر در اوایل قرن پانزدهم نیروی دریایی خود را ایجاد کرد و توانست امتیازات تجاری خود را ارتقا دهد.

تاریخ هامبورگ

اطلاعات کلی شهر هامبورگ

  • زبان رسمی: آلمانی
  • واحد پول: یورو
  • اختلاف ساعت با تهران: ۲ و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.
  • نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز
  • کد کشور: +۴۹
  • شماره‌های اضطراری: پلیس: ۱۱۰
  • آتش‌نشانی و آمبولانس: ۱۱۲
  • فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه هامبورگ

آب و هوا و بهترین زمان برای سفر به هامبورگ

هامبورگ دارای آب و هوای اقیانوسی و معتدل است و در طول سال نسبتاً بارانی است. بهترین زمان برای بازدید از هامبورگ ماه‌های بین ماه مه و سپتامبر است که دمای متعادل تری در شهر گسترده می‌شود. در این فصول، ممکن است نرخ اتاق‌ها کمی بیشتر باشد و شما ممکن است تعداد بیشتری گردشگر در مکان‌های تفریحی شهر ببینید، اما آب و هوای دلپذیر، قیمت‌های بالا و شلوغی را جبران می‌کند. اگر نمی‌خواهید هزینه‌های بالا متحمل شوید یا حوصله‌ شلوغی‌های شهر را ندارید، برای دیدن جمعیت کمتر و قیمت‌های بالقوه پایین هتل، در پاییز و زمستان از هامبورگ دیدن کنید.

مطالب بیشتر:راهنمای سفر به آلمان

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به لندن

هزینه‌های اقامت در هامبورگ

در فکر سفربه هامبورگ هستید؟ پس حتماً دوست دارید بدانید، هزینه‌های اقامت در این شهر چگونه است؟ راستش را بخواهید، از خوابگاه‌های ارزان قیمت گرفته تا هتل‌های مجلل، هامبورگ طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها را ارائه می‌دهد که با هر سلیقه و میزان بودجه‌ای هماهنگ می‌شوند. بنابراین هزینه‌های اقامت در این شهر، کاملاً بستگی به میزان بودجه شما دارد. در ادامه لیست دو مورد از بهترین هتل‌های هامبورگ را بررسی کنید.

هتل آپارتمان آدینا | Adina Apartment Hotel

این هتل یکی از بهترین هتل‌های ۴ ستاره کلانشهر هامبورگ است که راحتی و رفاه را برای شما به ارمغان می‌آورد. در مورد هتل آدینا جالب است بدانید، این هتل از فضایی کاملاً شبیه به فضای خانه برخوردار است و می‌توانید از تمام وسایل داخل اتاق به راحتی استفاده کنید. هزینه اقامت در این هتل چندان بالا نیست. بنابراین برای کسانی که بودجه کافی برای اقامت ندارند، از بهترین گزینه‌هاست.

آدرس هتل آدینا در هامبورگ: Neuer Steinweg ۲۶، ۲۰۳۵۵ Hamburg، Germany

هتل آپارتمان آدینا

هتل سوفیتل | Sofitel hotel

هتل سوفیتل یکی دیگر از هتل‎های پیشنهادی در راهنمای سفر به هامبورگ است. این هتل ۵ ستاره با ارائه آبگرم و استخر سرپوشیده رایگان، غذاهای بین المللی خوب و قایق اسکله خصوصی، در کنار کانال آلستر در مرکز شهر هامبورگ قرار دارد. هتل سوفتیل، فقط ۱۵۰ متر از بورس هامبورگ فاصله دارد و دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های زیبا با تلویزیون صفحه تخت و حمام مرمر است.

آدرس هتل: Alter Wall ۵۰، ۲۰۴۵۷ Hamburg، Germany

شکم گردی در هامبورگ

هامبورگ از آن دسته شهرهایست که فرهنگ غذایی بسیار غنی و متنوع دارند. این شهر، خانه تعداد زیادی از جذاب‌ترین رستوران‌های دنیا با یک عالمه غذای منحصر به فرد و رنگارنگ است که شما را شگفت زده‌ خواهد کرد! در ادامه چند نمونه از محبوب‌ترین غذاهای هامبورگ را بشناسید تا در سفرتان به این شهر، از طعم بی‌نظیرشان بی‌ نسیب نمانید. اینها شامل:

 Finkenwerder Scholle

این یک غذای فوق‌العاده خوشمزه آلمانی است که از ترکیب ماهی پخته شده، بیکن، پیاز و میگو به دست می‌آید. نام این غذای سنتی تهیه شده از ماهی، از ناحیه‌ای از هامبورگ که زمانی دهکده ماهیگیری بوده گرفته شده است. این یکی از لذیذترین غذاهایی است که در سفر به هامبورگ می توانید میل کنید.

Labskaus

این غذا از گوشت گاو، ذرت، سیب زمینی پوره شده و پیاز تهیه می‌شود و معمولاً با مقداریی چغندر ترشی، شاه ماهی، و تخم مرغ سرخ شده در کنارش سرو می‌شود. انواع مختلف این غذا در سرتاسر اسکاندیناوی و حتی در لیورپول و انگلستان سرو می‌شود و اغلب به آن scouse می‌گویند.

غذاهای هامبورگ

هزینه‌های روزانه در شهر هامبورگ

هامبورگ یکی از گران‌ترین شهرهای آلمان است، بنابراین مسافران با بودجه کم، باید قبل از سفر کیف پول خود را شارژ کنند. ما تخمین می‌زنیم که مسافران با هر بودجه‌ای، به طور متوسط ۴۰ تا ۷۰ یورو در روز هزینه خواهند کرد. با این وجود، بسته به سبک سفر خود می‌توانید به راحتی کمی کمتر یا کمی بیشتر هزینه کنید. به طور کلی، بزرگ‌ترین هزینه شما شامل: اقامت و خوردو خوراک خواهد بود که اگر حواستان را جمع کنید، به راحتی می‌توانید هزینه‌ها را کنترل کنید. خوشبختانه تعداد مناسبی از رستوران‌ و اقامتگاه‌های مقرون به صرفه در هامبورگ وجود دارد که اگر بدانید کجا هستند، هزینه کمتری بابت غذا و محل اقامت در سفر به هامبورگ پرداخت خواهید کرد.

فرودگاه هامبورگ

هامبورگ ارتباط بسیار خوبی با دیگر شهرهای مهم اروپایی و آلمانی دارد. فرودگاه هامبورگ که تنها ۸.۵ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، پایگاه بسیاری از خطوط هوایی مشهور مانند لوفت هانزا، یورووینگز، کاندور و ایزی جت است. این پرواز به ۱۲۰ مقصد از جمله دبی، نیوآرک و تهران انجام می‌شود. از این  فرودگاه با وسایل حمل و نقل عمومی به مرکز شهر دسترسی آسان دارید: مترو S1 درست زیر پایانه واقع شده است. هزینه یک بلیط حدود ۳ یورو است و رسیدن به مرکز شهر حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

بیشتر بدانید:آلمان

جاذبه های گردشگری

هامبورگ، بزرگترین شهر آلمان پس از پایتخت برلین است که در بالای دهانه قیفی شکل طولانی رودخانه البه قرار دارد. موقعیت آن باعث می‌شود که یک پیوند مهم بین دریا و شبکه آبراه‌های داخلی آلمان و جزایر متعدد باشد. این شهر بیشتر بخاطر بندر معروف خود، بندر هامبورگ شناخته می‌شود. افرادی که در فکر سفر به همابورگ هستند باید بدانند که هامبورگ علاوه بر اینکه یک قطب اصلی حمل و نقل است، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و تجاری اروپا و همچنین یک مقصد اصلی گردشگری در دنیاست. در ادامه مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر را ببینید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به لبنان

بندر هامبورگ

بندر هامبورگ که به بندر شهر نیز شهرت دارد، در ساحل رودخانه البه و نزدیک دریای شمال واقع شده است. این بندر بزرگ‌ترین بندر آلمان است و به عنوان دروازه ورود آلمان به جهان شهرت دارد. این پروژه نه تنها یک پروژه مهم در ساخت و ساز شهرداری هامبورگ است، بلکه مشهورترین مقصد گردشگری هامبورگ است. در ساحل رودخانه البه، نه تنها می‌توانید قایق‌های مختلف را ببینید بلکه می‌توانید از تنقلات خوشمزه نیز لذت ببرید. همچنین می‌توانید از آکواریوم و بازار معروف ماهی همبرگر دیدن کنید. ضمناً، شهر مشهور انبار چندان دور از اینجا نیست. اینجا، جایست که در سفر به هامبورگ باید حتماً ببینید.

سفر به هامبورگ

کلیسای سنت میشل

کلیسای سنت مایشل یکی از جاذبه‌های دیدنی هامبورگ است که دارای ۱۳۲ متر ارتفاع است و یک ساختمان باروک است که در اواسط قرن ۱۸ ساخته شده است. می‌توانید بالای کلیسا مشرف به هامبورگ بایستید. هر روز مردم در صف منتظر آسانسور آهسته‌ای هستند که دوران باستان را حفظ کرده و همه را برای مشاهده مناظر به سکوی برج ساعت منتقل می‌کند. این کلیسا بارها تخریب شده، و آنچه اکنون همه می‌بینند سومین کلیساست. فضای داخلی کلیسا بسیار زیبا تزئین شده است و بسیار روشن و بدون احساس تاریکی است.

تالار شهر هامبورگ

تالار شهر هامبورگ در قلب شهر قدیمی واقع شده است. میدان تاون هال در جلوی آن برای جشن‌ها وجود دارد و در پشت آن بورس اوراق بهادار هامبورگ قرار دارد. تالار شهر هامبورگ نشان دهنده ایدئولوژی معماری آلمان در دوره اقتصاد پررونق است. ۲۰ مجسمه از امپراتورهای برجسته در تاریخ آلمان بین پنجره‌های طبقه دوم جلوی ساختمان شهرداری از جمله چارلی کبیر و اتو اول و غیره وجود دارد. این یکی از بهترین جاهایست که در سفر به هامبورگ باید ببینید.

کلیسای نیکولاس

کلیسای نئوگوتیک سنت نیکلاس زمانی یکی از پنج کلیسای اصلی پروتستان در هامبورگ بود. در جنگ جهانی دوم توسط نیروی هوایی سلطنتی منفجر شد. این کلیسا زمانی بلندترین ساختمان جهان از سال ۱۸۷۴ تا ۱۸۷۶ بود و هنوز هم دومین ساختمان بلند در هامبورگ است.در حال حاضر ویرانه‌ای به عنوان یادبود ضد جنگ و محلی برای عزاداری و تأمل در مورد جنگ استفاده می‌شود. این مکانی است که اهمیت تاریخی آن از خود ساختمان مهمتر است.

سفر به هامبورگ

بایدها و نبایدها

اگر عازم سفر به هامبورگ هستید، لطفاً این قسمت را با دقت بخوانید. در اینجا چند نکته ضرروی در مورد شهر هامبورگ وجود دارد که لازم است آنها را بدانید.

  • اگر به زبان آلمانی تسلط ندارید، سعی کنید حداقل برخی از کلمات آلمانی را یاد بگیرید. حتماً کارهایتان بهتر انجام می‌شود.
  • بد نیست بدانید، بیشتر فروشگاه‌های این شهر، کارت اعتباری از مشتری قبول نمی‌کنند. بنابراین بهتر است مقداری پول نقدر به همراه داشته باشید.
  • فراموش نکنید که، یکشنبه‌ در هامبورگ به روز سکوت معروف است و حتی کوچکترین سروصدا هم باعث آزار شهروندان این شهر می‌شود. اگر نمی‌خواهید عواقب تلخ این روز را متحمل نشوید، حتماً این نکته را به خاطر بسپارید.
  • در مواقع اورژانسی، می‌توانید به شماره ۱۱۲ زنگ بزنید و درخواست کمک کنید.

سخن آخر…

در این راهنمای سفر به هامبورگ سعی کردیم به هرآنچه که نیاز است قبل از سفر به این مقصد بدانید، بپردازیم. از جمله: آب و هوا، بهترین زمان سفر، موقعیت جغرافیایی، غذاها، هتل و… که امیدواریم برای تجربه کردن سفری هیجان انگیز و کامل از آنها بهره ببرید. همانطور که گفته شد، شهر هامبورگ یک مقصد گردشگری محبوب اروپایی است. این شهر یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل است و دارای جاذبه‌های زیادی برای بازدیدکنندگان در داخل و اطراف شهر است. بنابراین با سفر به این شهر، می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین و شگفت انگیزترین تجربه‌های زندگی‌تان را رقم بزنید. توصیه می‌کنیم، از اول مقاله را مرور کنید و نکات ضروری و مهم سفر به شهر هامبورگ را یادداشت کنید تا در آنجا احساس سردرگمی نداشته باشید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 1]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا