جاهای دیدنی تهران

پیست اسکی شمشک کجاست؟

پیست اسکی شمشک کجاست؟

یکی از قدیمی ترین و بهترین پیست های اسکی ایران، پیست اسکی شمشک در تهران می باشد، جایی که در آن می توانید در طبیعتی بکر و زیبا همزمان باهم تفریح و هیجان را تجربه کنید. این پیست مقر گردشگرانی از سراسر ایران، و اسکی بازان حرفه ای می باشد و هم اکنون یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران به شمار می‌رود. اگر شما هم دوست دارید که پیست اسکی شمشک را برای گردش و تفریح انتخاب کنید با سپنجا و ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا شما را با یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی ایران و خاورمیانه آشنا کنیم.

پیست اسکی شمشک

چگونه به پیست اسکی شمشک برویم؟

برای رسیدن به پیست اسکی شمشک دو مسیر اصلی وجود دارد.

مسیر اول از جاده لشکرک

مبدا مسیر اول از تهران می باشد. از شرق تهران وارد اتوبان بابایی یا خیابان استخر شده و مسیر جاده لشگرک را در پیش بگیرید. بعد از حدود ۵ دقیقه رانندگی در جاده لشکرک، به پلیس راه می رسید. سمت راست بروید و مسیرتان را ادامه دهید تا به میدان برسید بعد تابلوهای فشم را می بینید. از فشم به لواسان بروید. میگون و درود را پشت سر بگذارید تا به یک دو راهی برسید. مسیر سمت راست شما را به پیست بین المللی اسکی شمشک می رساند.

مسیر اول سریعتر و بهتر می باشد و حدود یک تا یک ساعت و نیم طول می کشد تا به مقصد برسید.

مسیر دوم از جاده تلو

مسیر دوم هم از شرق تهران و از اتوبان بابایی می باشد. این مسیر را تا انتها ادامه دهید تا در نزدیکی حکیمیه جاده تلو را ببینید. از جاده تلو به بلوار امام خمینی و سپس به سمت جاده غربی حرکت کنید تا زمانیکه که خروجی فشم را در سمت راست جاده ببینید. پس از آن که به میدان اصلی فشم رسیدید، از میگون و درود عبور کرده و و از سمت راستِ دوراهی که بر سر راهتان قرار خواهد گرفت، خود را به پیست شمشک برسانید.

آدرس پیست اسکی شمشک: تهران، شمیرانات، رودبار قصران، شمشک، پیست بین المللی اسکی شمشک

برای لذت بردن از اسکی و برف بازی در شمشک نگران جای اقامت نباشید. در سپنجا تنوع زیادی از اقامتگاه، هتل و سوئیت در اطراف دربندسر داریم که یکی از بهترین پیشنهادات ما به  ویلاهای شمشک می باشد که در فاصه ده تا بیست دقیقه ای پیست دربندسر می باشد. غیر از ویلاهای شمشک می توانید در تهران و کرج هم هر جایی را که دوست داشتید رزرو کنید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی کامل مرکز خرید قائم | هر اطلاعاتی که نیاز دارید

آیا پیست اسکی شمشک فردا باز است؟

پیست اسکی شمشک از اوایل آذر ماه تا حدودا اواسط فروردین ماه با توجه به شدت و میزان بارش برف،باز و قابل استفاده است . ساعت کاری پیست اسکی شمشک از ۸ صبح تا ۱۵:۳۰ بعدظهر است. اما باید توجه داشته باشید که در حال حاضر دو سالی می شود که پیست اسکی شمشک تعطیل می باشد.

فاصله شمشک تا تهران

فاصله تهران تا پیست اسکی شمشک  ۵۹ کیلومتر می باشد و زمان تقریبی رسیدن به آن اگر جاده شلوغ و پر ترافیک نباشد، ۱ ساعت و ۲۲ دقیقه است.

فاصله تهران تا دربندسر

غیر از پیست اسکی شمشک پیست دربندسر نیز در مسیر تهران به شمشک وجود دارد که در حدود ۵۵ کیلومتری تهران و در روستای دربندسر قرار دارد. شما می توانید از این پیست هم قبل از رفتن به شمشک دیدن نمایید.

پیست اسکی دربندسر ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی دارد و اسکی شبانه آن نیز فعال است. از اواسط پاییز تا اوایل فروردین پیست دربندسر قابل استفاده می باشد.

اگر دوست دارید با بهترین پیست های اسکی ایران آشنا شوید این مقاله را نیز مطالعه نمایید.

اقامت در شمشک

قیمت اجاره خانه و اقامتگاه در شمشک

اقامتگاه های مختلفی در پیست شمشک وجود دارد. که در صورت تمایل می توانید آنها را رزرو نمایید. هتل شمشک و هتل جهانگردی نیز معروفند. هتل شمشک ۱۵ واحد اقامتی و هتل جهانگردی ۱۷ اتاق دارد.  هتل جهانگردی سه ستاره است.

هتل بارین که به نام هتل اسکیمویی و هتل گل یخ نیز شناخته می شود و هتل میگون نیز  سه هتل دیگر در منطقه رودبار قصران می باشند که جزء نزدیک‌ترین گزینه‌‌ها به پیست اسکی شمشک می باشند . این هتل ها همگی در نزدیکی پیست اسکی شمشک و پیست اسکی دربندسر قرار گرفته اند و شما می توانید با توجه به بودجه خود اتاقی را در آنها رزرو نمایید.

از طریق سپنجا هم می توانید یک شب رویایی را با اقامت در ویلاهای شمشک تجربه کنید. کافیست که در صفحه اصلی سپنجا و در قسمت جستجو شمشک را تایپ کنید تا از تنوع اقامتگاه های موجود باخبر و خانه مورد علاقه خود را بصورت رایگان رزرو نمایید.

برای اجاره سوئیت در کرج کلیک کنید.

پیست شمشک در شب

اسکی بازان حرفه ای می دانند که اسکی شبانه چقدر لذت بخش و هیجان انگیز است و پیست اسکی شب شمشک پاتوق شبانه اسکی بازان و دوست داران اسکی می باشد. در واقع اولین پیست اسکی شبانه ایران در پیست اسکی شمشک پایه گذاری شد و بعد از آن در دیزین و دربندسر اجرا شد. لذت اسکی سواری در آغوش کوهستان و سکوت سهمگین آن که در فضایی با نورپردازی زرد ملایم قرار گرفته است، یک تجربه خاص و دلنشین به شمار می رود.
پیست شب از ساعت ۱۸ تا ۲۲ باز است و طول این پیست حدود ۹۵۰ متر است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای بازدید از بازار بزرگ تهران

پیست اسکی شب شمشک

فاصله شمشک تا دیزین

برای رسیدن به دیزین از شمشک، باید جاده شمشک به دیزین را ادامه دهید. این جاده زیبا از میان کوهستانی پرپیچ‌وخم و در بیشتر سال برفی می‌گذرد. که همین امر باعث می شود، در بیشتر مواقع جاده مسدود باشد. توصیه می شود پیش از حرکت از وضعیت آب‌وهوا و تردد در آن مطلع شوید. برای گذشتن از این مسیر به حدود ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:  پیست اسکی دیزین کجاست؟

نکات لازم قبل از رفتن به پیست اسکی شمشک

برای رفتن به یک منطقه کوهستانی که دمای چندین درجه زیر صفر دارد حتما باید از تجهیزات کاملی برخوردار باشید. لباس گرم و مناسب، یکدست لباس اضافه، کفش و چکمه مناسب داشته باشید تا بتوانید به راحتی و بدون مشکل در میان برف ها قدم بزنید. اگر قصد استفاده از پیست اسکی شمشک را دارید اما لباس اسکی به همراه ندارید،خیلی راحت می توانید در انجا، لباس اسکی و وسایل و تجهیزات لازم برای اسکی را کرایه کنید. در طول مسیر رسیدن به پیست بین المللی اسکی شمشک هم مراقب باشید که مسیری بسیار پر پیچ و خم و خطرناک بوده و ترجیحا خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنید تا در طول مسیر با مشکلی مواجه نشوید.

بهترین فصل سفر به شمشک

از اواخر پاییز تا اوایل بهار معمولا زمانی است که کوه‌های منطقه رودبار قصران پر از برف می شوند. سعی کنید قبل از حرکت حتماً با مجموعه پیست تماس بگیرید و از باز بودن آن مطمئن شوید و شرایط جوی را هم در سایت‌های معتبر هواشناسی چک کنید. اگر قصد دیدن جاهای دیدنی تهران در زمستان را دارید، گردشگری در این پیست عالی را از دست ندهید.

کلام آخر

اگر اسکی باز حرفه ای هستید و یا علاقمند به این رشته اسکی و یا حتی آماتور و با هدف تجربه و لذت، پیست اسکی شمشک را از دست ندهید. با ذوق و شوق منظر خواندن تجربه های ناب شما از رفتن به این پیست هستیم و خوشحال می شویم اگر نکته ی جدیدی در خصوص پیست اسکی شمشک می دانید با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:  برف بازی در پیست اسکی

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا