بدون دسته بندی

جزیره سیری، جزیره ای که در آن زنان نمی توانند به آن وارد شوند!

جزیره سیری، جزیره ای که در آن زنان نمی توانند به آن وارد شوند!

جزیره سیری، جزیره ای که در آن زنان نمی توانند به آن وارد شوند!

جزیره سیری یکی از جزایر ایرانی است که در آب های خلیج همیشه فارس قرار دارد و شکل خاص هندسی آن یکی از دلایل شهرت آن در ایران است!

اکثر افراد از طریق جزیره ابوموسی تصمیم می گیرند که به این جزیره سفر کنند، شما هم می توانید از این طریق وارد این جزیره با ساحل شگفت انگیز آن شوید! اگر دوست دارید که برای سفر بهاره یا زمستانه خود این جزیره را انتخاب کنید، امروز با سپنجا همراه باشید.

جزیره کیش

علت نام گذاری جزیره سیری چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد که چرا به این جزیره سیری می گویند. در واقع نام فارسی این جزیره راز است که به علت نزدیکی آن با مناطق عرب نشین و جزایر امارات متحده عربی به آن سری که معادل همین کلمه در زبان عربی است، گفته می شود.

البته بعد ها که اروپایی ها مدتی در ایران حضور داشتند، آن را سیری تلفظ می کردند و از آن زمان تا بحال نام سیری بر روی این جزیره باقی مانده است.

یکی از دیدنی ترین مناطق ایران در هرمزگان

در استان هرمزگان مناطق دیدنی زیادی وجود دارد که یکی از بهترین آن ها همین جزیره است که گردشگران و افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. در واقع جزیره سیری به عنوان یکی از مناطق گردشگری اصلی استان هرمزگان و آب های خلیج فارس محسوب می شود.

دلیل جاذبه ی بالای این جزیره کوچک، ساحل شگفت انگیز و بسیار زیبای آن است که می تواند شما را تا ساعت ها محو تماشای خود کند.

جاهای دیدنی جزیره سیری

یکی از سوالاتی که گردشگران همیشه دارند، این است که چرا باید جزیره سیری به عنوان مقصد انتخاب شود و در واقع مکان های گردشگری این جزیره کجاست؟

خیلی از انسان ها نمی توانند بواسطه آب و هوای گرم این جزیره در ایام مختلف سال در این جزیره به راحتی زندگی کنند، اما حیات وحش این جزیره و زیبایی تماشای آن یکی از جاذبه های این جزیره است.

اقامت در آپارتمان مبله

همچنین ساحل زیبایی در این جزیره وجود دارد که می توانید در این جزیره آن را مشاهده کنید. از دیگر جاذبه های این جزیره هم می توان به زندگی بادیه نشینان و بیابان گردان اشاره کرد. در واقع سفر در بین مردمی که از تکنولوژی های شهری به دور هستند، شاید برای شما هم به نوعی جالب باشد.

فاصله جزیره سیری تا دبی

یکی از سوالاتی که برای اکثر گردشگران پس از ورود به این جزیره بوجود می آید، این است که فاصله ی این جزیره کوچک و زیبا تا دبی چقدر است؟ در واقع بندر دبی در فاصله 56 کیلومتری این جزیره واقع شده است که در واقع بسیار نزدیک است.

همین موضوع باعث می شود که کسانی که تصمیم می گیرند از طریق دریا به دبی بروند از طریق این جزیره اقدام کنند.

تور جزیره سیری

با توجه به اطلاعاتی که در مورد این جزیره بدست آوردید، شاید تصمیم گرفته اید که با تور به این جزیره سفر کنید. تور جزیره زیبای سیری می تواند برای شما مزایای مختلفی نسبت به این که خودتان به این شهر سفر کنید، داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه گردش داخل شهر جزیره سیری
  • امکان خرید بلیط هواپیما بصورت جمعی توسط آژانسی که از آن تور را رزرو کرده اید
  • امکان ارائه خدمات مختلف
  • وجود یک راهنمای تور که در سفر می تواند به شما کمک کند
  • و …

شرکت نفت جزیره سیری

شاید برایتان جالب باشد که در این جزیره شرکت نفت شعبه ای دارد که در آن کارمندان زندگی می کنند و روزهای خود را می گذرانند. در واقع تنها مردان می توانند در ایام مختلف سال آب و هوای این جزیره را تحمل کنند. در واقع به نوعی ورود زنان و کودکان به این جزیره به خاطر آب و هوای نامتعادل آن غیر از ایام زمستان و نوروز ممنوع است!

جزیره لاوان

امکانات جزیره سیری چیست؟

با توجه به این که در چند سال اخیر به این جزیره برای سفر توجه زیادی شده است، دولت تصمیم گرفته است که امکانات این جزیره را از نو باز سازی کند و برای مقصد گردشگران امکانات متنوعی را در نظر بگیرد.

در واقع ممکن است که فرآیند بازسازی امکانات و خدمات در جزیره سیری چندین سال طول بکشد، اما می توانید از منابع خبری مختلف اخبار آن را دنبال کنید.

کار و زندگی در جزیره سیری

گردشگران پس از ورود به این جزیره با خود حدس می زنند که چگونه یک فرد یا افراد می توانند در این جزیره حضور داشته باشند و در آن زندگی و یا حتی کار کنند؟ در واقع شرایط کار و زندگی در این جزیره بواسطه آب و هوای آن سخت شده است و افراد مختلف را در ابتدا گرما زده می کند.

شرکت نفت سعی کرده است که بواسطه امکانات مختلفی که ارائه می کند، شرایط را مساعدتر کند که در واقع کمی هم موفق بوده است. اگر شما هم به این جزیره سفر کرده اید، می توانید تجربه ی خود از آب و هوای آن را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید!

اقامت در خانه باغ روستایی

آب و هوای نسبتا جهنمی جزیره را بهتر بشناسید

شاید تا الان زیاد کلمه آب و هوای گرم را از اول مقاله خوانده باشید و تصور کنید که چقدر آب و هوای این جزیره بد است! جزیره سیری دارای آب و هوای گرمی است که همین موضوع باعث می شود که در ایام تابستان و اوایل بهار یعنی نوروز آب و هوای نبستا مساعدی در آن وجود داشته باشد!

آب و هوای مساعد این جزیره در زمستان می تواند شما را برای سفر به این جزیره مجاب کند و بهانه های از این قبیل که آب و هوا در این جزیره بد است را از شما بگیرد.

اقامت درسوئیت مبله

در نقطه مقابل فصل زمستان جزیره سیری، فصل تابستان وجود دارد که در تمامی ساعت های شبانه روز شاهد یک آب و هوای کاملا شرجی خواهید بود که اگر به آن عادت نداشته باشید، ممکن است که شما را اذیت کند.

اگر شما هم به این جزیره سفر کرده اید، می توانید در بخش نظرات، خاطرات و تجربه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اداره کل میراث فرهنگی استان هرمزگان

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3.3]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا