دیدنی های اهواز

راهنمای سفری خلاصه و جامع به شهرستان آبادان +اقامتگاه

راهنمای سفری خلاصه و جامع به شهرستان آبادان +اقامتگاه

راهنمای سفری خلاصه و جامع به شهرستان آبادان +اقامتگاه

سپنجا این بار قصد سفر به جنوبی ترین نقطه کشور یعنی، شهرستان آبادان را دارد. آبادان شهری است با مکان‌های دیدنی و طبیعتی جذاب که گردشگران زیادی را در طول سال به سمت خود می‌کشاند. شما در این سفر علاوه بر آنکه از جذاب ترین دیدنی های استان خوزستان بهره مند می شوید، می توانید خوشمزه ترین خوردنی های آبادان هم نوش جان کنید!

اقامت در منزل مبله در شهر آبادان

خلاصه آنکه اگر در آینده ای نزدیک سفری در پیش دارید، در نظر داشته باشید که آبادان یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در ایران است.برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری شهرستان آبادان و راهنمای سفر به این شهر، سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا را تا انتهای این مطلب همراهی کنید:

چرا به شهرستان آبادان سفر کنیم؟

آبادان جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سواحل بی نظیر خلیج همیشه فارس اشاره کرد. گردشگرانی که علاقه خاصی به سفر‌های جنوبی دارند، آبادان را به عنوان مقصد اصلی سفر خود انتخاب می‌کنند؛ چرا که همه گردشگران با هر نوع سلیقه ای را راضی می کند. از عاشقان خرید و بازارگردی گرفته تا بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی!

از دیدنی های تاریخی و جذاب شهرستان آبادان می توان به مسجد رنگونی ها اشاره کرد. می‌توان گفت این بنا، یکی از زیباترین مساجدی است که در آبادان قرار دارد. همچنین، آبادان از آن دسته شهر‌هایی است که می‌توان روی آن برای خرید بسیاری از کالا‌ها و اجناس حساب ویژه ای باز کرد. همه این موارد دست به دست هم می دهند تا آبادان مقصدی مناسب برای تمامردم کشورمان از گوشه گوشه کشور باشد.

مطالعه بیشتر: شهرستان  آبادان

شهرستان آبادان از نگاهی دیگر

آبادان ۲۹۸۰۹۰ نفر جمعیت دارد و زبان و گویش مردم آن فارسی با لهجه آبادانی و عربی می‌باشد. با توجه به این که شهر آبادان از اتفاقات جنگ آسیب‌های فراوانی دیده‌است، اما بعد از گذشت سال‌ها، پیشرفت زیادی در صنایع نفت و پتروشیمی داشته‌است. به طوری که بخش بزرگی از اقتصاد این شهر بر پایه فعالیت‌های نفتی و پالایشگاه‌های ارزشمند می‌باشد.

سفر به خوزستان

حتما می‌دانید که آبادان یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های جهان را در خود جای داده‌است. علاوه بر صنایع نفت و گاز که مهم‌ترین منبع درآمد کشور می‌باشد. صادرات محصولاتی مانند خرما و شیلات به شهر‌های اطراف تاثیر زیادی بر افزایش درآمد مردم گذاشته‌است.

بیشترین صادرات محصولات آبادان، از منطقه آزاد اروند به کشور‌های همسایه به خصوص کشور عراق انجام می‌شود. دیگر صنایع مهم و تاثیر گذار در اقتصاد این شهر، عبارت اند از لنج سازی، پرورش ماهی و میگو و تولیدات صنایع دستی.

 

مطالعه بیشتر: تالاب شادگاننمایی از شهرستان آبادان از بالا

صنایع دستی و سوغات شهرستان آبادان

شما در سفر به آبادان فرصت تجربه بهترین خوراکی‌ها، سوغات این شهر و خوشمزه ترین غذاهای محلی جنوب کشور را دارید؛ بنابراین حتماً از این خوراکی‌های لذیذ تهیه کنید و به عنوان سوغات به شهر خود ببرید. لذت خوردن ماهی در شهرهای جنوبی یکی از بهترین تجربه‌های سفرهای گردشگری است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به دشت سوسن ایذه ؛ بهشت سرسبز خوزستان

بهترین و خوش طعم‌ترین ماهی‌های دریای خلیج فارس را می‌توانید در آبادان مشاهده کنید. انواع ماهی‌ها شامل زبیدی یا ماهی حلوای سفید، راشگو، شانگ، شوریده، زبان، سنگ سر، میش، هامور، کفشک، صبور و قباد می‌باشد، در این بین، بهترین و گران‌ترین ماهی‌های جنوب، ماهی زبیدی یا همان حلوای سفید نام دارد.

اقامت در خانه مبله در شهرآبادان

دیگر خوراکی‌های آبادان عبارت اند از بهترین خرماهای کشور یعنی، خرمای رحی، گنطار، بریم، زاهدی، سعمران و …. در بازار آبادان می‌توانید دیگر خوراکی‌هایی مانند فلافل، سمبوسه، غذاهای جنوبی و انواع ادویه جات را ببینید. معروف‌ترین صنایع دستی که در این بازار وجود دارد، شامل انواع گلیم و صنایع دست ساز حصیری می‌ باشد، جالب است بدانید که اغلب محصولات دست ساز توسط برگ درخت خرما ساخته می‌شوند.

نمایی صنایع دستی آبادان

شکم گردی و تجربه طعم غذاهای محلی در شهرستان آبادان

آبادان از جمله شهرهای جنوبی است که غذاهای محلی متفاوت و خاصی دارد، اگر تابحال طعم غذاهای جنوبی به ویژه استان خوزستان و شهر آبادان را نچشیده‌اید، در حال حاضر بهترین فرصت را برای این کار دارید. غذاهای محلی آبادان شامل قلیه ماهی، کبه عراقی یا عربی، پاکوره، امگشت و فلافل و سمبوسه مخصوص آبادانی است. ممکن است برخی از غذاهای محلی آبادان مانند سایر غذاهای دیگر شهرهای جنوبی باشد. اما تفاوت در دستور طبخ آن‌ها است.

جاهای دیدنی خوزستان و آبادان (بهترین جاذبه‌های گردشگری)

در این بخش از مقاله قصد داریم ۷ جاذبه مهم گردشگری در شهرستان آبادان را به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید در سفر خود از تمام این مکان‌های دیدنی بازدید کنید. مطالب زیر را با دقت بخوانید.

اقامت در آپارتمان لوکس ۱خوابه در شهر آبادان

سینما شیرین، قدیمی‌ترین سینمای ایران

این سینما تنها یکی از سینمای‌ها قدیمی ایران است و در سال ۱۳۱۰ ساخت شده و همزمان با جنگ جهانی اول، طبقه ای دیگر به آن اضافه کردند و این سینما به بزرگ‌ترین سینمای ایران و آبادان تبدیل شد. پس از گذشت سال‌های زیاد این سینما به عنوان یکی از آثار ملی در میراث کشور ثبت گردید.

کلیسای گاراپت مقدس، بزرگ‌ترین بنای مذهبی ارامنه

سال ۱۳۳۶ مراحل ساخت این کلیسا به پایان رسید و این مکان به بزرگ‌ترین عبادتگاه هموطنان ارامنه تبدیل شد. این مکان تاریخی هم در آثار ملی ایران ثبت شده‌است.

نمایی از کلیسای گاراپت مقدس از بهترین جاهای دیدنی شهرستان آبادان

موزه آبادان، کلکسیونی از تاریخ خوزستان

افتتاح این موزه در سال ۱۳۳۸ توسط شرکت نفت آبادان انجام شد. این موزه محلی برای نگه داری بسیاری از آثار تاریخی شهرستان آبادان در دوران مختلف تاریخی می‌باشد. بیشترین اشیای تاریخی این موزه به دوره قاجار تعلق دارد. مانند انواع ظروف سفالی و مجسمه‌های حیوانات مختلف.

موزه بنزین خانه، نخستین موزه بنزینی کشور

شاید تابحال نام این موزه را نشنیده باشید! در شهرستان آبادان، اولین مکانی که این موزه روی افتتاح شد. نخستین سکوی پمپ بنزین ایران در سال ۱۳۰۶ بوده‌است. بدین ترتیب پس از گذشت سال‌ها، این مکان به عنوان اولین موزه صنایع نفت و گاز ایران شناخته شد. وسایلی که در این موزه نگه داری می‌شود، عبارت اند از انواع کالای نفتی، چراغ‌های نفت سوز، قدیمی‌ترین تانکرهای سوخت و …

اقامت در آپارتمان ۲خوابه در شهرآبادان

موزه کارآموزان شهر آبادان

در سال ۱۳۱۲ اولین موزه با موضوع آموزشگاه حرفه ای شهرستان آبادان ساخته شد. در این موزه تمامی اسنادی که به تاریخ صنایع نفتی کشور تعلق دارد، نگه داری می‌شود.

مسجد رنگونی‌ها، بهترین جاذبه تاریخی آبادان

قدمت این مسجد زیبای تاریخی به ۱۰۰  سال پیش بازمی‌گردد، زمانی که مراحل ساخت آن توسط کارگران هندی و برمه ای پالایشگاه نفت شهر آبادان به پایان رسید. اما چرا این مسجد، رنگونی نام گذاری شده‌است؟ با توجه به این که کارگران برمه ای این مسجد را ساخته‌اند، به همین دلیل نام مسجد الهام گرفته از پایتخت کشور برمه است. مسجد رنگونی از جمله بناهایی می‌باشد که در آثار ملی ایران ثبت شده‌است. اگر خواهان آشنایی بیشتر با این بنا هستید، مطلب زیر اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان می گذارد:

این مطلب را هم بخوانید
تالاب شادگان از جاذبه های دیدنی خوزستان (راهنمای گردشگری)

نمایی از مسجد رنگونی های آبادان

موزه مستندات تاریخی و نسخه‌های خطی

داخل مسجد رنگونی‌ها که بروید، موزه ای را خواهید دید که در سال ۱۳۸۸ شکل گرفته‌است. بسیاری از نسخه‌های خطی دوره‌های مختلف تاریخی، نسخه‌های خطی قرآن، مستندات مکتوب دوران قاجار و پهلوی نگه داری می‌شود.

بهترین زمان سفر به شهرستان آبادان

بسیاری از گردشگران برای سفر به آبادان با چالش زمان مواجه هستند و به طور دقیق نمی‌دانند که چه زمانی برای سفر به آبادان مناسب است.

در این قسمت از مقاله به شما خواهیم گفت که بهترین زمان برای سفر به این شهر و بازدید از جاهای دیدنی خوزستان مناسب است. آب و هوای شهر آبادان در فصل بهار و ماه‌های فروردین و اردیبهشت بسیار معتدل می‌باشد.

اما با نزدیک شدن به فصل تابستان و اواخر اردیبهشت ماه، گرما سوزنده ای بر این شهر غلبه می‌کند.

چغازنبیل حوزستان

نمایی از شهرستان آبادان در شب

وضعیت آب و هوا در شهرستان آبادان با آمدن پاییز، بهتر می‌شود و با وجود گرمای مهر ماه، به تدریج دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و هوا کمی خنک می‌شود. مطمئناً بهترین زمان سفر به آبادان، اواسط فصل پاییز می‌باشد. سرمای زمستان آبادان زیاد آزار دهنده نیست، آب و هوای آبادان در زمستان خنک تر از پاییز خواهد شد. فصل زمستان هم برای سفر به آبادان مناسب است.

اقامت در منزل ویلایی در شهرآبادان

اقامت در آبادان

اگر استان خوزستان و شهر آبادان را برای سفر تفریحی خود انتخاب می‌کنید، نگران اقامتگاه و محل اسکان در این شهر نباشید. با توجه به توریستی بودن شهر آبادان، اقامتگاه‌های بسیار متنوعی در این شهر وجود دارد. شما با در نظر گرفتن کیفیت و امکانات اقامتگاه آن را رزرو خواهید کرد. توجه داشته باشید که اقامتگاه شما اگر نسبت به شهر نزدیک باشد، به راحتی می‌توانید از جاهای دیدنی خوزستان و آبادان دیدن کنید.

نمایی از جاهای دیدنی شهرستان ابادان

یکی از راه‌های دیگری که می‌توانید، از طریق آن به بهترین شکل ممکن، اقامتگاه خود را در سفر به آبادان رزرو کنید. ورود به سایت و سامانه سپنجا می‌باشد.

اقامت در آپارتمان مبله در شهرآبادان

شما با مراجعه به سایت رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا می‌توانید بر اساس معیار‌هایی مانند قیمت، تعداد اتاق خواب، متراژ و کیفیت و امکانات، مکان اقامت مورد نظر خود را رزرو کنید. سپنجا این امکان را برایتان به وجود آورده سات تا در کوتاهترین زمان اقدام به رزرو سوئیت در آبادان کنید و محل اقامت ایده آلتان را پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

نظر شما درباره سفر به شهرستان آبادان چیست؟ شما چه تجربه ای از بازدید جاهای دیدنی خوزستان دارید؟ پس از یک تفریح و گشت و گذار در طبیعت آبادان، بهتر است،  پیشنهادات و نظرات خود را در ارتباط با این سفر با ما به اشتراک بگذارید.

ما در سپنجا به کمک نظرات و تجربیات شما می‌توانیم در ارائه خدمات به شما گردشگران عملکرد بهتری داشته باشیم. هدف سپنجا برای شما گردشگران گرامی، افزایش کیفیت سفر به همراه ایمنی می‌باشد. بنابراین شما با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود در مورد چگونگی خدمات و رزرو اقامتگاه می‌توانید به پیشرفت ما کمک کنید. امیدواریم بتوانید بهترین سفر را به آبادان داشته باشید.سپنجا

اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا