دیدنی های بوشهر

۹ تا سواحل خلیج فارس را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

9 تا سواحل خلیج فارس را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

۹ تا سواحل خلیج فارس را تحت هیچ شرایطی نباید از دست داد!

جنوب کشور جایی است که هر ایرانی برای حداقل یک بار هم که شده باید از آن بازدید کند. هر گردشگری که جنوب ایران را به عنوان مقصد تعیین می کند، می داند که یکی از مهم ترین دیدنی های آن، سواحل خلیج فارس است. فرقی نمی کند چه سلیقه ای داشته باشید؛ دیدنی های جنوب و خلیج فارس هر گردشگری را به خود جذب می کند.

لذت قدن زدن در ساحل، همراه با شنیدن صدای موسیقی و امواج دریا، شنا، قدم گذاشتن بر ماسه ها، استفاده از غذاهای محلی جنوب و … را با هیچ چیز دیگری نمی توان جایگزین کرد.

این چیزی است تنها در خلیج فارس پیدا می کنید.با سایت سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید، تا پیش از سفرتان با هم سواحل خلیج فارس را بهتر بشناسیم.

ساحل بندر گناوه کجاست (با ساحل بندر گناوه بیشتر آشنا شوید!)

سواحل بندر گناوه برای خانواده هایی که به دنبال مکانی با امکانات کامل برای گذراندن شب در آنجا می گردند، می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. گناوه از بهترین های سواحل خلیج فارس است.

امکاناتی که در این ساحل از آن بهره مند می شوید، شامل فضای حفاظت شده و امن خانوادگی، دستشویی، قسمتی جداگانه برای نصب چادرها، کانکس هایی جهت اجاره و اقامت، سوپرمارکت، زمین های ورزشی و امکانات تفریحی … می شود.

افرادی که به دنبال آب درمانی و استفاده از خواص معدنی آن هستند، ساحل بندر گناوه بسیار مناسب است. پیاده روی در کنار ساحل در مسافت طولانی هم از جمله کارهایی است که در این منطقه می توانید انجام دهید.

در ساحل گناوه امکان اجاره موتور های شارژی با هزینه کم وجود دارد. پارک ساحلی گناوه در فاصله ی کمی نسبت به بازارها قرار گرفته است. آیا تابحال از نزدیک بندر این ساحل را مشاهده کرده اید؟

خبر خوش برای علاقه مندان خرید آن است که جنس های داخلی و خارجی با قیمت هایی مقرون به صرفه تر از جاهای دیگر در بازارهای بندر گناوه وجود دارد. گردشگران زیادی هستند که تنها برای خرید به این بندر سفر می کنند. نظر شم در مورد خرید از این بندر چیست؟

اقامت در آپارتمان مبله در بندر گناوه

بندر گناوه از سواحل خلیج فارس
بندر گناوه

سواحل بندر دیلم در بوشهر چطور مکان هایی هستند؟

بندر دیلم یکی از جاهایی است که همیشه انتخاب گردشگران بوده است و گاهی آنقدر شلوغ می شود که نمی توانید جای خالی پیدا کنید.  آن چیزی که سبب محبوبیت این مناطق شده است، بندر حماد، سواحل بندر دیلم و بندر امام حسن است.

ساحل بندر دیلم از خور یفره تا خور جن را در بر می گیرد. در مورد این مکان آیا اطلاع داشته اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به فکر گردش و ورزش در کنار دریا هستید، سواحل بندر دیلم یکی از بهترین انتخاب ها هستند.

در این ساحل می توانید به شنا، قایق سواری، ساب سواری، موتور و ماشین سواری و … بپردازید. همچنین اگر جزو افرادی هستید که به خرید علاقه مندید، باید بدانید در برخی از ایام خاص سال مثل نوروز بازارچه های ساحلی در این سواحل برگزار می شود که خود به نوعی زیبایی منحصر به فردی به ساحل می بخشد.

اقامت در منزل مبله در بندر دیلم بوشهر

بندر دیلم از سواحل خلیج فارس
بندر دیلم

ساحل بندر امام حسن

گاهی گردشگران از بودن در مکان های شلوغ اذیت می شوند و خواهان جاذبه ای آرام هستند. اگر در نزدیکی بندر دیلم قرار دارید و به دنبال استفاده از سواحل خلیج فارس در کنار آرامش هستید، ساحل بندر امام حسن را انتخاب کنید. بندر امام حسن در ۳۰ کیلومتری جنوب بندر دیلم واقع شده است و بسیار بکر است.

این مطلب را هم بخوانید
11 تا از جاهای دیدنی بوشهر

اگر به این ساحل بروید با طبیعتی دست نخورده رو به رو می شوید. طبیعتی که با داشتن صخره های مریخی، ساحل را دیدنی تر کرده است. در ساحل بندر امام حسن آلاچیق هایی برای نشستن وجود دارد و برای افرادی که علاقه مند به عکاسی هستند، بسیار مناسب است.

اگر تابحال تجربه عکاسی و یا سیاحت در این بندره داشته اید، می توانید به راحتی آن ها را در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید.

 

ساحل بندر حماد

اگر سواحل بندر دیلم و ساحل بندر امام حسین را نخواستید، یکی دیگر از انتخاب های پیش رویتان در نزدیکی آن منطقه، ساحل بندر حماد است. حماد که در شمال دیلم قرار دارد؛ منطقه ای حفاظت شده است و طبیعت آن دست نخورده و انتخاب مناسبی برای علاقه مندان طبیعت است.

پیشینه تاریخی بندر حماد به زمان ساسانیان و صدر اسلام بر می گردد؛ از این رو دارای قدمتی طولانی است.

در ساحل بندر حماد ممکن است با خرچنگ هایی رنگی رو به رو شوید که فقط در آنجا می توانید ببینید. ساحل بندر حماد دارای دیوارهای حفاظتی است و امنیت خوبی را برای گردشگران فراهم کرده است. یکی دیگر از مزیت های این ساحل، جاده ای بسیار روان و راحت برای دسترسی به بندر حماد است.

بندر حماد از سواحل خلیج فارس
ساحل بندر حماد

سواحل بندرلنگه

ساحل بندر لنگه که در نزدیکی فرودگاه آن واقع شده است، یکی دیگر از محبوب ترین سواحل خلیج فارس در بین مردم است. در کنار تفریحات دریایی این منطقه موج های خروشان و صدف های آن زیبایی منحصر به فردی به آن بخشیده است.

در نزدیکی بازار بندرلنگه پارکی ساحلی به نام کوثر وجود دارد که برای اقامت گردشگران بسیار مقبول است.

پارک ساحلی کوثر در نزدیکی رستوران ها قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهای دریایی جنوبی سرو می شود که می تواند تجربه ای به یاد ماندنی برای گردشگران باشد.

در بندر لنگه اسکله هایی تفریحی به منظور سفر دریایی به کیش و قشم وجود دارد. از هر طرف که نگاه کنید، بندر لنگه و ساحل آن حرف ندارد.

تنگه بنو لمزان

بندر لنگه از سواحل خلیج فارس
سواحل بندر لنگه

سواحل قشم

بعید است کسی را بتوانید پیدا کنید که جزیره قشم را نشناسد. اگر بگوییم قشم محبوب ترین جزیره ایران است، اغراق نکرده ایم. وسعت قشم بسیار زیاد است و برای پارک ساحلی تنها یک انتخاب پیش رویتان نیست.

پارک های ساحلی این جزیره برخی در روستاهای آن و در فاصله چندین کیلومتری از هم قرار دارند.

پارک ساحلی زیتون، فضایی تمیز و با امکانات خوب در اختیارتان می گذارند. اگر علاقه مند به تفریحات هستید و از شتر سواری و پاراگلایدر لذت می برید، ساحل جزایر ناز را انتخاب کنید.

کلوپ تفریحی دریایی ساحل طلایی در ساحل غارهای خوربس قشم واقع شده است و با داشتن کافی شاپی در زیر آب می تواند تجربه ای بی نظیر برای گردشگران باشد.

اقامت در سوئیت مبله در قشم

خوب است بدانید، پارک کروکودیل قشم که تنها یکی در ایران مانند آن وجود دارد در نزدیکی ساحل قرار دارد و می توانید در کنار گشت ساحلی تان از آن هم دیدن کنید.

بزرگترین کروکودیل ایران در این پارک نگهداری می شود و از مهم ترین جاذبه های جزیره قشم به شمار می آید.

بهترین سواحل خلیج فارس
سواحل جزیره قشم

سواحل هرمز

پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی بازدید از جزیره هرمز را از دست ندهید. هرمز زیباترین سواحل خلیج فارس را دارا می باشد که آن هم به دلیل رنگارنگ بودن جزیره است.

این مطلب را هم بخوانید
مدرسه سعادت بوشهر، بنایی تاثیرگذار در گذشته علم کشور

در این جزیره ساحل های زیادی وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. اگر به هرمز رفتید، شب های سواحل آن را از دست ندهید.

هرمز از سواحل خلیج فارس
سواحل جزیره هرمز

هرمز برای افرادی که عکاسی می کنند، مکانی بسیار مطلوب است. ساحل سرخ، ساحل نقره ای و ساحل منفق کوچک آن جاهایی است که باید از آن دیدن کنید.

همچنین ساحل چند درخت و ساحل جنگل حرا هم در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با جزیره هرمز و دیدنی های بی نظیرش، مقاله زیر را از دست ندهید:

 

سواحل ریشهر

بوشهر به سبب آنکه مرکز استان است، در آن ساحل های بسیار زیبا همراه با امکانات کامل وجود دارد. در اینجا می خواهیم پارک ساحلی ریشهر را معرفی کنیم.

ریشهر که در بخش میانی بوشهر واقع شده است، ساحلی متفاوت است. آب دریا در ساحل ریشهر بسیار تمیز و شفاف است؛ از این رو اگر به قصد شنا به سواحل می روید، حتما آن را انتخاب کنید.

متناسب با فصلی که به بوشهر سفر می کنید، در ساحل ریشهر علاوه بر خدمات معمولی پارک های ساحلی از تفریحات ویژه دیگری مانند جت اسکی و قایق سواری هم بهره مند می شوید.

غروب های ریشهر را از دست ندهید. غروب های این ساحل بسیار دلچسب و لذت بخش است.

 

سواحل کیش

جزیره کیش هم همواره یکی از پرطرفدارترین ها در جنوب کشور بین گردشگران بوده است. پیشرفته ترین و مدرن ترین امکاناتی که یک پارک ساحلی می تواند به شما ارائه دهد را در کیش می توانید پیدا کنید.

ساحل های جزیره زیاد است و اقامت در هر کدام می تواند برایتان رضایت بخش باشد. کشتی یونانی کیش در ساحلی قرار گرفته است که هم نام هستند. اگر به طبیعت و صخره ها علاقه دارید باید از سواحلی که در غرب جزیره قرار گرفته اند، سفر کنید.

اگر به کیش سفر می کنید، ساحل دامون آن را هم از دست ندهید. در ساحل دامون از امکانات و تفریحات غواصی بهره مند می شوید.

در ساحل مرجان کیش تفریحات پیشرفته دریایی را می توانید تجربه کنید. در پارک آبی بادی ویبیت می توانید از تفریحات مجهز دیگری بهره مند شوید. برای انجام ورزش های ساحلی در کیش به پارک ساحلی سیمرغ بروید.

سواحل جزیره کیش
سواحل جزیره کیش

در کیش به دنبال هر چیزی که باشید می توانید در یکی از سواحل آن پیدا کنید. بانوان به طور اختصاصی از پلاژ بانوان که در شمال جزیره قرار دارد می توانند، استفاده کنند. برای اطلاع بیشتر از خدمات پلاژ بانوان، مطلب زیر راهنمای شما است:

علاقه مندان به دیدنی های تاریخی و باستانی به ساحل حریره کیش بروند و افرادی که به ماهیگیری علاقه مند هستند، می توانند از خدمات اسکله تفریحی پارک میرمهنا بهره ببرند.

یکی از تفریحاتی که در کیش همیشه در یاد و خاطر آدم می ماند، دوچرخه سواری در کنار سواحل است. برای کرایه کردن دوچرخه باید به پارکی در جزیره با همین نام بروید.

مهم ترین مکان تفریحی کیش که باید از آن دیدن کنید، اسکله بزرگ تفریحی کیش است که دارای ساحلی منحصر به فرد و انواع تفریحات و امکانات و خدمات است. نظرات خود را در پایین همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا