دیدنی های کرمانشاه

طاق بستان کرمانشاه ؛ از بهترین زمان بازدید تا بهترین رستوران هایش!

طاق بستان کرمانشاه ؛ از بهترین زمان بازدید تا بهترین رستوران هایش!

طاق بستان کرمانشاه ؛ از بهترین زمان بازدید تا بهترین رستوران هایش!

کرمانشاه شهری که در جای جایش دیدنی های فوق العاده ای دارد که نمی توان از آنها گذشت. معمولا گردشگران کرمانشاه با جاذبه های بکر و طبیعی اش می شناسند. این شهر همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران است. رودهای پر آب، صخره های سر به آسمان کشیده، چشمه های خروشان این شهر همه و همه دلیلی برای بازدید از آن هستند.

خوب است بدانید نه تنها جاذبه های طبیعی، بلکه برخی از ارزشمندترین جاذبه های باستانی ایران هم در این شهر قرار دارد. یکی از دیدنی ها طاق بستان است. پیشنهاد می کنیم اگر سری به غرب کشور زدید، هرگز بازدید از طاق بستان را از دست ندهید. می پرسید چرا؟ ادامه را همراه سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا باشید.

طاق بستان کرمانشاه کجاست؟

طاق بستان از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های شهر کرمانشاه است. اولین نکته ای که در سفر به آنجا باید بدانید این است که اصلا طاق بستان کرمانشاه کجاست؟

این دیدنی باستانی و با قدمت در شمال غربی شهر کرمانشاه واقع شده است. برای رفتن به آنجا تنها ۹ کیلومتر مسیر پیش رویتان قرار دارد و به سرعت به آنجا می رسید. طاق بستان یکی از خنک ترین و خوش آب و هواترین مناطق شهر است که بسیاری از ساکنین کرمانشاه برای فرار از گرمای تابستان آن جا را انتخاب می کنند.

مسیر دسترسی طاق بستان کرمانشاه
مسیر دسترسی طاق بستان کرمانشاه

بهترین زمان بازدید از طاق بستان کی است؟

انتخاب بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه به شما کمک می کند تا نهایت استفاده را از آن ببرید.

زمان مناسب به سفر به کرمانشاه بر می گردد. شهر کرمانشاه دارای آب و هوایی متعادل است به طوری که تابستان های آن گرم و زمستان هایش، سرد است.

 

بارش در این شهر زیاد است و همین موضوع سبب ایجاد آب و هوایی دلچسبی در آن شده است. اگر می خواهید به کرمانشاه بروید، پیشنهاد می کنیم فصل زمستان را انتخاب نکنید؛ چرا که سردی هوا شما را اذیت خواهد کرد.

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های شهر کرمانشاه و به خصوص طاق بستانش، ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر ارزان در ایران

چقدر با طاق بستان آشنایی دارید؟

در این قسمت می خواهیم بررسی کنیم در آنجا با چه چیزهایی مواجه می شوید. مردم محلی کرمانشاه به طاق بستان، طاق وه سان هم می گویند. این کلمه در زبان کردی به معنای طاق سنگی است. این جاذبه قدمت زیادی دارد و مربوط به دوره ساسانیان یا قرن سوم میلادی می شود.

در آن زمان پادشاهان اطراف تخت جمشید را محلی مناسب برای ایجاد تندیس ها انتخاب کرده بودند. اما با گذر زمان به جایگاه الان طاق بستان روی آورند و کنده کاری ها و ایجاد دیدنی های بی نظیر تاریخی را آغاز کردند. این موضوع در زمان اردشیر دوم و بعد از او اتفاق افتاد.

ممکن است برایتان سوال باشد چرا در همان تخت جمشید نماندند؟ منطقه طاق بستان در آن زمان بر سر راه ابریشم قرار داشت و از طرفی دیگر دارای آب و هوای فوق العاده ای بوده و هست. همین موضوعات باعث تشویق اقدامات ساخت تندیس ها در این منطقه شد.

دیدنی های طاق بستان کرمانشاه
دیدنی های طاق بستان کرمانشاه

مهم ترین بخش این جاذبه ایوانی مستطیلی شکل است که دارای ارتفاعی به اندازه ۹متر است.

این ایوان مربوط به زمان خسرو دوم است و روی آن نقش و نگاره هایی از زندگی گذشتگان در زمان ساسانیان مانند لباس های مختلف، طلا، جواهرات و … می بینید.

در دیواره های کناره این ایوان با تصاویر شکار شاهی مواجه می شوید. در طرف چپ آن شکار گراز و قسمت راست آن شکار گوزن ها قرار دارد.

از دیگر دیدنی های این جاذبه ایوانی دیگر است که ارتفاعش تنها ۵ متر است. در این ایوان تصاویر پیکر شاپور سوم و پدرش را مشاهده خواهید کرد. در نزدیکی این ایوان سنگ نگاره دیگری وجود دارد که تاج گذاری اردشیر دوم را نشان می دهد.

تمامی این نقش ها آن قدر کافی هستند که شما را به دنیای دیگری ببرند! اما هنوز تمام نشده است! سنگ نگاره دیگری در طاق بستان وجود دارد که روی نقش محمد علی میرزا شاه را که روی تختش نشسته است می بینید.

دریاچه طاق بستان کرمانشاه

دریاچه رو به روی این بناها یکی دیگر از قشنگی های این جاذبه است. معمولا در تصویرهای طاق بستان با تصویر منعکس شده اش، در آب دریاچه رو به رو می شوید.

می توانید کمی در آنجا استراحت کنید و سپس از سنگ نگاره ها دیدن کنید. غرفه هایی سنتی با فروش صنایع دستی در آنجا وجود دارد که می توانید شما را سرگرم کند.

این مطلب را هم بخوانید
معدن نمک گرمسار

ساعت بازدید طاق بستان

برای بازدید از این منطقه در روزهای تابستانی می توانید در بین ساعت های ۸ صبح تا ۸ شب و در روزهای دیگر ساعت ۸ صبح تا ۵ و نیم عصر به آنجا بروید.

هزینه ورودی این مجموعه بسیار کم است و ارزشش را دارد! برای ایرانی ها ۳هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۲۰ هزار تومان است. در تمام سطح شهر کرمانشاه با استفاده از تاکسی های می توانید خودتان را به طاق بستان برسانید.

در طاق بستان چی بخوریم؟

در نزدیکی دیدنی های این منطقه رستوران های زیادی وجود دارد. همانطور که می دانید کباب خوردن یکی از مشهورترین نمادهای شهر کرمانشاه است؛ در واقع کباب کرمانشاه با هیچ جای دیگر ایران قابل قیاس نیست.

انتخاب بهترین رستوران و تجربه کباب های این شهر، سفرتان را بیش از حد دلچسب می کند. رستوران حیدری، رستوران جمشید و رستوران رضایی از بقیه در این مکان محبوب تر و مشهورتر هستند.

 

جاذبه های طاق بستان
جاذبه های طاق بستان

کجا بمانیم؟

برای بازدید از طاق بستان و دیدنی هایش، نیاز به اقامت در شهر زیبای کرمانشاه دارید. پیشنهاد می کنیم در کنار این جاذبه، از دیدنی های دیگر کرمانشاه غافل نشوید!

برای اقامت در این شهر هم می توانید از سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا استفاده کنید. تنها کافی است وارد سایت شوید و اقدام به رزرو سوئیت و سوئیت ارزان در کرمانشاه کنید! ما در سپنجا در کنار فراهم آورن تنوع، مقرون به صرفه ترین قیمت ها را هم قرار دادیم. با هر بودجه ای که سفر می کنید، باز هم انتخابی برایتان وجود دارد.

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کمترین زمان ممکن، محل اقامت ایده آل در شهر مورد نظرتان را پیدا کنید.

لازم به ذکر است در این مسیر، پشتیبانی سپنجا همراه شما است و در صورت داشتن هر گونه سوالی به راحتی می توانید به صورت مستقیم با ما در تماس باشید. اکنون کوله بار سفرتان را ببندید و خودتان را برای یکی از جذاب ترین دیدنی های کرمانشاه، یعنی طاق بستان آماده کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا