آموزش میزبان

با ۴ تا از خوشمزه ترین غذاهای محلی کاشان آشنا شوید

کاشان شهری که در استان اصفهان واقع شده است، دارای جاذبه های گردشگری بی شماری می باشد و همه ساله مسافران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جذب می کند.

کاشان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است؛ همین موضوع سبب شده است تا فرهنگ غذای بسیار غنی ای هم داشته باشد.

در هر سفری یکی زیباترین تجربه ها، استفاده از غذاهای محلی مقصد است. کاشان هم از این قاعده مستثنی نیست. با سایت سامانه رزرو و اجراه سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید، چرا که می خواهیم برخی از خوشمزه ترین غذاهای محلی کاشان را با هم بشناسیم.

۴ غذای فوق العاده کاشان

در ادامه به معرفی این غذاها خواهیم پرداخت.

۱- آبگوشت لوبیا سفید، اولین غذای محلی کاشان

آبگوشت لوبیا سفید یکی از غذاهای محلی کاشان است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید. اگر قصد پخت این غذا هم در خانه دارید، از دستور غذای آن در ادامه می توانید استفاده کنید. قبل از آن می توانید تجربه خود را از میل کردن این غذا در کاشان و یا دیگر شهرها با ما به اشتراک بگذارید.

مواد لازم

  • ۳۰۰ گرم گوشت گوسفند پرچرب
  • ۱عدد پیاز
  • ۱ قاشق کوچک رب گوجه فرنگی
  • زردچوبه، نمک، فلفل و ادویه های دیگر به دلخواه

طرز تهیه آبگوشت لوبیا سفید

در قدم اول باید لوبیاها را خیس کنید. گوشت ها را همراه با استخوانشان تکه تکه کنید. در قابلمه ای اجازه دهید لوبیاها همراه با پیاز و گوشت ها به جوش بیاید. در مرحله بعد باید آب آن را خالی کنید و آب جدیدی را به ترکیبتان اضافه کنید.

ادویه هایی مثل نمک و فلفل و زردچوبه هم به آن اضافه کنید و تا پخته شدن کامل آن صبر کنید. آبگوشت لوبیا سفید شما آماده است. توصیه می کنیم این غذای خوشمزه را در کنار ترشی یا پیاز نوش جان کنید.

مطالعه کنید: اقامت در خانه روستایی در کاشان

آبگوشت لوبیا سفید از غذاهای محلی کاشان
آبگوشت لوبیا سفید

2- خورش نخود آله، یکی از خوشمزه های کاشان

یکی دیگر از غذاهای محلی کاشان خورش نخود آله است، که نه تنها در کاشان بلکه در یزد پخته می شود.  خوب است بدانید آله در زبان محلی کاشان به معنی نصفه و نیمه است.

اگر جزو علاقه مندان به غذاهای گوشتی هستید این غذا یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رو است.

این مطلب را هم بخوانید
لیست انواع غذای ایرانی با گوشت

مواد لازم

  • یک پیمانه نخود
  • نیم کیلو گوشت مغز ران گوسفند
  • سه عدد پیاز
  • پوره گوجه فرنگی
  • زعفران
  • ۵ عدد لیمو عمانی
  • نصف قاشق دارچین
  • نمک و فلفل
  • گلاب در صورت تمایل

طرز تهیه خورش نخود آله

در گام اول  پیازها را خرد کنید  و در ماهی تابه تفت دهید تا طلایی شود.  نخود هایی را که از قبل خیس کرده اید پوست بگیرید و آنها را به دو نیم تقسیم کنید.

سپس نخود ها همراه با گوشت ها را به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید همراه با مقداری آب نیم پز شود.  سپس زردچوبه را همراه با گوجه فرنگی، زعفران و رب گوجه فرنگی به ترکیب اضافه می کنیم.

مطالعه کنید: غذاهای شیراز

یک ربع پیش از آنکه غذایتان آماده شود به آن لیمو عمانی، نمک، فلفل و دارچین هم اضافه کنید.  اگر تمایل به اضافه کردن گلاب به غذایتان را دارید این کار را باید در آخرین مرحله انجام دهید. غذای شما آماده است.

خورش نخود آله از غذاهای محلی کاشان
خورش نخود آله کاشان

3- چلو دیزی

چلو دیزی یکی دیگر از غذاهای محلی کاشان است که حتماً باید آن را تجربه کنید.  این غذای خوشمزه در روستایی به نام خالدآباد در نزدیکی کاشان سرو می شود.  چلو دیزی یکی دیگر از غذاهای همراه با گوشت کاشانی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

مواد لازم

  • ۴پیمانه برنج
  • ۲پیمانه لوبیا چشم بلبلی
  • نیم کیلو گوشت بره
  • ۲عدد پیاز
  • زردچوبه، نمک، فلفل
  • ۱۰۰گرم روغن
  • ادویه های دیگر به دلخواه

طرز تهیه چلو دیزی

در قدم اول پیازها را خرد کنید و  در ماهیتابه تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.  زردچوبه به پیاز اضافه کنید تا بوی خامی آن از بین برود.  گوشت ها را  در اندازه بزرگ تکه تکه کنید و همراه با لوبیا چشم بلبلی به پیاز ها اضافه کنید تا بپزند.

پس از گذشت نیم ساعت نمک را به قابلمه تان اضافه کنید و اجازه دهید تا آب آن کاملاً کشیده شود.

برنج ها را بشویید و با ۶ پیمانه آب همراه با نمک و روغن به مخلوط گوشت و لوبیا اضافه کنید و اجازه دهید همانند برنج‌کته یا دمی روی شعله بپزد و آب آن تبخیر شود.  غذای شما آماده نوش جان کردن کردن است.

اقامت در بومگردی در کاشان

چلو دیزی از غذاهای محلی کاشان
چلو دیزی

4- یتیمچه غذای‌ رژیمی کاشانی

یتیمچه یکی دیگر از خوشمزه های کاشان است است و در بسیاری از شهرهای ایران سرو می‌شود.  ممکن است این غذا زیاد به نظرتان خوشمزه نیاید، اما سرشار از  خاصیت است.  برای افرادی که  رژیم دارند یتیمچه یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین غذاهای محلی کاشان است.

مواد لازم

  • ۱کیلو گرم بادمجان قلمی
  • ۱ عدد پیاز متوسط
  • ۳ عدد گوجه فرنگی
  • ۱حبه سیر
  • نمک، فلفل، ادویه های دیگر به دلخواه
این مطلب را هم بخوانید
غذاهای جنوبی را بشناسیم! معرفی 14 مورد از محبوب ترین ها!
یتیمچه از غذاهای محلی کاشان
یتیمچه کاشانی

طرز تهیه یتیمچه

در مرحله اول بادمجان ها را پوست بکنید و آن ها را به شکل مکعب های ۲ سانتی متری برش دهید و اجازه دهید نیم ساعت در آب و نمک خوابانده شود. در قابلمه ای دیگر پیاز ها را تفت دهید.

پیشنهاد می کنیم این کار همراه با کره انجام دهید چرا که طعم بهتری نسبت به روغن به غذا می بخشد.  سپس بادمجان‌ها را آبکش کنید و به پیاز اضافه کنید.

گوجه فرنگی ها را پوست بکنید و به شکل هایی مکعبی کوچک در بیاورید. هنگامی که بادمجان ها نرم شد، گوجه ها را همراه با نمک و فلفل و ادویه های دلخواهتان به آن اضافه کنید.

اجازه دهید موادتان به خوبی بپزد. در ماهی تابه ای، سیب زمینی ها را به صورت مکعبی شکل سرخ کنید و به غذا اضافه کنید. در این مرحله شما باید ۱۰ دقیقه صبر کنید تا غذا خوب مغز پخت شود. یتیمچه شما آماده سرو است.

از آنجایی که این غذا رنگین است و ظاهر قشنگی دارد، توصیه می کنیم در انتخاب ظرف آن هم دقت به خرج دهید تا لذت غذایتان را بیشتر کنید. یتیمچه یکی از غذاهای سنتی ایرانی بدون گوشت است. اگر علاقه مند به یادگیری و شناخت غذاهای محلی از سراسر ایران هستید، مطلب زیر را از دست ندهید:

کلام آخر

غذاهایی که تا اینجا بررسی کردیم، چندتا از محبوب ترین غذاهای محلی کاشان بودند که حتما باید آنها را در برنامه تان قرار دهید. نکته ای که درباره این غذاها وجود داشت، در بیشتر آنها گوشت به کار رفته است.

سپاس که تا انتهای مقاله همراه سپنجا بودید، اگر تجربه ای از غذاهای محلی کاشان دارید در بخش نظرات با ما و افراد دیگری که این مطلب را می خوانند، به اشتراک بگذارید.

اقامت در خانه ویلایی در کاشان

همچنین اگر به دنبال اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی در کاشان هستید، می توانید با کمک سایت سامانه سپنجا تنها با چند کلیک، اقدام به اجاره و رزرو اقامتگاه ایده آل خود کنید. در این زمینه می توانید از مشاوره تیم پشتیبانی سپنجا کمک بگیرید. این کار به دیگر افراد کمک می کند تا تجربیات واقعی در مورد اقامت عالی در کاشان داشته باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا