جاهای دیدنی ایران

بهترین شهر برای زندگی در ایران

معرفی 9شهر بهتر برای زندگی در تهران

ایران، همان سرزمینیست که در قلب آن فرهنگ و تاریخ را در هم تنیده‌اند، سرزمینی که هر شهر آن چون تصویری رنگارنگ و چشم نواز گوشه ای از فرهنگ و تمدن اقوام ایرانی را از گذشته تا کنون به نمایش می گذارد.

انتخاب بهترین شهر برای زندگی در ایران مثل انتخاب یک مروارید از میان رشته ای از مروارید هاست. هر کدام از شهرهای ایران، همچون مرواریدی در صدف،دریایی از زیبایی و فرهنگ را در دل خود جای داده‌اند که باید آن را با چشم جان به تماشا نشست و به تماشای کوه‌های باشکوه و دریاهای وسیع و صحراهای پهناور  و جنگل‌های سرسبز نشست…

بهترین شهر برای زندگی در ایران

بهترین شهر برای زندگی در ایران

معرفی بهترین شهر ایران برای زندگی به معیارهای افراد بستگی دارد. به اینکه لیست علاقه مندی های یک فرد چه چیزی است؟ برخی سکوت < آرامش و هوای پاک را می پسندند و برخی شلوغی و پر جنب و جوشی و خیابان های شلوغ را. یک نفر دوست در جایی با امکانات فراوان زندگی کند و یک نفر دوست دارد در یک روستای ساده و خاکی….

به همین دلیل در معرفی بهترین شهر برای زندگی در ایران باید اول علاقمندی افراد ملاک باشد تا بر اساس آن اقدام به معرفی کرد.

در ادامه ما به معرفی لیستی از بهترین شهر برای زندگی در ایران خواهیم پرداخت که بر اساس امکانات بیشتر و آب و هوای مناسب باشد. پس تا انتها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین شهر شمال برای زندگی

۱- تهران، پایتخت پر جنب و جوش

تهران قلب اقتصادی و فرهنگی ایران است و فرصت‌های شغلی، موسسات آموزشی، و امکانات بهداشتی فراوانی دارد. تهران شهر شلوغ و پر جنب و جوشی می باشد و سبک زندگی مدرن در آن جریان دارد.

تهران بطور خلاصه شهر بهترین هاست بهترین بیمارستان‌ها و خدمات درمانی، بهترین خدمات حمل‌ونقل مانند مترو، اتوبوس، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه

بهترین دانشگاه‌های کشور، ، بهترین شرکت‌ها و مراکز تجاری و بهترین شهر برای زندگی در ایران…

از سوی دیگر در تهران آنقدر مرکز تفریحی وجود دارد که حوصله تان سر نرود. پیست‌های اسکی، مراکز تفریحی، پارک‌های شهری، باغ‌وحش، سینماهای متنوع برج میلاد (بلندترین برج ایران)، برج آزادی، پارک‌های جنگلی  و مراکز تجاری و مجتمع های بزرگ خرید از جمله مراکز تفریحی تهران می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای تهران برای زندگی را بشناسید!

 ۲. اصفهان: شهر هنر و تاریخ

اصفهان به خاطر معماری ایرانی، بناهای تاریخی، و میدان شکوهمند نقش جهان یکی از شهرهای معروف ایران است. هر چند که اصفهان در سال های اخیر با مشکل آلودگی هوا و خشکی زاینده رود دست به گریبان است اما فارغ از این دو مسئله بهترین شهر برای زندگی در ایران به شمار می رود.

صنعت در اصفهان حرف اول را می زند صنعت های مختلفی مثل کشاورزی، معدن، گردشگری در اصفهان رونق دارند و صنایع نفت و پتروشیمی،  صنایع دارویی و بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع خودرو و برق و الکترونیک، صنایع سیمان، نساجی و چرمسازی، صنایع نظامی، صنایع چوب، از جمله صنایع بی‌شمار در اصفهان بوده که اصفهان را به یک قطب صنعتی تبدیل کرده اند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین رفتینگ های ایران کجاست ؟ ( معرفی بهترین آب های خروشان ایران)

از سوی دیگر اصفهان به دلیل بهره‌مندی ازآثار تاریخی و گردشگری فراوان، بالاترین رتبه میزان ورود گردشگر خارجی در کشور را دارد و از صنایع‌دستی متنوع و جاهای دیدنی بی‌نظیر برخوردار است که به بازار کار در این شهر رونق داده است.

۳. شیراز، شهر گل و انگور

شیراز به عنوان شهر شاعران، باغ‌های مشهور و بهشتی ایران است. شهر انگورهای بهشتی و شراب ناب. شهر فرهنگ و ادب. شیراز تاریخ و مدرنیته را یکجا جمع کرده است. شیراز  از لحاظ امکانات و فرصت های شغلی جایگاه مناسبی دارد و به دلیل آب و هوای تمیز و عالی نیز می تواند بهترین شهر برای زندگی در ایران باشد.

 ۴. تبریز، شهر نخستین‌ها

تبریز از یک تاریخچه طولانی برخوردار است آنقدر طولانی که به قبل از دوره ساسانیان نیز می رسد. تبریز سومین شهر بزرگ ایران و یکی از شهرهای مدرن و از قطب‌های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و تجاری کشور به شمار می رود.

تراکتورسازی و موتوژن، صنایع مرتبط با نفت و گاز مثل پتروشیمی و پالایشگاه تبریز، صنایع تولیدی سنگین مانند ماشین‌سازی،  صنایع غذایی از جمله کارخانه‌های مشهور و معروف شکلات و شیرینی‌سازی آناتا و شیرین عسل،آیدین (شرکت داداش برادر)،  صنایع نساجی و پوشاک مانند برندهای پالازموکت و اطلس‌پود و انواع صنایع دستی نظیر ورنی، فرش، قالی و چرم بخشی به اقتصاد تبریز رونق داده است.

۵. مشهد، حرم عاشقان اهل بیت

مشهد به جهت دارا بودن دشت های حاصلخیز و صنعت پیشرفته دامپروری و همین طور سایر صنعت ها از اهمیت زیادی برخوردار است. زراعت اصلی در مشهد گندم،پنبه، علوفه، جالیز صیفی جات، جو، چغندر قند، نخود آبی و دیم است و باغات میوه در این شهر فراوان است.

از سویی دیگر مشهد یکی از قطب های مهم صنعت در کشور بوده و به دلیل وجود منابع معدنی مختلف و مراکز تولیدی و صنایع خوراکی، الکترونیک، شیمیایی، دارویی، سلولزی ،نساجی، برق،و صنایع دیگر فلزی و غیر فلزی، بویژه صنایع دستی دارای اهمیت فراوانی است.

علاوه بر اهمیت زیارتی و سیاحتی از جهت فرهنگی، علمی و سیاسی و اقتصادی نیز اهمیت داشته و به دلیل آب و هوای عالی نیز و امکانات فراوان و به روز یکی از بهترین شهر برای زندگی در ایران به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: بهترین سوئیت آپارتمان های مشهد

کرج

 ۶. کرج، کلان‌شهر در حال رشد

کرج مرکز استان البرز است و نزدیکی آن به پایتخت آن را به مکانی ایده‌آل برای کسانی که به دنبال زندگی آرام‌ اما با امکانات شهری هستند، تبدیل کرده است. کرج به دلیل ، آب و هوای بهتر از تهران و هزینه های پایین تر زندگی نسبت به تهران ، تبدیل به شهری مهاجر پذیر شده است.از کرج به شهر ۷۲ ملت و یا ایران کوچک هم یاد می کنند. از آنجا که هزینه زندگی در کرج در مقایسه با شهر تهران کم تر بوده و اب و هوای پاک و تمیزی هم دارد تبدیل به بهترین شهر برای زندگی در ایران شده است.

 ۷. قم، پایتخت علوم دینی

قم هفتمین کلان شهر و هفتمین شهر بزرگ ایران بوده که به دلیل نزدیکی به تهران تبدیل به یک شهر صنعتی پر جنب و جوش شده است. این شهر بزرگترین مرکز بورس تحصیلی شیعه در جهان بوده و هر ساله حدود بیست میلیون زائر از این شهر بازدید می کنند.

این مطلب را هم بخوانید
پارک جنگلی شیان لویزان، زیباترین پارک جنگلی در استان تهران

از سوی دیگر قم مرکز منطقه ای برای توزیع فرآورده های نفتی و گازی بوده  و یک خط لوله گاز طبیعی از بندر انزلی و تهران و یک خط لوله نفت خام از تهران از طریق قم به پالایشگاه آبادان در خلیج فارس می رود. و از لحاظ آب و هوایی نیز تابستان های بسیار گرم و زمستان های سرد دارد.

سطح امکانات و رفاه در این شهر بالا بوده و یکی از بهترین شهر برای زندگی در ایران به شمار می رود.

قم

۸. یزد، شهر بادگیرها

یزد از شهرهای مرکزی ایران و مرکز استان یزد بوده و نام‌های دیگری همچون ایساتیس، دارالعباده و شهر بادگیرها نیز دارد و  به خاطر معماری باستانی ایرانی، بادگیرها، و آتشکده‌های زرتشتی‌اش معروف است. این شهر در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و سبک زندگی آرامی دارد.یزد تفاوت دما بسیار زیادی دارد و به طور کلی روزهای گرم و شب های خنکی دارد. یزد پنجمین استان صنعتی کشور است و با وجود واحدهای صنعتی بی شمار از فرصت های شغلی بسیاری برخوردار است.

۹- همدان، آب و هوایی بهشتی

«همدان» به بهترین شهر ایران از لحاظ آب‌وهوا معروف است. همدان در کوه‌های زاگرس و در سمت شرقی آن قرار گرفته است. این شهر زمستان‌های سرد و طولانی و تابستان‌های خنک، خوشایند و آفتابی را تجربه می‌کند. بارندگی‌های کافی با میانگین ۳۱۵ میلی‌متر در سال‌های اخیر سبب شده است که کشاورزی در همدان رشد نسبتا خوبی داشته باشد. بعد از همدان، شهرهای رشت و قزوین نیز از آب‌وهوایی مناسب برای زندگی برخوردار هستند.

بهترین شهر ایران برای زندگی از نظر امکانات

اگر می‌خواهید بدانید که کدام شهرهای ایران برای زندگی مناسب‌تر هستند، باید به امکاناتی که آن شهرها دارند نگاه کنید. امکانات شهری عبارتند از چیزهایی که زندگی شما را در آن شهر آسان‌تر می‌کنند، مثل مراکز سلامت، آموزش و دانشگاه‌ها، مراکز سرگرمی، مراکز خرید، شهرسازی و غیره که همه این‌ها در سطح خوشبختی افراد تأثیر دارند.

با این توضیحات می‌فهمید که «تهران» بهترین شهر ایران از لحاظ امکانات است. چون در این شهر شرکت‌های بزرگ و گسترده‌ای وجود دارند و کارخانه‌ها و تولیدات داخلی زیادی در آن فعال هستند، باعث شده‌اند که مردم درآمد بیشتری نسبت به سایر شهرهای ایران داشته باشند و بیکاری کمتری وجود داشته باشد. اما متأسفانه همین کارخانه‌ها، ترافیک زیاد و ازدحام در شهر باعث شده‌اند که تهران امروزه یکی از شهرهای کثیف جهان باشد.

شهر تهران جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی زیادی دارد؛ مثل پیست‌های اسکی، رودخانه‌ها و سد‌های پرآب، موزه‌ها، باغ‌های تاریخی، کاخ‌ها، پارک‌های شهری، باغ‌وحش، برج میلاد، برج آزادی، پارک‌های جنگلی و مراکز خرید بزرگ که همه این‌ها از جمله جاهای دیدنی تهران هستند. بخش اصلی اقتصاد ایران و بیش از نصف فعالیت‌های صنعتی کشور در این شهر انجام می‌شود. بیشتر کارخانه‌های ساخت اتومبیل، مواد غذایی، پارچه و مصالح ساختمانی در استان تهران هستند. به دلیل حجم زیاد تولیدات داخلی در این شهر، درآمد مردم نسبت به سایر شهرها زیادتر است و بیکاری کمتر است.

بیشتر بخوانید: بهترین شهر ترکیه برای زندگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا