دیدنی های قشم

اگر از بام قشم بازدید نمی کنید، به آنجا هم سفر نکنید!

اگر از بام قشم بازدید نمی کنید، به آنجا هم سفر نکنید!

قشم همواره از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مردم بوده است. مزیتی که در سفر به قشم آن را بدست می آورد، دیدنی های منحصر به فرد آن است. در قشم هم می توانید از تفریحات آبی و ساحلی و هم خرید و بازار لذت ببرید. در کنار این جاذبه ها، جاهایی هم وجود دارند که تنها در قشم می توانید آنها را پیدا کنید.

تجربه هایی که  در فیلم ها و یا خواب دیده اید. یکی از این دیدنی های، بام قشم است. در این مقاله هر چیزی که لازم است درباره بام قشم بدانید، به شما گفته می شود؛ پس با سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت در قشم با سپنجا همراه باشید.

دسترسی به بام قشم

اولین نکته ای که در سفرتان به قشم و بازدید از بام آن باید در نظر داشته باشید، موقعیت مکانی بام قشم است. قشم جزیره بسیار بزرگی است که دیدنی های آن در فاصله از هم قرار دارند و اگر می خواهید از همه آنها دیدن گنید، باید زمان کافی در این جزیره سپری کنید.

بام قشم در ژئو پارک
بام قشم

در نیمه ی غربی جزیره قشم، منطقه ای که نام آن ژئو پارک معروف قشم است؛ میزبان مجموعه های سنگی و کوه ها است. بام قشم هم اتفاقا در همین ناجیه واقع شده است.

اگر مسافر قشم هستید باید بگوییم ژئو پارک جایی است که تحت هیچ شرایطی بازدید از آن را نباید از دست بدهید. در این مجموعه علاوه بر بام قشم دیدنی های دیگری مانند درهی ستاره ها، دره ی تندیس ها، گنبد نمکی، برهوت، موزه و … وجود دارد.

 

بام قشم که در منطقه ژئوپارک واقع شده است، در بین دو روستای طبل و سلخ قرار گرفته است. این مکان، منطقه ای مرتفع است که از زمین های اطرافش متمایز شده است. بهترین راه برای رفتن به بام قشم، حرکت از سمت روستای زبل به سمت روستای سلخ است و با توجه به تابلو ها به آنجا بروید.

هنگامی که توقف کردید تا رسیدن به بام قشم یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای پیش رویتان قرار دارد. و پس از آن با حیرت انگیز ترین جاذبه عمرتان مواجه می شوید.


همچنین بخوانید: پارک کروکودیل


چرا نباید بازدید از بام قشم را از دست بدهید؟

اگر از افرادی که تجربه دیدن بام قشم را دارند بپرسید، حتما به شما خواهند گفت که گویی وارد دنیایی دیگر شده بودند. در آنجا از یک طرف می توانید مناظر جنگل ها حرا و ساحل خلیج فارس و از طرف دیگر دره تندیس ها را ببینید. در بام جزیره یا با انبوهی از درختان و یا با نوحی ای که درختی ندارند، رو به رو می شویم.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی 7 مقصد برتر در فصل پاییز

 

وقتی در بام جزیره قدم برمی دارید این را در ذهن داشته باشید که ممکن است روی خانه کسی قدم بگذارید! در گذشته ها افرادی بسیار زیادی در این منطقه زندگی می کرده اند. آب انباری با قدمت بسیار زیاد هم در آنجا وجود دارد که نشان دهنده آن است که مردم در فصول گرم سال و هوای شرجی به آنجا می آمده اند.

روستاهایی هم در این منطقه وجود داشته است که مهمترین آنها روستای کلات کشتار بوده است.

 

وقتی به بام قشم می روید، قدم در جایی باستانی گذاشته اید. باستان شناسان ابزار زیادی مثل تبر و چاقو در این منطقه پیدا کرده اند که حاکی از استفاده برای تکه کردن گوشت و شکار بوده است. زیبایی های بام قشم تنها به باستانی بودن و کوه و سنگ های آن محدود نمی شود.

 

بام جزیره قشم
بام قشم

بام قشم در شب چیز دیگری است. شب ها این مکان به جایی خلوت، نزدیک به آسمان و غرق ستاره ها تبدیل می شود که بعید است چنین تجربه ای را بتوانید در جای دیگر لمس کنید. ستاره ها در شب هنگام آن قدر به شما نزدیک می شوند که گویی می توانید آن را در دست بگیرید. اگر جزو علاقه مندان به رصد آسمان هستید، بام قشم یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است.

 

برتری که این مکان نسبت به کویر دارد آن است که در فصول سرد سال و در شب ها بهتر می توانید از آن استفاده کنید؛ این در حالی است که شب ها و زمستان های کویر بسیار سرد است و امکان دیدن آسمان برایتان وجود ندارد.

بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان بازدید از بام قشم، مانند بازدید از جزیره کیش یا شهر هایی مانند بندرعباس و بوشهر است. مناسب ترین زمان برای سفر به قشم و بازدید از جاذب هایی مانند بام قشم در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان و اوایل بهار است.

در هر صورت تابستان هم یکی از فصول مورد علاقه گردشگران برای سفر است. اگر در تابستان به قشم می روید، سعی کنید برنامه های خود را به گونه ای تنظیم کنید که در صبح زود به دیدن جاذبه ها بپردازید.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین کافه های تهران را بشناسید +آدرس و مشخصات دقیق

 

توجه داشته باشید که در اطراف این دیدنی ها، امکانات رفاهی وجود ندارد و لوازم ضروری مورد نیازتان را حتما به همراه داشته باشید.


همچنین بخوانید: دره تندیس ها


جاذبه های دیگری که در نزدیکی بام قشم واقع شده اند

همان طور که گفتیم در نزدیکی بام قشم، دره تندیس ها و دره ستارگان هم وجود دارد که می توانیم از آن ها همزمان باهم دیدن کنیم.

جاذبه های گردشگری قشم
ژئو پارک قشم

دره تندیس ها

همان زور که از نام این جاذبه پیدا است، در آن با مجموعه ای از سنگ ها و آهک ها رو به رو می شوید که به شکل تندیس هایی متفاوت هستند. بازدید از این منطقه برای تمام افراد رایگان است و یکی از زیباترین جاذبه های قشم است.

دره ستارگان

هنگامی که از دره ستارگان دیدن کنید، با پدیده ای کاملا طبیعی رو به رو می شوید که از بهترین مکان های دیدنی قشم است. دره ستارگان به عقیده برخی از افراد محلی به دلیل سقوط اجرام آسمانی به وجود آمده است و همچنین شب های ترسناکی دارد. افرادی می گویند  شب ها در دره ستارگان، ارواح و اجنه حضور پیدا می کنند.

در هر صورت بام قشم، جاذبه ای که اگر در سفر به قشم از آن دیدن نکنید گویی سفرتان نیمه تمام مانده است. در کنار آن در یک روز می توانید این دو جاذبه دیگر هم در لیست سفرتان قرار دهید. در آخر باید بگوییم تضمین می دهیم بام قشم یکی از به یاد ماندنی ترین تجربه هایتان باشد.

اگر به دنبال یک اقامت به یاد ماندنی و عالی در قشم هستید، حتما این مسئله را مدنظر قرار دهید که می توانید با کمک سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا، بهترین خانه ها، آپارتمان ها و … را در قشم پیدا کنید.

اگر در این زمینه هر گونه سوال، مشکل و یا مسئله ای دارید، می توانید با تیم پشتیبانی سپنجا تماس گرفته و از آن ها در این زمینه کمک بخواهید. این موضوع در نهایت، می تواند برای شما یک سفر مقرون به صرفه را در بر داشته باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا