جاهای گردشگری دنیا

بهترین مکان های هند را بیشتر بشناسید!

دوست دارید بهترین مکان های هند برای سفر را بشناسید؟ هند هفتمین کشور بزرگ و دومین کشور پرجمعیت جهان است که از کوه‌های مرتفع هیمالیا تا سرزمین سرسبز کرالا و از گنگ رود مقدس تا صحرای ثار کشیده شده است. بیش از یک میلیارد نفر از ساکنان آن به دو هزار گروه قومی تقسیم شده و به بیش از ۲۰۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند.

با توجه به اندازه و جمعیت آن، هند تقریباً از انواع فرهنگ‌ها، مناظر، بناها و مکان‌ها برای کاوش برخوردار است. از بین ویرانه‌های باستانی، ساختارهای مذهبی جذاب، شهرهای عجیب و غریب و چشم‌اندازهای متنوع، مجموعه‌ای بی‌پایان از جاذبه‌های گردشگری در هند وجود دارد که هرگز از خاطر شما پاک نخواهند شد. در سپنجا با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه‌های هند را بشناسید.

بهترین مکان های هند را بیشتر بشناسید!

۱- تاج محل در آگرا

اگر قرار باشد فقط یک نماد در کل هند وجود داشته باشد، بدون شک آن تاج محل است. این بنای تاریخی به عنوان یکی از بهترین مکان های هند هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به سفر به آگرا ترغیب می‌کند، بازدید‌کنندگان می‌توانند در هر ساعت از روز بنای درخشان تاج محل را تماشا کنند. اما آگرا به دلایلی فراتر از معروف‌ترین جاذبه هند، در لیست بهترین مکان‌های هند برای بازدید قرار دارد.

این شهر در اوتار پرادش پر است از آثار شگفت‌انگیز مغولی، مانند مقبره اعتمادالدوله و مقبره اکبر که از بالا به پایین در نقوش مرمر منبت کاری شده تزئین شده‌اند. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند از یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو یعنی قلعه آگرا در این شهر دیدن کنند.

تاج محل

۲- هوا محل از بهترین مکان های هند

می‌خواهید یک انتخاب خیره کننده در هند داشته باشید؟ سراغ هوا محل یک سازه پنج طبقه ساخته شده از ماسه سنگ قرمز در قلب جیپور بروید. هوا محل که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است، هیبتی منحصر به فرد دارد.

 این مکان به عنوان یکی از بهترین مکان های هند به کاخ باد نیز معروف است و در گذشته مکانی بود که زنان سلطنتی می‌توانستند فعالیت‌های خیابانی خارج از منزل و در حالی که از دید آنها پنهان هستند را مشاهده کنند. به همین منظور، کاخ هرمی شکل دارای ۹۵۳ پنجره است که هر کدام دارای طراحی پیچیده‌ای هستند. هوا محل که در سال ۱۷۹۹ ساخته شده است، نمونه‌ای عالی از معماری راجپوتانا محسوب می‌شود.

هوا محل

۳- جزیره هالوک

اکوتوریسم در جزیره هالوک، بزرگ‌ترین جزیره در مجمع الجزایر ریچی در جزایر آندامان تشویق می‌شود. اگرچه به اندازه سایر جزایر آسیا شلوغ نیست، اما به دلیل سواحل عالی، فضای گاه به گاه، موقعیت غواصی تعداد بازدید کنندگانش در حال افزایش است. بهترین زمان سفر اواسط ژانویه تا اواسط ماه مه است که هوا آفتابی است و دریاهای آرام تری دارد.

جزیره هالوک

۴- پارک ملی بندهاوگر

دیدن حیات وحش برای بسیاری از مسافران هدف سفر است. بازدید از پارک ملی بندهاوگر آنها را ناامید نخواهد کرد. این پارک به عنوان یکی از بهترین مکان های هند فرصتی را برای دیدن پلنگ‌ها، گوزن‌های پارس، خرس‌های تنبل، کفتارها و حیوانات گاومیش کوهی و گرگ‌های هند فراهم می‌کند. بهترین زمان برای دیدن حیات وحش در اینجا صبح زود یا اواخر بعدازظهر است.

۵- وارناسی

شهر وارناسی یا بنارس در کرانه رود گنگ واقع شده است. وارناسی برای هندوها، بودایی‌ها و جین‌ها بسیار مقدس است و همچنین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی مداوم در جهان است. از بسیاری جهات Varanasi بهترین و بدترین جنبه‌های هند را تجسم می‌بخشد و می‌تواند کمی گیج کننده باشد. صحنه‌ای که زائران در هنگام طلوع آفتاب در رودخانه گنگ عبادت خود را انجام می‌دهند یکی از چشمگیرترین مکان‌های دیدنی در جهان است.

۶- معبد راناکپور

معبد Ranakpur یکی از پنج معبد پیروان آیین جین است. این معبد بسیار تزئینی است به دلیل هنر و معماری خود مشهور است و از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود. ساخت معبد در قرن پانزدهم ساخته شد و بیش از ۵۰ سال طول کشید. معبد راناکپور یکی از بزرگ‌ترین معابد و بهترین مکان های هند برای بازدید است که دارای ۲۹ سالن و ۸۰ گنبد است، اما به دلیل داشتن ۱،۴۴۴ ستون واقعاً مشهور است که هر کدام منحصر به فرد هستند. مجسمه‌های خدایان بالای هر گنبد قرار دارند. کنده کاری‌های بسیار پیچیده فضای داخلی این معبد را برجسته و چشم‌نواز ساخته است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به غنا ، سرزمین ناشناخته‌ها

بهترین مکان های هند

۷- ساحل وارکالا

ساحل وارکالا در میان مسافرانی که می‌خواهند مدتی از گشت و گذار خود را در استراحت بگذرانند بسیارمحبوب است. سواحل ماسه‌ای آن در کنار صخره‌های چشمگیر برای شانه زدن در ساحل، آفتاب گرفتن و شنا مناسب است. همچنین به دلیل چشمه‌های آب معدنی خود شناخته شده است و اعتقاد بر این است که شنا در آنها بیماری‌ها را التیام می‌بخشد و گناهان را پاک می‌کند.

مسافرانی که می‌خواهند به گشت و گذار در برخی از مناطق دیدنی این ساحل بپردازند ممکن است از بازدید از معبد Janardhana Swami، معبدی با قدمت ۲۰۰۰ سال که به لرد ویشنو اختصاص یافته است، لذت ببرند.

۸- دارجیلینگ از بهترین مکان های هند

یکی دیگر از بهترین مکان های هند برای بازدید، شهر دارجیلینگ است. دارجیلینگ شهری در شمال شرقی هند است که به چای، قطار و زیبایی‌های دیدنی مشهور است. چای دارجیلینگ نوشیدنی با رنگ روشن، معطر و خواصی تسکین دهنده است. برگ‌های چای در تپه‌های اطراف شهر رشد می‌کنند و در دورتر از خط افق، مسافران می‌توانند قله‌های کوهپایه کوه‌های هیمالیا را که پوشیده از برف است ببینند.

بهترین مکان های هند

۹- قطب منار

قطب منار دومین مناره مرتفع آجر در جهان است. این مناره، با ارتفاع ۸۰ متر(۲۷۰ فوت) از آسمان، از آجرهای ماسه سنگ مرمر و قرمز ساخته شده است که با گفته‌های قرآن حک شده است. ساخت و سازش از سال ۱۱۹۳ شروع شد و تا چهار سال طول کشید. یک پلکان دایره‌ای با ۳۷۹ پله به بالای آن منتهی می‌شود. مسجد Quwwat-the-Islam ، اولین مسجدی که در هند ساخته شده است، در پای منار قرار دارد.

۱۰- غارهای الورا

یکی دیگر از بهترین مکان های هند  مجموعه غارهای الوار است. Ellora، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه غارهای جهان است که به زیبایی هر چه تمام‌تر در دل صخره‌ها حفر شده‌اند. الورا دارای ۱۰۰ غار است، اما فقط  بازدید از ۳۴ غار برای عموم آزاد است و برای بازدید از این مکان، نقشه‌های راهنمایی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

 جالب است بدانید این غارها به خدایان هندو، بودایی و جینیسم اختصاص داشته‌اند به همین دلیل به ترتیب ۱۲غار بودایی، ۱۷ غار هندو، و ۵ غار مربوط به آئین جنیسم در کنار هم قرار دارند. این مجموعه غار در ۴۰۰ کیلومتری شهر بمبئی قرار دارد و با استفاده از قطار یا اتوبوس می‌توانید خود را به آن برسانید.

۱۱- کاخ میسور

کاخ میسور که کاخ امبا ویلا نیز نامیده می‌شود، یکی از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین کاخ‌ها و بهترین مکان های هند برای بازدید است. این محل در ایالت جنوبی کارناتاکا واقع شده است و قبلا محل اقامت رسمی سلسله Wodeyar، حاکمان میسور از سال ۱۳۹۹ تا ۱۹۵۰ بوده است. کاخ بزرگ در قلب شهر میسور بلند ایستاده است و بازدید کنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. پس از تاج محل، این مهم‌ترین جاذبه‌ هند است و مطمئناً شایسته جایگاهی در لیست کارهای هر مسافر است.

جالب است بدانید کاخ میسور با سبک معماری هندو، مغول، راجپوت و گوتیک به سبک هند و ساراسنی ساخته شده است. کاخ سه طبقه به همراه برج پنج طبقه ۱۴۵ فوتی با استفاده از گرانیت خاکستری ظریف ساخته شده در حالی که از سنگ مرمر صورتی عمیق برای گنبدها استفاده شده است. نمای بیرونی این بنای شگفت انگیز با چندین طاق، سایبان، ستون و پنجره‌های خلیج غنی شده است.

کاخ میسور

۱۲- پارک ملی جیم کوربت

همه دوست دارند حیوانات را در طبیعت ببینند. پارک ملی جیم کوربت، قدیمی‌ترین پارک ملی هند و بهترین مکان برای دیدن ببر بنگال است. این پارک که یکی از بهترین مکان های هند برای بازدید است در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد و به افتخار جیم کوربت، نویسنده و محافظ حیات وحش که به ایجاد این ذخیره گاه طبیعی کمک کرد تغییر نام داد. از آوریل تا ژوئن بهترین زمان برای بازدید از آن است و بازدید کنندگان ممکن است علاوه بر، ببر بنگال حیوانات وحشی دیگر از جمله فیل، پلنگ، کرگدن و خرس‌های سیاه هیمالیا را ببینند.

پارک ملی جیم

۱۳- قلعه آمبر

قلعه نوستالژیک آمبر نزدیک جیپور در راجستان، یکی از معروف‌ترین و پر بازدیدترین قلعه‌های هند است. جای تعجب نیست که به طور برجسته در لیست جاذبه‌های برتر جیپور قرار دارد. این کاخ و قلعه آن به خاطر شگفتی‌های معماری‌اش و مجموعه ای از دروازه‌ها و مسیرهای سنگ فرش شده معروف هستند. این کاخ از سنگ مرمر و ماسه سنگ قرمز ساخته شده و در چهار سطح ساخته شده است. گردشگران می‌توانند برای رفتن به قلعه بر فیل معروف قلعه عنبر سوار شوند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های فنلاند

مطالعه کنید: معرفی بهترین قلعه های ایران

۱۴- معبد میناکشی امان

یکی دیگر از بهترین مکان های هند برای بازدید، معبد شگفت‌ انگیز میناکشی است. معبد Meenakshi Amman یک معبد هندوی چشمگیر است که قدمت آن به قرن ششم باز می‌گردد، اگرچه بیشتر سازه فعلی آن هزار سال بعد ساخته شده است. این معبد در مجموع دارای ۱۴ برج است که هر کدام به یک خدا یا شخص اختصاص یافته‌اند. حدود ۳۳۰۰۰ مجسمه و همچنین نقاشی‌های غنی را می‌توان در مجموعه معبد یافت.

۱۵- غارهای آجانتا

غارهای آجانتا یادگارهای غارهای سنگ تراشیده شده از قرن ۲ قبل از میلاد هستند. غارهای باشکوه آجانتا در حدود سال ۶۵۰ میلادی رها شده و تا سال ۱۸۱۹، هنگامی که یک شکارچی انگلیسی به همراه چند تن دیگر به آنها برخورد کردند، فراموش شد. انزوای آنها باعث حفظ وضعیت خوبی می‌شود که برخی از نقاشی‌های آنها تا به امروز در آن باقی مانده است.

نقاشی‌های دیواری درون غارها به خوبی حفظ شده همه چیز را از جبهه‌های جنگ گرفته تا کشتی‌های بادبانی، خیابان‌های شهر و جنگل‌های مملو از حیوانات گرفته تا کوه‌های پوشیده از برف به تصویر می‌کشند. این مجوعه غارهای باستانی امروز از بهترین مکان های هند برای بازدید محسوب می‌شوند.

بهترین مکان های هند

۱۶- هارماندیر صاحب

هارماندیر صاحب، معروف به معبد طلایی، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری در آمریتسار  و مهم‌ترین مکان مذهبی سیک‌ها است. ساخت معبد توسط گورو رامداس جی آغاز شد اما طولی نکشید که معبد بارها مورد حمله و تخریب اقوام مختلف به ویژه افغان‌ها قرار گرفت تا اینکه مهاراج رنجیت در سال ۱۸۰۹ دوباره آن را مرمت و بازسازی کرد.

 Maharaja Ranjit Singh  حدود ۲۰ سال پس از بازسازی اولیه، رویه معبد را با طلا پوشش داد و امروز این معبد به یک شاهکار خیره کننده تبدیل شده است و همیشه مملو از هزاران زائر از سراسر هند است. در سفر به هند، بروید و این شاهکار را از نزدیک ببینید چرا که وقتی مقابل آن قرار بگیرید از آنچه که در تصاویر دیده‌اید بیشتر و بیشتر هیجان زده خواهید شد!

۱۷- پارک ملی کانها

ما به شما پارک ملی کانها را به عنوان یکی از بهترین مکان های هند پیشهاد می‌دهیم. پارک ملی Kanha یکی از زیباترین ذخایر حیات وحش در آسیا و یکی از بهترین مکان‌ها برای نگاه اجمالی یک ببر در هند است. این پارک دارای جمعیت قابل توجهی از ببر سلطنتی بنگال، پلنگ‌های هندی، خرس تنبل، باراسینگا و سگ وحشی چینی است. جنگلی که در رمان معروف رودیارد کیپلینگ، کتاب جنگل به تصویر کشیده شده است از همین جنگل الهام گرفته شده است.

مطالعه کنید: پارک ملی چیست و چه اثراتی دارد؟ (+معرفی تمامی پارک های ملی ایران!)

پارک ملی کانها

۱۸- معبد ویروپاکشا

معبد ویروپاکشا در شهر هامپی به عنوان یک معبد کوچک آغاز به کار کرد و تحت حاکمان ویجایاناگارا به یک مجموعه بزرگ تبدیل شد. اعتقاد بر این است که این معبد از زمان ساخته شدن معبد کوچک در قرن هفتم میلادی بدون وقفه کار کرده است و این یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین معابد هندو در هند است. توصیه می‌کنیم برای بازید این معبد حتماً وقت بگذارید در غیر این صورت ممکن است شانس رویارویی با چنین سازه و معماری عجیبی و غریبی را از دست بدهید.

سخن آخر…

در این مقاله از سپنجا سعی کردیم به چندین مورد از بهترین مکان های هند برای بازدید اشاره کنیم. با وجود این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی می‌توان اطمینان حاصل کرد که هند مکان مناسبی برای عاشقان تاریخ و همینطور مکان مناسبی برای سافاری‌های جنگل، سافاری‌های صحرا، طبیعت گردی، سفر ماه عسل، فعالیت‌های پرماجرا و صدها کار دیگر است.

 امیدواریم توانسته باشیم با نوشتن این مقاله شما را ترغیب به سفر هند کنیم چرا که هند با این وسعت، جاذبه‌ها و همینطور تاریخ غنی واقعاً ارزش بازید را دارد و بدون شک با این سفر یک تجربه به یاد ماندنی و دلچسب در زندگی شما به وجود خواهد آمد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3.7]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا