دیدنی های قشم

جزیره هنگام ، از دیدنی هایش تا هزینه سفر به این جزیره

جزیره هنگام ، از دیدنی هایش تا هزینه سفر به این جزیره

جزیره هنگام ، از دیدنی هایش تا هزینه سفر به این جزیره

جزیره هنگام یکی از شگفتی های  جنوب کشور که تحت هیچ شرایطی نباید آن را از دست بدهید. می پرسید چرا؟ تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

اگر کمی در اینترنت درباره جنوب جست و جو کنید، معمولا از این قسمت کشور با عنوان مروارید کمتر شناخته شده یاد می شود. در گوشه و کنار بخش جنوبی ایران، دیدنی های فوق العاده ای وجود دارد که شاید وجود آنها حتی به فکرتان هم خطور نکند!

اگر سری به جنوب می زنید، هنگام دیدنی های نهفته اش را از دست ندهید. با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت، بومگردی و … سپنجا همراه باشید تا به شناخت بهتری از این جزیره برسید.

از جزیره هنگام چه می دانید؟

یکی از جذاب ترین و به یاد ماندنی تفریحات در خلیج فارس، بازدید از جزیره هنگام است. این جزیره رنگ و بوی بومی خود را حفظ کرده است و اگر به آنجا بروید، متوجه شکل قدیمی آن خواهید شد. برای دیدن این جزیره ابتدا باید به قشم بروید.

در واقع بخشی از سفرتان به قشم را می توانید به هنگام اختصاص دهید.

ساحل شفاف و تمیز این جزیره قطعا شما را حیرت زده خواهد کرد. یکی از بهترین تجربیاتی که در هنگام نصیبتان می شود، دیدن گونه های خاصی از جانوران مانند خرچنگ ها و دلفین ها است.

همچنین دیدن افراد محلی هنگام لذت زیادی را به سفرتان می بخشد. مردمانی خونگرم و دوست داشتنی که با لباس های رنگارنگ و خاص خودشان پذیرای شما هستند و با درست کردن صنایع دستی خاص سوغاتی سفرتان را هم آماده می کنند.

ساحل جزیره هنگام
ساحل جزیره هنگام

چه زمانی به جزیره هنگام برویم؟

ما همواره می خواهیم که نهایت استفاده و لذت را از سفرمان ببریم؛ از این رو لازم است تا بهترین زمان سفر را انتخاب کنیم. همانطور که می دانید جزیره هنگام در جنوب کشور است و دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است.

اگر فصول گرم سال را انتخاب کنید، ممکن است گرمای هوا اذیتتان کند و آن طور که باید و شاید از سفرتان لذت نبرید. از این رو بهترین زمان برای رفتن به جزیره هنگام در در اواسط فصل پاییز تا فروردین و اردیبهشت است.

این مطلب را هم بخوانید
باغ فردوس

جزیره کیش

یکی از زیباترین جاذبه های جزیره دلفین های آن است. اگر تمایل به دیدن آنها دارید، ماه های آذر و یا دی را انتخاب کنید.

جاذبه های جزیره هنگام
جاذبه های جزیره هنگام

جاهای دیدنی جزیره هنگام

حال بیایید فرض کنیم شما به جزیره سفر کردید، اکنون از چه جاذبه هایی باید دیدن کنید؟ در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

ساحل تکرار نشدنی جزیره

قطعا در هر جزیره ای یکی از پرطرفدارترین دیدنی هایش ساحل های آن است. جزیره هنگام هم از این قاعده مستثنی نیست. خوب است بدانید نوار ساحلی جزیره هنگام ۵۰ کیلومتر است و تا چشم کار کند، فقط ساحل می بینید.

اقامت در آپارتمان مبله درقشم

ساحل هنگام با هیچ جای دیگر قابل قیاس نیست؛ تصویری که از دریا و آرامشش در آنجا می بینید با تمام تجربیات قبلتان فرق می کند. پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی آن را از دست ندهید.

 گونه های جانوری خاص

اگر علاقه مند به بازدید از حیات وحش و حیوانات هستید، هنگام برای شما دیدنی های زیادی دارد. از آنجایی که هنگام توسط آب احاطه شده است، دارای گونه های خاصی از حیوانات مانند دلفین، لاک پشت پوزه عقابی، خاردم سیری و … است.

جالب است بدانید یک جانور بسیار زیبا و کمیاب به نام جبیر که نوعی از آهوی بومی است در جزیره وجود دارد.

دلفین های جزیره هنگام
دلفین های جزیره هنگام

خاک های سرخ جزیره

اگر مقاله مانند در زمینه معرفی جزیره هرمز و دیدنی هایش را خوانده باشید، می دانید که به آن جزیره سرخ ایران می گویند. وجود خاک های قرمز در جزیره هرمز زیبایی زیادی به آن بخشیده است. این موضوع در هنگام هم وجود دارد و ممکن است در برخی قسمت های جزیره با قرمزی رو به رو شوید که تجربه تکرار نشدنی ای است.

بازار محلی هنگام

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های جزیره، بازار محلی آن است. شاید فکر کنید این تنها خبری خوش برای افراد علاقه مند به خرید است؛ اما اشتباه می کنید، چرا که بازار این فرصت را به شما می دهد تا مردم دوست داشتنی محلی و آداب و رسومشان بیشتر آشنا شوید.

جزیره قشم

همچنین در این بازار امکان خرید دست سازه هایی با صدف، لباس های رنگارنگ محلی، صنایع دستی و …. می دهد.

بازار محلی جزیره هنگام
بازار محلی جزیره هنگام

سنگ هایی شبیه انسان

از مهیج ترین دیدنی های هنگام می توان به سنگ مادر و دختر اشاره کرد. اگر به جزیره هنگام سفر می کنید، با سنگ هایی رو به رو می شوید که شبیه انسان هستند و حتما از خودتان می پرسید مگر می شود؟

اقامت در خانه باغ روستایی در بندرعباس

روایت های زیادی درباه این سنگ ها وجود دارد و برخی می گویند در گذشته مادر و دختری وجود داشته اند که از ظلم مردم آن زمانه به تنگ آمده اند و از خداوند طلب کمک می کنند. خداوند هم افراد ظالم را سنگ می کند!

این مطلب را هم بخوانید
جزیره لاوان - مروارید گمشده خلیج فارس را بیشتر بشناسیم!
سنگ های انسانی هنگام
سنگ های انسانی هنگام

اقامت در جزیره هنگام

پیشنهاد می کنیم تنها به قصد بازدید از هنگام به آنجا نروید، بلکه بخشی از سفرتان به قشم را به هنگام اختصاص دهید. اگر خواهان اقامت در  هنگام هستید، باید بدانید که هیچ گونه هتل یا اقامتگاهی در آنجا وجود ندارد.

اقامت در سوئیت مبله در کیش

تنها راهی که پیش رویتان است، استفاده از خانه های افراد محلی است. می توانید خانه های محلی را کرایه کنید و یک شب در آنجا بمانید. تجربه زندگی در این خانه شما را به زمان های قدیم خواهد برد و قطعا تجربه ای منحصر بفرد است.

در غیر این صورت باید در جزیره قشم اقامت داشته باشید. قشم جزیره ای است که دیدنی هایش تمامی ندارد و حداقل چندین روز شما را در خود ماندگار می کند؛ از این مهمترین مسئله پیش رویتان در این سفر، محل اقامت است.

بدین منظور می توانید از اقامتگاه های سپنجا در جزیره قشم استفاده کنید و اقدام به رزرو سوئیت ارزان در قشم کنید.

تنوع انواع محل اقامت در جزیره قشم در سامانه سپنجا بسیار بالا است؛ بنابراین این اقامتگاه ها را می توانید براساس قیمت، تعداد اتاق، امکانات و … در دسته های مختلف قرار دهید. در نظر داشته باشید در تمام این مسیر، پشتیبانی سپنجا همراهتان است و در صورت تمایل می توانید با ما به صورت مستقیم تماس بگیرید.

چگونه به جزیره هنگام برویم؟

این جزیره در ۸۰ کیلومتری بندر عباس و ۵۳ کیلومتری جزیره قشم واقع شده است. برای رفتن به آنجا ابتدا باید خودتان را به قشم و جاهای دیدنی جزیره برسانید.

سپس در جزیره قشم باید به اسکله کندالو بروید و قایق کرایه کنید. قایق ها شما را به جزیره هنگام می رسانند. خوب است بدانید هزینه ای که از شما دریافت می کنند، تنها ۱۵هزار تومان است.

اگر تجربه سفر به قشم و بازدید از جزیره هنگام را دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا