جاهای دیدنی تهران

معرفی بهترین مکان های شبگردی تهران

بعد از یک روز شلوغ و کاری و یا روزی کسل کننده و تکراری باید به دل شهر بزنید و کمی خستگی از تنتان بیرون کنید. با آشنا شدن با بهترین مکان های شبگردی تهران می‌توانید بیشتر از گشت و گذارتان لذت ببرید. تهران به دلیل مساحت بزرگی که دارد، مملو از جاهای دیدنی،  تفریحی، تاریخی و فرهنگی است. حیف است در تهران باشید و به جاهای دیدنی و زیبای این شهر سری نزنید. در ادامه با ما در سپنجا همراه باشید. قرار است شما را به دل هیجان و شادی و لذت ببریم و بهترین جاهای دیدنی تهران را معرزفی کنیم که در شب زیبایی چشمگیرتری دارند.

آشنایی با بهترین مکان های شبگردی تهران

برج میلاد

نخستین بار در سال ۱۳۷۲ بود که طرح این پدیده‌ی زیبا در بین معماران و مهندسین ایرانی  مطرح شد. در سال ۱۳۷۶ شروع به ساخت برج میلاد کردند. این اثر هنری که به عنوان نماد شهر تهران شناخته شده، محبوبیت زیادی در بین مردم مخصوصا رنج سنی جوان ترها دارد، چرا که مملو از سرگرمی‌ها و مکان‌های هیجانی است.

برج میلاد هنگام تاریک شدن هوا جذابیتش دوبرابر می‌شود. نورهای رنگارنگی که از گوشه کنار برج بیرون می‌آیند هر چشمی را به خود خیره می‌کنند. برای افرادی که عاشق شبگردی های هیجانی و مفرح و شاد هستند برج میلاد بهترین گزینه است و می‌توانند از تمام امکانات این برج لذت ببرند.

بهترین مکان های شبگردی تهران

پل طبیعت

این پل زیبا بر روی اتوبان مدرس ساخته شده و به نوعی  نمادی از دوستداران محیط زیست است. اگر به طبیعت وهوا خوری در کنار گل و گیاهان علاقه مندید پل طبیعت مکان بسیار خوبی برای شما عزیزان است. همچنین این پل یکی از بهترین مکان های شبگردی تهران به شمار می‌رود که در شب زیبایی آن دوچندان می‌شود و  خاص بودنش را به رخ ما می‌کشد.

از روی پل علاوه بر درختان زیبای قد کشیده می‌توانید برج آتش، برج پرچم، مناظر زیبای پارک طالقانی و همچنین پارک آب و آتش و… را تماشا کنید و همچنین می‌توانید از کافه و رستوران و صد البته فضای سبز این پل نیز استفاده کنید.

بام تهران

بام تهران، جایی که هیجان و شادی دربین مردم موج می‌زند. به وضوح می‌توان دید که همه پر انرژی و سرحال هستند همین موضوع خود به شما نیز انرژی می‌دهد. این مکان مناسب برای تمام سنین است و از همه نوع سرگرمی و باز در آن پیدا می‌شود.

علاوه بر این می‌توانید از بلندی هیجان انگیزش به تماشای تمام شهر بنشینید و از دور شاهد شلوغی و زیبایی شهر تهران باشید. بام تهران بازی‌هایی همچون بانجی جامپینگ، مجموعه وی آر، زیپ لاین، سورتمه، بگ جامبو و… را در خود جای داده است که می‌توانند خاطرات خوشی را برایتان رقم بزنند.

با بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه آشنا شوید

بام تهران

بازار تجریش

این بازار یکی از بزرگ‌ترین و پر طرفدارترین بازارهای تهران به شمارمی‌آید و قدمتش به ۷۰ سال پیش بازمی‌گردد. بازار تجریش در شمیرانات، محله تجریش و در شمال تهران واقع شده است.

در هر گوشه ایی از این بازار هر کسی در مغازه، رستوران و دکه‌اش مشغول کاری است. آنجا جریان زندگی را حس خواهید کرد، چرا که عطر خوش سبزیجات، میوه ها و یا غذاهای جورواجور یک حس آرامشی را به شما منتقل می‌کنند که محو تماشای این همه زیبایی می‌شوید.

در بازار تجریش توریست‌هایی را خواهید دید که از اقصی نقاط جهان به این بازار شگفت انگیز آمده‌اند محال ممکن است گردشگری در سفر به تهران بازدید از بازار تجریش را در برنامه‌اش نگنجانده باشد. این بازار یک مکان کامل و مجهز است و امکاناتش باب میل هر سلیقه‌ای است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید  می‌توانید از آن به عنوان یک شهر زیبا دیدن کنید.

اما هنگامی که خورشید غروب میکند و تاریکی شب بر جهان چیره می‌شود، شور و هیاهو  و تحرک در این بازار دوچندان و زرق و برق آن بیشتر می‌شود. می‌توان گفت این بازار جزو بهترین مکان های شبگردی تهران است که با دوستان و یا خانواده برای شبگردی می‌توانید به آنجا بروید و از زیبایی‌هایی که دارد، نهایت لذت را ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
غذاهای محلی تهران

همه چیز درباره تجریش یکی از محله‌های قدیمی تهران

دریاچه چیتگر

این دریاچه که با نام شهدای خلیج فارس نیز شناخته شده، یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین مکان های شبگردی تهران محسوب می‌شود. این دریاچه شب‌های فوق‌العاده زیبایی ‌دارد و بازدید کنندگانش در شب نیز به وسعت جمعیت رور آن هستند. این مکان شامل امکاناتی از جمله آلاچیق‌ها، آبنمای موزیکال، سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه و… است.

دریاچه مصنوعی چیتگر دورتا دورش را به وسعت ۷ کیلومتر محوطه ای تشکیل داده شده که برای پیاده روی و قدم زدن در هوای آزاد و پاکش بسیار مکان خوبی است.

از تفریحات این مکان می توان به ماهیگیری، قایق سواری، شهربازی، تفریح در ساحل سنگی، کارتینگ، اسکیت هوایی، ساحل شنی، سافاری پارک وحشت و… اشاره کرد. همه اینها  آنها دست به دست هم میدهند تا لحظات خوشی را برایتان رقم بزنند.

بازدید از ناب‌ترین دریاچه های اطراف تهران

دریاچه چیتگر

پارک آب و آتش

این پارک که جزو جدیدترین پارک‌های تهران به حساب می‌آید، در عباس آباد نزدیک پل طبیعت و پارک طالقانی واقع شده است. بعد از پارک آب و آتش می‌توانید به آن دو پدیده ی دیگر نیز سر بزنید و همین هم  سبب پرطرفدار و معروف تر بودن آن شده است.

پارک آب و آتش شامل تفریحات و سرگرمی‌های هیجانی، رستوران‌ها، کافه، سالن تئاتر، فود کورت، زمین اسکیت و… است، که ۲۴ ساعته بازو قابل استفاده هستند. این امر باعث شده است تا در هر ساعت از طول شبانه روز بازدید کننده داشته باشد، به همین جهت مکان بسیار مناسبی برای شبگردی است.

از مردم تهران و گردشگرانی که در آنجا حضور دارند پیدا است که از بودنشان در این پارک منحصر به فرد و زیبا لذت می‌برند و از تمامی امکانات آن راضی هستند.

میدان آزادی

 یکی دیگر از بهترین مکان های شبگردی تهران ، برج آزادی است که در میدان آزادی واقع شده. بازدید از برج آزادی، ۲۴ ساعته است. این برج به‌عنوان نماد تهران شناخته شده و طرفداران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند و روز و شب از آن بازدید می‌کنند.

این برج زیبا در تمام لحظات غم و شادی مردم در کنار آنها بوده و خاطرات خوبی را برایشان رقم زده است . از جمله امکانات اطراف این برج می‌توانیم به جگرکی‌های دور میدان آزادی اشاره کنیم که دیدن آنها حال و هوای هر انسانی را زیرو رو می‌کنند و علاوه بر این می‌توانید دلی از عذا در بیاورید.

میدان آزادی

بام لند

این مکان تجاری/ تفریحی حدود ۶۵ هزار متر مربع مساحت دارد و در نزدیکی دریاچه‌ی چیتگر واقع شده است. این سازه شامل معماری فوق العاده زیبایی است که در ورود به این مجتمع  توجه شما را به خود جلب می‌کند. زیبایی منحصر به فردی که در ساختمان سازه به کار رفته، چشم هر بیننده‌ای را به طرف خود خیره می‌کند.

همچنین این مجتمع شامل فروشگاه‌ها، شهر بازی، فضای سبز، مکان‌های تفریحی و بازی‌هایی متنوع است که هر آنچه را که برای یک گردشگری شبانه لازم است فراهم می‌کند. رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های موجود در بام لند شامل تمام غذاها و خوراکی‌هایی هستند که هر ذائقه‌ای را راضی خواهند کرد.

بام لند مکان خوبی برای قرارهای دونفره و یا تفریح دست جمعی خانوادگی است، چرا که یک مکان کاملا مجهز است.

می‌توانید از داخل مجتمع به تماشای دریاچه چیتگر بنشینید و از دور شاهد تمام زیبایی این دریاچه باشید و عکس‌های خوبی را به عنوان یادگاری داشته باشد.

گشتی در کافه های بام لند

مگامال

ساختمان تجاری مگامال، یک مرکز خرید متنوع و کامل است. این ساختمان شامل ‌فروشگاه‌هایی با محصولات برندهای معروف لوازم خانه و آشپزخانه، صنایع دستی، لوازم آرایشی بهداشتی، لباس‌های راحتی و مجلسی، کفش و کیف و… است. با هر سلیقه‌ای می توانید آن چیزی را که مد نظر دارید از مجتمع مگامال خریداری کنید.

این ساختمان پنج طبقه در غرب تهران و شهرک اکباتان واقع شده است. مگامال علاوه بر مرکز خرید دارای مکان‌هایی برای تفریح و سرگرمی از جمله هایپر مگامال، سرزمین شن، پردیس سینمایی، های تی لند، دنیای بانوان، فود کورت، فضای ورزشی و کافی شاپ است. بازدیدکنندگان می‌توانند لحظات خوبی را در کنار خانواده یا دوستان برایتان رقم بزنند.

پس با این وجود میتوانیم مگامال را  به عنوان یکی از بهترین مکان های شبگردی تهران معرفی کنیم که پر از تفریحات و سرگرمی‌های متنوع است و از همه مهم‌تر مکانی برای خرید وسایل مورد نیاز است.

این مطلب را هم بخوانید
زیباترین کاخ های تهران برای گشت و گذار

همچنین در طبقه‌ی سوم این مجتمع شهربازی سرپوشیده‌ای وجود دارد که  مناسب برای تمام سنین است و میتوانید کودکانتان را نیز سرگرم بازی کنید.

مگامال

باغ فردوسی

مطمئنا یکی دیگر از بهترین مکان های شبگردی تهران که انتخاب خواهید کرد، باغ فردوسی (عمارت فردوسی) است. این باغ در میدان ولیعصر و در یک عمارت قدیمی واقع شده است. مساحت باغ فردوسی ۲۰هزار مترمربع و مساحت عمارت آن به هزار مترمربع که به طول ۳۴ متر و عرض۲۶ متر است می‌رسد. عمارت باشکوه این باغ از سه طبقه و نصفی تشکیل شده است، که زیبایی منحصر به فردی دارد و برای افراد علاقمند به معماری  مکان بسیار خوبی است.

وسعت باغ فردوسی مناسب برای پیاده روی و قدم زدن است، چرا که هوای تازه و دور از شلوغی شهر و آرامش و شور نشاط از ویژگی های قدم زدن در این باغ است. با رفتن به باغ فردوسی میتوانید لحظات و خاطرات خوشی را برای خود و عزیزان‌تان رقم بزنید.

همچنین در اطراف باغ فردوسی رستوران‌ها وکافه‌هایی وجود دارد که با مراجعه به آنها می‌توانید غذایی هم میل کنید.

دربند

در شب اگر به این مکان بروید با یک صحنه‌ی فوق العاده زیبا مواجه خواهید شد. تمام کافه‌ها مغازه‌ها، رستوران‌ها و خیابان‌ها با  لامپ‌های رنگی و مختلف چراغانی شده‌اند و همه چیز پر زرق و برق به نظر می‌رسد. با راه افتادن در خیابان‌های دربند عطر و بو غذاهای رستوران ها و دیدن سبزیجات و میوه جات رنگی و همه و همه ی این‌ها حسی بسیار دل انگیز را به شما هدیه می‌دهند.

این مکان با شب‌های پر زرق و برقش مشهور است و مکان بسیار خوبی برای شبگردی است. دربند به دلیل مناظر زیبایی که دارد، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. در واقع این مکان پاتوقی برای تمام تهرانی‌ها به حساب می‌آید.

از جمله دلایلی که مردم تهران و گردشگران را به  دربند می کشاند می‌توان به کوهنوردی، خوراکی های هوس بر انگیز، جذابیت آن در شب و وجود مغازه‌های مختلف اشاره کرد. همه‌ی این دلایل دربند را به یکی از  بهترین مکان های شبگردی تهران تبدیل کرده است.

همه چیز درباره دربند تهران

بهترین مکان های شبگردی تهران

پارک ارم

این پارک درسال۱۳۵۳ ساخته شده و جزو یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ایران به شمار می‌رود. این پارک از سه شهربازی تشکیل شده و طرفداران زیادی دارد. شهر بازی‌های این پارک برای رنج‌های سنی مختلف، مناسب است. هر کسی با هر سن و سالی می‌توانید از امکانات این شهربازی استفاده کند و نهایت لذت را ببرد.

این پارک شامل وسایل تفریحی سرگرمی و هیجانی است و علاوه بر آن دارای کافه، رستوران و دکه نیز هست که با وجود آنها لحظات شادتری را تجربه خواهید کرد.

شهر بازی شماره‌ی یک، وسایل بازی همچون قوی گردان، رالی کودک، تونل وحشت و… را در خود جای داده و در دیگر شهربازی‌های ارم وسایل تفریحی سرگرمی زیادی موجود است، که  شما می توانید شبی را در کنار دوستان یا خانواده در این پارک خوش بگذرانید. این ویژگی‌ها باعث شده تا این پارک در لیست بهترین مکان های شبگردی تهران قرار بگیرد.

کلام آخر

تهران با وسعت زیادی که دارد مملو از جاذبه‌ها و دیدنی‌های متفاوت و زیبا است که هر کدام به نوبه خود جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. ما در این مقاله سعی کردیم که بهترین مکان های شبگردی تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم. هنگام شب زیبایی این مکان‌ها دو چندان می‌شوند و حتما در بازدید از آنها لذت بیشتری خواهید برد.

اگر قصد سفر به تهران و شبگردی در تهران را دارید، حتما مکان های ذکر شده را در اولویت قرار دهید. در ضمن برای اجاره سوئیت در تهران می توانید از طریق سایت سپنجا اقدام کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا