دیدنی های قشم

دره تندیس ها ؛ جاذبه ای که نظیرش را ندیده اید! (راهنمای سفر+تصویر)

دره تندیس ها ؛ جاذبه ای که نظیرش را ندیده اید! (راهنمای سفر+تصویر)

دره تندیس ها ؛ جاذبه ای که نظیرش را ندیده اید! (راهنمای سفر+تصویر)

معمولا وقتی از قشم صحبت می شود، فکر مردم بیشتر به سمت خرید و بازارهای آن می افتد. این در حالی است که قشم با جاذبه های بی نظیر خود، می تواند تبدیل به یکی از به یاد ماندنی ترین سفر های عمرتان شود. فرقی نمی کند جزو افرادی باشید که جاذبه های باستانی و یا دیدنی های طبیعی علاقه دارید؛ در هر صورت قشم چیزی برای به نمایش گذاشتن دارد.

آیا تا کنون نام ژئوپارک قشم به گوشتان خورده است؟ شرط می بندم اگر آن را از نزدیک ببینید، فکر می کنید در دنیایی دیگر قرار گرفته اید. در ادامه می خواهیم یکی از دیدنی های پرطرفدار قشم یعنی دره تندیس ها را معرفی کنیم؛ پس با سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید.

 

دره تندیس ها را بهتر بشناسید!

این دره در بخش جنوبی جنگل های حرا قشم واقع شده است که در آن اشکال و حجم های مختلفی می بینید که زیبایی منحصر به فردی را به این منطقه بخشیده است. دره تندیس ها زمانی بستری برای شنای ماهی و انواع نرم تنان بوده است و در لا به لای این صخره ها شنا می کردند.

بالا آمدن جزیره سبب به وجود آمدن این ناحیه و ایجاد خشکی بیشتر شده است.  پیشنهاد می کنیم در سفر به قشم، هرگز بازدید از دره تندیس ها را از یاد نبرید. آیا تابحال از این دره بازدید کرده اید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ شما می توانید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دره تندیس ها در قشم
دره تندیس ها

خوب است بدانید جاذبه ی تندیس ها که در ژئوپارک قشم واقع شده است در نزدیکی جاذبه های دیگری مانند بام قشم و دره ستارگان است که بازدید از هر کدام از آنها، تجربه ای خاص و تکرار نشدنی برایتان رقم خواهد زد. اگر از دره تندیس ها دیدن می کنید، بازدید از دو جاذبه دیگر را از یاد نبرید. آیا تابحال در این رابطه اطلاعات واقعی داشته اید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟

 

بهترین فصل بازدید از قشم

اگر از آن افرادی هستید که در گرما اذیت می شوید، تحت هیچ شرایطی در فصول گرم سال به قشم سفر نکنید. در این زمان جزیره دارای آب و هوایی بسیار گرم و شرجی است که تحمل آن برای همه کاری راحت نیست. معمولا گردشگران جزیره قشم فصل پاییز و فصل زمستان را انتخاب می کنند. در این فصول جزیره معمولا شلوغ است؛ اما ارزشش را دارد.

این مطلب را هم بخوانید
روز جهانی محیط زیست

در فصل زمستان از آب و هوایی معتدل و مطلوب بهره خواهید برد؛ طوری که با لباس هایی خنک هم می توانید در جزیره قدم بزنید. عید نوروز هم برای بازدید از جاذبه های قشم از جمله دره تندیس ها بسیار مناسب است و فرصت خوبی است. آیا تابحال در این ایام به قشم سفر کرده اید؟

 

دسترسی به دره تندیس ها قشم

این جاذبه ی دیدنی در بخش جنوب غربی قشم واقع شده است و در نزدیکی جنگل های حرا قرار دارد. در هر کجای جزیره که قرار دارید باید خودتان را به روستای طبل برسانید و سپس از آنجا به سمت غرب و روستای ملکی بروید. در بین راهتان پس از عبور از مسیری به طول ۶ کیلومتر، می توانید وارد جاده ی دره  شوید.

همچنین اگر نمی خواهید این مسیر را خودتان طی کنید، می توانید از تاکسی های جزیره برای رفتن به دره استفاده کنید. هزینه بلیط برای بازدید از دره تندیس ها رایگان است و در هر زمانی از ۲۴ ساعت روز می توانید به آنجا بروید.

 

دره تندیس ها قشم
دره تندیس ها

 دانستنی هایی درباره دره تندیس ها

تندیس ها مانند جاذبه های دیگر این جزیره دارای قدمتی زیاد و در حدود چند میلیون سال است که در نتیجه فرسایش به وجود آمده است. در واقع فرسایش سبب شده است تا این کوه ها این اشکال زیبا و منحصر به فرد را به خود بگیرند. در دره تندیس ها با شکل هایی مانند حیوانات و سر انسان مواجه می شوید که علت نامگذاری این جاذبه هستند.

 

در قسمت جنوب غربی دیدنی های دیگری وجود دارد که حتما باید آن ها را در برنامه سفرتان بگنجانید. به عنوان مثال به جز جاذبه ی تندیس ها، تنگه چاهکوه و جنگل حرا هم جزو آن جاهایی هستند که خالی از لطف است اگر از آنها بازدید نکنید. شما می توانید پس از بازدید خود از این منطقه، تجربه سفر خود را با ما و دیگر با ما به اشتراک بگذارید.

 

خوب است بدانید سطح دره تندیس ها را، ترک های گلی پوشانده اند. سنگ هایی به واسطه فرسایش شکل های گوناگونی به خود گرفته اند و تخیل ما سبب شده است، آنها را شبیه چیز های مفهوم و معنی دار ببینیم.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره هرمز عروس سرخ پوش

 

هنگامی که از دره بازدید می کنید، باید بدانید که فرسایش سنگ ها از طرف دریا به سمت بام قشم کم می شود. از این رو پیشنهاد می کنیم از سمت جنگل ها حرا به روستای طبل بروید. از آن جا به سمت روستای سلخ و سپس به بام قشم بروید. این جا است که عظمت تندیس ها شما را مبهوت خود خواهد کرد.

دره تندیس ها جاذبه قشم
تندیس ها

دره تندیس ها، دیدنی ای بسیار عجیب و غریب است. اگر فرد خلاقی هستید، این جاذبه بهترین انتخاب برای شما است. با رفتن به آنجا و دیدن اشکال مختلف تندیس ها فکر می کنید وارد موزه ای انسانی از جنس سنگ و صخره شده اید.

 

گاهی در راه دره ، شتر ها را هم مشاهده خواهید کرد که به زیبایی سفرتان می افزایند. آیا تا به حال ماسه های نقره ای شنیدید؟ اگر از سمت دره به سمت ساحل دریا بروید، به ماسه های نقره ای بر خواهید خورد.

 

ژئو پارک قشم منطقه ای است که از شهر قشم دور است و امکانات رفاهی در اطراف آن وجود ندارد؛ از این رو اگر شب هنگام به بازدید از این جاذبه می پردازید، فراموش نکنید که حتما ابزاری برای نورپردازی با خود به همراه داشته باشید.

قدم زدن در شب های دره در لابه لای تندیس ها و صخره های می تواند تجربه ای بسیار ترسناک و در عین مهیج باشد؛ بنابراین بهتر است حتما با فردی محلی به آنجا بروید. اگر فردی شجاع باشید در شب های دره، سکوت مطلق و زیبایی طبیعت را با اعماق وجودتان درک خواهید کرد.

 

هشدار: پیش از آنکه از دره دیدن کنید، حتما آب و هوا را چک کنید. و توصیه می کنیم پس از بارندگی از دره دیدن نکنید. به علت موقعیت جغرافیایی دره، پس از بارندگی برخی از بخش های آن چسبنده و به باتلاق تبدیل می شوند و حتی ممکن است خطر جانی هم داشته باشند.

اگر در این زمینه نظر، تجربه و یا سوالی دارید، می توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا