جاهای دیدنی تهران

بهترین مکان برای استراحت در تهران

معرفی یک لیست 13تایی برای کسب آرامش در تهران

تهران، این پایتخت شلوغ و کلان شهر ایران، با مساحت ۷۵۱ کیلومتر مربعی و ۸‌‌ میلیون نفر جمعیت، شلوغترین شهر ایران به شمار می رود. در این شهر شلوغ و پر ترافیک، پیدا کردن بهترین مکان برای استراحت در تهران ، برای کسانیکه به دنبال آرامش و سکوت هستند، گاهی یک دغدغه بزرگ محسوب می شود.

هر چند که این کلان شهر جاهای دیدنی، موزه‌ها و مراکز خرید فراوانی دارد که می تواند برای یک گردش یک روزه مناسب باشد اما اگر به دنبال مکانی برای آرامش و ریلکس کردن در تهران هستید تا انتهای این مطلب از سایت سپنجا همراه ما باشید که در ادامه به معرفی لیستی از بهترین مکان برای استراحت در تهران خواهیم پرداخت که بی شک در سفر به تهران به کارتان می آید.

بهترین مکان برای استراحت در تهران

۱- پارک جنگلی لویزان

در شمال شرقی تهران یکی از مهم ترین مکان هایی که به درد آرامش و استراحت و ریلکس کردن می خورد وجود دارد، که پارک معروف لویزان نام دارد. این پارک جنگلی کوهستانی که بسیار محبوب هم می باشد، پر از چشم اندازهای زیبا و مناظر طبیعی دیدنی می باشد. هر گاه که احساس کسالت و خستگی داشتید کافیست که در این پارک جنگلی زیبا راه بروید و کمی قدم بزنید و یا در میان درختان زیبای آنجا لختی بنشینید و ریلکس کنید که بی شک حس و حالتان عوض می شود و روحتان از آن طبیعت زیبا شاداب می شود.

ساعت بازدید پارک جنگلی لویزان از ۹ صبح تا ۱۰ شب می باشد و آدرس پارک جنگلی لویزان در اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال قرار دارد. هزینه بلیط پارک جنگلی لویزان رایگان می باشد.

بیشتر بخوانید:  پارک جنگلی شیان لویزان، زیباترین پارک جنگلی در استان تهران

۲- پارک آبی اُپارک تهران (اوپارک)

برای آرامش و ریلکس کردن کجا بهتر از یک استخر آب گرم با سالن مجهزی از ماساژ؟ اُپارک تهران یک مجموعه کامل از انواع تفریحات آبی برای سنین مختلف است که به شکلی زیبا و لوکس خدمات خود را به مشتریان خود ارائه می دهد. وجود ۱۴ سرسره آبی مختلف، استخرهای متنوع،سالن های ماساژ، سونا و جکوزی از امکانات خوب این مجموعه آبی مجهز، می باشد.

در این مجموعه هم امکان لذت و هیجان وجود دارد و هم امکان تجربه احساس آرامش و ریلکس کردن. انتخاب با خودتان است!

آدرس اُپارک تهران در اتوبان تهران-کرج. بعد از آزادگان. خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم بوده و تلفن تماس این مجموعه: ۰۲۱۴۹۲۶۴ می باشد.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین پارک های آبی ایران برای تعطیلات

مکان خوب برای استراحت در تهران

۳- دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر نامی آشنا برای کسانی می باشد که به دنبال بهترین مکان برای استراحت در تهران هستند. چیتگر برای پیاده روی در یک محیط زیبا و دل انگیز با چشم اندازی از یک دریاچه زیبا عالی می باشد. امکانات رفاهی کافی، آب و هوای مساعد و نور پردازی‌های فوق العاده جذاب در شب، دریاچه چیتگر را تبدیل به مکانی برای آرامش و استراح از شلوغی های کار و زندگی نموده است. اگر دلتان فضای خلوت تری می خواهد آخر هفته ها به سراغ چیتگر نروید که بسیار شلوغ می شود!

این مطلب را هم بخوانید
برف بازی در پیست اسکی

وجود باشگاه ورزش‌های آبی، جزایر تفریحی، جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی، امکانات خدماتی رفاهی متنوع، اسکله قایقرانی، پارک آبی،، شهربازی و امکانات اقامتی متنوع و لوکس از جمله دلایلی محبوبیت دریاچه چیتگر برای مردم می باشد.

۴- باغ پرندگان

یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران، و بهترین مکان برای استراحت در تهران، باغ پرندگان است که در شرق پایتخت در بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان قرار گرفته است.

ظرافت و زیبایی و و جود المان های طبیعی مختلفی مثل دریاچه، صخره، رود و تپه و وجود پرندگان متنوع و زیبایی مثل فلامینگو، قو‌های سفید رنگ زیبا و طوطی‌های رنگارنگ که در گوشه و کنار باغ در حال پروازند از جذابیت های زیبای باغ پرندگان می باشد که بی شک توجه شما را حسابی به خود جلب می کند.

ساعت کاری باغ پرندگان تهران ۹ صبح هر روز تا ۵ عصر تعیین شده است

۵- پارک آب و آتش و پل طبیعت

یکی دیگر از جاهای خوب و معروف تهران برای استراحت و تفریح، پل طبیعت می باشد. این پل زیبا یک جای رویایی برای پیاده روی شبانه به شمار می رود مخصوصا در روزهایی که زیاد شلوغ نباشد.

وجود ستون‌هایی که از داخل آنها آتش خارج‌‌ می شود و فواره‌هایی که در زمین قرار دارند و آب از آنها فوران‌‌می‌کند یکی از جذابیت های زیبای این پارک می باشد. پارک آب و آتش در اول بزرگراه حقانی و بعد از چهارراه جهان کودک قرار دارد. علاوه بر این وجود پیست دوچرخه سواری و پیاده‌روی این پارک، نیز جزو گزینه‌های بسیار مناسب و  عالی برای ورزش های صبحگاهی افراد مختلف است.

۶- درکه

در اتوبان شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان، منطقه ای ییلاقی، زیبا و خوش آب و هوا بنام درکه وجود دارد که بهترین مکان برای استراحت در تهران به شمار می رود. مناظر بسیار زیبا و شگفت انگیز درکه و مشاهده طبیعت بکر و پیاده روی در آب و هوای سالم و پاک درکه همه و همه باعث شده تا درکه به مکانی زیبا برای استراحت و ریلکس کردن در تهران تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: سفر یک روزه اطراف تهران

۷- پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در شمال شهر و در خیابان شهید باهنر، خیابان شهید امیدوار قرار دارد، طبیعت زیبا و پوشش گیاهی این پارک،این پارک را تبدیل به یک مکان زیبایی و رویایی برای پیاده روی نموده است. اگر به دنبال کسب آرامش هستید آخر هفته ها به سراغ این پارک نروید که بسیار شلوغ می شود.

در فصل پاییز که برگ درختان هارمونی زیبایی پیدا می کند یکی  از زیباترین و رویایی ترین زمان های رفتن به این پارک و پیاده روی در آن می باشد.

۸- دربند

دربند نیز یکی دیگر از مکان های نام آشنا و زیبا و یکی از بهترین مکان برای استراحت در تهران به شمار می رود. دربند یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقمندان به کوهنوردی و طبیعت گردی است. دربند برای کوهنوردان یک گزینه جذاب و مهیج نیز به شمار می رود.

بهترین مکان برای استراحت در تهران

۹- باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران که در غرب پایتخت، خروجی پیکان شهر، آزاد شهر، ۲۰ متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی واقع شده است، بزرگ‌ترین باغ موضوعی ایران است.

این مطلب را هم بخوانید
3 مورد از جذابترین جاذبه های دیدنی تهران

مشاهده این باغ زیبا با گل‌ها و گیاهان متنوع و مختلف از گل های آمریکایی و گل‌های اروپایی تجربه ای زیبا و تماشایی است که بی شک روحیه شما را شاد و سرزنده می کند. ساعات بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران از ۹ صبح هر روز تا ۶ عصر است.

۱۰- پیست اسکی شمشک و توچال

تجربه برف بازی در پیست اسکی شمشک و توچال هم می تواند بسیار زیبا و آرامش بخش باشد. پیست اسکی توچال که از ایستگاه هفت تله‌کابین شروع می‌شود و در انتهای خیابان ولنجک، مجموعه توچال، ایستگاه هفت تله‌کابین قرار دارد.

۱۱- سورتمه دربند

در بوستان گلابدره تهران، سورتمه دربند با طول ۱۲۰۰ متر وجود دارد که با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. وجود غرفه عکاسی، کافه، رستوران و پارکینگ رایگان از امکانات خوب تفریحی موجود در این بوستان می باشد. ساعت کاری سورتمه دربند: شنبه تا پنجشنبه ۴ بعدازظهر تا ۸ شب، روزهای جمعه و تعطیل از ۱۰ صبح تا ۸ شب می باشد. رفتن به این بوستان و سوار شدن بر سورتمه یکی از بهترین مکان برای استراحت در تهران به شمار می رود.

۱۲- پارک ساعی

پارک ساعی به‌دلیل فضای زیبا و امکانات خوب و قدمت فراوانش یکی از زیباترین و بهترین مکان برای استراحت در تهران است که یک انتخاب هوشمندانه برای استراحت و لذت بردن از زمان های تعطیل به شمار می رود. آدرس پارک ساعی در خیابان ولی عصر، پایین‌تر از میدان ونک است. وجود امکاناتی مثل پیست اسکیت و کلاس‌های آموزشی اسکیت، مسیر‌های مناسب دوچرخه‌سواری، جاده سلامتی برای پیاده‌روی و دویدن، میز شطرنج، میز پینگ‌پنگ، زمین والیبال، فوتبال‌دستی و وسایل ورزش‌های هوازی بر محبوبیت این پارک افزوده است.

۱۳- دارآباد

دارآباد با آن آب‌وهوای بسیار زیبا و دل انگیز یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شمال تهران و بهترین مکان برای استراحت در تهران به شمار می رود که در مجاورت کوه‌ و  رودخانه قرار دارد و همین امر داراباد را به یک مکان تفریحی بسیار زیبا در بین طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان تبدیل نموده است. آدرس دارآباد در خیابان پور‌ابتهاج یا کنارگذر سیاری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: با بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه آشنا شوید

کلام آخر

در این مطلب از سایت سپنجا، سعی کردیم با معرفی برخی از بهترین جاهای گردشگری و تفریحی تهران به شما، کمکی کرده باشیم تا به راحتی بتوانید جایی را برای کسب آرامش و استراحت و تفریح در تهران داشته باشید. هر چند مکان های معرفی شده، تمام و کمال نیست و هنوز جاهای دیگری نیز برای معرفی وجود دارد اما این لیست سیزده تایی از بهترین مکان برای استراحت در تهران، لیستی از بهترین و معروفترین مکان های تهران است که بی شک تماشای آنها برایتان لذت بخش خواهد بود. شما می‌توانید با هر نیاز و هر سلیقه‌ای که دارید، بهترین و محبوب‌ترین مکان های تفریحی تهران را از این فهرست انتخاب  و به تماشای آنها بروید.

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا