دیدنی های قشم

هر اطلاعاتی که در سفر به جزیره قشم به آن نیاز دارید! +اقامتگاه ارزان

هر اطلاعاتی که در سفر به جزیره قشم به آن نیاز دارید! +اقامتگاه ارزان

فهرست مطالب مخفی کردن
1 هر اطلاعاتی که در سفر به جزیره قشم به آن نیاز دارید! +اقامتگاه ارزان

هر اطلاعاتی که در سفر به جزیره قشم به آن نیاز دارید! +اقامتگاه ارزان

سفری جذاب به خلیج فارس و  جزیره قشم خواهیم داشت. امروز این مقاله را با عنوان معرفی جزیره قشم به شما ارائه خواهیم کرد. از گذشته تا به الان این جزیره به عنوان بزرگ‌ترین جزیره کشور و حوزه خلیج فارس شناخته شده‌است. باید جاهای دیدنی جزیره قشم و جاذبه‌های گردشگری این منطقه را ببینید.

زیرا در این چند سال اخیر جزیره قشم در زمینه گردشگری پیشرفت زیادی کرده‌است و حرف های زیادی برای گفتن دارد! از این رو خالی از لطف است اگر ایرانی باشید و بازدید از این جزیره را در برنامه سفرتان قرار ندهید.

قلعه پرتغالی ها

قشم جایی است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران نه فقط ایرانی بلکه بین المللی است! از این رو اگر :

  • در آینده ای نزدیک خواهان سفر به قشم هستید
  • به دنبال راهنمایی سفر ساده، جامع و کامل می گردید
  • می خواهید جاهای دیدنی این جزیره را بشناسید
  • و اقامتی ارزان و مقرون به صرفه را تجربه کنید

پس به خواندن ادامه دهید و تا انتهای این مطلب سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا را همراهی کنید:

چرا به جزیره قشم سفر می‌کنیم؟

 جزیره قشم به دلیل یکی از زیبایی خاص و منحصر به فردی که دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. این جزیره عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس را در ایران به خود اختصاص داده‌است. یکی از دلایلی که گردشگران به این شهر سفر می‌کنند، وجود نخستین ژئوپارک خاورمیانه در این جزیره است.

جاهای دیدنی جزیره قشم با عنوان ژئوپارک قشم در جهان ثبت شده‌است. قشم در گذر زمان اتفاقات زیاد تاریخی را تجربه کرده و مسائل تاریخی زیادی در مورد این جزیره به وجود آمده‌است.

جاذبه‌های تاریخی قشم مثال زدنی است و باید خود را برای بازدید از آن‌ها آماده کنید. در این جزیره بهترین امکانات تفریحی آبی و غواصی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سفری هیجان انگیز را تجربه کنید. معمولاً کمتر شهر توریستی پیدا می‌شود که بافت و معماری سنتی خود را حفظ کرده باشد، اما یکی از جذابیت‌های قشم، وجود بافت سنتی و قدیمی این جزیره است که باعث جذب گردشگر می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم قشم، مراکز خرید و فروشگاه‌های این جزیره است که در سفر به آن به شما امکان خرید انواع اجناس با بهترین قیمت را به شما می‌دهد.

اقامت در منزل اجاره ای در قشم

نمایی از جاهای دیدنی جزیره قشم

آشنایی با جزیره قشم از نگاهی دیگر

جمعیت جزیره قشم چیزی نزدیک به ۱۴۸۹۹۳ نفر می‌باشد، اهالی قشم به زبان فارسی و گویش بندری صحبت می‌کنند. اقتصاد جزیره قشم به مشاغل متنوعی بستگی دارد، صیادی، کسب و کار‌های تجاری، دامپروری، کشاورزی، معادن، منابع نفت و گاز، صنایع دستی و بخش‌های توریستی از مهم‌ترین مشاغلی هستند که چرخ‌های اقتصادی این جزیره را می‌چرخانند و در تامین منابع مالی آن تاثیر بسزایی می‌گذارند.

معرفی جزیره قشم و حقایقی که باید بدانید

در میان جزیره‌های مختلف ایران، بزرگ‌ترین آن جزیره قشم در خلیج فارس است. بزرگی این جزیره بالغ بر ۲.۵ برابر بحرین، دومین جزیره خلیج فارس می‌باشد. در این جزیره، نخستین پارک کروکودیل ایران و خاورمیانه وجود دارد، که از وسعت بسیار زیادی برخوردار است. از ویژگی‌های خیلی مهم این جزیره می‌توان به مساحت و بزرگی آن نسبت به ۲۲ کشور جهان اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره هرمز کجاست؟ + راهنمای سفر

در این جزیره لوکیشن‌های فیلم اژدها وارد می‌شود، به کارگردانی مانی حقیقی فیلمبرداری شده‌است. با توجه به تقسیمات کشوری در حال حاضر شهرها و روستاهای قشم به ۶۹ عدد می‌رسد. شهرهای  جزیره قشم عبارت اند از آن سوزا، هرمز، قشم و بندر درگهان.

اقامت در مهمانپذیر در قشم

نمایی از ساحل جزیره قشم

آشنایی با جزیره قشم و بخش جذاب شکم گردی با غذاهای محلی

شما در سفر به  جزیره قشم بهتر است تمامی غذاهای محلی این جزیره را تجربه کنید. ممکن است با خود بگویید این غذاها در کدام رستوران‌ها طبخ می‌شود، در حین سفر اگر احساس گرسنگی به شما دست داد، می‌توانید به رستورانی معتبر و سنتی مراجعه کنید و غذای مورد نظر جنوبی خود را سفارش دهید. همان طور که می‌بینید. منوی غذای رستوران فهرستی پر از غذاهای دریایی می‌باشد.

به هر حال شما در این سفر باید غذاهایی را تجربه کنید که مواد اصلی و اولیه آن‌ها، انواع ماهی، میگو و یا صدف و خرچنگ می‌باشد. این غذاهای خوشمزه برای اهالی قشم اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد. خورش قلیه ماهی و میگو، عنکاس، پودینی، برنج دیشو، قوزی گوشت و یا مرغ، هواری، ماهی و میگو، کباب کهره، خرچنگ و صدف و صبحانه‌های نان تمشی، بالالیت یا بلالوت، قهوه‌های عربی و شل شلی از جمله غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه جزیره قشم می‌باشد.

در انتخاب غذاهای در جنوب ایران باید توجه داشته باشید که برخی از این غذاها بسیار تند هستند، بنابراین هنگام سفارش غذا از راهنمای رستوران بخواهید شما را در سفارش غذا راهنمایی کند.

اقامت در منزل ویلایی در قشم

صنایع دستی و سوغات قشم

 جزیره قشم دارای صنایع دستی سوغاتی‌ها خوراکی و صنایع دستی متنوعی دارد. شما می‌توانید در سفر به قشم و بازدید از بازار‌های آن، محصولات خوراکی و کالای سنتی و دست ساز آن تهیه کنید. نان تمشی، نان پنیری، ادویه جات محلی، مسقطی جنوبی، انواع شکلات‌ها و مواد خوراکی وارداتی از سوغاتی‌های خوشمزه  جزیره قشم می‌باشد. محصولات و صنایع دستی قشم شامل زیور آلاتی که با صدف و انواع سنگ‌ها ساخته می‌شوند.

انواع وسایل تزئیناتی، البسته سنتی و قدیمی و پارچه‌های رنگارنگ جنوبی می‌باشد. شما در سفر خود به قشم و گشت و گذار در بازار‌های آن می‌توانید از انواع پوشاک و کیف و کفش این فروشگاه را دیدن کنید. تنها مرکز خرید مشهور در این فروش کیف و کفش، مرکز خرید درگهان می‌باشد.

اقامت در آپارتمان مبله در قشم

نمایی از صنایع دستی جزیره قشم

جاهای دیدنی  جزیره قشم و جذابیت‌های آن

قشم از لحاظ پتانسیل گردشگری در سطح بالایی قرار دارد. شما در سفر به قشم برای استفاده از امکانات تفریحی گزینه‌های متفاوتی دارید. شما برای این که بخواهید به راحتی از تمام جاذبه‌های قشم بازدید کنید، باید درباره هر کدام از آن‌ها اندک اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه به معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های قشم می‌پردازیم.

جزیره هنگام و هنرنمایی دلفین‌ها

یکی از بزرگ‌ترین و لذت بخش‌ترین تفریحات در قشم، تماشایی دلفین‌ها و حرکات آن‌ها در خلیج فارس است. شما می‌توانید با رفتن به جزیره هنگام، لذت تماشای دلفین‌ها را تجربه کنید. مطلب زیر راهنمایی جامع برای سفرتان به جزیره هنگام خواهد بود:

دره ستارگان، پدیده ای خاص در قشم

اگر می‌خواهید یکی دیگر از جذابیت‌های طبیعت و جاهای دیدنی جزیره قشم را ببینید. باید به دره ستارگان بروید. در این مکان می‌توانید شاهد شکل‌های جذاب و دیدنی حاصل از پدیده‌های طبیعی باشید. بعد از آن حتماً به سمت جزایر ناز بروید، در اینجا هنگامی دریا در حالت جزر قرار دارد، می‌توانید در دریا پیاده روی کنید. علاوه بر این مناظر بسیار زیبایی در اطراف این جزایر وجود دارد. مطالعه مطلب زیرا را برای شناخت بیشتر این جاذبه بی نظیر در برنامه تان قرار دهید:

نمایی از دره ستارگان از جاهای دیدنی جزیره قشم

تنگه چاهکوه، طبیعتی بی نظیر در قشم

تنگه چاهکوه یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی  جزیره قشم می‌باشد. این جاذبه طبیعی هم مانند دره ستارگان از پدیده‌هایی مانند فرسایش باد، ساخته شده‌اند. دره ای که این جاذبه گردشگری را می‌توانید ببینید، به اندازه ۱۰۰ متر عمق دارد و در حصار صخره‌های مرتفعی قرار گرفته‌است. و در نهایت پیشنهاد می کنیم علاوه بر تنگه چاهکوه از بام قشم هم دیدن کنید! می خواهید تنگه چاهکوه را بیشتر بشناسید و عکس ها آن را ببینید؟ پس مطلب زیر را بخوانید:

این مطلب را هم بخوانید
راهنمایی کامل و جامع برای سفر به قشم

جنگل حرا، گیاهی خاص و منحصر به فرد

حرا یکی از متفاوت‌ترین پوشش‌های گیاهی است، که از خاصیت‌های آن می‌توان به سازگاری آن با آب شور دریا اشاره کرد. این گیاه در آب‌های خلیج فارس رشد می‌کند. اما تعداد بیشتری از این گیاه در  جزیره قشم، جنگل حرا را به وجود آورده‌اند. برای بازدید از جنگل‌های حرا می‌توانید لذت قایق سواری را تجربه کنید. اگر خواهان بازدید از جنگل های حرا جزیره قشم هستید، مطلب زیر دانستنی های زیادی برایتان در بر دارد:

لافت، معروف‌ترین روستای بندری در قشم

لافت یکی از روستاهای گردشگری در قشم می‌باشد، که بیشترین جذابیت آن به خاطر وجود بادگیر‌های روی خانه‌های روستا می‌باشد. تماشای غروب در این روستا از روی ارتفاع یکی از بهترین لذت‌های سفر به قشم است.

نمایی از شهرهای جزیره قشم

جزیره هرمز، جزیره ای در دل خاک‌های سرخ

جزیره هرمز در بین آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس قرار دارد و اطراف آن را خاک سرخ فرا گرفته‌است. برای تماشای این جزیره زیبا باید بعد از بازدید از جاهای دیدنی جزیره قشم، مسیر سفر خود را به سمت هرمز کج کنید.

بهترین زمان سفر به  جزیره قشم

با آمدن بهار در قشم، گردشگران زیادی برای تفریح به این جزیره می‌آیند، آب و هوای قشم در بهار بسیار معتدل و مطبوع است و می‌توان گفت بهترین زمان سفر به قشم در فصل بهار می‌باشد، اما تنها مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، حضور جمعیت زیادی از مسافران در این جزیره است. قشم در تابستان آب و هوای بسیار گرم و البته شرجی دارد.

با افزایش دما گردشگران کمتر در روزهای تعطیل تابستان به این منطقه می‌آیند. اما یکی دیگر از فصل‌هایی که شرایط سفر به قشم را برای گردشگران فراهم می‌کند، فصل زیبای پاییز است. آب و هوای قشم در این فصل بسیار تازه و مطبوع و مخصوص تفریح و گشت و گذار در جزیره می‌باشد. زمستان هم فرصت مناسبی برای سفر به قشم است.

اقامت در سوئیت مبله در قشم

نمایی از جزیره قشم

اقامتگاه در  جزیره قشم کجاست؟

شما در سفر به قشم قطعاً با مشکلات اقامتی مواجه نخواهید شد، زیرا این جزیره اقامتگاه‌های بسیار زیاد و متنوعی را برای گردشگران در نظر گرفته‌است. انواع هتل‌ها و آپارتمان‌ها در شهرهای قشم و درگهان، اقامتگاه‌های بوم گردی برای اسکان در طبیعت، سوئیت‌های مبله در قشم و کمپینگ در این جزیره از جمله مواردی است که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید.

دره تندیس ها

اما یکی از مشکلات اقامتی که همیشه گردشگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، هزینه ای گران برخی از اقامتگاه‌ها است. ارتباط شما با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا باعث می‌شود که دیگر جای نگرانی برای هزینه‌های اقامت در سفر وجود نداشته باشد. کافیست برای رزرو سوئیت در جزیره قشم به صفحه اقامت در این شهر مراجعه کنید و محل اقامت خود را بر اساس معیار‌هایی که دارید، رزرو نمایید.

سخن آخر

به نظر شما کدام یک از جاهای دیدنی جزیره قشم جذاب تر می‌باشد؟ شما چه تجربه ای از سفر به قشم دارید؟ بعد از مطالعه مقاله معرفی جزیره قشم، نظرات و تجربیاتتان را در سفر به قشم با ما و دیگر خوانندگان مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

اداره کل میراث فرهنگی استان هرمزگان

درباره “هر اطلاعاتی که در سفر به جزیره قشم به آن نیاز دارید! +اقامتگاه ارزان” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا