دیدنی های کیش

کشتی یونانی کیش و تمامی روایت‌های رمزآلود و باورنکردنی (Greek Ship)

نماد جزیره کیش را علاوه بر سواحل آرام و زیبایش همین کشتی یونانی می‌دانند! کشتی که عمر زیادی ندارد، اما در ساحل روستای باغور به گل نشسته و کسی نتوانسته است آن را از گل دربیاورد.

امروز در سایت سامانه رزرو و اجاره سوئیا، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا می‌خواهیم در مورد آدرس این کشتی در کشتی، علت نام گذاری، سرگذشت‌های متنوع به گل نشستن آن و این کشتی قبل از به گل نشستن صحبت کنیم. اگر این ها سوالات شما هم هستند تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آدرس کشتی یونانی در جزیره کیش ( کشتی یونانی کجاست؟)

سوالی که قبل از پرداختن می‌خواهیم در مورد این کشتی جواب دهیم، این است که اصلا این کشتی کجاست؟

این کشتی در بخش غربی جزیره زیبا و دیدنی کیش واقع شده است که به سواحل نقره ای هم معروف اند! این کشتی برای گشت و گذار جاهای مختلفی دارد ولی دیدن این کشتی در هنگانم غروب می تواند یک خاطره فراموش نشدنی باشد!

باید در نظر داشته باشید که این جاذبه دارای محبوبیت های زیادی است و شاید در بعضی از روزها خیلی شلوغ باشد. این کشتی به علت فاصله آن از مرکز جزیره که همان جای اکثر بازارها، هتل ها و خانه ها است، رفتن به آن آسان نباشد، اما می‌ توانید با تاکسی یا تورهای جزیره کیش به آن بروید و لذت ببرید.

آیا در این زمینه تجربه ای مفید داشته اید که بتواند به بازدیدکنندگان کمک کند؟

اقامت در منزل مبله در کیش

کشتی یونانی در جزیره کیش
کشتی یونانی جزیره کیش

مشخصات این کشتی غول پیکر

کشتی که این روزها آن را با نام یونانی می شناسیم در اصل توسط یک شرکت اسکاتلندی به نام ویلیام همیلتون در سال ۱۳۲۲ ساخته شد! این کشتی حدود ۱۳۶ متر طول دارد که نسبتا زیاد است، اما مهم تر از آن وزن باور نکردنی و بسیار سنگین آن یعنی ۷۰۰۰ تن است.

بهترین کشتی تفریحی

این کشتی چندین بار بین مالکان ایرانی و انگلیسی مورد معامله قرار گرفت و تا قبل از به گل نشستن توسط فردی یونانی خریداری شد که همین موضوع باعث شد که این کشتی به این نام معروف شود! جالب است بدانید که ایرانیان از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۴۴ مالک این کشتی بوده اند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به استان زنجان

ماجراهای به گل نشستن کشتی یونانی که مردمان بومی کیش تعریف می کنند

مردمان بومی جزیره کیش داستان های متعددی برای به گل نشستن این کشتی درست کردند که آن ها را برای شما در ادامه تعریف خواهیم کرد، اما تاریخچه به گل نشستن این کشتی به سال ۱۳۴۵ بر می گردد که مردم بومی جزیره واقع در روستای باغو متوجه شدند که کشتی غول پیکری به گل نشسته است!

آن ها شتابان به سمت این کشتی می روند. ملوانان و کسانی که از کشتی بودند یکی یکی خارج شدند و در نهایت کشتی را به آتش کشیدند، اما چرا این کشتی به گل نشست؟ داستان های زیادی در این زمینه وجود دارد که می خواهیم تک به تک آن ها را بررسی کنیم!

اقامت در آپارتمان مبله در کیش

اولین داستان: مه آلود بودن هوا

هوا به قدری مه آلود بوده است که ناخدای کشتی یونانی نمی توانسته است جلوی خود را ببینید به صورتی که وارد منطقه ای می شود که با نقشه در دستش متفاوت بوده است! کمی بعد کشتی به کلی به گل می نشیند و هرکاری برای بیرون آوردن آن کردند، بی فایده بود! این داستان با عقل خیلی جور در نمی آید چرا که طبق برخی گزارشات در آن منطقه فانوس دریایی وجود داشته است!

کشتی یونانی
کشتی یونانی جزیره کیش

دومین داستان: مست بودن ناخدای کشتی

نداشتن ذهن هوشیار و مصرف مشروبات الکلی ناخدای کشتی باعث شده بود که نداند دارد چکار می کند و همین موضوع باعث به گل نشستن کشتی در این منطقه شده بود.

آکواریوم کیش

این داستان هم با قوانین کشتی رانی خیلی سازگار نیست و احتمال این که واقعا اینطوری باشد، بسیار پایین است! آیا به نظر شما این داستان صحیح است؟ تا چه اندازه می تواند حقیقت داشته باشد؟

سومین داستان: عاشق شدن ناخدای کشتی و گذاشتن یادگاری

برخی از مردمان بومی می گویند که فرمانده کشتی عاشق یکی از دختران روستای بوغار شده بود و برای به یادگار گذاشتن خاطره ای از خود در دل این دختر این کشتی را به گل گذاشته است!

جدا از این که داستان عاشقانه و زیبایی است، اما به نظرم کاملا تخیلی است چرا که این کشتی مال ناخدای آن نبوده که بخواهد آن را برای کس دیگری به یادگاری بگذارد! پس گول داستان های عاشقانه را نخوریم!

چهارمین داستان و واقعی ترین: گرفتن غرامت از شرکت بیمه

این کشتی ۲۳ ساله که به گل می نشیند طبق برخی از اسناد به خاطر این موضوع از یک شرکت بیمه انگلیسی یک غرامت بسیار سنگین دریافت می کند!

این مطلب را هم بخوانید
تنگه واشی ، سفر به محبوب ترین تور اطراف تهران !

اقامت در سوئیت مبله در کیش

همین موضوع باعث شده است که برخی از افراد گمان کنند که این کشتی از عمد در این مکان به گل نشسته است و بعد به آتش کشیده شده است. این داستان می تواند واقعی ترین روایت از به گل نشستن کشتی یونانی باشد.

بیرون آوردن و جابجا کردن کشتی یونانی در کیش

شاید شما هم شنیده باشید که می‌خواهند کشتی یونانی را جابجا و یا حتی از آب دربیاورند! همین موضوع باعث شد که پروژه ای با همین عنوان شروع به کار کند که چندی پیش شاهد توقف آن بودیم!

علت اصلی از کار افتادن این پروژ هزینه های سنگین این کار اعلام شد! البته جابجا نشدن این کشتی می تواند به جذب گردشگر کمک کند، همین طور که تا الان همطینطور بوده است!

کشتی یونانی
کشتی یونانی

امکانات تفریحی خوب نزدیک کشتی یونانی باعث شده است که این منطقه بیشتر از همیشه دچار پیشرفت شود. مساحت پارک ساحلی که در آن، این کشتی غول پیکر قرار گرفته است حدود ۶۰ هزار متر مربع است و امکانات متعددی در آن درست شده است که می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران لبنانی
  • رستوران ایرانی
  • آمفی تئاتر
  • غرفه های فروش تنقلات
  • کافه تریا
  • ایستگاه های کرایه دوچرخه و موتور برقی
  • اسکیت سواری و تفریحات آبی
  • و …

شاید رونق این قسمت که از یک روستای کوچک اینقدر رشد کند و اینگونه رشد کند، همین کشتی به گل نشسته رازآلود باشد! این موضوع به نظر شما جالب نیست؟ نظرات خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

سخن آخر در مورد کشتی یونانی

اگر به کیش رفته اید و می خواهید که عکس یادگاری بیندازید، شاید بهترین جایی که بتوانید پیدا کنید، همین کشتی و منظره آن باشد. جایی که به شما کمک می کند، احساس آرامش داشته باشید.

اگر در این زمینه شما هم تجربه ای دارید، می توانید در بخش نظرات همین مقاله از سپنجا با دیگران به اشتراک بذارید. این کار به دیگر افرادی که به دنبال آشنایی با کشتی یونانی و رازهای آن هستند، کمک می کند که اطلاعات بیشتری داشته باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا