دیدنی های اهواز

تالاب شادگان از جاذبه های دیدنی خوزستان (راهنمای گردشگری)

تالاب شادگان از جاذبه های دیدنی خوزستان (راهنمای گردشگری)

استان خوزستان با دیدنی های بی نظیرش، هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. استان خوزستان برای هر سلیقه ای می تواند یک انتخاب درست باشد. یکی از جاذبه های طبیعی استان که زیاد با آن مواجه می شوید، تالاب ها هستند.

در این مطلب می خواهیم به تالاب شادگان که یکی از تالاب های بین المللی ایران است، سفر کنیم. پس با سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید.

با تالاب شادگان خوزستان بیشتر آشنا شوید!

تالاب شادگان در جنوب غربی ایران و در شهر شادگان واقع در استان خوزستان قرار دارد. تالاب شادگان در سال ۱۳۵۴ در یونسکو به ثبت رسیده است و دارای زندگی زیستی غنی ای می باشد و همین موضوع سبب ارزشمند شدن آن در بین تالاب های دیگر شده است. آیا تابحال این تالاب را از نزدیک دیده اید؟ چه تجربه ای در این زمینه داشته اید؟

در تالاب شادگان، ۱۱۰ گونه گیاهی وجود دارد و همچنین در آن ۳۱۱ گونه جانوری هم کشف شده است. افرادی که به محیط زیست علاقه مند هستند، بازدید از این تالاب یکی از بهترین انتخاب ها برایشان است. شما می توانید در این منطقه مناظر خارق العاده ای را مشاهده کنید.

بهترین زمان سفر به خوزستان

آب و هوای خوزستان گرم و خشک است؛ از این رو برای رفتن به این استان و بازدید از تالاب های آن، بهترین زمان آذر ماه تا اواخر فروردین ماه است. مدت ها بود، باران در این منطقه نباریده بود و تالاب رنگ و رویی کدر به خود گرفته بود.

اما اخیرا با بارش ماه اردیبهشت، تالاب جان دوباره گرفت و به زیبایی قبل خود بازگشت. همچنین فلامینگوها پا به این تالاب گذاشتند که رنگ و بویی تازه به تالاب بخشیدند. آیا تابحال در این زمان به خوزستان سفر کرده اید؟

این مطلب را هم بخوانید
معدن نمک گرمسار

 

تالاب شادگان خوزستان
تالاب شادگان در خوزستان

سفر به تالاب شادگان در استان خوزستان

ادامه مطلب را با سپنجا همراه باشید تا هر آن چیزی که را با آن مواجه خواهید شد، زودتر ببینید. هنگامی که به روستای صراخیه می رسید اولین چیز با غرفه ها ماهی فروشی که در زیر سایبان هایی قرار گرفته اند، رو به رو می شوید. در این غرفه ها می توانید تازه ترین ماهی ها را بخرید و نوش جان کنید.

در این مکان امکانات گردشگری هم فراهم شده است. اگر به سمت راستتان نگاهی بیندازید، پایگاهی را می بینید که با فراهم کردن امکانات آسایش و راحتی را به شما هدیه می دهد.

در این منطقه همچنین پارکینگ خودرو وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید و با خیال راحت به لذت بردن از زیبایی های تالاب بپردازید.

تالاب شادگان

در پایگاه مسجد، رستوران و استراحتگاه هم وجود دارد که می توانید حتی شب را در آنجا اقامت داشته باشید. استفاده از مسجد شاید هم متعجبتان کند هم برایتان خاطره ساز باشد.

مسجد تالاب شادگان، مانند مسجد های دیگر پوشیده از دیوار ها و گلدسته ها نیست؛ بلکه دور تا دور آن با نی پوشیده شده است و در فضایی کاملا طبیعی می توانید به عبادت بپردازید.

همچنین جایی برای پذیرایی از مهمانان هم وجود دارد که به همین شیوه ساخته شده است. این مکان را مردم مهربان و مهمان دوست خوزستان ایجاد کرده اند.

مسیر تالاب شادگان

برای بازدید از جاذبه دیدنی در استان خوزستان هیچ تردیدی به دل راه ندهید؛ تضمین می دهیم اوقاتی خوش را تجربه کنیم. موضوع بعدی که باید بدانید، مسیر دسترسی به تالاب شادگان است. برای رفتن به تالاب دو مسیر پیش رویتان قرار دارد. اولین مسیر از بزرگراه اهواز به آبادان است و مسیر دیگر مسیر ماهشهر به شادگان است.

اگر مسیر اول انتخاب شما باشد، باید در بزرگراه قرار بگیرید و پس از طی کردن ۹۸ کیلومتر به یک سه راهی با نام دارخوین می رسید. در همین جا باید به راست بپیچید.

۱۲ کیلومتر به مسیری که در آن قرار دارید، ادامه دهید تا به روستای صراخیه برسید. از روستا هم تا تالاب تنها ۱۱ کیلومتر فاصله دارید. اگر هم در مسیر دچار مشکل شدید حتما از افرادی محلی بپرسید.

این مطلب را هم بخوانید
مسجد رنگونی های آبادان تمامی تصورات شما را بهم خواهد ریخت

 

تالاب شادگان در خوزستان
تالاب شادگان در خوزستان

 

گردشگری تالاب شادگان

ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد، در این منطقه چه تفریحاتی برای گردشگران در نظر گرفته شده است؟ علاوه بر خود تالاب که دارای جذابیت گردشگری است، تفریحات دیگری وجود دارد که به آنها اشاره کرده ایم:

کمپ در کنار تالاب

همان طور که گفتیم زمانی به دلیل بارش کم در تالاب، خشکی در آن به وجود آمد و همین موضوع سبب شد تا آلاچیق هایی برای استفاده مسافران قرار داده شود. بنابراین گردشگران می توانستند در آلاچیق ها برای مدتی بمانند و از تالاب نهایت لذت را ببرند.

البته ممکن است با بارش باران امکان استفاده از آلاچیق ها را نداشته باشید، اما در این صورت فرصت دیدن فلامینگوها به شما داده می شود و چیزی را از دست نمی دهید.

اقامت در بومگردی روستایی

قایق سواری در تالاب

قایق سواری در تالاب شادگان از شهرت بسیار خوبی برخوردار است و یکی از تفریحات محبوب در بین گردشگران است. قیمت کرایه قایق ها برای مدت ۲۰ دقیقه، ۵۰ هزار تومان است و اگر می خواهید هزینه هایتان کمتر شود با خانواده های دیگر سوار قایق ها شوید؛ در این صورت هم  از تالاب و هم از آشنایی با افراد دیگر بهره می برید.

اگر در این زمینه شما هم نظری دارید و یا تجربه ای که می تواند به دیگر افراد در این زمینه کمک کند، تنها کافیست آن ها را با ما و کسانی که قصد سفر به خوزستان دارند به اشتراک بگذارید. این کار شما به دیگر اشخاص کمک می کند که در تصمیم گیری های خود اطلاعات بیشتری داشته باشند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا