دیدنی های بندرعباس

تنگه بنو لمزان هرمزگان ( اطلاعات کامل )

تنگه بنو لمزان هرمزگان ( اطلاعات کامل )

تنگه بنو لمزان هرمزگان

شروع فصل پاییز و رو به سردی رفتن هوا، دلیل انتخاب جنوب کشور به عنوان مقصد گردشگری برای بسیاری از افراد است. تنگه بنو لمزان، بهشتی که با دیدن آن نمی توانید باور کنید، چنین جای بکری در کشورمان وجود داشته باشد.

تنگه بنو لمزان را می توان جزو آن دسته تجربه های بی نظیر و تکرار نشدنی در زندگی هر فرد در نظر گرفت.  بهشتی که نباید آن را از دست بدهید. با سپنجا همراه باشید، تا این جاذبه طبیعی را بهتر و بیشتر بشناسیم.

تنگه لمزان کجاست

اولین نکته ای که ممکن است به ذهنتان برسد، این است که این تنگه در کجای خاک کشورمان واقع شده است. جنوب کشور، انتخاب بسیاری از افراد برای مقصد گردشگری است. در این میان استان هرمزگان طرفداران خود را دارا می باشد.  لمزان، شهری که در مرکز بخش مهران شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع شده است.

lamezan blog 0۱

تنگه چاهکو

شهر لمزان در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بستک قرار گرفته است و همه ساله با وجود طبیعت بکر و جاذبه های طبیعی فوق العاده گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

این شهر از تعدادی روستای بزرگ که در نزدیکی هم واقع شده اند، تشکیل شده است. شهر لمزان، تنها ۱۸۰کیلومتر از بندر عباس و ۱۳۰ کیلومتر با بندر لنگه فاصله دارد.

در فاصله ی ۵ کیلومتری شهر لمزان، تنگه بنو لمزان قرار گرفته است. تنگه لمزان از آن جاهایی است که حداقل یک بار هم که شده باید از آن بازدید کنید.

برای بازدید از این بهشت هرمزگان، ابتدا لازم است مسیر ۳۰ دقیقه ای را به پیاده روی بپردازید.

پس از طی کردن این مسیر، باید مسیری را طی کنید که حدود ۱۲ آبگیر در سر راهتان قرار دارد؛ که از تجربه های تکرار نشدنی تان خواهد بود. سپس شما به روستای لمزان می رسید.

اقامت در خانه باغ روستایی

جاهای دیدنی لمزان

ممکن است فکر کنید، لمزان هم مانند بعضی از تجربه های دیگرتان از جاذبه های طبیعی، مانند جاهای دیگر باشد؛ اما به شما قول می دهیم که بازدید از لمزان و تنگه لمزان همراه با طبیعت بکر آن، شما را به وجد آورد. لمزان جایی است که متفاوت ترین جاذبه های طبیعی را در خود جای داده است.

lamezan blog 0۲

از صخره هایی سر به آسمان کشیده و حیرت آور تا آبگیر ها و برکه های خارق العاده ای که لذت سفرتان را چندین و چند برابر می کند. از مهم ترین جاذبه های این منطقه که دلیل اصلی انتخاب آن برای بازدید است، می توان به رشته آب هایی که در این منطقه جریان دارد اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
مدرسه سعادت بوشهر، بنایی تاثیرگذار در گذشته علم کشور

تنگه شو تاریکو

شاید برایتان جالب باشد بدانید با وجود رشته اب های فراوان در این منطقه، اما کشاورزی در آن رشد چندانی نداشته است؛ چرا که اب ها، شور هستند و برای کار کشاورزی مناسب نیستند.

تور لمزان

معمولا افراد برای بازدید از این منطقه، یا تور های یک روزه یا چند روزه را انتخاب می کنند، و یا هنگام بازدید از شهر های مجاور این منطقه مانند لمزان، بستک، بندر عباس و … بخشی از سفر خود را به گردشگری در این منطقه ی متفاوت، اختصاص می دهند.

در هر دو صورت باید بدانید که برای بازدید از تنگه لمزان باید احتیاط به خرج دهید. می پرسید چرا؟ صادقانه بگوییم زیبایی های طبیعی و بکر این منطقه، ارزش خطر و ریسک کردن را دارد.

lamezan blog 0۳

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که سفر های پر هیجان را دوست دارید، باید بگوییم بعید است بتوانید در ایران مقصدی بهتر از تنگه لمزان پیدا کنید. پس دلتان را به دریا بزنید و کوله بار سفرتان را ببندید. شما برای بازدید از تنگه ناچار به گذر از منطقه ای کوهستانی هستید.

مسیری که در کنار لذت، خطر هایش را هم دارا می باشد. می دانید که همواره بر سر مسیر های کوهستانی ریسک هایی وجود دارد که باید آن ها را به جان خرید. متاسفانه کوهستانی بودن مسیر و شرایط، امکان خدمات رسانی و فراهم کردن امکانات برای گردشگران را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است.

پس اگر تور لمزان را انتخاب می کنید، در کنار مسیری که در پیش دارید یادتان نرود که طبیعت آن، شما را مجذوب خود خواهد کرد. بی گدار به داخل آب های تنگه نروید. به عرق تاسف، گردشگرانی بوده اند که به دلیل داخل شدن نا آگاهانه در آب های تنگه، دچار خفگی شده اند.

اقامت درآپارتمان مبله

بهترین و امن ترین را برای لذت بردن از جاذبه های این منطقه، استفاده از تور لمزان است. با گروه های مجاز و دست جمعی به این منطقه سفر کنید تا خطرات را برای خود و خانواده تان به حداقل برسانید.

برای بازدید از تنگه لمزان، کوله باری همراه با تجهیزات و امکانات حرفه ای ببندید و راهی سفرتان شوید.

روستای لمزان بندر لنگه

همان طور که گفتیم، تنگه لمزان در فاصله بسیاری کوتاهی از روستای لمزان قرار گرفته است. روستای لمزان که خود نیز در نزدیکی بندر لنگه قرار گرفته است. بندر لنگه جایی که در کنار بازدید از تنگه بنو لمزان، می توانید از آن هم بازدید کنید.

این مطلب را هم بخوانید
هر اطلاعاتی که درباره تالاب هویزه بخواهید، اینجاست!

در کنار طبیعت بکر تنگه بنو لمزان، آبشار ها و جاذبه های طبیعی بندر لنگه می توانید تجربه ای فوق العاده را برایتان رقم بزند.

lamezan blog 0۴

آبشار بدو که از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان و بندر لنگه است، با شکل پلکانی اش، سبب جذب بسیاری از علاقه مندان شده است.

اقامت در خانه مبله

قسمت خشک این آبشار از طریق روستای لمزان قابل دسترسی است. به طور کلی اگر به دنبال انتخاب مسیر برای مقصد گردشگری تان هستید، در کنار آن که جنوب کشور همواره می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد، استان هرمزگان و تنگه بنو لمزان معنای دیگری به سفرتان می بخشد.

روستایی با عجایب دیدنی که در فاصله بسیار کمی از شهر های مهمی قرار گرفته است که می توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

تنها در نظر داشته باشید، بهتر است برای بازدید از لمزان از تور ها استفاده کنید و گروهی همراه با افراد حرفه ای به آنجا سفر کنید. بندر عباس، بستک، بندر چارک،  روستای گریز و … را می توانید در یک سفر بازدید کنید.

 

در سفر به تنگه بنو لمزان، کجا بمانیم؟

و در نهایت آخرین نکته ای درباره تنگه بنو لمزان لازم به ذکر است، محل اقامت است. بیشتر گردشگرانی که از این منطقه و دیدنی های فوق العاده اش بازدید می کنند، در شهرهای بزرگ اطرافمانند بندر عباس یا بندر لنگه اقامت دارند. چیشنهاد ما هم به شما همین است!

می توانید در این دو شهر اقامت داشته باشید و یک روز از سفرتان را تنگه بنولمزان اختصاص دهید! برای پیدا کردن اقامتگاه هیچگونه دغدغه نداشته باشید. در این سفر می توانید از اقامتگاه های سپنجا در شهر بندر عباس استفاده کنید. همچنین اقامتگاه های بندر لنگه هم پذیرای شما هستند. اگر بندرعباس انتخاب شما است، مطلب زیر را از دست ندهید و با دیدنی های این شهر آشنا شوید:

سفر به بندرعباس از ۰ تا ۱۰۰ معرفی بزرگترین شهر جنوبی ایران

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 3.6]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا