دیدنی های زنجان

جاهای دیدنی سهرورد را کامل و با آدرس بشناسید!

جاهای دیدنی سهرورد را کامل و با آدرس بشناسید!

جاهای دیدنی سهرورد را کامل و با آدرس بشناسید!

جاهای دیدنی سهرورد یکی از شهرهای استان زنجان است که معمولا به دو از چشم گردشگران مانده است. سهرورد دارای جمعیتی به اندازه حدودا ۶ هزار نفر است و برای رفتن به آنجا در قدم اول باید خودتان را به استان زنجان برسانید.

این شهر مرکز شهرستان خدابنده در این استان است و جاذبه های زیبایی را در دل خود جای داده است.

جالب است بدانید مردم این شهر شیعه هستند و زبانشان ترکی آذربایجانی است. ۷اثر باستانی فوق العاده در این شهر وجود دارد که برای هر گردشگری می تواند جذاب باشد. با سپنجا همراه باشید تا با هم سفری به جاهای دیدنی سهرورد داشته باشیم:

کمی با شهر سهرورد آشنا شوید:

این شهر یکی از شهرهای با قدمت و قدیمی ایران است که دارای تاریخی درخشان است. همچنین زادگاه افراد بزرگی مانند شیخ شهاب الدین سهروردی است.

این شهر تا قرن هفتم هجری سالم و محل زندگی انسان های زیادی بوده است، اما بعد از حمله مغول ها به ایران به طور کلی ویران شد. اگر به این شهر سفر می کنید، نباید انتظار شهرهای پر ازامکانات و مدرن دیگر ایران را داشته باشید؛ اما جاذبه هایش برای هر فردی می تواند جذاب باشد و شما را به حال و هوای زندگی گذشته ها ببرد.

پس از رزرو اقامتگاه در شهر سهرورد، سفر بدون دغدغه ای را شروع کنید . از دیدنی های فوق العاده این شهرف نهایت ساتفاده را ببرید. سهرورد دقیقا آن مقصدی برای گردشگری است که ارزش یک بار بازدید را دارد.

بیش از این منتظرتان نمی گذاریم. برویم تا با جاهای دیدنی سهرورد آشنا شویم:

سوغات سهرورد چیست؟

اگر گذارتان به این شهر افتاد، پیشنهاد می کنیم برای یادگاری هم که شده از سوغاتی های این شهر بخرید و خاطره ای خوش از سفرتان بسازید. مردم محلی سهرورد صنایع دستی ای مانند قالی، گلیم و جاجیم دارند. این محصولات هنر دست مردم شهر است و ارزش دیدن و خرید کردن دارد.

این مطلب را هم بخوانید
جامع ترین راهنمای سفر به زنجان | صفر تا صد راهنمای سفر

اقامت در خانه سنتی روستایی در سهرود

گلیم بافی یکی از سوغات و جاهای دیدنی سهرورد

در سهرورد چه بخوریم؟

یکی از لذت بخش ترین تفریحات هر سفری، خورد و خوراک آن است. نه فقط در سفربه سهرورد، بلکه در هر سفری پیشنهاد می کنیم، حتما غذاهای محلی آن جا را نوش جان کنید.

غذای محلی در کنار جاهای دیدنی سهرورد هرگز از یادتان نخواهد رفت. توصیه می کنیم در این شهر حتما کله جوش، آبگوشت محلی و شوربای زردآلو را امتحان کنید.

جاهای دیدنی سهرورد

تا اینجا به جز اقامت، همه چیز را در سفر به سهرورد بررسی کردیم. حال فرض کنید به آنجا رفته اید و می خواهید وقت خودتان را با دیدنی های شهر پر کنید. لیست جاهای دیدنی سهرورد را در ادامه مشاهده می کنید:

امامزاده قاسم(ع)، جاذبه تاریخی و مذهبی

امامزاده قاسم از جاهای دیدنی سهرورد است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران از سراسر ایران است. زیارتگاه امامزاده قاسم بسیار معروف و مورد احترام کسانی می باشد که علاقه خاصی به ائمه اطهار دارند. این زیارتگاه در مکانی بسیار خوش آب و هوا دلچسب و همچنین رو به رو ی باغ های گردو واقع شده است.

اقامت در بومگردی طبیعت گردی  روستایی در سهرود

مردم در مناسبت های مختلف در آنجا جمع می شوند و همین موضوع سبب شده است تا به مکانی مذهبی و منحصر به فرد در شهر سهرورد تبدیل شود. در این مناسبت ها، مانند مکان های مذهبی دیگر، مردم خوراکی هایی مانند خرما و نان به زیارتگاه می آورند و ارادت خود را به این جاذبه تاریخی و مذهبی نشان می دهند.

پیشنهاد می کنیم در سفر به سهرورد حتما از این جاذبه دیدن کنید.

بارگاه امامزاده قاسم (ع) از جاهای دیدنی سهرورد

کتیبه سنگی یازلی داش، به جا مانده از تاریخ ایران

دومین مورد از جاهای دیدنی سهرورد همین کتیبه یازلی داش است. برای بازدید از این جاذبه باید خودتان را به غرب شهرستان خدابنده برسانید. کتیبه در نزدیکی باغ های جنگلی واقع شده است.

کتیبه یازلی داش یکی از مهم ترین جاذبه های شهرستان خدابنده است که به خصوص در ایام تعطیل سال، افراد محلی و مسافران زیادی را برای گذراندن اوقات فراغت به خود جذب می کند.

این مطلب را هم بخوانید
فراموش شده ای به نام استان سیستان و بلوچستان

گرماب

حال ممکن است برایتان سوال پیش بیاید در روی این کتیبه قرار است چه چیزی را مشاهده کنیم. روی کتیبه یازلی داش، نقش هایی انسانی و خطوطی از زمان اسلام وجود دارد که پیشینه بسیار طولانی دارند.

جالب است بدانید این نقش بسیار شبیه به آنچه روی سفال های تاریخی می بینیم، است.

کتیبه سنگی یازلی داش یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی سهرورد

قلعه کیوان سهرورد

یکی دیگر از جاهای دیدنی سهرورد که پیشینه ای تاریخی و باستانی دارد، قلعه کیوان است. این جاذبه به زمان دوره ساسانی و اسلام بر می گردد که در زمان مغول ها به آن حمله شده است و آسیب های زیادی را به آن وارد کرده اند.

اقامت در بومگردی  تفریحی سنتی در سهرود

دیواره های این قلعه هنوز پابرجاست و این روزها تبدیل به یکی از دیدنی های شهر سهرورد شده است. پیشنهاد می کنیم بازدید از این جاذبه و امامزاده قاسم را در یک روز قرار دهید؛ چرا که در کنار هم واقع شده است و با یک تیر دو نشان می زنید.

اقامتگاه های بومگردی، جاذبه ای لذت بخش

چقدر خوب می شود محل اقامتمان در هر شهری که هستیم، جزو دیدنی هایش باشد و لذت واقعی را برای ما معنی کند! مگر نه؟ خوشبختانه سهرورد هم جزو آن دسته از مسافرت هایی است که محل اقامت در آن هم دارای زیبایی است.

اقامتگاهی بومگردی در این شهر وجود دارد که شما را به دل گذشته ها می برد و حس و حال زندگی قدیمی را برایتان تازه می کند.

استان زنجان

برای رزرو این اقامتگاه های سنتی، تنها کافی است وارد سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا شوید، عبارت “سهرورد” را جست و جو کنید و انتخاب های ارزان و متنوع را با هم بررسی کنید! پیشاپیش سفری فوق العاده برایتان آرزومندیم!

اقامتگاه های بومگردی یکی از جاهای دیدنی سهرورد

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 3.4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا