بدون دسته بندیدانستنی های سفر

اجاره آپارتمان به مجردها در تهران

اگر مجرد هستید و قصد سفر به تهران را دارید به هیچ عنوان نگران اقامت خود نباشید زیرا سپنجا شرایطی را فراهم نموده تا به صورت آنلاین رزرو و اجاره آپارتمان به مجردها در تهران را خیلی راحت انجام دهید و با ارائه خدماتی عالی سفری خاطره انگیز برای شما عزیزان رقم بزند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شرایط رزرو و اجاره آپارتمان به مجردها در شهر تهران را به صورت کامل به شما معرفی نماییم تا در انتخاب مقصد سفر خود بهترین تصمیم را بگیرید.

ضوابط اجاره آپارتمان به خانواده‌های یک نفره

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران اعلام کرد رعایت حقوق اجتماعی و قانونی خانوارهای تک نفره متقاضی خرید یا اجاره آپارتمان الزامی است. آن دسته از افراد که به هر دلیل همچون زندگی دانشجویی، فوت همسر، عدم ازدواج، طلاق و … مجبور هستند تک نفره زندگی کنند، شامل این قانون می‌شوند. مشاورین املاک وظیفه دارند با در نظر گرفتن شرایط ویژه این افراد، همکاری‌های لازم را با آن‌ها انجام دهند. بنگاه‌ها باید طبق قراردادی کاملا مشخص، پیشنهادات لازم را به این افراد ارائه دهند.

البته که طبق اطلاعات وزارت راه و شهرسازی تعداد خانوارهای تک نفره رو به افزایش است. این وضعیت نباید دلیلی بر کم‌توجهی یا سوءرفتار در بازار مسکن نسبت به این افراد شود. بلکه برعکس باید توجه بیشتری به این افراد داشت تا این قشر از جامعه بتوانند زندگی خود را با خیال آسوده‌تری طی کنند. البته که این موضوع در شهرهای بزرگ کشور و مخصوصا تهران و مشهد بیشتر به چشم می‌رسد.

طبق قانون اساسی کشور، داشتن سرپناه ایمن و مناسب حق شهروندی هر خانوار ایرانی است. تامین مسکن برای آحاد جامعه اعم از زن و مرد، پیر و جوان جز حقوق مدنی و اجتماعی تک تک شهروندان می‌باشد. رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک نیز دستور داده هیچ بنگاه و شخصی حق سلب اجاره آپارتمان و اجاره خانه از خانوارهای تک نفره را ندارد. بنگاه‌ها باید متعهد شوند که شرایط مناسب برا رای آن‌ها نیز فراهم کنند.

اجاره آپارتمان به خانواده‌های یک نفره

نکات اجاره آپارتمان به مجردها در تهران

قبل از اجاره آپارتمان به مجردها در تهران نکات و شرایطی را حتما باید مد نظر خود داشته باشید. اجاره آپارتمان به افرادی با شرایط خاص بلا مانع است. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • افرادی که مسافر هستند
  • کسانی که برای خدمات پزشکی و درمانی سفر می‌کنند
  • کسانی که توریست هستند
  • افراد مجردی که ماموریت کاری با زمان کوتاه دارند
  • دانشجویانی که قصد کار کردن در خارج محل دانشگاه و شهر خود را دارند.

نظارت بر اجاره آپارتمان به مجردها در تهران

طبق آخرین ابلاغیه از سوی اتحادیه مشاورین املاک، اجاره آپارتمان به مجردها در تهران توسط مشاوران املاک کنترل می‌شود. یعنی اگر فرد مجردی قصد اجاره خانه‌ای و یا آپارتمانی را دارد، اگر دانشجو باشد باید یک نامه گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه خود حتما داشته باشد. اگر دانشجو نیست و کسب و کار خودش را دارد باید جواز کسب کار مورد نظر را تهیه کند.

این مطلب را هم بخوانید
7 روشی که شما را یک بلاگر سفر فوق حرفه ای می کند (برای مبتدی ها)

در صورت تایید از مشاوره املاک برای این شخص فرم مخصوص مستاجران مجرد پر می‌شود. در ضمن عواقب تقلبی بودن مدارک ارائه شده بر عهده خود آژانس املاک خواهد بود.

شرایط اجاره آپارتمان به مجردها در تهران

همانطور که گفته شد شخص مجرد برای بستن قرارداد با مشاوران املاک حتما باید گواهی اشتغال به تحصیل یا جواز کسب را همراه خود داشته باشد. به علاوه علت تصمیم زندگی مجردی باید مشخص گردد. علاوه بر مجوزهای گفته شده، فرد مجرد موظف است تمامی اعتبارها و مدارکی که مورد نیاز مشاورین املاک هست در اختیار آن‌ها قرار دهد.

فرد مجرد همچنین موظف است که سوابق شغل قبلی به همراه آدرس و مشخصات محل قبلی که در آن مستاجر بوده را در اختیار آژانس مشاور املاک قرار دهد. نام مالک‌ها و موجرها باید نوشته شود. در فرم مخصوص این قرارداد باید محل قبلی سکونت فرد مجرد، سوابق شغل قبلی، سوابق تحصیلی، مشخصات منزل پدری و مشخصات همراهان احتمالی فرد مجرد قید شود.

پیش شرط مهم برای اجاره آپارتمان به مجردها در تهران، ارائه مدارک مستند مبنی بر علت تصمیم به زندگی مجردی است. این اسناد و چک‎‌ها ضمیمه نسخه سوم قرارداد ‌شده و حداقل به مدت ۵ سال حفظ و بایگانی می‌شود.

نکات قابل توجه اقامت در سفری به تهران

گزینه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد. شما می‌توانید با سپنجا و رزرو آپارتمان در اقامتگاه‌های سپنجا، سفری آسوده و همراه با امکانات رفاهی را بگذرانید. برای اقدام به اجاره ویلا از طریق سپنجا لازم است وارد سایت شوید. در قسمت ثبت نام مشخصات خود را وارد کرده تا صفحه کاربری شما ایجاد شود.

پس از آن به قسمت جستجو در سایت بروید. با وارد کردن مقصد مورد نظر، اقامتگاه‌های نمایش داده شده را با دقت بررسی کنید. همچنین می‌توانید با اعمال کردن فیلترهای قرار گرفته در سایت، در نمایش اقامتگاه‌ها محدودیت ایجاد کرده تا اقامتگاه‌ها مطابق با فیلترها نمایش داده شوند. با این کار می‌توانید به راحتی ویلا و سوئیت مبله در تهران را متناسب با بودجه و سلیقه خود را رزرو کرده و زمان کمتری صرف کنید.

اجاره ندادن ملک به چه کسانی!!

مالک تحت شرایط خاصی می‌تواند از اجاره ملک به افراد امتنا کند. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • افرادی که حقوق ثابت ندارند
  • تعداد افراد بیشتر از ظرفیت باشد
  • اگر زمان تخلیه مستاجر با زمان شما یکی نباشد
  • فردی که سابقه کیفری دارد
  • افرادی که ناهنجاری شخصیتی دارند
  • افرادی که در هنگام بازدید اولیه از خانه ایراد بسیار می‌گیرند
  • تفاوت فرهنگ شدید با فرهنگ شما

شرایط تخلیه ملک

نوشتن قرارداد بسیار با اهمیت می‌باشد، ممکن است شما پس از امضای قرارداد متوجه بد بودن مستاجر خود شوید. اگر در بند قرارداد قید کرده باشید که زمان تخلیه به اختیار شما می‌باشد می‌توانید از طریق قانون پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

این مطلب را هم بخوانید
چگونه گیاهان آپارتمانی را در هنگام سفر، آبیاری کنیم؟ (+راه هایی که باید بدانید!)

نکنه دیگر اینکه دستور تخلیه ملک فقط با ۳ دلیل امکان‌پذیر است. این ۳ مورد در ادامه بیان شده است.

  • مدت زمان اجاره به پایان رسیده باشد.
  • تخلفی در متن قرارداد صورت گرفته باشد.
  • مستاجر، اجاره خانه و یا آپارتمان را بیش از ۳ ماه پرداخت نکرده باشد.

اجاره آپارتمان به افراد مجرد

شرایط لغو ویلا رزرو شده

اگر در شرایطی هستید که مجبور به لغو اجاره آپارتمان خود در تهران شدید، می‌توانید به راحتی درخواست خود را با کارشناسان سپنجا در میان بگذارید. ما شرایط بسیار خوبی را برای لغو ویلا رزرو شده فراهم کرده‌ایم. این شرایط به شرح زیر به صورت ۳ قانون آورده شده است:

لغو رزرو واحد اقامتی نوع اول ( آسان ): در صورتی که مستاجر ۲۴ ساعت قبل از ساعت ورود به مقصد خود اقدام به لغو رزرو کند، کل مبلغ پرداختی به شخص مورد نظر برگردانده می‌شود.

لغو رزرو واحد اقامتی نوع دوم ( متوسط ): در صورتی که دیرتر از بازه ی زمانی ۵ روزه اقدام به لغو ویلا رزرو شده نمایید، مبلغ برگشتی به شما با کسر هزینه ی شب اول اقامت بعلاوه ی ۵۰ درصد از هزینه‌ی شب‌های دیگر خواهد بود.

لغو رزرو واحد اقامتی نوع سوم ( سخت ): در مواردی که مستاجر ۷ روز قبل از ساعت ورود به مقصد مورد نظر، اقدام به لغو رزرو کند، ۵۰ درصد مبلغ پرداختی به شخص مورد نظر عودت داده می‌شود.

در همه‌ی موارد کارمزد سامانه سپنجا در هر شرایطی غیر قابل برگشت می‌باشد.

قوانین و مقررات سپنجا

  • به همراه داشتن کارت ملی در محل اقامت ضروری و الزامی است.
  • از به همراه داشتن هرگونه حیوان خانگی در محل اقامت خودداری نمایید.
  • از ایجاد هرگونه سروصدا در محل اقامت که منجر به آزار و اذیت دیگر ساکنین می‌شود، خودداری نمایید.
  • اجاره ویلا برای افراد متأهل می‌باشد.
  • در بالا شرایط گرفتن آپارتمان برای مجردها نیز بیان شده است.

سخن آخر

پایتخت ایران از همه نظر مورد توجه دنیا قرار دارد چه سیاسی چه گردشگری و چه اقتصادی برای همین همه نوع افرادی را در خود جای می‌دهد. در اینجا به معرفی نحوه‌ی اجاره آپارتمان به مجردها پرداختیم. حال اگر تا به الان از تهران دیدن نکرده‌اید، می‌توانید از طریق سپنجا اقدام به اجاره آپارتمان به مجردها در تهران کرده و سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با همکاران و کارشناسان سپنجا که به صورت ۲۴ ساعته در دسترس می‌باشند، ارتباط برقرار نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 2]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا