دیدنی های کیش

کلبه هور کیش از دیدنی های زیبای جزیره (+تصاویر)

از دیدنی های کیش که شاید کمتر به آن پرداخته شود و تنها افراد کمی آن را بشناسند، کلبه هور کیش است! کلبه هور کیش یکی از آن جاذبه های خاص است که در بخش جزیره واقع شده است و در واقع مکانی است که از صخره های متنوعی تشکیل شده است.

امروز در سپنجا می خواهیم در مورد این که کلبه هور کیش چیست، عکس های زیبایی که در آن می توان گرفت و … صحبت کنیم. با سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا سفر خود را در کیش خاطره انگیز کنید.

کلبه هور کیش چیست؟ (آدرس کلبه هور کیش)

اگر به نقشه جزیره کیش دقت کنید، متوجه می شوید که در گوشه ی آن مکانی وجود دارد که آن را به کلبه هور می شناسند! مکانی که افراد کمی آن را می شناسند و معمولا بسیار خلوت و دنج است.

مکانی که به راحتی و بدون مزاحمت می توانید در آن دوچرخه سواری کنید و از تماشای غروب یا طلوع آفتاب لذت ببرید! آیا تابحال از این منظره کیش را دیده بوده اید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟

مطالب بیشتر: شهرزیرزمینی کاریز

کلبه هور در کیش
کلبه هور کیش

این مکان در واقع جایی است که آب دریا بین دو صخره آرام می گیرد! فضایی که در گذشته سایه اش باعث می شده است که ماهیگران در آن استراحت کنند و همین استراحت آن ها باعث نام گذاری این مکان به کلبه شود!

اقامت در آپارتمان مبله در کیش

پس این کلبه ی ما بر خلاف تصور اکثر گردشگران یک کلبه ی چوبی قدیمی نیست بلکه مکانی است که طبیعت برای ما انسان ها درست کرده است. به نظر شما آیا می توان در این مکان حضور داشت و از آن لذت برد؟

آدرس این کلبه ی طبیعی

آدرس دقیق این کلبه را اگر می خواهید باید وارد جاده جهان شوید تا قبل از رسیدن به میدان غروب آن را مشاهد کنید! برای بازدید از این مکان ساعت خاصی در نظر گرفته نشده است و گردشگران می توانند در هر ساعت از شبانه روز برای بازدید از این مکان بروند. شما لازم نیست که برای بازدید از این کلبه بلیطی تهیه کنید و یا هزینه ای بابت ورودی بدهید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین سواحل کیش
ساحل هور در کیش
کلبه هور جزیره کیش

بازدید از کلبه هور کاملا رایگان است و شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید! البته نکته ای که در مورد این قسمت از جزیره وجود دارد، دور افتاده بودن آن نسبت به مرکز جزیره است و این که بدون ماشین قادر نیستید به آن بروید!

پس احتمالا تنها خرجی که این مکان بر روی دوش شما بگذارد، همان خرج تاکسی تلفنی باشد. اگر نگران هزینه های بالای رفت و آمد هستید، نباشید چرا که این هزینه به منظره ای که می خواهید آن را مشاهده کنید، می ارزد.

چرا باید حتما به این کلبه سر بزنید

می خواهم حقیقتی را به شما بگویم که شاید کمتر کسی به شما گفته باشد و آن این است که سفر به جزیره کیش بدون بازدید از این مکان ناقص است! شاید دلیلش را می پرسید؟

اقامت در سوئیت مبله در کیش

باید به شما بگویم که این مکان بیشتر از هر مکان دیگری در جزیره می تواند شما را به وجد آورد و احساس خوبی به شما بدهد! هیچ جای جزیره مانند این بخش طبیعت به فکر انسان ها و ماهیگران زحمت کش نبوده است.

در ساحل کلبه هور شاهد این خواهید بود که انواع آبزیان در دریا زندگی می کنند و آب آنقدر شفاف است که به راحتی می توانید تمام حرکات ماهی را دنبال کنید. در ادامه می خواهیم برای شما افسانه ای در مورد یکی از جاذبه های نزدیک این کلبه صحبت کنیم که بعد از بازدید از این بخش می توانید به آن سر بزنید.

دومین کشتی به گل نشسته معروف جزیره کیش

احتمالا شما هم بارها نام کشتی یونانی و داستان آن را شنیده اید، اما کشتی دیگری هم در جزیره وجود دارد که شاید به اندازه کشتی یونانی معروف نباشد، اما داستان و افسانه خاصی پشت آن محفوظ است که شنیدن آن برای شما احتمالا جالب است.

این کشتی مربوط به ماهیگیران قدیمی بوده است که در این ساحل به ماهیگیری می پرداختند و وقت های استراحت خود را در کلبه هور می گذارنند! به نظر شما این موضوع تا چه حد می تواند درست باشد؟

ساحل کلبه هور
کشتی هور

جالب است بدانید که این کشتی کاملا ایرانی است و مدت زمان زیادی از به گل نشستن آن نگذشته است. این کشتی تا مدت ها پیش بدون استفاده باقی مانده بود تا این که به تازگی نورپردازی شد، بصورتی که شب های این ساحل را زیبا و جذاب می کند. آیا تا بحال در مورد این کشتی به گل نشسته چیزی شنیده بودید؟

این مطلب را هم بخوانید
باغ نظر شیراز یا موزه پارس

امکانات ساحل هور کیش برای گردشگران داخلی و خارجی

با توجه به این که کلبه هور به تازگی شناخته شده است و افراد بیشتری به آن می روند، امکانات اولیه تفریحی مانند آلاچیق، نیمکت و باربیکیو در آن در نظر گرفته شده است که افراد می توانند از آن استفاده کنند.

اقامت در منزل مبله درکیش

خوب است که بدانید در کنار این موارد سایت غواصی هم وجود دارد که می توانید از آن برای غواصی کردن استفاده کنید. در واقع کسانی که دوست دارند تا عمق بیشتری شنا کنند از این قسمت جزیره برای این کار استفاده می کنند.

کلبه هور کیش
کلبه هور کیش

دیدنی های کیش نزدیک کلبه هور

خوشبختانه کیش مملو از جاذبه ها و مکان های دیدنی و تفریحی است که می توانید به آن ها سر بزنید و لذت ببرید! به همین علت اگر به صورت پیاده هم نزدیک مکان های گردشگری آن بروید، می توانید جاذبه های دیگری کشف کنید.

پایاب کیش

در نزدیکی کلبه هور کیش که به صورت مفصل در مورد آن صحبت کردیم، یک غار زیبا وجود دارد که تنها با غواصی می توانید به دیدن آن بروید. آیا غواصی بلد هستید؟ چه تجربه ای در غواصی دارید؟ می توانید لیست وسایل مورد نیاز برای این کار را با علاقه مندان به اشتراک بگذارید.

غار ۵ متری نزدیک کلبه هور مکانی است که می توانید شاهد قدرت نمایی مادر طبیعت در آن باشید. اگر تا بحال این غار و یا کلبه هور را از نزدیک دیده اید و یا تجربه خاصی در این زمینه دارید، می توانید آن را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا به معرفی کلبه هور کیش بپردازیم. به اشتراک گذاشتن اطلاعت شما می تواند به دیگران کمک کند که راحت تر تصمیم گیری کنند و انتخاب های بهتری در طول سفر داشته باشند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا