دیدنی های بندرعباس

ساحل روزنه دریا ؛ جاذبه ای اعجاب انگیز در جزیره هرمز

ساحل روزنه دریا ؛ جاذبه ای اعجاب انگیز در جزیره هرمز

آیا تا به حال نام ساحل خوراکی به گوشتان رسیده است؟ شاید برایتان جالب باشد، اما تنها ساحل خوراکی دنیا در کشور ما قرار دارد. معمولا وقتی به افراد می گوییم سفر به جزیره پیش روی ما قرار دارد؛ تنها جزایر قشم یا کیش به ذهن آن ها می رسد و از جزایر و جاذبه های دیگر آبی ایران غافل هستند.

آیا تا کنون قصد سفر به جزیره هرمز را داشته اید؟ جزیره هرمز از دید بسیاری از گردشگران به دور مانده است. جزیره هرمز را به تعبیر دیگری، بهشت ایران می نامند. شاید این نام کمی اغراق آمیز به نظرتان برسد، اما واقعا همین گونه است. اگر از افرادی که به هرمز سفر کرده اند بپرسید، می گویند در جزیره هرمز انگار در دنیایی دیگر قرار دارند.

جزیره هرمز یکی از زیباترین ها و بکر ترین طبیعت های ایران است. با سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت، اقامتگاه و … سپنجا همراه باشید تا در ادامه این مطلب به هرمز سفر کنیم و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران، یعنی ساحل روزنه دریا را بشناسیم.

جزیره هرمز روی نقشه

اولین قدمی که باید برای انتخاب جزیره هرمز به عنوان مقصد گردشگری تان بردارید، آن است که موقعیت آن را به خوبی روی نقشه ببینید. این جزیره زیبا در استان هرمزگان واقع شده است. هرمز تنها در فاصله ی ۸ کیلومتری از بندر عباس قرار گرفته است؛ که از خاص ترین و منحصر به فرد ترین جزایر ایران به شمار می آید.

مساحت جزیره هرمز چیزی در حدود ۴۲ کیلومتر مربع است که در منطقه بسیار مهمی واقع شده است و از لحاظ بازرگانی همیشه، از گذشته تا کنون وضعیت خوبی را داشته است. اگر می خواهید به جنوب کشور سفر کنید، تضمین می کنیم که سفر به هرمز شفری تکرار نشدنی خواهد بود و معنای بهشت بودن آن را به خوبی درک خواهید کرد.

همچنین به واسطه فاصله کم آن از بندر عباس، می تواند سفری باشد که با یک تیر چند نشان بزنید. می توانید سفر خود را به دو بخش تقسیم کنید و علاوه بر لذت بردن از جاذبه های هرمز، از دیدنی های بندر عباس هم نهایت استفاده را ببرید. موقعیت جزیره هرمز روی نقشه را می توانید در تصویر زیر ببینید:

جزیره هرمز روی نقشه
جزیره هرمز روی نقشه

 

بهترین فصل سفر به جزیره هرمز

معمولا تمایل افراد برای سفر در فصل های بهار و تابستان بیشتر است؛ چرا که معتدل بودن هوا این اجازه را به شما می دهند که در کنار لذت بردن از هوای مطلوب، از دیدنی های مقصدتان نهایت استفاده را ببرید. اما اگر خواهان سفر در فصل های سرد سال باشید باید چه کنید؟ در فصول سرد سال، شمال کشور انتخاب درستی نمی باشد. در ایران پهناور، هر زمان که اراده سفر کنید همه چیز برای شما فراهم است.

یکی از انتخاب های بی نظیری که پیش روی شما است، بازدید از جزایر جنوبی در فصول سرد سال است. در این مواقع، این جزایر با آب و هوای معتدل خود سفری به یاد ماندنی را برایتان فراهم می کنند و پذیرای شما هستند. در میان این جزیره، هرمز رنگ و بوی دیگری دارد.  از این رو بهترین فصل سفر به هرمز، فصول سرد سال و یا اوایل بهار می باشد.

در سفر به جزیره هرمز کجا بمانیم؟

سفر به جزیره هرمز تبدیل به یکی از جذاب ترین سفرهای عمرتان خواهد شد. اما در این بین ممکن است با چالش محل اقامت در این جزیره هم دست و پنجه نرم کنید. در واقع دیدنی های این جزیره می تواند آنقدر شما را مجذوب کند که خواهان اقامت در آن باشید. اگر چنین تصمیمی دارید، می توانید از سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا استفاده کنید. سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان و با هر بودجه ای، محلی مناسب برای اقامتتان در سفر داشته باشید. تنها کافی است اقدام به اجاره سوئیت در هرمز کنید.

این مطلب را هم بخوانید
روستای خورگو بندرعباس + چشمه آبگرم خورگو 🌋 (آدرس و عکس)

یکی دیگر از انتخاب های پیش رویتان در این سفر، رزرو سوئیت در بندرعباس است. از آنجایی که جزیره هرمز در فاصله بسیار کمی از بندر عباس واقع شده است؛ می توانید در این شهر اقامت داشته باشید و تنها بخشی از سفرتان را به هرمز و جاذبه هایش اختصاص دهید.

جاذبه های دیدنی جزیره هرمز

اگر از طبیعت گردی و بازدید از جاذبه های خاص لذت می برید باید بگوییم، هرمز بهترین انتخاب برای شما است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به پیاده روی و یا دوچرخه سواری علاقه دارید، در یک روز می توانید دور جزیره را دور بزنید.

اگر انتخاب شما یکی از این دو روش است، شانس دیدن آهو ها، جنگل های مانگرو و نقاشی های محیطی برایتان فراهم شده است. اگر هم علاقه ای به پیاده روی ندارید میتوانید با کرایه کردن موتور های سه چرخ و یا ون های مخصوص از زیبایی های جزیره لذت ببرید. در ادامه با لیستی از دیدنی های جزیره هرمز رو به رو می شوید.

 

جزیره هرمز ساحل قر مز
ساحل قرمز جزیره هرمز

ساحل روزنه دریا

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی جزیره هرمز، که آن را از هر جزیره دیگری متمایز می کند، ساحل روزنه دریا است. نام این ساحل بی ربط هم به جاذبه های آن نیست. ساحل روزنه دریا تنها یک صخره است که در نزدیکی ساحل محیط زیست قرار گرفته است. ساحل روزنه دریا، صخره ای است که در داخل آب قرار گرفته است و به دلیل فرسایش آب یک برش دایره ای بزرگ در دل صخره ایجاد شده است.

تصور کنید با قدم زدن در ساحل، چنین صخره عظیمی هم در مجاورت آن قرار دارد همراه با آب و هوای معتدل چه لذتی دارد؟ اگر جزو آن افرادی هستید که به شنا علاقه دارید، باید بدانید که در این مکان امکان شنا برای شما فراهم شده است. ساحل روزنه دریا در جزیره هرمز، جاذبه ای است که نباید تحت هیچ شرایطی بازدید از آن را از دست بدهید.

دره رنگین کمان

علاوه بر ساحل روزنه دریا، دره رنگین کمان یکی دیگر از حیرت انگیزترین جاذبه های جزیره هرمز است. معمولا گردشگران، جزیره هرمز را به نام جزیره رنگی عنوان می کنند. دره رنگین کمان مهر تاییدی بر سخن آنان است. دره رنگین کمان که در جنوب غربی جزیره قرار گرفته است، ترکیبی از خاک های رنگی را به نمایش میگذارد که سازنده تجربه ای فوق العاده برای شما می

باشد. این دره تشکیل شده از بیش از هفتاد طیف رنگی مختلف است که تجربه ای تکرار نشدنی است. طبیعت هرمز، طبیعتی بکر و دست نخورده است؛ از این رو اگر هرمز مقصد گردشگری شما می باشد در حفظ این خاک های رنگی و طبیعت آن کوشا باشید.


همچنین بخوانید: کوه الهه نمک

همچنین بخوانید: جریزه هرمز


 

دره سکوت و الهه نمک

از شگفتی های دیگر این سفر می توان به دره سکوت و الهه نمک اشاره کرد. دره سکوت سرشار از کوه های نمک است که پس از عبور از آنها به به دیواره سنگی نمکی بسیار بزرگی بر می خورید. با دیدن آن چه در مقابلتان قرار دارد، شگفت زده خواهید شد.

این مطلب را هم بخوانید
کوشکنار سواحل خلیج فارس ؛ الماس کمتر شناخته شده هرمزگان

آیا تا کنون دیده اید که افراد در گوشه ای از خانه شان سنگ نمک نگهداری می کنند؟ سنگ نمک های این دیواره هم انرژی بسیار مثبتی از خودشان ساطع می کنند که بر زیبایی های سفرتان هزار برابر می افزاید. قدم زدن در این مسیر و بازدید از آن تمامی انرژی منفی شما را خواهد گرفت و سرشار از حس خوب خواهید شد. به دلیل آرامشی که این فضا دارد به آن دره انرژی نیز می گویند.

ساحل های هرمز

شاید اگر بگویند خود ساحل های هرمز، جزو جاذبه های آن به شمار می آید باور آن کمی برایتان سخت باشد. ممکن است در سفر به مقصد هایی که دریا دارند، ساحل های آنجا را تنها به دلیل وجود دریا انتخاب کنید، اما در هرمز این گونه نیست. ساحل مفنق که با قایق حدود نیم ساعت تا آن جا فاصله است همچنین ساحل چند درخت، جاذبه هایی هستند که دنیای خیالی هرمز را برایتان معنی می کنند.

در این سواحل هنگامی که شب می شود، دنیای بی نظیری پیش رویتان قرار می گیرد. در هنگام شب فیتوپلانکتون ها که موجودات بسیار ریزی هستند همراه با موج دریا برق می زنند و در دل شب روشنایی خارق العاده ای را در آب ها به وجود می آورند. همچنین در ساحل دریا زرق و برث بسیاری را مشاهده می کنید و در شب هنگام گویی روی ستاره ها و آسمان در حال قدم زدن هستید.

 

ساحل سرخ

هرمز، جزیره رنگین کمان که ساحل سرخ آن، از زیباترین جاذبه ها از نظر گردشگران است. خاک این ساحل به رنگ قرمز و راه رفتن در آن سبب می شود که کفش هایتان قرمز شود. شما می توانید در ساحل سرخ همراه با قدم زدن، غروب زیبای هرمز را نیز مشاهده کنید و خالق یکی از زیباترین تجربه های عمرتان باشید.

هرمز را به عنوان یکی از بزرگترین معادن خاک سرخ به حساب می آورند که ۴۰ هزار تن از آن در این جزیره وجود دارد. در هرمز تنها رنگ قرمز خاک را نمی بینید، بلکه از عجایب دیگر این جزیره آن است که دارای خاک هایی با رنگ های طلایی، نقره ای و سپید است.

دیدنی های هرمز کم نیستند و هر نوع جاذبه ای که دلتان بخواهد در آن پیدا می شود. هرمز می تواند یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری باشد؛ چرا که  باهر نوع سلیقه در آن می شود سفری فوق العاده ساخت. در هرمز هم  جاذبه های طبیعی، هم جاذبه های باستانی و تاریخی و … وجود دارد.

این مطلب تنها به بررسی تعدادی از جاذبه های خاص آن پرداخت. ساحل روزنه دریا، دره رنگین کمان و … جاذبه هایی منحصر به فردی اند که تنها در هرمز پیدا می شوند.

علاوه بر جاذبه های آن، ملاقات با مردمی خونگرم و دختران و زنان محلی هرمز می تواند خاطره ای ماندگار را برایتان بسازد. استفاده از هنر های مردم مثل طراحی نقش حنا، استفاده از ماهی های فوق العاده خلیج فارس و … از دیگر زیبایی های این سفر می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا