دیدنی های کرمانشاه

لیست بهترین رستوران های کرمانشاه

هر گردشگر و توریستی می‌تواند طیف وسیعی از غذاهای لذیذ و خاص را در سفر به ایران میل کند، چرا که ایران بهشت ​​غذاهای خوشمزه است. هر استان و حتی هر شهر ایران غذاهای لذیذ خاص خود را دارد و کرمانشاه یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها در بین شکم‌گردان است. در این مقاله از بهترین رستوران های کرمانشاه نام می‌بریم تا بتوانید در این شهر تاریخی و پر ازجاذبه، خوشمزه‌ترین وعده‌ها را بخورید.

حقیقت این است که مردم کرمانشاه، کمی بیشتر از دیگر شهرهای کشور کباب میل می‌کنند و مسلما دنده کباب را بهتر از هرجایی طبخ می‌کنند. بنابراین اگر به انواع کباب علاقه‌مند هستید، به سمت کرمانشاه بروید. می‌توانید با این مقاله از مجله گردشگری سپنجا همراه باشید تا بدانید در سفر به شهر کرمانشاه، کجا باید غذا بخورید. برای اجاره سوئیت در کرمانشاه کافیست روی لینک کلیک کنید.

بهترین رستوران های کرمانشاه ، از نگاه کاربران

همانطور که در مقدمه گفته شد، شهر زیبای کرمانشاه طیف وسیعی از غذاها و رستوران‌ها را پوشش می‌دهد. فقط لازم است شما سفارش دهید تا غذای محبوب‌تان را روی میزتان قرار دهند. از آش عباسعلی گرفته تا دنده کباب و خورشت خلال از محبوب‌ترین غذاهای کرمانشاه هستند. این غذاها به همراه دیگر غذاهای محلی و فرنگی در بهترین رستوران‌های شهر کرمانشاه سرو می‌شوند. به خواندن ادامه دهید تا رستوران‌های کرمانشاه را با ذکر خصوصیات و تصاویر بشناسید.

رستوران بامگاه عمارت

اولین رستوران در لیست بهترین رستوران های کرمانشاه ، رستوران بامگاه عمارت با آن معماری خیره کننده‌اش است. اگر با هدف بازدید از بناهای تاریخی به شهر کرمانشاه می‌روید، رستوران بامگاه عمارت نیز می‌تواند یک بنای تاریخی و جذاب برایتان باشد. اگر این رستوران را در سفر کرمانشاه انتخاب کنید، می‌توانید در آنجا اقامت هم داشته باشید. چون بامگاه عمارت از بهترین اقامتگاه‌های تاریخی شهر است و در دو طبقه و هشت باب اتاق، آماده میزبانی از مهمانان عزیز شهرش است.

ساخت این اقامت‌گاه سنتی به دوره قاجار برمی‌گردد و از ۱۳۹۹ آغاز به فعالیت کرده است. کافه و رستوران این بنا هم آماده سرو هر نوع غذا ایرانی و نوشیدنی برای مسافران و شهروندان کرمانشاهی است. مطمئن هستیم که شما هم از حال و هوای قجری و کاملاً تاریخی این رستوران خوشتان می‌آید و ترجیح می‌دهید در سفرهای بعدی‌تان هم مهمان همین رستوران باشید. هر نوع غذای ایرانی به ویژه دنده کباب و خورشت خلال در منوی رستوران بامگاه عمارت پیدا می‌شود و اگر دوست داشته باشید می‌توانید بعد از صرف غذا، خود را به یک چای لب سوز از سماور قدیمی و ذغالی رستوران دعوت کنید.

  • آدرس رستوران بامگاه عمارت: کرمانشاه، جلوخان، روبه‌روی مسجد جامع، کوچه شهید انتظاری، پلاک ۵۲
  • شماره تلفن رستوران بامگاه عمارت: ۰۸۳۳۷۲۱۳۷۹۴

رستوران بامگاه عمارترستوران عالیجناب از بهترین رستوران های کرمانشاه

اگر عاشق غذا خوردن در رستوران‌های بزرگ هستید، به رستوران عالیجناب کرمانشاه سر بزنید. این رستوران در واقع سالن مجالس و رستوران است. برای همین در بین شهروندان کرمانشاه بسیار محبوب است. محیط رستوران عالیجناب بسیار شیک و مجلل است و جمع‌های خانوادگی، جشن عقدها و حتی جشن تولدهای زیادی در آن برگزار می‌شود. از بابت منوی رستوران خیالتان راحت باشد چون کامل است و تمام غذاهایی که در آن وجود دارند، با بالاترین حجم و کیفیت سرو می‌شوند.

اینجا نیز مانند دیگر رستوران‌های کرمانشاه، کباب‌های خوب و آبداری طبخ می‌شود و آشپز خوش ذوق و سلیقه آن، کباب‌هایی را سرو می‌کند که احتمالا تابحال امتحان نکرده‌اید. کباب مصری یکی از عجیب‌ترین کباب‌های این مجموعه است و با شکل و شمایل خاصی سرو می‌شود. توصیه می‌کنیم این نوع کباب از کباب‌های رستوران عالیجناب را حتماً امتحان کنید.

  • آدرس رستوران عالیجناب کرمانشاه: خیابان شریعتی، جنب بانک صادرات
  • شماره تلفن رستوران عالیجناب کرمانشاه:‌ ۰۹۱۸۷۳۴۴۰۰۵

رستوران عالیجناب

رستوران سنتی ئه شکه وت

ئه شکه وت یکی دیگر از بهترین رستوران های کرمانشاه است. حتما از اسم عجیب این رستوران متعجب شده‌اید و دوست دارید هرچه زودتر معنای آن را بدانید. این نام در زبان شیرین کردی به معنای غار است. جالب است بدانید، واقع شدن رستوران ئه شکه وت در ۳۰۰ کیلومتری غاری به نما قوری قلعه باعث انتخاب چنین اسمی برایش شده است. این غار در جاده روانسر- پاوه قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غارهای خاورمیانه شناخته می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که رفتن به رستوران سنتی ئه شکه وت برایتان هم فال است و هم تماشا!

این مطلب را هم بخوانید
شهر هزار ماسوله پاوه ؛ مروارید کمتر شناخته شده کرمانشاه!

رستوران ئه شکه وت دارای غذاهایی نظیر انواع کباب، غذاهای ایرانی، نان ساجی و کلانه است. کلانه به نوعی وعده یا میان وعده محلی گفته می‌شود که متشکل از دولایه خمیر نازک و مقداری سبزی محلی است. توصیه می‌کنیم حتماً کلانه کرمانشاه را امتحان کنید چون چنین ترکیب و طعمی را احتمالاً تاکنون نچشیده‌اید.

آدرس رستوران: استان کرمانشاه، ۲۵ کیلومتری شهر روانسر، مجاور روستای قوری قلعه، در دامنه کوه شاهو

شماره تلفن رستوران سنتی ئه شکه وت: ۰۹۱۸۹۳۰۶۴۴۷

رستوران طربستان

به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران های کرمانشاه می‌توان از رستوران طبرستان نام برد. حال و هوای این رستوران شما را به گذشته‌ها و رستوران‌های سنتی می‌برد. محیط اینجا کاملاً سنتی است و همیشه موسیقی زنده کردی در آن شنیده می‌شود. مشتری‌ها می‌توانند به میل خود، روی صندلی‌های آبی آسمانی رستوران یا تخت‌های چوبی بنشینند و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند. واقعا از دیزی سنتی رستوران طبرستان که به همراه سبزی تازه و نان سنگک داغ سرو می‌شود، نباید گذشت. اگر هوس کردید دیزی سفارش دهید، حتماً روی تخت‌ بنشینید تا آن تصویر رستوران سنتی برایتان کامل شود. اصلا برای همین هم هست که طربستان به یکی از بهترین رستوران‌های سنتی کرمانشاه تبدیل شده است.

منوی غذای رستوران طبرستان شامل: دیزی سنگی، انواع کباب، سالادها، دسر و نوشیدنی‌های سنتی، انواع چلوخورشت، انواع غذاهای نانی و… می‌شود.

  • آدرس: بلوار شهید کشوری روبروی استانداری، هتل بین المللی پارسیان واقع در نیم طبقه (مزونین)
  • شماره تلفن رستوران طربستان: ۰۸۳۳۴۲۱۹۱۷۴

رستوران سنتی طربستان

باغ رستوران کامبادن

باغ رستوران کامبادن هم در فهرست بهترین رستوران های کرمانشاه قرار دارد. برای صرف صبحانه، نهار و شام می‌توانید به این رستوران شیک و البته خوش آب و هوا مراجعه کنید. اگر به کرمانشاه می‌روید تا بنای زیبای طاق بستان را از نزدیک ببینید، بعد از گشت و گذار، برای استراحت و صرف ناهار به رستوران کامبادن بروید زیرا این رستوران در غرب محوطه تاریخی طاق‌بستان قرار دارد.

در جای جای این رستوران، آلاچیق برای نشستن مهمانان تعبیه شده است. محوطه باغ بسیار زیبا و فوق‌العاده سبز است برای همین جان می‌دهد برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه. از غذاهای محبوب و پرطرفدار این رستوران، دیزی با گوشت گوسفندی، ماهی و مرغ شکم‌پر، کباب دل و جیگر تازه و.. است. اما این را فراموش نکنید که این چند نوع غذا فقط در روزهای پنج‌شنبه و جمعه قابل سفارش هستند و بهتر است قبل از مراجعه حضوری، با رستوران تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

  • آدرس باغ رستوران کامبادن: پارک غربی، بریدگی دوم سمت راست
  • شماره تلفن باغ رستوران کامبادن: ۰۹۱۰۶۱۸۳۹۰۰

رستوران هتل جمشید

یکی دیگر از بهترین رستوران های کرمانشاه در یک منطقه خوش آب و هوا در نزدیکی بنای تاریخی طاق بستان قرار دارد. این رستوران هتل جمشید است که اگر آن را انتخاب کنید، با یک تیر دو نشان زده‌اید. هتل جمشید یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید. این هتل از رستوران خوبی برخودار است و تمام وعده‌ها را با بهترین کیفیت برای مهمانان هتل سرو می‌کند.

از ویژگی‌های دیگر اقامت در هتل جمشید، دسترسی راحت به طاق بستان و چند مورد دیگر از جاهای دیدنی شهر است. رستوران در طبقه پایین هتل قرار دارد و هرچه نیاز شما باشد را ارائه می‌دهد. غذاهای این رستوران نیز به ویژه کباب دنده‌‌هایش، بسیار تعریفی و محبوب هستند. البته غذاهای ایرانی دیگر را به همراه سالاد، دسر یا هر چاشنی دیگر می‌توانید سفارش دهید.

  • آدرس رستوران هتل جمشید: کرمانشاه، میدان طاق بستان
  • شماره تلفن رستوران هتل جمشید: ۰۸۳۳۴۲۹۹۶۶۶

بهترین رستوران های کرمانشاه

رستوران سوری

رستوران سوری با پخش موسیقی زنده و سرو غذاهای مختلف ایرانی و بومی توانسته در فهرست بهترین رستوران های کرمانشاه قرار بگیرد. رستوران سوری تقریباً هر شب موسیقی زنده دارد و بنای آن به دوران قاجار برمی‌گردد. این رستوران با ظرفیت پذیرایی از حدود ۱۵۰ میهمان، یکی از بهترین و مناسب‌ترین رستوران‌های شهر برای برگزاری جشن‌های کوچک است.

چلو مایچه‌های رستوران سوری بسیار محبوب هستند و از طرفداران این غذا شنیده‌ایم که گوشت ماهیچه بسیار تازه و ترد است. جالب است بدانید که پلوی این رستوران با روغن کرمانشاهی اصل سرو می‌شود. البته ناگفته نماند، غذاهای دیگر این رستوران مانند ماهی سوری، جوجه سوری و شیشلیک نیز بسیار لذیذ هستند و هرکس که خورده است، اعتقاد دارد که هریک در نوع خود بهترین هستند.

  • آدرس رستوران سوری: کرمانشاه، خیابان گمرک، جنب سرباز خانه شهری، کوچه فصیحی، پلاک ۱۲۷
  • شماره تلفن رستوران سوری: ۰۹۳۵۸۵۷۱۵۵۷

رستوران ارگ

انتخاب رستوران ارگ کرمانشاه علاوه بر صرف غذاهای لذیذ و کم‌نظیر، برایتان مزایای بیشتری به دنبال دارد. دیدن منظره فوق‌العاده جذاب شهر آن هم از طبقه یازدهم یکی از مزایای مهم رفتن به رستوران ارگ کرمانشاه است. این رستوران که یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه است، هم فضایی شیک دارد و هم منویی پر از غذاهای فرنگی و ایرانی. سالاد این رستوران نیز بسیار محبوب واقع شده است و تقریباً تمام مشتری‌ها دوست دارند آن را در سفارشات خود بنگجانند.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به کرمانشاه ؛ هر آن چیزی که قبل از رفتن باید بدانید

مشتری‌های همیشگی این رستوران اعتقاد دارند که ارگ، بهترین خوشت خلال‌های کرمانشاه را طبخ می‌کند. البته برخی دیگر از آنها معتقدند که بهترین غذای رستوران ارگ، شیشلیک است. در هر صورت توصیه می‌کنیم خودتان به آنجا بروید تا ببینید که بهترین غذای آن کدام است. منوی رستوران کاملاً ترکیبی است و هر غذایی را که سفارش دهید، با بهترین کیفیت تحویل خواهید گرفت.

  • آدرس رستوران ارگ: کرمانشاه میدان کاشانی، مجتمع تجاری و اداری ارگ، طبقه ۱۱
  • شماره تلفن رستوران ارگ: ۰۸۳۳۷۲۹۹۴۱۰-۱۴

رستوران ارگ

رستوران شیرین و فرهاد

رستوران شیرین و فرهاد در شهرستان خوش آب و هوای صحنه قرار دارد. صحنه از مناطق ییلاقی کرمانشاه است و برای آن دسته از گردشگرانی که دوست دارند در فصل تابستان به جاهای خنک بروند، مناسب است. اگر به صحنه بروید می‌توانید سراب و آبشار زیبای دربند را ببینید و چند ساعتی را در بهشت خنک آنجا سپری کنید. بعد از گشت و گذار در این جاها می‌توانید به یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه یعنی رستوران شیرین و فرهاد در این منطقه بروید و بهترین غذاها را سفارش دهید. در محوطه رستوران، تخت‌های کاملاً سنتی برای استراحت مهمانان تعبیه شده است و با انواع کباب، نون داغ و… از آنها پذیرایی می‌شود.

  • آدرس رستوران شیرین و فرهاد: صحنه، خیابان دربند
  • شماره تلفن رستوران شیرین و فرهاد:  ۰۹۱۸۳۳۸۰۲۱۳

رستوران شایلی

اگر دوست دارید در ستورانی مجلل و مدرن غذا میل کنید، رستوران شایلی را انتخاب کنید. شایلی با فضاهای مختلف و پرسنلی مجرب و خوش برخورد برای پذیرایی از میهمانانی با سلایق مختلف آماده است. این رستوران برای تولدهای کوچک و جمع‌های خانوادگی بخش‌های مختلف در نظر گرفته است. به عنوان مثال کافی شاپ طبقه بالای آن مخصوص جشن تولدهای کوچک و میزهای محوطه پایین آن برای جمع‌های خانوادگی یا دوستانه که می‌خواهند شام یا ناهار را کنار هم بخورند، مناسب است.

منوی غذاهای شایلی کاملا متنوع و رنگارنگ است. این یعنی مشتری‌ها می‌توانند با خیال راحت غذای فرنگی، سنتی و حتی غذای دریایی را سفارش دهند. اصلاً برای همین است که رستوران را شایلی را به عنوان یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه قبول دارند. گفته می‌شود که حتی سخت‌پسند‌ترین مشتریان هم عاشق غذاهای این رستوران شده‌اند. خورشت خلال و دنده کباب هم در منوی شایلی وجود دارد.

  • آدرس رستوران شایلی: میدان رفعتیه، انتهای خیابان پزشکان
  • شماره تلفن رستوران شایلی: ۰۸۳۳۷۲۶۳۰۴۰

رستوران شایلی

رستوران سه کاج

یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای شما، رستوران سه کاج است. این رستوران نیز در کم‌ترین فاصله با طاق بستان ساخته شده است و محیطی سرسبز و خوش آب و هوا دارد. می‌توانید از تخت‌های سنتی که در اطراف حوض زیبای آن چیده شده‌اند، برای نشستن استفاده کنید و از تماشای مناظر زیبای کوهستان لذت ببرید. این رستوران در برخی از شب‌ها موسیقی زنده پخش می‌کند و مشتری‌های ثابت آن، کباب مخصوص را به عنوان بهترین غذایش معرفی کرده‌اند.

  • آدرس: کرمانشاه، طاقبستان، جنب شهر شادی
  • شماره تلفن رستوران سه کاج: ۰۹۱۸۸۵۶۲۸۹۹

رستوران معتمد

رستوران معتمد از بهترین رستوران های کرمانشاه است و محیطی کاملاً دنج و آرام دارد. این رستوران برای میهمانانش غذاهای باکیفیت و مثال‌زدنی همراه با تزیینات خیره کننده سرو می‌کند. اگر بخواهیم بهترین غذای رستوران معتمد را به شما معرفی کنیم باید از اکبر جوجه نام ببریم چون اکثر مشتری‌های ثابتش، معمولا از اکبر جوجه‌ خوششان آمده است.

  • آدرس رستوران معتمد: کرمانشاه، ۲۲بهمن، سی متری دوم، نبش چهارراه چاله چاله
  • شماره تماس رستوران معتمد: ۰۸۳۳۶۳۸۸۳۲۹

سخن آخر…

شهر کرمانشاه را با خیلی از ویژگی‌ها می‌توان معرفی کرد. آثار تاریخی فراوان، طبیعت بکر، افسانه‌های عاشقانه، پهلوانان و همینطور رستوران‌های عالی و مثال زدنی‌اش که غذاهای مخصوص شهرشان را با بهترین کیفیت و عطر و طعم طبخ می‌کنند. در اینجا با بهترین رستوران‌های این شهر زیبا و ستودنی آشنا شدید تا اگر گذرتان به آنجا افتاد، بدانید کجاها غذا بخورید. کباب‌های مختلف و خورشت خلال، غذاهای مخصوص و محبوب کرمانشاه هستند.

درباره “لیست بهترین رستوران های کرمانشاه” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا