جاهای دیدنی تهرانجاهای دیدنی ایران

پارک جنگلی شیان لویزان، زیباترین پارک جنگلی در استان تهران

شهر تهران پرجمعیت ترین شهر ایران و سومین کلان شهر خاورمیانه است. سرتاسر شهر تهران را ساختمان‌های بلند و آسمان خراش‌های مدرن پر کرده است. شاید تصور کنید فضاهای سبز کمی در این شهر شلوغ پیدا خواهید کرد. کاملا در اشتباه هستید. در طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش آلودگی، شهرداری‌های مناظق مختلف تهران سعی کرده اند با ایجاد پارک‌های کوچک و بزرگ به زیبایی شهر تهران بیافزایند. منطقه لویزان را می‌توان یکی از خوش آب و هوا ترین و سرسبزترین مناطق تهران دانست. این منطقه سرسبزی خود را مدیون قرار گرفتن در کنار پارک جنگلی شیان لویزان است. پارک جنگلی شیان در آخر هفته‌ها و تعطیلات مختلف همیشه میزبان هزاران خانواده گرم و صمیمی است که این پارک زیبا را برای گذران وقت و پیک­نیک انتخاب کرده اند. در این مقاله به معرفی پارک جنگلی شیان لویزان خواهیم پرداخت. با سپنجا همراه باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران ازتیم سپنجا کمک بگیرید.

پارک جنگلی شیان لویزان

پارک جنگلی لویزان در شمال شرق و منطقه چهار شهرداری تهران قرار دارد و یکی از بزرگ ترین پارک‌های جنگلی در تهران است. پارک جنگلی لویزان را عمدتا با نام پارک جنگلی شیان می‌شناسند. این پارک از سمت غرب با بوستان جنگلی شیان همسایه است، علاوه براین از سمت شرق نیز به بوستان جنگلی یاس فاطمی نیز راه دارد. وسعت این پارک جنگلی بیش از ۱۰۰۰ هکتار است. در قسمت بالای پارک جنگلی لویزان هتل دهکده شیان ساخته شده است که در بیشتر ماه‌های سال میزبان صدها گردشگر از اقصی نقاط کشور است. ساخت پارک جنگلی لویزان به اوایل دهه ۱۳۴۰ برمی‌گردد. طرح ساخت پارک جنگلی به منظور حفظ بافت شهری تهران و کاهش آلودگی پیشنهاد شده بود. این پارک جنگلی در یکی از مرتفع ترین زمین‌‎های تهران بنا شده است. اگر به سمت بالای پارک جنگلی شیان لویزان بروید بخش‌های مختلف شهر تهران و زیبایی‌هایی که هیچ وقت از این شهر ندیده اید را تجربه خواهید کرد.

معرفی پارک های قشنگ تهران (شرق، جنوب، شمال، غرب و مرکز!)

باغ پرندگان بوستان جنگلی شیان

پارک جنگلی شیان لویزان

یکی از جذاب ترین بخش های پارک جنگلی شیان لویزان، بخش باغ پرندگان این پارک زیبا است، فاز اول باغ پرندگان در اوایل سال ۹۲ بازگشایی شد که در بخش شرقی بوستان قرار گرفته است. وسعت باغ پرندگان بیش از ۲۳ هزار هکتار است و طرح اصلی شامل دو فاز شمالی و جنوبی است.

در همان ابتدا کار بیش از ۲۰ هزار گونه مختلف پرنده در این باغ مسکن داده شدند؛ ۲۵۰ نژاد و گونه مختلف آسیایی و آفریقایی مثل انواع طوطی، کبوتر، جغد، عقاب، کرکس، شاهین، طاووس، فلامینگو، مرغابی، شترمرغ و انواع پرندگان آبزی و… را می توانید در این باغ زیبا مشاهده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
بام لند تهران ؛ جذاب ترین مجموعه تفریحی پایتخت را از دست ندهید!

یکی از فرهنگ های عامه ای که از دیرباز در میان ایرانیان ریشه دوانده است، نگهداری کبوترهای خانگی است. در گذشته کبوترها را برای نامه رسانی آموزش می دادند اما با گذشت زمان کم کم فرهنگ نگهداری کبوتر از بین خانه های ایرانی رخت بربست. اما یکی از جالب ترین و خاطره انگیزترین بخش هایی که در باغ پرندگان ساخته شده است، کبوترخانه­ای است که در قسمت شمال غربی پارک قرار دارد. این کبوترخانه به سبک صفوی ساخته شده‌ است و یاد و خاطرات گذشته را در ذهن ما زنده می کند.

امکانات پارک جنگلی شیان لویزان

زمانی که تعطیلات آخر هفته فرا می رسد کمتر کسی زمان خود را در خانه می گذراند، برای تنوع و افزایش روحیه مثبت هم که شده بهترین گزینه برای گشت و گذار پارک جنگلی شیان لویزان است. در تمامی فصول سال، در گرما و چه در سرما، پارک جنگلی لویزان با وجود امکانات رفاهی که دارد همیشه میزبان خانواده ها، گروه دوستان و زوج های زیادی است. امنیت پارک به قدری بالا است که حتی هرکسی می تواند برای پیاده روی و ورزش به تنهایی به این پارک جنگلی بیاید، برای برقراری امنیت، کانکس های پلیس در نقاط مختلف این پارک جنگلی استقرار یافته اند.

پارک جنگلی شیان لویزان تمام امکاناتی که برای یک پیک‌نیک یک روزه موردنیاز است را در خود جای داده است. این پارک از امکاناتی نظیر کافی شاپ، رستوران، نیمکت، آلاچیق، سطل‌های زباله، منقل کباب‌پز، سرویس بهداشتی، مسجد و… برخوددار است. یکی از مهم ترین امکاناتی که در پارک جنگلی شیان ساخته شده است انواع زمین های بازی کودکان و بزرگسالان است، با وقت گذرانی در زمین‌های ورزشی، میز‌های پینگ پنگ، مسیر دوچرخه سواری و … می توانید بهترین خاطرات خود را بسازید.

آدرس پارک جنگلی شیان :

پارک جنگلی شیان لویزان از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به شهرک امید و باغ پرندگان و از غرب به ده لویزان مجاورت دارد. برای رفتن به پارک جنگلی شیان لویزان باید وارد اتوبان امام علی شمال شده و از خروجی مبارک آباد به راحتی به این پارک سرسبز و خرم می رسید.

بزرگ‌ترین و زیباترین پارک های جنگلی ایران

پوشش گیاهی پارک جنگلی شیان لویزان

مناظر-پارک-جنگلی-شیان

پارک جنگلی لویزان یکی از سرسبزترین پارک های جنگلی در تهران و حتی ایران است. هزاران گونه درختی و گیاهی در این پارک در طی سال ها کاشته و پرورش یافته اند. هنگامی که قدم به فضای پارک جنگلی شیان می گذارید و در جاده های پیچ در پیچ قدم زنان پیش می روید در اطراف خود درختان سر به فلک کشیده‌ کاج، سرو، چنار، بلوط، اقاقیا، افرا و … را خواهید دید که در طی این سال ها هزاران خاطره و راز را در میان شاخ و برگ های خود پنهان کرده اند. از مسافران و گردشگرانی که قصد دارند به پارک جنگلی شیان سفر کنند خواهشمندیم در حفظ گونه های گیاهی پارک کوشا باشند و از شکستن شاخه درختان و نوشتن خاطره بر تنه این حافظان زمین خودداری کنند.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از بازار گل محلاتی تهران

راهنمای جامع سفر به تهران | هر آنچه باید قبل از سفر به تهران بدانید!

هتل شیان در پارک جنگلی شیان

در بخش های قبل اشاره کردیم که در قسمت بالایی پارک جنگلی شیان لویزان یک هتل به نام هتل شیان قرار دارد. هتل شیان یکی از مجهزترین هتل های تهران است و به سبب قرارگیری در شمالی ترین منطقه پارک لویزان بسیاری از مناطق تهران در زیرپای مسافران و گردشگران خواهد بود. علاوه براین، هتل شیان در دل جنگل قرار دارد و سرتاسر آن پر از پوشش های گیاهی و درختان گوناگون است که صحنه های زیبا و دلربایی را در تمام روز در پیش چشم شما قرار می دهد. تصور کنید در اتاق خود نشسته اید و صحنه غروب خورشید را از پنجره نگاه می کنید درحالی که نسیم مطبوعی از لابه لای درختان بر صورت شما می وزد و صدای خوش پرندگان در گوش شما می پیچید.

هتل شیان در سال ۱۳۷۵ افتتاح شده است و دارای ۳۴ اتاق شامل وی آی پی، درجه یک، دو و سه می باشد. تمامی اتاق های هتل شیان به شکل سوئیت های مجهزبه امکاناتی نظیر حمام مجهز، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، اینترنت رایگان، تلویزیون و یخچال هستند. از امکانات دیگرهتل پارک جنگلی شیان می توان به اینترنت رایگان در لابی، صبحانه رایگان، استخر، یک تالار همایش با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر، یک کافی شاپ، فضای باز و پارکینگ نیز اشاره کرد. این هتل زیبا دارای دو رستوران ایرانی و سنتی است که غذاهای ایرانی متنوعی را با کیفیت بسیار بالا سرو می کنند. هم چنین در کنار هتل یک سفره خانه سنتی با ظرفیت ۱۵۰ نفر نیز بنا شده است، این سفره خانه سه طبقه بوده و طبقه اول آن مسقف و دو طبقه بالا روباز می باشند. در این سفره خانه علاوه بر سرو غذا، سرویس عربی شامل چای و قلیان عربی را نیز عرضه می کند.

کلام آخر

در این مقاله از سپنجا به بررسی پارک جنگلی شیان لویزان پرداختیم. جاهای دیدنی این باغ زیبا را معرفی کردیم. امیدواریم که برای شما راهنما باشد. این پارک کی از جاذبه‌های مهم تهران می‌باشد و در منطقه‌ای خوش آب و هوا قرار دارد. لطفا نظرات خود را درباره آن بنویسید تا گردشگران دیگر بتوانند در سفر خود به تهران انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا