جاهای گردشگری دنیا

‌راهنمای سفر به نپال

سفر بهترین نعمتی که در زندگی هر انسان به او داده شده و با استفاده از آن می‌توان لحظات شاد و مفرح‌تری را در زندگی تجربه کرد که هر فردی می‌تواند با توجه به سلیقه و نظر خود به هرجا و هر نقطه جهان که می‌خواهد سر بزند و از آنجا بازدید کند. ما در این مقاله سفر به نپال را به شما توصیه می‌کنیم، شهری که مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی حیرت انگیز است و قطعا بابازدید از آنها خاطره های به یاد ماندنی و با ارزشی برایتان رقم خواهد خورد.

این سرزمین در جنوب شرقی آسیا واقع شده و میان هند و چین قرار گرفته که پایتخت آن شهر بزرگ و زیبای کاتماندو است و به دلیل فرهنگ و آداب رسوم غنی مردمش تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران آن روز به روز افزایش می‌یابند و افراد زیادی خواستار دیدن این کشور و شهر های زیبای آن هستند. ما در این مطالب هر آنچه را که برای یک سفر راحت و کامل به نپال مورد نیازتان است را بازگو می‌کنیم و شما را با تمام ویژگی و خصوصیات این کشور آشنا خواهیم کرد تا با اطلاعات کامل تری راهی این سفر هیجانی و حیرت انگیز شوید، چرا که در بین راه و رسیدن به مقصد و گشت و گذار، با عجایب و شگفتی های فراوانی روبرو خواهید شد.

هر فرد برای داشتن سفری کامل و کم هزینه نخست نیاز به اطلاعات دقیق و بروز درباره گردش دارد که در آنجا با برنامه ریزی پیش برود و هزینه اضافی نداشته باشد که ما برای سفرتان به کشور زیبای نپال قبل از بازگو کردن اطلاعات مورد نیاز ابتدا کمی درباره این کشور و ویژگی هایش برای شما صحبت خواهیم کرد و بعد به سراغ اطلاعات ضروری سفر میرویم. همراه سپنجا باشید.

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به گوانجو

بیشتر بخوانید : بهترین مکان های هند را بیشتر بشناسید!

بیشتر بخوانید : آشنایی با بهترین جاهای دیدنی چین

سفر به نپال

گرچه سرزمین زیبای نپال در بین دیگر کشور های جهان کوچک تر است و معروفیت کمتری دارد، اما از فرهنگ و تاریخ گران بهایی برخوردار است که  ۱۴۰ گروه قومیتی مختلف و مجزا را در خود گنجانده و حدود ۲۰۰۰ سال است که همه ‌ی آنها با همدیگر در این کشور زندگی کرده و مشکلی با آداب و رسوم یکدیگر نداشته و ندارند که همین سبب شگفت انگیز بودن آن است و طبق همین واقعیت هم جاذبه های فرهنگی و تاریخی فراوانی از قوم های مختلف با فرهنگ های متفاوت وجود دارد.

جمعیت این کشور ۲۹ میلیون نفر است و مردمش در کنار زبان رسمیشان یعنی نوپالی از ۶۰ گویش دیگر نیز استفاده می‌کنند البته نصف بیشتر آنها به زبان رسمی صحبت می کنند و همچنین نژادشان تلفیقی از تبتی و هندی است که بیشتر شبیه به مردم هندوستان هستند.

برای سفر به نپال بهتر است با شهر های مهم آن آشنا شوید که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد و توضیحات و ویژگی های مورد نیاز هر کدام را برایتان بازگو می‌کنیم.

سفر به نپال

شهر کاتماندو

کاتماندو علاوه بر اینکه پایتخت نپال است یکی از مهمترین و بزرگترین شهر های این کشور نیز به شمار می‌رود که مردمی  خونگرم  و مهربان دارد و به گفته ‌ی گردشگران و میهمانان این شهر مردمان و تمام اقوام ساکن در آنجا مهمان نواز و میزبان خوبی هم هستند .

تین شهر جاذبه های فراوانی را در خود جای داده که از جمله آنها می‌توان به میدان دوربار‌، معبد پاشوپاتینات و.. اشاره کرد که بسیار دیدنی و جذاب هستند و تنها یکی از تفریحات این شهر به حساب می‌آیند که شما حتی در کوچه و خیابان های کاتماندو قدم بزنید حال و هوایت به کلی تغییر می‌کند و پر از انرژی مثبت می‌شوید چرا که موزیسین ها در بعضی از خیابان ها به نواختن مشغول می‌شوند و همه جا را پر از انرژی مثبت می‌کنند که علاوه بر آن وجود کافه رستوران ها نیز می‌تواند در حال خوب شما تاثیر گذار باشد.

شهر لالیت پور

سومین شهر بزرگ و یکی از قدیمی‌ترین و صد البته مهمترین شهرهای نپال لالیت پور است که از نظر گردشگری ارزش بالایی دارد و مانند دیگر شهر های این کشور مملو از انواع جاذبه های مختف است که هر کدام از دیگری زیباتر و بهتر هستند و توصیه می‌کنیم در سفر خود حتما از این شهر بزرگ زیبا نیز دیدن کنید.

این مطلب را هم بخوانید
زیباترین آبشارهای جهان را بشناسید

از آثار مهم این شهر می‌توان به موزه پاتا اشاره کرد که یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی آن به شمار می رود که تعداد بیشماری گردشگر از این جاذبه بازدید می‌کنند همچنین سوغاتی معروف آنجا که می‌توانید به راحتی تهیه کنید ساری ابریشمی دست بافت است.

شهر لومبینی

در واقع شاید شهر زیبای لومبینی بسیار بزرگ و وسیع نباشد اما از نظر تاریخی یکی از مهم ترین شهر های نپال است چرا که زادگاه سیذارتا گوتاما بودا بوده است و به همین خاطر در بین مردم بسیار قابل احترام ستایش است و در خود جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوانی از جمله معبدها، صومعه ها، باغ های سرسبز و.. جای داده است که بازدید از هر کدام آنها لحظات خوشی را برایتان رقم خواهند زد و امیدواریم که در سفر به نپال از این شهر فرهنگی تاریخی نیز بازدید کنید و از شگفتی های موجود در آن لذت ببرید.

شهر جاناکپور

یکی دیگر از قدیمی ترین و آخرین شهری که در مطلب به شما معرفی خواهیم کرد شهر جاناکپور است که در جنوب مرکزی نپال واقع شده و هر ساله به خاطر زیبایی ها و جاذبه هایش گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند که یکی از مهم ترین آنها می‌توان به معبد جاناکی اشاره کرد و توصیه می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید.

همچنین هر ساله در این شهر فستیوال هایی برگزار می‌شود که یکی از مهم ترین آنها فستیوال دیوالی یا رنگ ها است و زیبایی این جشنواره گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کندو طرفدار های فراوانی دارد.

آب و هوای نپال

این کشور آب و هوایی معتدل و مرطوبی دارد که در تمام فصول آن گردشگران می‌توانند به آنجا سفر کنند و از آب و هوای بی‌نظیر نپال لذت ببرند. آب و هوا در تابستان بسیار مرطوب و معتدل است و حتی در بعضی از نقاط این شهر بارندگی های کم و زیاد مشاهده می‌شود و می‌توان گفت که اصلا گرم و آزار دهنده نیست و گزینه خوبی برای تعیین زمان سفر است.

همچنین پاییز های نپال که دیگر توصیف ناپذیرند و آب و هوا به سطح و حد معمول و شگفت انگیز خود می‌رسد و بسیار از گردشگران این فصل را برای سفر خود انتخاب می‌کنند  که بهترین فصل کشور پنال به شمار می‌رود. و اما زمستان و بهار که آنها نیز دسته کمی از پاییز و تابستان ندارند و با آنها در رقابت هستند چرا که بهار این کشور را پر از سرسبزی و شور و نشاط می‌کند و زمستان نیز که با برف و باران های زیبا و شگفت انگیز خود از راه میرسد .

به هر حال نگران انتخاب فصل برای سفر به نپال نباشید چرا که پنال با تمام فصول سالش میزبان و میهمان پذیر خوبی است و قطعا در سفر به آنجا خاطره های خوشی را برایتان رقم می‌زند.

آب و هوای نپال

هزینه اقامت در نپال

شاید برایتان سوال باشد که آیا سفر به نپال گران قیمت است یا نه؟ باید در جواب این سوالات بگویم که تمام هزینه هایتان کاملا بستگی به انتخاب شما در کشور نپال دارد چرا که  برای اقامت، غذا خوردن و حتی گردشتان هزاران گزینه مختلف وجود دارد که  هزینه هر کدام با دیگری متفاوت و متمایز است و تنها شما هستید که انتخاب می‌کنید از چه امکاناتی در اقامت خود استفاده کنید و خوشبختانه در آنجا با هر هزینه ایی می‌توانید اقامت داشته باشید چرا که امکانات مختلفی از جمله هتل ، رستوران ها و جاذبه های ارزان و گران قیمت یا حتی مجانی وجود دارد که کافیست طبق بودجه خود پیش بروید و یک برنامه کامل برای اقامت خود داشته باشید

و در آخر برای اقامت یک شبه در یک هتل پنج ستاره باید تومان را در آنجا به روپیه تبدیل کنید وگرنه هر چقدر هم پول داشته باشید در آنجا کاربردی نخواهد داشت.

با اینکه هزینه های اقامت شاید کمی زیاد به نظر برسند اما آنها با تمام تجهیزات کامل و بروز در اختیار شما هستند تا لحظات خوشی را در کشور نپال تجربه کنید پس مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.

سفر به نپال

اطلاعات ضروری در سفر به نپال

کد این کشور ۹۷۷+ است و شماره های اضطراری آن عبارتند از آتش نشانی ۱۰۱، آمبولانس ۱۰۲ و پلیس۱۰۰ که بسیار راحت حفظ می‌شوند و یادگیری آنها برای هر فردی که قصد سفر به نپال را دارد کاملا ضروری و واجب است که شاید خدایی نکرده حادثه ایی رخ داد و فرد بتواند جلوی آن را بگیرد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به رم ایتالیا

همچنین برای سفر به نپال نیازی به گرفت و داشتن ویزا نیست و همین سبب شود که نپال یکی از مقاصد محبوب ایرانیان باشد و تنها داشتن یک پاسپورت ۶ ماهه کافیست که مجوز ورود شما به این کشور صادر شود و در فرودگاه آنجا به شما ویزا می‌دهند تا بتوانید با خیال راحت در نپال اقامت کنید.

اگر قصد رفت و آمد بین شهری را در این کشور دارید، بهترین گزینه یا ارزان ترین آنها هواپیما است که برای رفت و برگشت به شهرهایی همچون کاتماندو، بیر آتنا و… وجود دارد و می‌توانید با خیال راحت به هر کجای این کشور سر بزنید البته یک نکته مهم را هم در نظر بگیرید که سعی کنید همیشه یک روز قبل از پرواز بلیط خود را رزرو کنید چرا که امکان دارد در بعضی مواقع همچون آب و هوای نامطلوب و مشکلات فنی هواپیما بلیط شما لغو شود .پس مواظب مشکلات سفر باشید که  در هر سفری همچین اتفاقاتی وجود دارد.

جاذبه های گردشگری نپال

و اما رسیدیم به هیجان انگیزترین و بهترین  بخش هر مقاله یعنی معرفی جاذبه ها یا اماکن شگفت انگیز هر کشور یا بهتر بگوییم جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی کشور نپال که به خاطر تاریخ با ارزشش اماکن دیدنی بسیاری را در خود گنجانده و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن آنها راهی کشور نپال می‌شوند که در ادامه مطلب قصد داریم شما را با بهترین های این کشور آشنا کنیم و در رابطه با آنها اطلاعات مورد نیازتان را بازگو کنیم.

میدان دوربار نپال

یکی از تاریخی ترین و اماکن دیدنی  و فرهنگی  این کشور میدان دوربار و کاخ سلطنتی است که در آثار ملی یونسکو به ثبت رسیده  و محبوبیت زیادی در بین گردشگران و مسافران این کشور دارد  که مخلوطی از یک بنای اجتماعی و مذهبی است.

همچنین علاوه بر خود این سازه مجموعه ایی از زیارتگاه ها، کاخ ها، معابد و تندیس های که قدمتشان به قرن دوازده تا هجده میلادی باز می گردد در اطراف آن  وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز بازدید کنید و با شگفتی های بیشتری رو به رو شوید.

سنگ نوشته ی موجود در این میدان که به پانزده زبان زنده دنیا ترجمه شده جذابیت این مکان را دو چندان می‌کند و با ورود به این مکان جو شاد و مفرح آنجا شما را نیز در بر می‌گیرد و به معنای واقعی شاهد تلاش برای زندگی خواهید بود چرا که هر کسی مشغول کار و با است و تنها شما و گردشگران هستید که برای تفریح به این مکان آمدی اید و اده ای مغازه زده اند و مشغول جذب مشتری هستند و عده ایی دیگر دنبال مسافر اند که آنها را به مقصد مورد نظر برسند که در کل حال و هوای شما را سرشار از امید و میل به زندگی می‌کنند.

میدان دوربار نپال

استوپای بوانات

یکی از بزرگترین استوپا ایی که بلندی آن به ۴۰ متر می‌رسد و  دوربین بودایی های سراسر جهان بسیار محبوب ترین‌ و قابل احترام است که یکی از آثار مهم  و بزرگ فرهنگ تبتی نیز هست  و قدمتش به ۵۰۰ سال گذشته بازمی‌گردد.

همچنین در آثار ملی و در یونسکو  به ثبت رسیده  و در یازده کیلومتری شهر کاتماندو قرار گرفته که تا کنون نیز هنوز مراسم های مذهبی و فستیوال های رنگارنگ در آنجا برگزار می‌شود  و هر ساله تعداد بی ‌شماری از بوداییان به این مکان سفر می‌کنند که شلوغی جمعیت و به جا آوردن آیین های بودایی جذابیت آبین استوپای را برای گردشگران دو چندان می‌کند و توصیه می‌کنیم که در سفر به نپال حتما از آن بازدید کنید و دیدن شگفتی های این استوپای را از دست ندهید.

کلام آخر…

این کشور از تاریخ با ارزشی بهره‌مند است و اماکن و جاذبه های فراوانی را به خود اختصاص داده که به دلیل ظرفیت مقاله تنها توانستیم تعداد ناچیزی از آنها را به شما معرفی کنیم و امیدواریم توانسته باشیم تا راهنمایی کامل از سفر به نپال را برایتان فراهم کرده باشیم و تمام اطلاعاتی که هر فرد برای یک سفر راحت و کامل  نیاز دارد را بازگو کرده باشیم و سفری کامل و خوب و صد البته شاد و فرح را برایتان آرزو مندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا