جاهای دیدنی دنیا

راهنمای سفر به نیوزلند

جاذبه‌های گردشگری نیوزلند بسیارند، بدون شک بعد از سفر به نیوزلند و بازدید از جذابیت‌های گردشگری آن، باز هم برای مسافرت به این کشور برنامه‌ریزی خواهید کرد. افراد بسیار کمی وجود دارند که بعد از تجربه‌ی قایق‌سواری، سورتمه، دوچرخه‌سواری و چتربازی و تجربه‌ی اقامت در هتل‌های مجلل با امکانات فراوان و اقامتگاه‌های گردشگری بی‌نظیر تمایل دوباره‌ای به سفر به این کشور نداشته باشند.  سفر به کشور نیوزلند برای‌تان پر از لذت و هیجان خواهد بود؛ سعی کنید از جذابیت‌های گردشگری فراوان آن استفاده کنید و سفر دلچسبی داشته باشید. برای تجربه کردن یک سفر بی‌نظیر با سپنجا همراه باشید و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

راهنمای سفر به نیوزلند

قبل از سفر به هر منطقه‌ای بهتر است ابتدا منطقه‌ی مورد نظر را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به درستی برای مسافرتمان برنامه‌ریزی کنیم؛ حال اگر مکان مورد نظر سفرمان کشوری دیگر با قوانین و فرهنگی متفاوت‌‌تر باشد، این موضوع از حساسیت بیشتری برخوردار خواهد شد. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به کشور نیوزلند این مقاله را مطالعه کنید تا سفری برنامه‌ریزی شده داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی کشور نیوزلند

نیوزلند (New Zealand) و یا زلاندنو در قسمت جنوب غربیِ اقیانوس آرام قرار گرفته است؛ این کشور از دو جزیره‌ی اصلی و تعدادی جزیره‌ی کوچکتر تشکیل شده است که وجود کوه‌های یخی و آتشفشانی در هر کدام از آنها جذابیتشان را چندین برابر کرده است.

 نزدیک‌ترین همسایه‌ی نیوزلند استرالیا است که در فاصله‌ی دو هزار کیلومتریِ آن واقع است. دریایی که بین نیوزلند و استرالیا قرار دارد معروف به دریای تاسمان است. کشور نیوزلند با همسایگان دیگرش فاصله‌ی بسیاری دارد؛ بعد از استرالیا که نزدیک‌ترین همسایه‌ی آن است، جزایر تونگا، نیوکالدونیا و فیجی از سمت شمال در همسایگی آن قرار دارند. مساحت زلاندنو ۲۶۸,۰۲۱ کیلومتر مربع است و جمعیت آن طبق سرشماری‌ها در سال ۲۰۱۷ در حدود ۴۸۶۴۱۹۰ نفر بوده است. پایتخت نیوزلند Wellington ولینگتون است که در جزیره‌ی شمالی قرار دارد و پر از جذابیت‌ است.

درباره‌ی نیوزلند

اولین کسانی که سفر به نیوزلند را تجربه کردند پولینزی‌ها بودند که در سال ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ میلادی از آسیای جنوب شرقی آمدند و فرهنگ خاص مائوری را در این سرزمین به وجود آوردند. برخی از مائوری‌ها با سفر به جزیره‌های چاتهام، تمدن‌هایی را در آن سرزمین‌ها به وجود آوردند. سال ۱۶۴۹ سالی بود که “آبل جانسون تاسمان” که یک هلندیِ دریانورد بود به سواحل نیوزلند فرود آمد. جان باختن برخی از ملوانان کشتی آبل جانسون به دست مائوری‌ها علاقه‌ی اروپایی‌ها به ارتباط با این جزیره را کور کرد اما سرانجام مهاجرت به نیوزلند در قرن نوزدهم دوباره آغاز شد.

درباره نیوزلند

مهاجران ابتداییِ سرزمین نیوزلند را عمده‌ی گروه‌های مذهبی نظیر کاتولیکها، انگلیکنها، متدیستها، پرسبی‌ترینها و باپتیستها تشکیل می‌دادند که از اسکاتلند و انگلیس می‌آمدند. “ناخدا جیمز کوک” که یک فرد انگلیسی بود، در حدود ۲۵۰ سال پیش به نیوزلند رفت و دوستی خود را با مائوری‌ها شروع کرد.‌ اکثریت جمعیت فعلی کشور یعنی ۷۵ درصد نیوزلند را اروپایی‌ها تشکیل می‌دهند و تنها حدود ۷ درصد از جمعیت آنها مائوری‌ها هستند و مابقی جمعیت آن را آسیایی‌ها و اهالی اقیانوسیه تشکیل می‌دهند.

قرارداد “وایتانگی” در سال ۱۸۴۰ بین مائوری‌ها و دولت بریتانیا منعقد شد. طبق این قرارداد نیوزلند تحت‌الحمایه بریتانیا و قسمتی از این امپراطوری قرار گرفت. اولین دولت خودمختار نیوزلند در سال ۱۸۵۶ پا گرفت و ۲۰ سال بعد یعنی سال ۱۸۷۶ ، دولت مرکزی مدیریت کل جزیره را در دست گرفت.

کشور نیوزلند اولین کشوری است که به خانم‌ها حق رای داد و در دوره‌های مختلف ریاست سه قوه‌ را بر عهده‌ی بانوان قرار داد. حکومت فعلیِ کشور نیز به صورت تشریفاتی زیر نظر ملکه‌ی انگلستان است و پارلمان کشور مسئولیت انتخاب نخست وزیر و اداره‌ی حکومت را بر عهده دارد.

 

بیشتر بخوانید:۱۰ فیلم سینمایی معروف که لوکیشن فیلم برداری آنها جاذبه توریستی شد!

آب و هوای نیوزیلند

کوهستانی بودن سرزمین نیوزلند یکی از جذابیت‌های کم‌نظیر این کشور است. وجود ارتفاعات بسیار در این کشور آب و هوایی اقیانوسی را برای آن به وجود آورده است؛ تنها یک چهارم این سرزمین دارای ارتفاعاتی کمتر از ۲۰۰ متر است، به همین دلیل آب و هوایی معتدل و مرطوب این ناحیه را فراگرفته است. شرایط آب و هواییِ کشور نیوزلند در چهار فصل سال متمایز است، جزیره‌های دورافتاده‌ی شمالی آب و هوایی نیمه استوایی دارند. بخش‌های شمالی نیوزلند میانگین دمای بالاتری نسبت به سایر نقاط دارد و بخش‌های جنوبی این کشور نیز دارای زمستان‌هایی سرد است.

سفر به نیوزلند

میانگین بارندگی در نقاط مختلف این کشور ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی‌متر در سال تغییر می‌کند. نکته‌ای دیگری که وجود دارد  این است که در شهرهای نهم نیوزلند بادهای بسیار شدیدی در جریان است؛ شهر ولینگتون که پایتخت نیوزلند است نیز یکی از همان‌ شهرهای بادگیر این کشور است؛ به این صورت که مردم لقب “شهر باد” را اختصاص داده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به استانبول

اکر قصد سفر به نیوزلند را دارید، سواحل جزیره‌های شمالی در فصول گرم سال و تفریحات زمستانی در جزایر جنوبی در فصل‌های سرد سال تفریحات جذاب و هیجان انگیزی خواهند بود.

اطلاعاتی کلی درباره‌ی کشور نیوزلند

  • کد کشور نیوزلند : +۶۴
  • واحد پول نیوزلند : دلار زلاندنو
  • زبان رسمی نیوزلند : انگلیسی
  • شماره‌های اضطراری نیوزلند : آمبولانس، پلیس و آتش‌نشانی: ۱۱۱
  • ولتاژ برق شهریِ نیوزلند: ۲۳۰ ولت/ ۵۰
  • هزینه‌ی بلیط تک سفره: ۳.۵۰ دلار زلاندنو
  • هزینه‌ی بلیط ماهانه: ۱۶۰ دلار زلاندنو

پیمودن مسیر در جاده‌های زلاندنو یکی از کارهای بسیار جذابی است که می‌توان در سفر به نیوزلند از آن لذت برد. برای بازدید از نقاط گردشگری این کشور باید برای پیمودن مسیر از یک اتومبیل استفاده کرد؛ اگر دوست دارید سفر به صرفه‌ای داشته باشید، بهتر است به جای استفاده از تاکسی‌ها، اتومبیل اجاره کنید؛ این کار باعث می‌شود شما سهم کمتری از هزینه‌ی بنزین و کرایه‌ را بپردازید. سایت‌های Gumtree ،Craigslist و Gayride می‌توانند برای این کار به شما کمک کنند.

فرودگا‌ه های نیوزلند : فرودگاه بین‌المللیِ شهر ولینگتون، فرودگاه بین‌المللی کرایست چرج، فرودگاه بین المللی دُنیدن، فرودگاه بین‌المللی پالمرستون نورث، فرودگاه بین‌المللی همیلتون،، فرودگاه بین‌المللی رتروا

هتل‌های نیوزلند‌

هتل‌های نیوزلند می‌توانند از طبقه‌های اجتماعی مختلف پذیرایی کنند؛ در سفر به این کشور می‌توانید یک هتل بسیار لوکس را با امکانات کامل انتخاب کنید و یا می‌توانید یک هتل مناسب‌تر را با امکانات لازم در اختیار داشته باشید. مسافرانی که به نیوزلند سفر می‌کنند معمولا شهرهای اوکلند، کریست چرچ و ولینگتون را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. قیمت رزرو هتل‌های لوکس در این شهرها که شهرهای اصلی نیوزلند بشمار می‌روند کمی گران‌تر از سایر نقاط است.

هتل های نیوزلند

هتل Scenic سنیک و هتل Heartland هرت‌لند دو نمونه‌ از هتل‌های بی‌نظیر کشور نیوزلند هستند. هتل Scenic در خیابان مرکزیِ ایالت اوکلند و در مجاورت منطقه‌ی تجاری اوکلند واقع است. این هتل با معماری افسانه‌ای خود همراه با امکاناتی جذاب و مدرن، به یک اقامتگاه بی‌نظیر برای مسافران شهر تبدیل شده است که اوقات خوش فوق‌العاده‌ای را برایشان به وجود خواهد آورد.

هتل Heartland نیز یکی دیگر از اقامتگاه‌های شهر اوکلند است که در نزدیکیِ فرودگاه اوکلند واقع شده است. تخت‌های بسیار با کیفیت، اتاق‌های بزرگ و خدمات شاتلِ فرودگاهی از امکانات هتل هرت‌لند هستند که در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.

اگر به دنبال این هستید که بتوانید هزینه‌های سفرتان را کمتر کنید و سفر لذت‌ بخش‌تری داشته باشید، می‌توانید به کمک وبسایت‌های املاک، اجاره خانه‌ها را مقایسه کنید و یک آپارتمان قیمت مناسب را برای اقامت‌تان در شهر انتخاب کنید.

ایمنی‌ سفر به نیوزلند

سازمان‌های WHO و CDC برخی از واکسن‌ها را برای سفر به نیوزلند توصیه کرده‌اند؛ این واکسن‌ها عبارت‌اند از واکسن هپاتیت A، هپاتیت B، ذات‌الریه، زونا، مننژیت، آنفلوآنزا، سرخک، فلج اطفال، سرخچه، اوریون، واکسن سه‌گانه‌ی دیفتری، سیاه سرفه و کزاز.

قبل از سفر به نیوزلند بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و آگاه شوید که نیاز است چه واکسن‌هایی را قبل از ورود به نیوزلند استفاده کنید. علاوه بر واکسن‌هایی که باید بزنید، توضیه می‌شود به بهداشت نوشیدنی‌ها و غذاهایی که می‌خورید بسیار دقت کنید؛ زیرا آب و غذای آلوده می‌تواند امکان درگیریِ بیماری هپاتیت A را افزایش دهد. اگر بیماری خاصی دارید و دارو مصرف می‌کنید، آن‌ها را حتما با خودتان ببرید و قبل از سفر با پزشک‌تان ارتباط بگیرید و نسخه‌ی تایید پزشک برای استفاده از داروها را به همراه داشته باشید.

افراد ساکن نیوزلند می‌توانند از خدمات بهداشتی درمانی به صورت رایگان استفاده کنند؛ دولت نیوزلند برای افرادی که واجد شرایط هستند درمان بیمارستانی رایگان قرار داده است مگر کسانی که شرایط خاصی دارند یا قصد انجام عمل جراحی زیبایی دارند.

اما اگر در نیوزلند زندگی نمی‌کنید، ممکن است مجبور شوید هزینه‌های بهداشتی و درمانی را بپردازید؛ بهترین راه این است که قبل از سفر‌ اقدام به تهیه‌ی بیمه‌ی مسافرتی نیوزلند کنید تا اگر حادثه‌ای رخ داد هزینه‌ی بسیاری متوجه‌تان نشود.

خرج کردن نیوزیلند در نیوزلند

ارز رسمی کشور نیوزلند، دلار نیوزیلند است و یک دلار نیوزیلند تقسیم به ۱۰۰ سنت می‌شود. نرخ ارز در این کشور ابتدا با دلار آمریکا هماهنگی داشت اما بعد از سال ۱۹۸۵ شناور شد. هیچ محدودیتی راجع‌به میزان ارزی که با خود به این کشور می‌برید وجود ندارد؛ فقط اگر در فروشگاه بیش از ۱۰ هزار دلار نیوزیلند داشتید لازم است یک فرم گزارشِ مرزیِ موجودیِ نقدی را پر کنید.

توریست‌های ایرانی در سفر به این کشور باید به همراه خود پول نقد داشته باشند. افرادی که کارت‌های اعتباریِ مستر کارت MasterCard، ویزا کارت VisaCard، کارت اعتباریِ Plus، کارت اعتباریِ Maestro یا کارت‌های اعتباری استرالیا را داشته باشند می‌توانند در کشور نیوزلند به راحتی خرید کنند یا از دستگاه‌های عابر بانک EFTPOS  خدمات دریافت کنند.

سرزمین نیوزلند مکانی فوق‌العاده برای زندگی و گردشگری

نیوزلند سرزمینی فوق‌العاده تمیز و سرسبز و مکانی بی‌نظیر برای زندگی و گردشگری است. درصد جرم و جنایت در این کشور نسبت پایینی دارد و جنایات خشونت‌آمیز و همراه با اسلحه درصد بسیار پایین‌تری دارد.‌ سیستم بهداشت و درمان آن عملکردی عالی دارد و بیماری‌های واگیردار این کشور تعداد بسیار کمی است.

 این کشور را می‌توان به عنوان یکی از کشورهای امن برای گردشگری معرفی کرد؛ در سفر به نیوزلند می‌توانید با خیال راحت به گردشگری بپردازید و نگران نباشید، فقط کافی است مراقبت‌هایی که در ایران انجام می‌دهید را نیز در این کشور انجام‌ دهید.

این مطلب را هم بخوانید
معروف ترین جاذبه های گردشگری اوکراین

قبل از اینکه به اوکلند، یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای نیوزلند سفر کنید، حواستان باشد که ممکن است حمل و نقل عمومی در این شهر کمی شما را اذیت کند؛ اگر می‌خواهید با خاطری آسوده از جذابیت‌های گردشگری شهر دیدن کنید، بهتر است یک اتومبیل کرایه کنید تا عبور و مرور راحت‌تری داشته باشید. برای رانندگی در نیوزلند لازم است علاوه بر گواهینامه‌ی رانندگی‌ای که از کشور خود دارید، مجوز رانندگیِ بین‌المللی IDP را نیز داشته باشید؛ در این صورت می‌توانید به مدت ۱۲ ماه در کشور نیوزلند رانندگی کنید و اگر بعد از این مدت قصد رانندگی دوباره در این کشور را داشتید باید مجوز خود را به گواهینامه‌ی رانندگی این کشور تبدیل کنید.

سرزمین نیوزیلند

بیشتر شرکت‌های اجاره‌ی اتومبیل بین‌المللی مانند آویس، هرتز، باجت و تورتی برای اجاره‌ی اتومبیل‌ها و خودروهای لوکس در نیوزلند نمایندگی دارند که به راحتی می‌توان از آنها خدمات دریافت کرد. سن اجاره‌ی اتومبیل در کشور نیوزلند ۲۱ سال است و اگر افراد زیر ۲۵ سال قصد دارند از خودروی خاصی استفاده کنند باید هزینه‌های بیشتری را بپردازند.‌

به دلیل بارش‌های نسبتا زیاد در هر زمان از سال در نیوزلند بهتر است لباس و کفش‌های مناسب این آب‌ و هوا را به همراه داشته باشید. به همراه داشتن پماد‌های آرام‌بخش برای رفع کردن خطرهای احتمالی مانند گزیدگی حشرات و همچنین لباس‌های پوشیده برای عبور و مرور راحت‌تر نیز پیشنهاد می‌شود.

همچنین به همراه داشتن وسایل ارتباطی برای استفاده از اینترنت و GPS برای مسیریابی آسان هم از ملزومات هر مسافرتی است.

گرم‌ترین ماه سال در اوکلند، ماه ژانویه با متوسط دمای ۲۰درجه‌ی سانتی‌گراد و سردترین ماه سال ژوئیه با متوسط دمای ۱۱ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

برخی از مکان‌ های گردشگری نیوزلند

اگر بخواهید به کشوری سفر کنید که بتوانید انواع و اقسام تفریحات را تجربه کنید و غرق لذت شوید، کشور نیوزلند یکی از همان کشورها است. در سفر به نیوزلند می‌توانید قله‌های پر از برف، یخچال‌های ساحلیِ طبیعی، آبشارهای زیبا، جنگل‌های سبز بارانی، فلات‌ها، رودخانه‌های پرآب پر از ماهی را تماشا کنید و هیجان‌زده شوید.

اوکلند | Auckland

 اوکلند نام بزرگ‌ترین شهر زلاندنو است که در جزیره‌ی شمالی واقع است و با جمعیتی ۱.۶ میلیون نفری جزو اولین شهرهای پرجمعیت جهان است. دریاچه‌های زیبا، سواحل ماسه‌ای، آتشفشان‌ها، جزیره‌ها، مسیرهای پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی این شهر را به یکی از دلنشین‌ترین مناطق گردشگری نیوزلند تبدیل کرده‌اند. برج آسمان با ارتفاعی ۳۲۸ متری نیز یکی دیگر از نقاط دیدنی‌ اوکلند است که چشم‌انداز پانورامایی شهر از سکوی آن زیبایی بسیاری دارد.

غارهای وایتومو | Waitomo

 اگر به آسمان و دیدن ستاره‌ها در شب علاقه‌مندید و حس خوبی بعد از مشاهده‌ی آن دریافت می‌کنید، بازدید از غارهای وایتومو نیوزلند آن حال و هوا را در شما ایجاد می‌کند. مطلبی  که جالب توجه است، این است که این منطقه هیچ ارتباطی به ستاره‌ها ندارد ولی می‌تواند جلوه‌‌ی زیبایی را نشان دهد که بعد از دیدن آن  به آسمان فکر خواهید کرد. ستاره‌های درخشان این غار از جنس کرم‌های گوشتی شب‌تاب است.

اکثر کرم‌های شب‌تاب این غار بچه هستند؛ پوست شفاف آنها به دلیل واکنش‌های شیمیایی و فعل و انفعالاتی که در بدن دارند نورهای سبز و آبی خاصی به اطراف ساطع می‌کنند که بسیار دیدنی است.

غارهای وایتومو

هابیتون | Hobbiton

 روستای هابیتون یکی دیگر از فوق‌العاده‌ترین نقاط دیدنی و هیجان‌انگیز نیوزلند است. شیوه‌ی معماریِ خاص این منطقه توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند. علاوه بر معماریِ خاص این منطقه، فیلمبرداری مجموعه‌ی Lord Of The Rings و The Hobbit این نقطه را بسیار دیدنی‌تر کرده است. افرادی که این محموعه‌ها را مشاهده کرده‌اند علاقه‌ی خاصی به بازدید از این منطقه دارند. همچنین وجود ۱۳  هزار گوسفند و  بیش‌ از ۳۰۰ راس گاو گوشتی در مزارع آن، و صادرات گوشت و پشم آنها بر جذابیت بیشتر هابیتون افزوده است.

هابیتون

گردشگری بی‌پایان در نیوزلند

پس از اینکه تصمیم‌تان را گرفتید که سفر به نیوزلند را تجربه کنید، به نکات ذکر شده در مقاله بسیار دقت کنید و سعی کنید برنامه‌ی سفرتان را به خوبی برنامه‌ریزی کنید تا هیچ نکته‌‌‌ای باقی نماند و سفر دلنشینی داشته باشید. نقاط گردشگریِ کشور نیوزلند تنها به مواردی که گفته شد منتهی نمی‌شود؛ این کشور پر از جذابیت‌های دیدنی‌ است که احساسات شگفت‌انگیزی را در شما به وجود خواهد آورد. به احتمال بسیار زیاد در سفر اولتان به نیوزلند فرصت نمی‌کنید تمامی نقاط گردشگری نیوزلند را ببینید، اما هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد، تا زمانی که می‌توانید دست از سفر برندارید، چرا که هم روحیه‌تان را تغییر می‌دهد و هم باعث شکرگزاری‌تان از وجود این همه زیبایی در طبیعت می‌شود.سپنجا

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا