جاهای دیدنی دنیا

معرفی جاهای دیدنی استرالیا 

استرالیا یک جزیره بزرگ در میان آب‌های اقیانوس آرام است که زیبایی‌های بی‌نظیر خودش را به رخ گردشگران می‌کشاند. جاهای دیدنی استرالیا بسیار زیاد است. سواحل بکر، جنگل‌های انبوه و سرسبز، مناظر طبیعی و غیره همگی جزو جاذبه‌ های گردشگری استرالیا به حساب می‌آیند. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا سری به مکان های دیدنی استرالیا بزنیم و شما را با این دیدنی‌ها شگفت‌زده کنیم.

آشنایی با جاهای دیدنی استرالیا

همیشه قبل از سفر به یک کشور بهتر است در رابطه با مقصد خود اطلاعات کافی بدست آورید. این موضوع کمک می‌کند تا در سفر به مناطق دیدنی آن کشور دچار مشکل نشوید. یکی از بهترین مکان های گردشگری جهان اختصاص به استرالیا دارد. این کشور به عنوان ششمین کشور بزرگ جهان در قاره اقیانوسیه واقع شده است و در دل اقیانوس‌های هند و آرام جا خوش کرده است.

اگر شما هم علاقه به یک سفر ماجراجویانه و شگفت‌انگیز دارید، سفر به استرالیا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. قرار گرفتن جنگل‌های بارانی در کنار صحراهای سرخ و سوزان یکی از شگفت‌انگیزترین ویژگی‌های این کشور است که قطعا شما را مسحور خود خواهد کرد. جاهای دیدنی استرالیا بسیار زیاد است. جاذبه‌های طبیعی و مناطق دیدنی این کشور برای کسانی که عاشق سفر کردن هستند، بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

آشنایی با جاهای دیدنی استرالیا 

از جمله جاذبه‌های تفریحی و باستانی استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویو راک هایدن استرالیای غربی

بی‌شک یکی از بی‌نظیرترین مکان های دیدنی استرالیا صخره جذاب ویو راک هایدن است. این صخره زیبا و شگفت‌انگیز شباهت بسیار زیادی به موج دریا دارد. همین ویژگی باعث شده است تا این صخره را به این اسم یعنی صخره موج نام‌گذاری کنند.

شاید شما هم با دیدن این صخره به این فکر بیفتید که قبلا در این مکان دریا وجود داشته است که موج‌های آن باعث شده است تا این صخره به این شکل در بیاید. اما باید بگوییم که سخت در اشتباهید. چرا که علت اصلی پدید آمدن این صخره، فرسایش و تغییرات شیمیایی است که بر روی لایه‌های میانی و زیرین سطحی زمین به وجود آمده است.

صخره طلایی بلو ماونتینز

یکی دیگر از جاهای دیدنی استرالیا صخره طلایی بلو ماونتینز است. آرامش و طبیعت بکر این منطقه یک روز به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به خصوص تماشای غروب آفتاب از بالای این صخره تجربه‌ای است که در جایی دیگر آن را نخواهید دید. چرا که در این زمان رنگ صخره به رنگ طلایی تغییر پیدا می‌کند. این پرتره فوق‌العاده هوش را از سر شما خواهد برد.

صخره طلایی بلو

خلیج هوم بوش سیدنی

یکی از شهرهای توریستی استرالیا شهر سیدنی است که با جاذبه‌های دیدنی خود به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. در ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا در منطقه‌ای در سیدنی یک خلیج دیدنی به نام هوم بوش قرار گرفته است. یکی از شگفتی‌های این خلیج جنگل‌هایی بر روی کشتی است. جنگلی که در هیچ کجای دنیا مانند آن را پیدا نخواهید کرد.

در قدیم این منطقه به عنوان لنگرگاه کشتی‌های قدیمی به حساب می‌رفت. گذشت زمان در کنار آب و هوای مناسب باعث شد تا در میان این کشتی‌های فرسوده، درختان و بوته‌های سبز رنگی رشد کنند. این منطقه جنگلی به عنوان یکی از جاهای دیدنی استرالیا است که واقعا ارزش دیدن دارد. زیبایی این منطقه به اندازه‌ای است که آن را به یکی از زیباترین مناطق جنگلی جهان تبدیل کرده است.

جزیره لرد هاو

درون دریای تاسمان بین دو کشور نیوزلند و استرالیا یک جزیره دیدنی به نام لرد هاو قرار گرفته است. اگر شما این جزیره را از بالا تماشا کنید، آن را به صورت یک هلال نامنظم خواهید دید. حیات وحش زیبا در کنار طبیعت بکر و دست‌نخورده آن باعث شده است تا این جزیره جزو جاذبه های گردشگری استرالیا به شمار برود. زیبایی این منطقه به اندازه‌ای است که هر گردشگری را وسوسه می‌کند تا یک روز خود را در آنجا سپری کند.

جزیره همیلتون

بسیاری از گردشگران معتقد هستند که جزیره همیلتون جزو یکی از زیباترین مکان های دیدنی استرالیا است. صخره‌های مرجانی این جزیره هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند. استقبال بیش از اندازه توریست‌ها از این مکان دیدنی باعث شد تا دولت استرالیا یک فرودگاه اختصاصی برای این جزیره در نظر بگیرد. جزیره همیلتون به عنوان یکی از جاهای دیدنی استرالیا هر ساله میزبان فستیوال‌ بزرگ قایقرانی است.

این مطلب را هم بخوانید
برفی ترین مناطق دنیا را بشناسید!

جزیره همیلتون از جاهای دیدنی استرالیا 

منطقه حفاظت شده دویل ماربلز، نورت تریتوری

یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی استرالیا اختصاص به منطقه حفاظت شده دویل ماربلز دارد. تمامی این منطقه از تخته سنگ‌های بزرگ گرانیتی پوشانده شده است. جذابیت این سنگ‌های به این دلیل است که تمامی آنها با نیروهای طبیعی ساخته شده‌اند. این موضوع باعث حیرت و شگفتی گردشگران شده است.

پارک ملی کاکادو

پارک ملی کاکادو یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی استرالیا به شمار می‌رود. بزرگی این پارک به اندازه‌ای است که به عنوان دومین پارک ملی بزرگ جهانی شهرت پیدا کرده است. حیات وحش منحصر به فرد در کنار طبیعت بی‌نظیر این منطقه باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی برای دیدن این منطقه وسوسه شوند. این منطقه زیبای استرالیا در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

در کنار جاذبه‌های طبیعی این پارک، بخش‌های باستان‌شناسی بسیاری در آن وجود دارد که به فرهنگ بومی استرالیا پرداخته است. در پارک ملی کاکادو به عنوان یکی از جاهای دیدنی استرالیا می‌توانید خودتان را با مواردی مانند آبشار گردی، سنگ‌نگاره‌های ۲۰ میلیون ساله، تماشای کروکودیل‌ها، ماهیگیری، تماشای پرندگان مختلف، شنا و غیره سرگرم کنید.

آدلاید

آدلاید به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت استرالیای جنوبی، جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. طراحی و معماری منحصر به فرد ساختمان‌های این منطقه زیبایی این شهر را چندین برابر کرده است. یکی از جذابیت‌های این شهر عبور رودخانه تورنز از میان مرکز شهر است که یک فضای فوق‌العاده دیدنی را به وجود آورده است. فضای این شهر دیدنی با پارک‌های آدلاید احاطه شده و زیبایی خاصی به شهر بخشیده است.

آدلاید

ویلپنا پاوند استرالیای جنوبی

یکی از مناطق زیبا و دیدنی استرالیا، منطقه ویلپنا پاوند است که در شمال شهر آدلاید قرار گرفته است. وقتی این شهر را از بالا تماشا می‌کنید، یک منظره شگفت‌انگیز و چشم‌نواز را خواهید دید. تمامی قسمت‌های این شهر با تپه‌ احاطه شده است. چادر زدن در طبیعت بکر این منطقه، گشت و گذار در جنگل‌های زیبا و بوش واکینگ از جمله تفریحات اصلی این شهر به حساب می‌آید.

آبشار مکنزی ویکتوریا

یکی از جاهای دیدنی استرالیا آبشار مکنزی است که جزو مجموعه آبشارهای ویکتوریا به حساب می‌آید. این آبشار بزرگ و دیدنی در پارک ملی گرامپین استرالیا واقع شده است. این آبشار دیدنی با سرازیر شدن از صخره‌های بزرگ و زیبای پارک گرامپین یک فضای فوق‌العاده را به ارمغان آورده است. یکی از ویژگی‌های خوب آبشار مکنزی، دائمی بودن آن در تمامی فصول سال است.

بنابراین گردشگران می‌توانند در هر زمان که به استرالیا سفر کردند، از دیدن آبشار مکنزی لذت ببرند. این آبشار ۳۵ متری در نهایت به یک استخر بزرگ ختم می‌شود. محیط جذاب اطراف آبشار مکنزی یک جلوه‌ی دیدنی به این پارک بخشیده است.

دریاچه هیلیر در جزیره وسطی

یکی از منحصر به فردترین دریاچه‌های استرالیا، دریاچه هیلیر است که در مجمع الجزایر ریشرشی واقع شده است. رنگ صورتی این دریاچه جزو شگفتی‌های آن به حساب می‌آید. رنگ این دریاچه در تمامی فصول سال غیرقابل تغییر است.

داروین

شهر زیبای داروین به دلیل احاطه شدن با آب جزو یکی از جاهای دیدنی استرالیا به حساب می‌آید. ساحل فوق‌العاده زیبا با آب و هوایی معتدل و شرجی، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق برای گردش در استرالیا تبدیل کرده است. جذابیت فضای سبز این منطقه هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند.

ملبورن

بسیاری از افراد با شنیدن اسم ملبورن به یاد ورزش می‌افتند. این شهر لوکس و مدرن به پایتخت فرهنگی ورزشی استرالیا شهرت دارد. این کلان‌شهر با فضای سبز فوق‌العاده‌، مراکز خرید و جاهای دیدنی نگاه هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند. در این شهر انواع فستیوال‌های رنگارنگ برگزار می‌شوند. بناهای لوکس، رستوران‌های منحصر به فرد، کافه‌های مدرن، سازه‌ها و برج‌های بلند از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر توریستی به حساب می‌آیند.

گولد کوست کوئینزلند

برای گردشگرانی که علاقه به تفریحات دریایی دارند، گلد کوست یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. شما می‌‌توانید در این شهر از انجام انواع تفریحات دریایی مانند موج‌سواری، قایق‌رانی، جت اسکی، آفتاب‌گیری در کنار سواحل و غیره لذت ببرید. این ساحل طلایی با زیبایی‌های چشم‌گیر و امکانات فوق‌العاده خود به یکی از جاهای دیدنی استرالیا تبدیل شده است.

پرت

بدون شک شهر توریستی پرت رقیب دو شهر ملبورن و سیدنی است. قرار گیری این شهر در کنار اقیانوس هند باعث شده است تا جذابیت‌های آن دوچندان شود. اما توجه به این نکته ضروری است که شهر پرت جزو دورافتاده‌ترین شهر استرالیا به حساب می‌آید. در نتیجه برای رفتن به آن و دیدن زیبایی‌های آن باید مسافت بسیار زیادی را طی کنید.

دیواره مرجانی کوئینزلند

در فهرست عجایب هفتگانه طبیعی جهان دیواره بزرگ مرجانی استرالیا ثبت شده است. این منطقه دیدنی با جلوه فوق‌العاده خود در شرق این کشور اقیانوسیه قرار گرفته است. زیبایی این منطقه به اندازه‌ای است که هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. در صورت سفر به استرالیا دیدن این صخره‌های مرجانی را از دست ندهید. چرا که در هیچ کجای دنیا دیگر مشابه آن را پیدا نخواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاهای دیدنی زوریخ

دیواره مرجانی

ساحل وایت هیون در جزیره وینت ساندی درکوئنزلند

یکی از بکرترین سواحل استرالیا، ساحل زیبا و دیدنی وایت هیون است که در دیواره بزرگ مرجانی قرار گرفته است. شن‌های سفید و تمیز و آب شفاف این منطقه نه تنها در استرالیا بلکه در کل جهان بی‌همتا است. اگر شما هم قصد دیدن این ساحل به عنوان یکی از جاهای دیدنی استرالیا را دارید، باید بدانید که تنها راه دسترسی به آن هلی‌کوپتر و قایق است. این سفر هیجان‌انگیز یک روز به یادماندنی را برای شما خواهد ساخت.

پارک ملی پورنولولو

اهمیت این پارک از نظر زمین‌شناسی باعث شده است تا بسیاری از گردشگران برای دیدن آن به این منطقه سفر کنند. این منطقه در اثر فرسایش خاک به وجود آمده است و باعث شده است تا صخره‌های ماسه‌ای به صورت دندانه دندانه‌ ایجاد شوند. به طوری که برخی معتقد هستند که صخره‌های این پارک شباهت بسیار زیادی به کندوی عسل دارند. پارک ملی پورنولولو به عنوان بزرگ‌ترین پارک ملی استرالیا مساحتی بالغ بر ۲۴۰ هکتار دارد.

آبشار میچل

یکی از زیباترین مکان های گردشگری استرالیا آبشار دیدنی میچل است. نزدیکی این آبشار به کوه میچل باعث شده است تا این آبشار توسط صخره‌های دیدنی احاطه شود. فضای دلنشین و آرام‌بخش این آبشار شما را سرحال می‌آورد. یکی از تفریحات گردشگران در این منطقه شنا و آب تنی در آب این آبشار است. اما توجه به این نکته ضروری است که هنگام شنا کردن حواستان به کروکودیل‌های این منطقه باشد.

اولورو در نورترن تریتوری

یکی از جاهای دیدنی استرالیا صخره‌های دیدنی اولورو است. این صخره‌ها از جنس ماسه و سنگ ساخته شده‌اند. چشمه‌های طبیعی، غارهای آبی و مکان‌های باستانی نزدیک به این صخره یک چشم‌انداز فوق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورند. یکی از اتفاقات جالب این صخره تغییر رنگ آن در زمان‌های مختلف روز است. این منطقه جزو نماد کشور استرالیا به حساب می‌آید که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

دوازده فرستاده

دلیل نام‌گذاری این منطقه وجود دوازده صخره بزرگ آهکی است. البته از این تعداد فقط هشت صخره آن باقی مانده است. این جاذبه دیدنی استرالیا در پارک ملی کمپیل در ویکتوریای استرالیا واقع شده است. این صخره‌های آهکی شگفت‌انگیز ارزش یک بار دیدن دارند.

دوازده فرستاده

جزیره ماریا در تاسمانی

در میان جاذبه های گردشگری استرالیا قطعا جزیره ماریا بهترین انتخاب است. این جزیره بکر و شگفت‌انگیز در پارک ملی ماریا قرار گرفته است و به دلیل پوشش جنگلی دست‌نخورده، حیوانات زیبا و کمیاب مانند پنگوئن، غازهای کیپ برن، گوزن‌های جنگلی و کانگورو به یکی از جاهای دیدنی استرالیا تبدیل شده است.

جزیره راتنست

یکی از محبوب ترین جزایر استرالیا در بین توریست‌ها، جزیره راتنست است. به طوری که این منطقه سالانه میزبان بیش از ۵۰۰ هزار نفر است. ساحل زیبا و تفریحی راتنست با امکانات فوق‌العاده خود، قطعا برای شما سرگرم‌کننده خواهد بود. در این جزیره یک فرودگاه اختصاصی وجود دارد. در نتیجه برای رفت و آمد به قسمت‌های مختلف استرالیا دچار مشکل نخواهید شد.

خلیج جرویس در نیو ساث ولز

بدون شک ساحل سفید شنی خلیج جرویس جزو زیباترین مناطق استرالیا به حساب می‌آید. به گفته بسیاری از باستان‌شناسان قدمت این خلیج به دوران عصر یخبندان برمی‌گردد. این خلیج دیدنی محل زندگی بسیاری از پرندگان مهاجر است. همین ویژگی باعث شده است تا این منطقه به یکی از جاذبه‌های توریستی استرالیا تبدیل شود.

کیاما در نیو ساث ولز

اگر به دریا و تفریحات ساحلی علاقه دارید، شهرک ساحلی کیاما قطعا برای شما جذاب خواهد بود. این ساحل دیدنی در جنوب سیدنی در نیو ساث ولز استرالیا واقع شده است. این ساحل زیبا به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی لوکس مانند رستوران و کافه یک تجربه شگفت‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

صخره معلق ویکتوریا

یکی از جاهای دیدنی استرالیا صخره معلق ویکتوریا است. این صخره از فعالیت‌های آتشفشانی این منطقه شکل گرفته است. نقش و نگارهایی که بر روی این صخره حک شده است، جذابیت و زیبایی آن را دوچندان کرده است. در صورت رفتن به این منطقه پیشنهاد می‌کنیم که از این صخره بالا بروید و منظره غروب خورشید را نگاه کنید.

صخره معلق ویکتوریا

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با جاذبه های دیدنی استرالیا صحبت کردیم. استرالیا با مکان های دیدنی که دارد، قطعا جزو یکی از زیباترین تجربیات شما خواهد بود. اگر قصد سفر به این کشور شگفتی‌ها را دارید، سعی کنید که از جاهای دیدنی و گوشه و کنار آن دیدن کنید تا یک سفر خاطره‌انگیز برای شما رقم بخورد.

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به استرالیا کشور کانگوروها و کوآلاها

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به نیوزلند

بیشتر بخوانید : فهرست عجیب ترین هتل های دنیا

بیشتر بخوانید : بهترین مکان های هند را بیشتر بشناسید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا