دیدنی های مازندران

بهترین جاهای دیدنی رامسر از نظر گردشگران !

شهر رامسر برای زندگی و مسافرت، شهری ایده آل به نظر می‌رسد. این شهر  تمامی امکانات یک کلان شهر را دارد! اگر به دنبال مقصدی عالی برای مسافرت در شمال ایران هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید قرار است با جاهای دیدنی رامسر بیشتر آشنا شوید!

در این مقاله بررسی می‌کنیم که اصلا رامسر کجاست، سوغات رامسر چیست، تصویر و عکس نقشه رامسر، مساحت رامسر چقدر است و …! با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید!

فهرست مطالب مخفی کردن
4 جاهای دیدنی رامسر کجاست؟ | معرفی ۸ جاذبه گردشگری رامسر

رامسر کجاست؟ (معرفی کامل شهر رامسر)

رامسر یکی از شهرهای سرسبز و زیبای استان مازندران است که در بین مسافران همیشگی شمال کشور محبوبیت عجیب و غریبی دارد! این شهر که قبل از این به نام سخت سر نامیده می‌شد، در غرب استان مازندران قرار گرفته است.

رامسر از سمت شرق به شیرود، از غرب به شهر چابکسر دهستان اوشیان گیلان، از جنوب به کوه‌های بلند و زیبای البرز و در نهایت از سمت شمال به دریای خزر محدود است.

این شهر بواسطه جاهای دیدنی، جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای معتدل خود در تمام ایام سال مملو از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

شهر رامسر که به تنها جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر دارد، یک شهر کم جمعیت است، اما به واسطه تعداد زیاد مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، همیشه این شهر مملو از جمعیت است.

اگر به این شهر سفر کرده باشید، حتما متوجه شده اید که مردم محلی به زبان گیلکی سخن می‌گویند و یک لهجه ی شیرین دارند. اما سوغاتی‌های شهر کدامند؟ با ادامه مقاله همراه باشید

سوغاتی‌های رامسر چی هست!؟ | راهنمای ویژه انتخاب و خرید سوغاتی

مسافرت است و سوغاتی‌هایش. همه ما در سفر دوست داریم برای دوستان، آشنایان و اقوام خود هدیه و سوغاتی تهیه کنیم. شهر رامسر به واسطه گردشگرپذیر و قدیمی بودنش، سوغاتی‌های جذابی دارد که بهتر است، آن‌ها را بشناسید. در ادامه انواع سوغاتی‌های رایج این شهر را معرفی می‌کنیم:

سوغات شهر زیبای رامسر

۱- کلوچه و کوکی‌های خوشمزه (محبوب‌ترین سوغاتی رامسر)

در رامسر شیرینی فروشی‌ها و شیرینی پزی‌های متعددی هستند که سوغات محبوب این شهر یعنی کلوچه و کوکی می‌فروشند!

البته کلوچه و کوکی در تمام شهرهای شمالی معمولا پیدا می‌شود، اما اگر کلوچه و کوکی رامسر را امتحان کنید، مشتری پر و پاقرص آن می‌شوید!

کلوچه‌های این شهر شمالی از آرد، شکر و روغن تهیه شده اند و در سال‌های اخیر طعم‌های مختلفی از آن تولید و به فروش رسیده است. کوکی نوع دیگری از شیرینی است که در سال‌های اخیر به صورت خیلی اتفاقی محبوب شده و افراد زیادی آن را به کلوچه ترجیح می‌دهند!

در کوکی شما مغزهای طعم دهنده پیدا نمی کنید، عوض تکه‌های شکلات خوشمزه‌ای را می بینید که طعم خاصی به کوکی بخشیده است.

کلوچه و کوکی از محبوب ترین سوغات شهر رامسر

۲- آغازنون، شیرینی مخصوص رامسر برای جشن‌های خاص

یکی از شیرینی‌های اختصاصی شهر رامسر که در جشن از آن استفاده می‌شود، آغازنون است! این شیرینی یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که در شب‌های مناسبتی مخصوصا یلدا می‌توانید در خانه‌های مردم شمال کشور آن را پیدا کنید. در سفر به این شهر، می‌توانید در حین بازدید از جاهای دیدنی رامسر، مقداری آغازنون نوش جان کنید و از مزه بی نظیرش لذت ببرید.

آغاز نون از خوشمزه ترین سوغاتی های رامسر

۳- رشته به رشته، خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین سوغاتی استان مازندران

رشته به رشته شیرینی اختصاصی شهر رامسر نیست، اما در این شهر می‌توانید بهترین نوع آن را میل و نوش جان کنید. در تهیه رشته به رشته از گردو، رشته آرد، برنج، خاک قند،هل، روغن و … استفاده می‌شود. این شیرینی که اگر آن را امتحان کنید، عاشقش می شوید، سنگین نیست و در طول روز به‌عنوان میان وعده می‌توانید آن را نوش جان کنید. آیا تا بحال رشته به رشته را امتحان کرده اید؟

رشته به رشته از سوغات رامسر

۴- برنجک، شیرینی مجلسی استان های شمال کشور

اگر فامیل شمالی داشته باشید و یا به خانه یک شمالی مهمان نواز سر بزنید، حتما می‌توانید برنجک را در آن جا پیدا کنید. این شیرینی که برای پذیرایی از مهمان و در مراسم‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، جزو شیرینی‌های پرطرفدار و خوشمزه این شهر است. شاید می‌پرسید که برنجک از چه چیزی درست شده است؟ باید بدانید که در تهیه برنجک از آب، شکر، آب لیمو و … استفاده شده و بهتر است که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

برنجک از سوغاتی های شمال

۵- ترشی های رامسر را فراموش نکنید!

ترشی‌ها از انواع دیگر سوغاتی‌های این شهر هستند که شاید به اندازه جاهای دیدنی رامسر، دارای محبوبیت باشند. ترشی بادمجان، ترشی هفت بیجار، لیته و ترشی مرکبات از محبوب‌ترین نوع ترشی در رامسر است که برای هرکسی می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد. اگر دوست دارید که در این شهر انواع بی نظیر و خاص ترشی را نوش جان کنید، حتما به بازار ترشی فروش‌ها سری بزنید و یا از افراد محلی این ماده غذایی را تهیه کنید.

ترشی های رامسر

۶- ماهی‌های رامسر را با خود نبرید، اما حتما آن‌ها را امتحان کنید.

شاید فکر می‌کنید که باید فقط سوغاتی‌ها را با خود به شهر مبدا ببرید و به عزیزانتان تحویل دهید! بهتر است که در سفر به رامسر و یا بعد از بازدید از جاهای دیدنی رامسر، سری به رستوران‌ها و یا بازار ماهی فروش‌های رامسر بزنید و برای ناهار یا شام ماهی نوش جان کنید!

در تمامی شهرهای شمالی می‌توانید ماهی‌های خاص و خوشمزه پیدا کنید، اما شاید هیچ شهری به اندازه رامسر در این زمینه تنوع نداشته باشد. می‌توانید برای وعده‌های غذایی خود از ماهی دودی، ماهی شور و یا … استفاده کنید. این ماهی را هم می‌توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید و با خود ببرید چرا که دیر فاسد می‌شوند.

معروف‌ترین و گران‌ترین نوع ماهی که می‌توانید در شمال پیدا کنید، خاویار است. برای یکبار هم که شده بهتر است آن را امتحان کنید. نوش جان کردن خاویار در یک شهر سرسبز و نزدیک دریا، احتمالا برای شما تبدیل به تجربه‌‎ای فراموش نشدنی می‌شود که برایتان باقی خواهد ماند.

ماهی ها رامسر از بهترین سوغات شهر

حالا که با سوغاتی‌های رامسر به صورت کامل آشنا شدید، می‌توانیم در مورد این صحبت کنیم که ییلاقات رامسر کجاست و برای سفر به آن‌ها از کدام نقشه رامسر بهتر است که استفاده کنید.

ییلاقات رامسر کجاست؟

رامسر عروس شهرهای ایران است چرا که از همه نظر زیبا و دیدنی است و دارای ییلاقات فراوانی است که برای گردشگران جذاب به نظر می‌رسد.

رامسر به واسطه این که در دامنه جنگلی کوه‌های بلند و مرتفع البرز قرار گرفته، مملو از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و زیبا است که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و آب و هوا عوض کنید.

اقامت در باغ و ویلا در رامسر

جاهای دیدنی رامسر کجاست؟ | معرفی ۸ جاذبه گردشگری رامسر

اگر تا اینجای کار مشتاق شده اید که به این شهر سفر کنید و سفری مملو از خاطرات متنوع داشته باشید، بهتر است که ادامه ی این مطلب را از دست ندهید. با معرفی جاهای گردشگری رامسر به شما کمک می‌کنیم تا برنامه ریزی سفر عالی داشته باشید. در ادامه بهترین جاهای دیدنی رامسر را به شما معرفی می کنیم:

۱- موزه تماشاگه خزر کجاست؟ (زیباترین موزه رامسر)

اگر به دنبال موزه‌های شهر رامسر هستید، حتما با نام موزه تماشاگه خزر برخورد می‌کنید. این موزه که در واقع کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر هم نام دارد، پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفت و برای بازدید عموم مردم آزاد شد.

این موزه یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی رامسر است که حتما باید در طول سفر خود به آن سر بزنید.

این موزه باغ در حدود ۶۰ هزار متر مربع مساحت دارد و به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شده است. این کاخ محل اقامت خاندان پهلوی در هنگام سفر به رامسر  است.

مقاله “موزه تماشاگه خزر | جلوه زیبای هنر در رامسر” را بخوانید. کمک می‌کند بیشتر با این باغ موزه آشنا شوید.

امکانات موجود در داخل موزه تماشاگه خزر | امکانات کاخ مرمر رامسر

اگر در برنامه سفر خود این شهر را قرار دادید، بهتر است بدانید که داخل مجموعه موزه تماشاگه خزر چه امکاناتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

با شناخت این مکان‌های گردشگری، می‌توانید برنامه ریزی بهتری برای بازدید از این جاذبه گردشگری شهر رامسر داشته باشید.

از جمله امکاناتی که در این موزه برای گردشگران در نظر گرفته شده، کافه و رستوران در جوار حمام، پارکینگ، بازارچه فروش صنایع دستی رامسر، آلاچیق‌های چوبی فروش سوغات، سرویس بهداشتی در جنوب شرق باغ، مسیرهای بهسازی شده برای معلولان و ناتوانان جسمی، غرفه عکاسی، نمازخانه و … است.

آیا آماده ی بازدید از موزه تماشاگه خزر یکی از بهترین جاهای دیدنی رامسر هستید؟

راه دسترسی و آدرس کاخ موزه رامسر (کاخ شاه)

آدرس: استان مازندران، رامسر، میدان انقلاب اسلامی، خیابان رجایی

زمان بازدید: همه روزه به جز ایام سوگواری در نیمه اول سال ۹ صبح تا ۹ شب و در نیمه دوم سال ۹ صبح تا ۵ عصر

۲- پارک یا بوستان جنگلی صفارود، یکی از جاهای دیدنی رامسر

اگر به رامسر سفر کرده باشید، اما به دیدن این مکان گردشگری و جای دیدنی نرفته باشید، به طور قطع پشیمان خواهید شد. این بوستان جنگلی سرسبز که در فاصله ۹ کیلومتری جاده ی جواهرده رامسر، قرار گرفته، یکی از بهترین مکان های گردشگری بی نظیر این شهر است. شاید در مورد مسیر و دسترسی به این شهر می پرسید؟

باید در نظر داشته باشید که برای رفتن به این مکان کافی است که از چند پله که پایین این مکان است، عبور کنید و به سمت جنگل، رودخانه، آب معدنی، آب و هوای عالی و … بروید. اینجا همان مکانی است که اکثر شمالی های کشور در روز ۱۳ فروردین دور هم جمع می شوند و ۱۳ خود را به در می کنند. آیا آماده ی حرکت به سمت یکی از زیباترین منطقه های رامسر هستید؟

مسیر و آدرس دسترسی به پاک جنگلی صفارود

برای اکثر مسافرانی که برای بار اول به شهر رامسر سفر می‌کنند، این مسئله وجود دارد که چگونه آدرس بوستان جنگلی صفارود را پیدا کنند و از کدام مسیر به این جاذبه گردشگری شهر رامسر دسترسی داشته باشند؟

برای دسترسی به این پارک جنگلی باصفا و زیبا کافی است که از ابتدای جاده جواهرده در میدان غربی شهر رامسر حرکت خود را آغاز کنید و تنها ۹ کیلومتر را طی کنید تا به ورودی این پارک برسید!

آیا تا بحال به این پارک رفته اید و چند ساعتی را در آن استقرار داشته اید؟

تفریحات رایج در پارک جنگلی صفارود

وقتی از جاده ی پیچ پیج و سرسبز جواهرده رد می شوید و به ورودی صفارود می رسید، احتمالا از خود بپرسید خوب در این پارک خوش آب و هوا چه کارهایی می توانم بکنم؟

تفریحات رایج این پارک چیست؟ در نظر بگیرید که به هرطرف این پارک که نگاهی بیندازید، یک زیبایی و جذابیت طبیعی چشمان شما را نوزش خواهد داد، اما استفاده بهینه از این زیبایی ها به شما کمک خواهد کرد که خاطرات بهتری را از این مکان داشته باشید.

اگر در فصل های مختلف سال به این پارک جنگلی سر بزنید، با رنگ های متفاوت برگ درختان روبرو خواهید شد. شما می توانید در مکان های مقرر شده اقدام به درست کردن آتش کنید.

از آتش می توانید برای درست کردن یک چای آتیشی دبش استفاده کنید و  نهایت لذت را ببرید. همچنین آب تنی در رودخانه و یا نواختن گیتار در دل طبیعت، گزینه های دیگری است که دارید!

۳- تله کابین رامسر را بهتر بشناسید! (مجموعه بام سبز رامسر)

به طور قطع یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی رامسر که باید در مورد آن صحبت شود، تله کابین رامسر است. این تله کابین که که در کنار هیجان و زیبایی مسیرش، شهرت بسیار زیادی هم دارد، به طور قطع حتما باید در برنامه سفر شما قرار بگیرد. رامسر به علت فاصله کمی که با کوه و دریا دارد، چشم اندازهای زیبایی دارد که با سوار شدن در تله کابین، می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

در فصل بهار یا تابستان این تله کابین به شدت محبوب است و ممکن است چند ساعت در صف باقی بمانید تا سوار تله کابین شوید. در مقاله “تله کابین رامسر، سبزترین بام کشور” با این تله کابین بیشتر آشنا می‌شوید.

در ادامه اطلاعات مهمی درباره این تله کابین مشهور موجود است که لازم است قبل از مراجعه به آن بدانید.

تله کابین رامسر کجاست؟ (آدرس تله کابین رامسر)

تله کابین شهر رامسر در مجموعه تفریحی به نام بام سبز رامسر قرار گرفته که معمولا در بین گردشگران به همین نام مشهور است. این تله کابین بعد از سال‌ها ساخت و ساز در سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسید و برای گردشگران و مسافران طبیعت شمال کشور آماده خدمت رسانی شد.

در این مجموعه گردشگری تنها تله کابین وجود ندارد، بلکه انواع تفریحات هیجان انگیز مانند زیپ لاین، جت اسکی، کلوب ورزش های آبی و دریایی، پیست باگی پیست کارتینگ، کشتی مایا و … هم وجود دارد. این مکان مملو از تفریحاتی است که شما را ساعت‌‎ها سرگرم می‌کند.

برای اقامت در سوئیت ویلایی در رامسر سری به سایت سپنجا بزنید.

نمایی از تله کابین رامسر

اگر شانس با شما یار باشد و شلوغی مشهور این مجموعه وجود نداشته باشد، شاید یک روزه بتوانید به تمام این مکان‌های گردشگری سر بزنید و لذت ببرید، اما در غیر این صورت لازم است که یک روز دیگر هم به این مجموعه مراجعه کنید تا تفریحات نیمه تمام خود را تمام کنید.

البته در مورد این مجموعه باید بدانید که مکان‌های اقامتی هم برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است، تا پس از یک روز تفریح و هیجان، بتوانند شب را در دل طبیعت استراحت کنند.

آیا برای محل اقامت خود در رامسر برنامه ریزی کرده اید؟ اگر هنوز برنامه ی دقیقی ندارید، می‌توانید با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا اقدام به اجاره ویلا در رامسر کنید.

قیمت بلیط تله کابین بلیط رامسر برای هر نفر چقدر است؟

یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده می شود، هزینه و قیمت بلیط تله کابین است. قیمت بلیط تله کابین رامسر در سال ۹۸ برای هر نفر ۴۰ هزارتومان بود! این هزینه برای مسیر رفت و برگشت محاسبه می شد. برای دیدن هزینها به سایت تله کابین رامسر سری بزنید.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین جاذبه های گردشگری رامسر را بشناسید!

در نظر بگیرید که کودکان زیر ۴ سال برای ورود به تله کابین رامسر، نیازی نیست که هزینه ای پرداخت کنند. همچنین برای ورود به این مجموعه باید ماشین خود را در پارکینگ بگذارید. هزینه ی ورودی پارکینگ و تله کابین لازم است تا سری به سایت این مکان تفریحی بزنید.

تله کابین از بهترین جاهای دیدنی رامسر

قیمت دیگر تفریحات هیجان انگیز تله کابین رامسر چقدر است؟ (زیپ لاین، موتور چهارچرخ، کارتینگ و …)

در نظر داشته باشید که قیمت‌های زیر برای سال ۹۸ بوده است. رای دیدن تغییرات جدید، به سایت تله کابین رامسر به آدرس telecabinramsar.com سر بزنید.

قیمت زیپ لاین رامسر: مسیر اول ۳۵۰۰۰ تومان، مسیر نیمه ۴۰۰۰۰ تومان و مسیر کامل ۵۰۰۰۰ تومان است.

قیمت موتور چهارچرخ رامسر: ۳۰.۰۰۰ تومان برای استفاده ۶ دقیقه برای هر نفر

قیمت کارتینگ رامسر: باکارت ۳۵۰۰۰ تومان برای استفاده ۶ دقیقه برای هر نفر

قیمت پینت بال رامسر: ۳۰۰۰۰ تومان برای هر نفر و گلوله اضافه برای هر نفر (۵۰ گلوله) ۱۵۰۰۰ تومان

قیمت جت اسکی رامسر: ۸۰۰۰۰ تومان برای هر نفر. مدت زمان استفاده در هر دور ۱۵ دقیقه برای هر نفر است.

قیمت قایق تندروی رامسر: ۳۰۰۰۰ تومان برای هر نفر. مدت زمان استفاده در هر دور ۱۵ دقیقه برای هر نفر است.

قیمت شاتل دریایی رامسر: ۴۰۰۰۰ تومان برای هر نفر. مدت زمان استفاده در هر دور ۱۵ دقیقه برای هر نفر است.

قیمت اسکی روی آب رامسر: ۸۰۰۰۰ تومان برای هر نفر. مدت زمان استفاده در هر دور ۱۵ دقیقه برای هر نفر است.

قیمت کشتی تفریحی مایا در رامسر: ۵۰۰۰۰ تومان. زمان این تفریح یک ساعت گردش دریایی که در آن پذیرایی و اجرای موسیقی زنده نیز وجود دارد.

ساعت کاری مجموعه بام سبز رامسر به چه صورت است؟ (ساعت کاری تله کابین رامسر)

اگر تصمیم گرفتید که در برنامه ی سفر خود به رامسر، سری به جاهای دیدنی رامسر بزنید، بهتر است که در مورد ساعت کاری آن هم اطلاعات کافی داشته باشید. در نظر بگیرید که ساعت کاری مجموعه بام سبز به تفتیک بخش به صورت زیر است:

• تله‌کابین رامسر: از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر

• زیپ لاین رامسر: از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ :شب

• موتور چهارچرخ رامسر: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب

• کارتینگ باکارت رامسر: ۱۰ صبح تا ۲۲:۳۰ شب

• پینت بال رامسر: ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب

• ورزش‌های آبی رامسر: ۹ صبح تا ۹ شب (ورزش‌های آبی شامل جت اسکی، قایق تندرو، شاتل دریایی، اسکی روی آب، کشتی تفریحی مایا است.)

• کارتینگ باکارت رامسر: ۱۰ صبح تا ۲۲:۳۰ شب

شهربازی بام رامسر به چه صورت است و هزینه های آن چقدر است؟

(اگر فرزند خردسال دارید، بخوانید!)

این مجموعه و تفریحات بی نظیرش تمومی ندارند! اگر کودک و فرزند خردسال خود را می‌خواهید شاد کنید و از تفریحات مخصوص بزرگسالان دور نگهدارید، بهتر است که سری به شهربازی این مجموعه بزنید که در نوع خود بی نظیر است! این شهربازی که قیمت بلیط اکثر بازی‌های کودکانه آن تنها ۶ هزارتومان در سال ۹۸ بوده است، در کنار قیمت خوب برای شما یک تفریح دلچسب هم به حساب می اید. به‌روز رسانی قیمت در سایت تله کابین رامسر

شهربازی رامسر از مفرح ترین جاهای دیدنی رامسر

بازی‌های کودکانه این مجموعه مخصوص کودکان ۵ تا ۱۵ سال با وزن کمتر از ۳۸ کیلوگرم تهیه شده است و نباید قد فرزند دلبند شما بیشتر از یک متر باشد. اگر این شرایط را فرزند شما دارد، بهتر است که چند ساعتی او را در این شهربازی سرگرم کنید.

همچنین خود شما هم می‌توانید در قسمت مربوط به بازی‌های مخصوص بزرگ سالان به بازی بپردازید. آیا از این شهربازی و تفریحات جذابش خوشتان آمد و یا تجربه ای در رابطه با بازی در آن دارید؟

در نظر داشته باشید که ساعت کاری این بخش از مجموعه بام رامسر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب است.

در بازدید از مجموعه تفریحی بام رامسر، چه چیزهایی را باید همراه خود داشته باشید؟

اگر دوست دارید که تفریحات یک یا دو روزه شما در این مجموعه به دلتان بشیند، بهتر است که یکسری وسایل ضروری و لازم را همراه خود داشته باشید و آن‌ها را فراموش نکنید.

طبق تجربه مسافرین بهتر است که در بازدید از مجموعه بام رامسر حتما وسایلی مانند آب آشامیدنی داروهای شخصی، کرم ضد آفتاب، لباس گرم، در صورت امکان پتوی سبک مسافرتی، خوراکی های قوی مانند خرما که سبک و قابل حمل باشند و … را همراه خود داشته باشید.

این وسایل به شما کمک می کنند تا به مشکل برنخورید و تجربه بی نظیری داشته باشید.

آدرس، نقشه و مسیر تله کابین رامسر از تهران

اگر از سمت تهران می‌خواهید به سمت این تله کابین حرکت کنید، باید در نظر بگیرید که ابتدا باید وارد استان مازندران سپس شهر رامسر شوید! در ادامه مسیر پس از گذراندن ۵ کیلومتر به ورودی بام رامسر خواهید راسید. به صورت کلی آدرس اینن مجموعه عبارت است از:

استان مازندران، کیلومتر ۵ جاده رامسر به سمت غرب، رودسر

در ادامه می‌توانید نقشه ی این مجموعه تفریحی جذاب را مشاهده کنید:

اگر به این مجموعه رفته اید و یا خاطره ای در رابطه با یک روز جذاب در این مجموعه دارید، می‌‍توانید آن را در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند، به اشتراک بگذارید.

۴- قلعه و قله مارکو از جاهای دیدنی رامسر که نباید آن را از دست بدهید!

در بین مکان های دیدنی رامسر، نمی‌توان از این مکان تاریخی و طبیعی گذشت! قلعه مارکو در که در قله ای با همین نام قرار گرفته، یکی از زیباترین جاهای دیدنی و تاریخی پس از اسلام است و شما می توانید از آن بازدید کنید.

آدرس این قلعه در شهرستان رامسر، شهر کتالم، مسیر جاده تلاسر است! اگر تصمیم گرفتید که با همسفران خود سفری هم به دل تاریخ داشته باشید، بازدید از این مکان گردشگری، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بهتر است که قبل از رفتن به این مکان در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنید تا در هنگام مراجعه با انرژی بیشتری این کار را انجام دهید.

علت نام گذاری این قله و قلعه طبق گزارشات و مردم محلی دارای ابهاماتی است، اما اکثریت بر این باورند که نام گذاری این مجموعه به واسطه وجود مارهایی است که در این قسمت قرار گرفته اند.

البته نظر دیگری هم وجود دارد که احتمال آن زیاد است و آن این است که می‌گویند، در گذشته قومی با نام مارد زندگی می‌کرده است.

باتوجه به این که زمان ساخت این مجموعه مشخص نیست و هیچ کس در مورد آن اسناد قابل استنادی ندارد، حدس زده می‌شود که ساخت این مجموعه به قرن سه هجری بر می‌گردد چرا که چینش و معماری قلعه با قلعه‌هایی که در آن زمان ساخته می‌شده است، شباهت زیادی دارد.

قلعه مارکو در دل کتب تاریخی چه جایگاهی داشته است؟

همانطور که گفتیم زمان ساخت این قلعه مشخص نیست، اما نمی‌توان از جایگاه آن در تاریخ گذشت! طبق گفته‌های خواجه رشید الدین فضل الله همدانی در کتاب جامع التواریخ در سال ۵۳۶ هجری قمری، اتفاق بسیار مهمی در این قلعه افتاده است. این قلعه در آن زمان به تسخیر اسماعیلیان درآمد و بخشی از حکومت آنان شد.

همچنین در رابطه با این قلعه، شیخ میرزا حسن خان اعتماد السلطنه در کتاب خود، این چنین یاد می‌کند: “در تنکابن کوهی است موسوم به مارکوه و دخمه‌های متعدد و شب‌پره‌های زیادی در این دخمه‌ها هست که خود را به آدم و چراغ می‌زنند و مانع از دخول به دخمه‌ها می‌باشند.

بالای آن کوه، جایی مشهور به نقاره خانه است. هرگاه سنگی بر آن جا بزنند صدایی مثل طبل ایجاد می‌شود و تا نیم فرسخ آن صدا می‌رود.”

اگر تا بحال این مجموعه تاریخی را از نزدیک دیده و یا چیزی در مورد آن شنیده‌اید، می‌توانید در بخش نظرات با ما و دیگر علاقه مندان به جاهای دیدنی رامسر به اشتراک بگذارید.

۵- چشمه‌های آب گرم عروس شهرهای ایران را از دست ندهید!

در میان جاهای دیدنی رامسر، مکان‌های طبیعی بی شماری وجود دارد که شاید یکی از آن‌ها که هم تفریحی و هم درمانگر باشد، همین چشمه‌های آب گرم رامسر است. اشتباه نکنید!

در این قسمت هیچ خبری از آبگرمکن یا پکیج نیست، بلکه گرمای آب بواسطه این است که از دل زمین بیرون می‌آید و به صورت طبیعی آب گرما دارد.

شاید فکر می‌کنید که حتما باید وارد آب شوید تا از مزایای این چشمه‌ها بهره مند شوید! نه اینطور نیست. شما حتی با قدم زدن در اطراف چشمه‌های آب گرم رامسر، می‌توانید احساس کنید که راحت تر نفس می کشید و حالتان بهتر است. اگر دوست دارید که در رامسر کمی تنی به آب بزنید، این مجموعه و چشمه های آب معدنی اش گزینه ی خوبی هستند.

اگر مطلب “چشمه های آب معدنی، معجزه ای برای انواع بیماری ها” ما را مطالعه کنید، بدون شک، آبگرم این شهر یکی از اولین انتخاب‌های شما در بین جاهای دیدنی رامسر خواهد بود! در ادامه این قسمت از مکان‌های گردشگری رامسر را معرفی می‌کنیم:

آب گرم رامسر کجاست؟ (آدرس چشمه های آب معدنی رامسر)

نکته ای که وجود دارد، این است که رامسر تنها یک چشمه آب گرم ندارد، بلکه چندین چشمه معروف دارد. برخی از چشمه‌های آب گرم عروس شهرهای ایران در داخل آن است و برخی دیگر درخارج شهر واقع شده اند.

معروف‌ترین چشمه‌های آب گرم این شهر که احتمالا شما هم به دنبال آن ها خواهید بود، عبارت اند از:

• آب گرم سنگ بن رامسر

• آب گرم مادر شاه رامسر

• آب گرم اشکر گرما رامسر

• آب گرم کش رامسر

نکته ی جالبی که در مورد این مکان‌های دیدنی و تفریحی وجود دارد، این است که همه آن‌ها در منطقه ای به اسم سادات شهر وجود دارد!

سادات شهر منطقه‌ای است که در ۱۲ کیلومتری رامسر قرار گرفته است. شباهت بسیار جالبی که در مورد همه این چشمه‌های آب گرم صدق می‌کند، این است که آن‌ها به صورت خزینه‌های قدیمی طراحی و آماده شده‌اند.

حدود دمای آب گرم در این چشمه‌های طبیعی حدود ۴۲ درجه است. این دما حداکثر میزان دمایی است که ما انسان‌ها قادر به تحمل آن هستیم و بیشتر از این دما ممکن است باعث ایجاد سوختگی و مشکلاتی در بدن شود.

آب‌های گرم در تمام ایران به خاصیت‌های درمانیشان معروف هستند، اما لذت شنا کردن در این آب‌ها برای افرادی که سالم یا مریض هستند، تفاوتی ندارد. آیا آماده ی آب تنی در یک آب داغ هستید؟

چرا باید حتما به چشمه های آب گرم رامسر سر بزنیم؟

اگر تابحال به چشمه‌های آب معدنی سر زده باشید، طبیعت زیبا و دست نخورده ی اطراف آن‌ها را دیده اید! در واقع اگر میل به شنا در آب گرم شما را جذب این مجموعه نمی‌کند، بواسطه طبیعت بسیار زیبای اطراف این چشمه‌ها سری به این مکان‌ها بزنید.

در واقع این بخش از جاهای دیدنی رامسر نه تنها جزو مجموعه‌های تفریحی و درمانی قرار می‌گیرند، بلکه برای عاشقان طبیعت هم جذاب به نظر می‌رسند. برخی از معروف‌ترین چشمه‌های آب گرم رامسر را به صورت خلاصه معرفی می‌کنیم:

بازدید از چشمه های آبگرم رامسر

۱- آب گرم سنگ بن رامسر

یکی از چشمه‌های آب معدنی رامسر که می‌توانید در آن تنی به آب بزنید، سنگ بن است که کاملا خارج از شهر قرار دارد و برای آن باید با وسیله به دل جاده بزنید! چشمه سنگ بن در جاده اربکله قرار دارد و برای رفتن به آن لازم است که حدود ۲۰ دقیقه رانندگی کنید. در جاده تابلوهای راهنمایی برای مسیریابی بهتر شما قرار دارند!

آبگرم سنگ بن، از جاهای دیدنی رامسر

۲- آب گرم هتل پارسیان رامسر، مجهزترین و شیک ترین آب گرم شمال

در میان شهرهای شمالی، اگر به دنبال یک چشمه آب گرم شیک و لوکس هستید، آب گرم هتل پارسیان رامسر که یک هتل چهار ستاره و شیک است را می‌توانید انتخاب کنید.

هزینه ورودی این استخر در سال ۹۷ برای هر نفر ۴ هزارتومان بوده است و اگر مبلغ ۶ هزارتومان را پرداخت می‌کردید، می‌توانستید در یک مکان VIP شنا کنید! البته قیمت هزینه بلیط آب گرم هتل پارسیان در این سال ها افزایش چشمگیری داشته است.

سادات شهر، مبدا چشمه های آب معدنی گرم

در میان شهرهای شمالی ایران، سادات شهر شاید تنها شهری باشد که مملو از چشمه‌های آب گرم است! سادات شهر که در نزدیکی رامسر قرار گرفته، چشمه‌های آب گرم نسبتا خلوتی دارد که برای مسافران احتمالا دلچسب تر است.

می‌توانید آدرس چشمه‌های آب گرم را در این شهر کوچک از مردم محلی بپرسید تا شما را راهنمایی کنند. آیا تا بحال به چشمه‌های آب گرم این شهر رفته اید؟

نمایی از آبگرم سادات شهر

۶- جواهرده، زیباترین جاذبه ی گردشگری رامسر که شما را مجاب می‌کند به آن سفر کنید!

اگر تا اینجای کار هنوز تشویق نشده که به سمت شهر و جاهای دیدنی رامسر حرکت کنید، بهتر است که در مورد جواهرده اطلاعات کافی کسب کنید، سپس تصمیم گیری کنید. این روستا که بسیار دیدنی و زیباست، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که باید مورد توجه قرار دهید.

در واقع شما هرچقدر که از دیدنی‌های این روستا بیشتر ببینید، بیشتر مجاب خواهید شد که به رامسر سفر کنید. اگر دوست دارید در مورد اقامت در جواهرده، اجاره ویلا در جواهرده، جنگل ابر جواهرده، دریاچه قو جواهرده و به صورت کلی جاهای دیدنی جواهرده اطلاعات کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

مقاله “جواهرده رامسر کجاست؟” را بخوانید تا با این ده بیشتر آشنا شوید.

از روستای جواهرده بیشتر بدانیم!

در میان جاهای دیدنی رامسر، بهترین و زیباترین جاذبه گردشگری جواهرده است. زیباترین روستای ایران را فراموش نکنید! این روستای گردشگری که بسیار سرسبز و زیبا است، برای یک بازدید ۳ تا ۲۴ ساعته مناسب است، اما اگر علاقه‌مند باشید، می‌توانید مدت زمان بیشتری را در آن بمانید تا با دید بهتری به بازدید از آن بپدارید!

این روستا دارای سوغات مخصوص، صنایع دستی زیبا و خاص و … است! در ادامه این بخش از معرفی جاهای دیدنی رامسر می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که روستای جواهرده چه مکان‌های گردشگری دارد و یا از چه جاذبه‌هایی برخوردار است؟ قبل از هرچیز می‌خواهیم در مورد دلایل بازدید از این روستا صحبت کنیم!

روستای جواهرده، محبوب ترین در بین جاهای دیدنی رامسر

چرا باید به روستای جواهرده سر بزنیم؟ (دلایل بازدید از روستای زیبای جواهرده)

دلایل و علت‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به این پرداخت که روستای زیبای جواهرده دارای آب و هوای بی‌نظیر، طبیعت دلفریب و … است. این موضوعات باعث شده است که شیوه‌های اقامتی مانند اجاره ویلا در جواهرده باب شود و افراد زیادی با این سبک، چند روزی را مهمان مردم خوب این روستا باشند.

همچنین اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید در کنار مردم روستایی تجربیات خوبی بدست آورید، این شیوه بازهم مناسب به نظر می‌رسد. شما با این کار می‌توانید در سبک زندگی روستایی تجربیات بهتری بدست آورید.

در نظر داشته باشید که این روستا مانند روستاهای معمولی نیست و بواسطه گردشگری بودنش دارای امکانات فراوانی است که برای شما هم جذاب است. آیا شما هم مشتاق سفر به این روستا هستید؟

مسیر جواهرده، بهشتی پرپیچ و خم و زیبا

یکی از زیباهایی جواهرده، جاده‌ای است که به آن منتهی می‌شود! این جاده مملو از زیبایی‌های طبیعی و افسونگر است که شما را مجاب می‌کنند به مسیر ادامه دهید تا به انتها برسید.

هرچقدر که در مسیر بیشتر پیش می‌روید، بیشتر مطمئن می‌شوید که جواهرده و زیبایی‌هایش برای شما، انتخاب عالی خواهد بود.

مسیر روستای جواهرده در شهر رامسر

در جاده جواهرده، پیچش‌های دلبرانه ای را می بینید که شاید هوش از سر شما بپرانند! این دالان بهشتی که واقعا این لقب برازنده آن است، توسط مهندسان آلمانی و برای دسترسی راحت‌تر به این روستای گردشگری ساخته شده است!

این جاده و دالان مملو از زیبایی در سال ۱۳۵۰ ساخته و آماده بهره برداری شده است! عکس‌هایی از این جاده را در ادامه می‌توانید، مشاهده کنید:

با نگین طبیعت رامسر، روستای جواهرده بیشتر آشنا شوید!

در میان جاهای دیدنی رامسر به جواهرده، لقب نگین طبیعت رامسر داده اند چرا که همه زیبایی‌های طبیعت را باهم داراست. این روستا که در ۲۹.۵ کیلومتری شهر رامسر قرار گرفته است.

هنگامی که وارد این روستا می‌شوید، متوجه ابرهایی خواهید بود که این روستا در میان آن هاست! علت وجود ابرها هم این است که شما وارد مکانی در ارتفاع بالا شده اید که ابرها حضور دارند.

روستای جواهرده حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریاها، ارتفاع دارد و قله‌های مختلفی از جمله سرخ قله، سه برار رژه (رجه)، سماموس و … در آن قرار دارند.

این ییلاق زیبا بواسطه این قله‌های دیدنی حصار شده است و مسافران خود را مهمان نوازی می‌کند. مدنظر داشته باشید که در هر فصل سال می‌توانید به این روستا سر بزنید، اما فصل بهار و تابستان بهترین فصل برای سفر به جواهرده هستند.

جاهای دیدنی جواهرده کجاست؟

این روستا خود دارای جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی بسیاری است که در ادامه به صورت خلاصه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت مراجعه به این روستا، اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید و قادر باشید برنامه ریزی بهتری داشته باشید:

آبشارهای فصلی و دائمی جواهرده را از دست ندهید!

اولین مورد از جاهای دیدنی جواهرده که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، آبشارهای این منطقه هستند! وجود آبشارهای جواهرده در این منطفه زیبایی‌های این بخش از شمال را زیباتر کرده اند و باعث جذابیت بیشتر آن شده اند.

شما می‌توانید در این منطفه آبشارهای دائمی و فصلی متعددی را مشاهده کنید.

آبشار های فصلی و دائمی از جاهای دیدنی جواهرده

معروف‌ترین آبشار این بخش که اکثرا آن را می‌شناسند، آبشار زیبای صفارود است که در حدود ۱۵ کیلومتری جاده قرار دارد. در کنار این آبشار، شما می‌توانید در آلاچیق های چوبی تعبیه شده بنشینید و از استراحت در کنار مکان‌های موجود در این منطقه نهایت لذت را ببرید. آیا مکان دیگری را می‌شناسید که مانند آبشار صفارود، دیدنی باشد؟

این مطلب را هم بخوانید
این 8 جاذبه گردشگری چالوس را نباید از دست داد!

دریاچه قو جواهرده، مکانی که در زیبایی‌های اطراف خود، محصور شده است!

در انتهای مسیر جاده بعد از گذشتن از آبشارهای دائمی و فصلی با یک زیبایی جدید روبرو می شوید که دیدن آن بر شما واجب است! البته بستگی دارد که چقدر برای سفر خود زمان در نظر گرفته اید؟ اگر وقت دارید دل به جاده بزنید و از بالا و پایین سنگ و شن های مسیر گذر کنید تا به یک دریاچه به نام قو برسید.

این دریاچه که اطراف آن را آلاچیق های چوبی، قایق های پدالی، عطر و بوی غذاهای محلی، بوی خاک، نسیم و … فرا گرفته است، لذت سفر شما به جواهرده را چند برابر می کند. نکته ای که در رابطه با این دریاچه وجود دارد، هزینه ی ورودی آن است که برای بازدید باید بپردازید. مطمئن باشید که این هزینه، ارزشش را دارد.

دریاچه قو جواهرده

برای دسترسی به چشمه قو کافی است که از مسیر اصلی جواهرده به رامسر، مسافتی در حدود ۲.۵ کیلومتر مسیر پر و پیچ خم و خاکی را طی کنید تا به یک مکان بهشتی برسید.

اگر در رابطه با این چشمه نظری دارید و یا تجربه ای که احساس می کنید، می تواند برای دیگران هم مفید باشد، می توانید در بخش نظرات با افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند، به اشتراک بگذارید.

آبشارها و چشمه های درون روستای جواهرده

در میان زیبایی هایی که وصف کردن آن ها سخت به نظر می رسد، چشمه ها و آبشارهای خود روستای جواهرده است که درون آن قرار گرفته اند!

چشمه های معروفی با نام های سلیمان، برشی، کوه کنین و … آب آشامیدنی روستا را تامین می کنند و با صدای دلنواز خود، روح گردشگران را جلا می بخشند. همچنین نمی توان از طبیعت رشد کرده در کنار این چشمه ها بدون هیچ چشم داشتی گذشت!

از چشمه ها که بگذریم، با آبشارهای زیبای جواهرده روبرو می شویم که بسیار دیدنی هستند و همیشه افرادی را در نزدیک آن ها، در حال عکاسی مشاهده می کنید.

شما هم اگر دوست داشته باشید که خاطرات شیرین این روز را برای خود حفظ کنید، می توانید به عکاسی بپردازید.

آبشارها و چشمه های روستای جواهرده

جنگل های سرسبز، قله های مرتفع و بلند روستای جواهرده

از جمله دیدنی های روستای جواهرده، جنگل و قله های بلند آن است. هنگامی که به سمت قله پیش می رویم، مشاهده می کنیم که چگونه پوشش گیاهی جنگل کاسته می شود، و چمنزارهایی که در دل کوه رشد می کنند، افزایش پیدا می کنند. در ادامه می توانید عکس های این زیبایی های طبیعی را مشاهده کنید:

اقامت و اجاره ویلا در روستای جواهرده

احتمالا شما هم به این نتیجه رسیده اید که ماندن در این روستای زیبا هرچقدر طولانی تر باشد، احتمالا بهتر است! در واقع شما با اقامت طولانی تر در این روستا، می توانید از زیبایی های آن بیشتر بهره مند شوید، اما چگونه می توانید، مکانی برای اقامت خود در جواهرده پیدا کنید؟

یکی از راه هایی که در پیش روی شماست، اجاره ویلا در جواهرده است که باتوجه به آب و هوای بی نظیر این روستا، گزینه ی بسیار مطلوبی به نظر می رسد.

شما می توانید با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، می توانید از بین ویلاهای موجود در روستای جواهرده، بهترین را انتخاب کنید. همچنین کارشناسان و تیم پشتیبانی سپنجا در خدمت شما هستند، تا در صورت نیاز به مشورت و کمک در خدمت شما باشند!

آیا آماده بازدید از این مجموعه جاهای دیدنی رامسر هستید؟

۷- روستای گرسماسر، زمستانی در دل تابستان

در این بخش از معرفی جاهای دیدنی رامسر، می‌خواهیم روستای شگفت انگیزی را معرفی کنیم که به زمستانی در دل تابستان، شهرت یافته است.

اگر دوست دارید در مورد اجاره ویلا و باغ در گرسماسر، فاصله رامسر تا گرسماسر، ییلاق گرسماسر مربوط به کدام شهر ایران است و … بیشتر بدانید، کافی است که ادامه ی این مقاله را دنبال کنید.

روستای گرسماسر کجاست؟

در نزدیکی رامسر روستایی دوست داشتنی به نام گرسماسر وجود دارد که منظره ی بی‌نظیر آن، مثالی از قدرت مادر طبیعت است! این روستا از زیباترین نقاط و مکان‌های رامسر به شمار می‌آید که می‌توانید به آن مراجعه کنید و شاهکارهای خلقت را از نزدیک ببینید.

این روستا به دشت‌های سرسبز و زیبا، کوه‌های بلند، چشمه‌های خنک و … معروف است. این ویژگی‌ها به خودی خود این روستا را از سایر روستاهای موجود در رامسر جدا می‌کنند.

شما در دل این روستا، کوهی به نام دزکول را مشاهده می کنید که بسیار بلند است و به عنوان نماد این روستا مدنظر گرفته شده است.

روستای گرسماسر از بهترین جاهای دیدنی رامسر

اگر خواستید و سعی کردید که به بالای این کوه برسید، منظره شگفت انگیزی در انتظار شما خواهد بود! منظره‌ای که شامل روستاهای رستم سر، تله بن، راه کنار، مسجد آبجی و … است. در واقع شما از بالای این کوه قادر هستید که تمامی جاذبه‌های گردشگری روستای گرسماسر را ببینید.

راه دسترسی و آدرس روستای گرسماسر

برای رفتن به این روستا کافی است که از جاده تنکابن به رامسر وارد جاده هریس شوید و حدود یک ساعت و نیم به طرف کوه‌های بلندی حرکت کنید!

در انتهای مسیر با بهشت مواجه می‌شوید که در فصل تابستان، راهی برای نجات شما از گرماست!

به صورت دقیق تر این روستا از توابه بخش مرکزی شهرستان سرسبز و زیبای رامسر است! فاصله گرسماسر تا رامسر حدود ۴۰ کیلوکتر است و در جنوب غربی آن واقع شده است.

اگر از جاده زیبای این روستا خاطره‌ای دارید و یا این روستا را از نزدیک دیده‌اید، می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات با ما و سایر افراد به اشتراک بگذارید.

دسترسی به روستای گرسماسر

چرا به این روستا، گرسماسر می‌گویند؟ (تاریخچه و علت نام گذاری روستای گرسماسر)

در حقیقت نام خاص این روستا از قلعه‌ای به نام گرزمان گرفته شده است که معنی آن در لغت نامه فارسی به نام بالای بهشت است!

طبق گزارشات تاریخی در زمان حسن صباح این منطقه ساخته شده و به آن رسیدگی شده است. اگر دوست دارید که شاهکارهای تاریخی آن موقع را ببنید، باید خدمت شما عرض کنیم که از بقایای قلعه تنها آثار کمی باقی مانده است!

روستای گرسماسر شهر رامسر

کمی بیشتر با مردم روستای گرسماسر آشنا شوید!

اگر تصمیم گرفتید که در برنامه سفر خود به شمال، سری هم به این بخش از مجموعه جاهای دیدنی رامسر بزنید، باید در نظر بگیرید که مردم آن چه آداب و رسومی دارند و چگونه باید با آن ها تعامل کنید؟

سفر به رامسر

این روستا با توجه به پراکنده بودن محل زندگی و خانه هایش، جمعیتی در حدود ۲ هزار نفر را در درون خود جای داده است.

فعالیت‌های اقتصادی مردم این روستا که هزینه‌های آن‌ها را تامین می‌کند، از فعالیت‌های زارعی، باغ داری، دام داری و صنایع دستی است.

اکثر محصولات مرغوبی که درون این روستا وجود دارد، شامل گندم، جو، سیب زمینی و دیگر سبزیجات است. اگر به این روستا سری زدید، حتما از محصولات کشاورزی آن نوش جان کنید.

گل گاو زبان، گیاهی دارویی که احتمالا شما هم با دمنوش آن آشنا هستید در این روستا کشت می شود و مردم روستا با فروش آن، درآمد خوبی کسب می‌کنند.

البته از محصولات صنایع دستی این روستا هم شامل چادر شب، نمد، جاجیم، سبدهای چوبی، چوخا، شولا، کوشیر، سفره، زنبیل، ظروف چوبی مثل لاک و کوزه گری نباید غافل شد.

بهترین فصل برای سفر به روستای دیدنی گرسماسر، کدام است؟

قبل از سفر حتما در مورد این سوال و جوابش در مورد مکان مقصد مطمئن شوید! اگر بتوانید در فصل‌های مناسب به مکان‌های دلخواهتان سفر کنید، تجربیات شگفت انگیزی خواهید داشت که تا پایان عمر همراه شما خواهد ماند.

بهترین فصل برای سفر و بازدید از این روستای دیدنی کاملا به شما بستگی دارد!

این روستا سراسر چشم اندازهای بی نظیر و جلوه‌های طبیعی شگفت انگیز است! در فصل بهار، تابستان و پاییز می‌توانید از این چشم اندازها دیدن کنید، اما اگر عاشق برف و سرما هستید، بهتر است که در فصل زمستان به این روستا سر بزنید!

احتمالا می‌پرسید که چرا باید چنین کاری را انجام دهید؟ بازدید از این روستا در فصل زمستان به واسطه در ارتفاع قرار گرفتن آن، احتمالا برای شما تجربه ای بی‌نظیر خواهد بود.

بهترین زمان بازدید از روستای گرسماسر از جاهای دیدنی رامسر

۸- جنگل دالخانی رامسر، دالانی بهشتی در جنوب شرقی رامسر

از جمله جاهای دیدنی رامسر که بسیارهم معروف و خاص است، جنگل زیبا و سرسبز دالخانی است! این جنگل یکی از جنگل‌های کوهستانی اطراف رامسر است که در بین گردشگران داخلی و خارجی به دالان بهشت، معروف شده است.

اگر دوست دارید که در مورد تور جنگل دالخانی، آب و هوای آن، سفرنامه و اطلاعات موجود در مورد آن در سایت ویکی پدیا مطلع شوید، بهتر است که این بخش را با دقت مطالعه کنید.

جنگل دالخانی از جذاب ترین جاهای دیدنی رامسر

جنگل دالخانی را بهتر بشناسید

جنگل کوهستانی دالخانی در فاصله ی ۳۰ کیلومتری رامسر قرار گرفته و به واسطه همین فاصله کم، مکانی مناسب برای بازدید گردشگرانی است که اقامت چند روزه در رامسر دارند.

اگر از خود می‌پرسید که غیر از فاصله نزدیک این جنگل با رامسر، چه چیز دیگری در مورد آن وجود دارد که خاصش می‌کند، باید بدانید که این جنگل، خاص ترین و بکرترین جنگل شمال کشور محسوب می‌شود.

این جنگل در تمام ایام سال، آب و هوای خوبی دارد و تابستان‌ها از هوای شرجی آزار دهنده در آن خبری نیست! جالب است بدانید که در گرم‌ترین روزهای سال، بازهم شب‌های این جنگل خنک و دلچسب است، اما بهتر است که شب در این جنگل نمانید! بهترین زمان برای بازدید و دیدن این جنگل صبح زود تا قبل از تاریک شدن هواست.

اگر شانس با شما یار باشد و در یک روز مملو از مه به دیدن این جنگل بروید، با صحنه‌های زیبایی روبرو خواهید شد که زیبایی و سرسبزی این جنگل را به رخ شما می‌کشد.

احتمالا تصور رانندگی در جاده‌ای دو طرفه که اطراف آن را درختان بلند و سبز فراگرفته است، برای شما هم احساس خوبی ایجاد می‌کند.

نمایی از جنگل دالخانی

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در کنار این جنگل از کلبه‌های چوبی، آلاچیق‌های کنار جاده استفاده کنید و یا حتی خودتان یک بساط پیک نیک به راه بیندازید!

احتمالا اشتهای شما هم در این منطقه و با این آب و هوا چند برابر خواهد شد. آیا تا بحال این کار را با دوستان یا اعضای خانواده تان انجام داده اید؟ در آن زمان چه احساسی داشته اید؟

اگر با خود وسایلی همراه ندارید و یا نمی‌توانید چیزی با خود ببرید، نگران نباشید! در نزدیکی جنگل دکه‌هایی وجود دارد که به فروش چای و آتش می‌پردازند!

همچنین در کنار جاده هم رستوران‌هایی وجود دارد که برای تهیه غذا می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. اگر هم برای ناهار خودتان دوست دارید، ماهی بپزید، از بازار ماهی فروش‌ها می‌توانید اقدام به تهیه ماهی کنید.

سفرنامه جنگل دالخانی از زبان یک گردشگر

آیا شما هم دوست دارید که قبل از سفر یک سفرنامه را مطالعه کنید تا در مورد ویژگی‌های آن مکان در ذهن خود یک تصویر واضح بسازید؟ در این جا اطلاعات کاملی را راجع به این جنگل شرح می‌دهیم تا خودتان قادر باشید، یک سفرنامه جذاب برای این جنگل در ذهن خود بنویسید.

اول از همه بهتر است که در مورد گونه‌های گیاهی این جنگل صحبت کنیم تا در مورد آن، اطلاعات کافی کسب کنید. در این جنگل می‌توانید انواع درخت از جمله بلوط، ازگیل، فندق لیک، کوله خاس، مندی یا کلهو، زرشک و یا حتی گوجه جنگل پیدا کنید!

قبل از هرچیزی بهتر است که هدف خود از سفر به این بخش از جاهای دیدنی رامسر را مشخص کنید! هرکسی می‌تواند به واسطه ورزش، بازدید از یک مکان طبیعی و یا حتی جنگل گردی قصد سفر به این جا را داشته باشد.

بعد از مشخص کردن هدف، می‌توانید ماشین را به جاده بیندازید و بعد از گذشتن حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به جنگل برسید.

برای پارک خودروی خود در یک مکان مطمئن، می‌توانید به روستای گالش بروید و در آن جا ماشینتان را با خیال راحت پارک کنید! سپس از همین روستا، آهسته و پیوسته به سمت این جنگل حرکت کنید تا به یک رودحانه کوچک برسید!

دیدن این رودخانه نشانه آن است که شما به قسمت ورودی جنگل رسیده اید و از آن جا به بعد، نام منطقه، جنگل دالخانی است.

بعد از ورود به جنگل باید به سمت غرب حرکت کنید تا به یک جویبار نسبتا کوچک برسید. در آن قسمت مسیر کمی مرتفع می‌شود و برای همین لازم است که کمی مسیر خود را به سمت بالا تغییر دهید.

بعد از آن دوباره به جاده جنت رودبار می‌رسید. برای این که سفر شما عاری از هر خطری باشد، بهتر است که راهنماهای محلی کمک بگیرید و آن‌ها را با خود همراه کنید! سفر به جنگل بدون داشتن اطلاعات کافی، ممکن است که خطر آفرین باشد.

بهترین فصل و زمان برای سفر به جنگل دالخانی، کدام است؟

تابستان‌ها این منطفه کاملا عاری از هوای شرجی و گرماست و اگر دوست دارید که از شر گرما به یک مکان خنک سر بزنید، حتما این جنگل را انتخاب کنید.

همچنین اگر آدم سرمایی هستید و دوست دارید که در مکان‌های سرد حضور داشته باشید، می‌توانید فصل زمستان را برای بازدید از این مکان انتخاب کنید.

بهترین زمان برای سفر به جنگل دالخانی از جاهای دیدنی رامسر

فصل زمستان، فصل ایده آلی برای دوست داران سرماست! اگر در این فصل گذرتان به جنگل دالخانی افتاد، حتما از همراه داشتن پتو، لباس گرم، فلاسک آب جوش برای چای و قهوه همراه خود مطمئن باشید. آیا تجربه جنگل گردی و یا سفر به یک منطفه جنگی را در فصل زمستان داشته اید؟

وسایل مورد نیاز برای سفر به جنگل دالخانی چیست؟

مهم‌ترین وسایلی که برای بازدید از این منطقه بهتر است، همراه خود داشته باشید، عبارت است از کفش مناسب، آب آشامیدنی، خوراکی سبک، نقشه، قطب نما و یا جی پی اس و …. است.

این وسایل به شما کمک می‌کنند که جنگل گردی شما خطرات کمتری را به همراه داشته باشد، اما ایا مکانی برای اقامت در این جنگل وجود دارد؟

اقامت و تور جنگل دالخانی به چه صورت است؟

یکی از سوالات متداول مسافران این است که اقامت در این جنگل به چه صورت است و آیا می توان در این جنگل چادر زد؟ حقیقت این است که امکان زدن چادر وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم که اکیدا از این کار بپرهیزید و آن را انجام ندهید.

در واقع وجود پشه‌ها و حشرات مزاحم، شغال های گشنه و …. باعث می‌شود که این توصیه را برای شما داشته باشیم!

شما می‌توانید برای اقامت در نزدیکی این جنگل و بازدید چند روزه از آن، اقدام به اجاره ویلا در رامسر یا شهرها یا روستاهای اطراف این جنگل با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا کنید!

اقامت در ویلا جنگلی در رامسر

با این کار هم در یک مکان مطمئن، تمیز و خوب اقامت می‌کنید و هم می‌توانید مدت زمان بیشتری را در این جنگل و طبیعت آن بگذرانید! شما چه پیشنهادهای دیگری در این زمینه دارید؟

اقامت در جنگل دالخانی در بین جاهای دیدنی رامسر

آدرس جنگل دالخانی چیست؟ (بهترین مسیر دسترسی برای بازدید از این جنگل)

برای رفتن به این جنگل می‌توانید از شهر رامسر به سمت جاده تنکابن حرکت کنید! بعد از گذشتن ۷ کیلومتر به یک سه راهی به نام جنت رودبار می‌رسد!

شما باید از این مسیر به سمت جنت رودبار حرکت کنید و حدود ۲۳ کیلومتر را رانندگی کنید تا به این جنگل سرسبز و زیبا برسید. در نظر داشته باشید که تمام طول این مسیر، آسفالت شده است، پس هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید!

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل ۸ مورد از بهترین جاهای دیدنی رامسر را از تمام جهات بررسی کنیم تا برای آن دسته از افرادی که دوست دارند به یک مکان عالی سفر کنند، اطلاعات مناسبی داشته باشیم!

اگر برای سفر خود به این شهر زیبا و دیدنی به دنبال مکانی خوبی برای اقامت هستید، می‌توانید از سامانه سپنجا کمک بگیرید و اقدام به اجاره سوئیت و ویلا در رامسر کنید!

این جاذبه‌های گردشگری، هر فردی را ترغیب به بازدید از شهر جذاب رامسر می‌کند. اگر شما هم از مسافران این شهر هستید، نگران مسائل اقامتی نباشید و با خیال راحت آن را به سپنجا بسپارید.

سپنجا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا نه تنها در رامسر، بلکه در تمامی نقاط ایران، در کوتاهترین زمان به محل اقامت ایده آلتان دست پیدا کنید و سفری لذت بخش را برای خود و اعضای خانواده تان فراهم کنید.

در این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است! منتظر چه هستید؟ کوله بارتان را ببندید و خودتان را برای بازدید از جاهای دیدنی رامسر آماده کنید.

همچنین اگر تابحال به این شهر سفر کرده اید و تجربه ی مفیدی در این زمینه دارید، می‌توانید آن را در قالب یک خاطره یا تجربه در بخش نظرات با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

سپنجا برای شما یک سفر مملو از خاطرات زیبا، اقامتی راحت و تجربه های شگفت انگیز به رامسر را آرزو می کند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا