جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به گوانجو

هر انسانی برای بهتر زندگی کردن و سرحال و شاداب بودن، نیاز به گردش و تفریح دارد که تنوعی را در زندگی خود ایجاد کند و سفر به گوانجو یکی از آن گردش های رویایی به شمار می‌رود که حسابی حال و هوای هر فرد را زیرو رو می‌کند و مملو از جاذبه های زیبایی است که بازدید از آنها خاطره های خوبی را برایتان رقم می‌زنند. ما این مقاله را به معرفی شهر گوانجو اختصاص داده ایم، تا تمام اطلاعات مورد نیاز را برای یک سفر راحت و آسوده تر را برای شما بازگو کنیم.

گوانجو که سومین شهر بزرگ چین به شمار می‌رود، حدود ۱۳ میلیون نفر از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده و برای انتخاب به عنوان یک مقصد عالی و پر جاذبه گزینه ی بسیار خوبی است و مملو از اماکن رویایی و بسیار زیبایی است که حتی قدم زدن در کوچه  و خیابان های آن به خودی خود شما را سر حال و شاداب میکند. برای سفر به گوانجو شما نیاز به اطلاعات کاملی از تمام ویژگی ها و خصوصیات گوانجو را دارید که گردشی آسوده تر و بهتری را تجربه کنید.

در ادامه ابتدا به معرفی گوانجوی چین می‌پردازیم و شما را با تمام خصوصیات آن، تاریخچه، آداب و رسوم و فرهنگ آن و مردمانش آشنا خواهیم کرد و بعد به معرفی دیگر خصوصیات آن می‌پردازیم که امیدواریم بتوانیم آن چیزی را که مورد نیاز شما برای رفتن به گوانجو است را به طور کامل بازگو کنیم. همراه سپنجا باشید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با بهترین جاهای دیدنی چین

معرفی شهر گوانجو

گوانجو یا همان گوانگ ژو در جنوب کشور زیبای چین واقع شده و جزو  یکی از مهم ترین مقصدهای بازرگانی این کشور به شمار می‌رود، همچنین یکی از پر جمعیت ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود که قدمتی بالای ۲۷۰۰ ساله دارد و مساحت آن به ۷۴۳۴ کیلومتر مربع می‌رسد.

جالب است بدانید در سال ۱۳۹۷ تفاهم نامه ایی بین این شهر و کشور ایران به منظور شباهت گرگان و گوانجو امضا گردید که در آن گوانجو خواهر خوانده‌ی گرگان شد . همچنین به دلیل اینکه این شهر در کنار رود مروارید واقع شده ، لقب مهم ترین دروازه های مراوداتی شهر های ماکائو و هنگ کنگ را به خود اختصاص داده و یکی از مناطق توسعه یافته کشور چین به شمار می‌رود.

در گذشته های دور و در طول حکومت سلسله ی تانگ این شهر رشد و گسترش فراوانی از نظر رفت و آمدهای بین المللی و صادرات داشته که اولین شهر مسیر جاده ابریشم نیزشناخته شده است. در سفر به گوانجو شما خواهید دید که یک شهر پیشرفته و پر جاذبه است چرا که از تاریخچه و قدمتی با ارزش برخوردار است و زمانی یکی از بنادر مهم چین بوده است.

معرفی شهر گوانجو

آب و هوای شهر گوانجو

این شهر با اینکه در جنوب کشور واقع شده اما آب و هوایی معتدل دارد و میانگین دما در جولای ۲۲ درجه و در ژانویه ۱۳ در جه سانتی گراد است که تابستان های مرطوب و زمستانی های نیمه سردی دارد که برای سفر بسیار مقصد خوبی است و می‌توانید در هر زمان از دیدنی های آن بازدید کنید.

اما اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به گوانجو را دقیق تر بدانید باید بگوییم که در ماه بهار به دلیل اینکه فستیوال های زیادی در آنجا برگزار می‌شود این شهر بیشتر از هر زمانی شلوغ و پر رفت و آمد تر می‌شود زیبایی های آن نیز دو برابر از قبل می‌شوند و اب و هوایش بسیار عالی و خوب است که همچنین در ماه های دسامبر و اکتبر نیز تعداد بازدید کنندگان گوانجو افزایش می‌یابد و آب و هوای این ماه ها هم بسیار خوب و لذت بخش است.

آب و هوای شهر گوانجو

اطلاعات ضروری برای سفر به گوانجو

این شهر به زبان کانتونی صحبت می‌کنند و ساعت رسمیشان ۴/۵ ساعات از ما جلوتر است که در سفر به آنجا باید خود را به موقعیت آنجا وفق دهید و زیاد نگران اختلاف ساعت نباشید و از سفر لذت ببرید. شماره های ضروری که در این شهر باید به یاد داشته باشید پلیس ۱۱۰، تصادفات۱۱۲، مشکلات اضطراری آب۱۲۳۹۵، آتش نشانی۱۱۹، اطلاعات کدپستی۱۸۴، پیشبینی آب و هوا۱۲۱۲۱، امبولانس۱۲۰، اطلاعات پرواز۹۵۰۱۳۷ است که باید حتما آنها را به خاطر داشته باشید تا خدایی نکرد در موقع حادثه از آنها کمک بگیرید یا با کمک آنها مشکلتان را حل کنید.

برای هر مسافرتی خود شما انتخاب می‌کنید که سفرتان کم هزینه یا گران باشد و اینکه در مکانی لوکس و مجلسی اقامت کنید یا کاملا برعکس در یک مسافر خانه معمولی که در سفر به گوانجو اگر قصد دارید در یک مکان بسیار زیبا و بسیار شیک اقامت داشته باشید و به تمام دیدنی ها و جاذبه های این شهر نیز دسترسی داشته باشید باید بگویم باید به منطقه ی زیبای تیانهی بروید که دسترسی خوبی نسبت به امکانات مورد نیاز دارد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای ژاپن

اطلاعات ضروری شهر گوانجو

حمل و نقل در شهر گوانجو

مردم گوانجو مانند دیگر شهر های کشور چین با حمل و نقل عمومی رفت و آمد می‌کنند که برای این کار توصیه می‌کنیم در گوانجو برای رفت و آمد بهتر است ابتدا یک کارت چند منظوره را خریداری کنید که بتوانید از آن برای کشتی،مترو،تلفن های عمومی،دستگاه های فروش خودکار، فروشگاها و اتوبوس ها استفاده کنید و هزینه کمتری را بابت رفت و آمد بپردازید.

برای حمل و نقل در این شهر می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

متروی شهری

سیستم متروی گوانجو که بیشتر قسمت های این شهر را پوشش می‌دهد در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده و کرایه آن برای هر فرد بین ۱۲ یوان تا ۲ یوان است که پیشنهاد می‌کنیم اگر برای طولانی مدت قصد اقامت در این شهر را دارید بهتر است از همان کارت چند منظوره استفاده کنید که در طول یک ماه استفاده از آن کرایه شما شمال ۴۰ درصد تخفیف می‌شود.

بهترین و پرکاربرد ترین خط مترویی که مسیر های آن در مرکز شهر قرار دارند و بهترین گزینه برای گردشگران و مسافران است خط متروی ۱ است که از پنج مسیر اصلی تشکیل شده  و شما می‌توانید از هر پنج تای آن استفاده کنید.

دوچرخه

اگر از آن دسته افرادی هستید که به ورزش علاقه زیادی نشان می‌دهید بهتر است در سفر به گوانجو رفت و آمدهای داخل شهری از دوچرخه های کرایه‌ای استفاده کنید چرا که بسیار لذت و بخش و وصف ناپذیر است و هم به مقعد می‌رسید بدون تولید کردن هیچ کربن دی اکسیدی و هم در روز های زیبای گوانجو به ورزش می پردازید.

مردم آنجا همدیگر را بسیار برای دوچرخه سواری تشویق می‌کنند که بیشتر از ۱۰۰ ایستگاه دوچرخه در آنجا وجود دارد و کرایه هر کدام برای یک روز ۳۰ یوان است  که می‌توانید در بعضی از ایستگاه ها دوچرخه ها را با کارت چند منظوره کرایه کنید.

اگر در آنجا قصد خرید یک دوچرخه معمولی  را داشتید باید حدود ۵۰۰ یوان بپردازید و اگر خواستید یک دوچرخه کوهنوردی را تهیه کنید باید ۳۰۰۰ یوان را پرداخت کنید‌.

با اتوبوس یا تاکسی

یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل در گوانجو اتوبوس ها و تاکسی های کرایه ای هستند که بیشتر نسبت به دیگر وسایل استفاده می‌شوند و تعدادشان بیشتر و قابل دسترس تر اند.

کرایه هر اتوبوس برای کودکان و افراد مسن و سالمند ۱ یوان و برای بزرگ سالان ۲ یوان  است که از ۶ صبح تا ۱۱ شب به مسافران سرویس می‌دهند.

در غیر استفاده از اتوبوس، گزینه‌ی دیگری که بسیار مقرون به صرفه است تاکسی هایی کرایه‌ای هستند که برای مسیر ۲ کیلومتری  باید ۱۰ یوان را بپردازید و بعضی از آنها کارت چند منظوره نیز قبول می کنند.

این تاکسی ها ۲۴ ساعته هستند و شماره تماس آنها ۹۶۹۰۰ است که باید حتما آن را بلد باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید و همچنین اسم و آدرس خود را بر روی کاغذی با زبان کانتونی داشته باشی تا به راننده نشان دهید چرا که بیشتر آنها زبان انگلیسی یا دیگر زبان ها را بلد نیستند.

غذاهای شهر گوانجو

از دیگر موضوعاتی که در سفر به گوانجو بسیار مهم و اساسی است پیدا کردن غذای باب میل و خوردن و آشامیدن است. شاید این سوال برای تمام مسافران ایرانی پیش بیاید که در آنجا باید چه غذا هایی را امتحان کنیم و اما جواب سوال شما در این مقاله است.

پیدا کردن غذا های مقوی یا حتی غذاهای بین المللی زیاد سخت نیست و با خیال راحت می‌توانید به رستوران های مجلل این شهر بروید و هر غذایی را که مورد نظرتان است را سفارش دهید ، شما هم می توانید سوپ های دریایی  گوانجو  یا غذا های بین المللی را ِامتحان کنید که به شما توصیه می کنیم حتما برای یک بارهم که شده غذا های خوشمزه این شهر را امتحان کنید تا با فرهنگ و طرز آشپزی آنها نیز آشنا شوید.

برای پرداخت هزینه ی خوردن یک غذای معمولی در رستوران های شیک و مجلسی باید ۲۰ یوان را بپردازید و برای دو نفر در یک رستوران معمولی مبلغ۱۰۸ یوان را پرداخت خواهی کرد. اما به خاطر مزه ی بی نظیر غذا های چینی  هر چقدر هم که هزینه کنید ارزشش را خواهد داشت و قطعا راضی خواهید بود.

بیشتر بخوانید : با بهترین رستوران های چینی تهران آشنا شوید!

غذاهای شهر گوانجو

جاذبه های گردشگری گوانجو

و اما می‌رسیم به مهم ترین بخش این مقاله که به معرفی بهترین اماکن دیدنی جاذبه های گردشگری گوانجو می‌پردازیم و شما را با تمام خصوصیات و ویژگی های آنها آشنا می‌کنیم تا با اطلاعات کامل تری به بازدید آنها بروید و دیون بهترین های این شهر را از دست ندهید . در ادامه با همراه باشید تا شما را با عجایب این شهر آشنا کنیم و در مورد بازدید از آنها نکاتی را برایتان بازگو کنیم.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز درباره سفر به فرانسه

جاذبه های گردشگری کانتون

برج کانتون گوانجو

کانتون مانند برج میلاد در ایران یک برج مخابراتی بوده و ۴۵۹ متر ارتفاع دارد که یکی از بلندترین برجهای مخابراتی جهان شناخته شده و در منطقه هایزو واقع شده است. زیبایی این برج در شب دوچندان می‌شود و به خاطر اینکه از لوله هایی که در هم پیچیده اند درست شده شکل خاصی را به خود گرفته که به برج بانوی کمر باریک مشهر است و بسیار زیبا و دیدنی به نظر می‌رسد که یکی از اولین جاذبه هایی است که گردشگران در سفر به گوانجو از آن دیدن می‌کنند . این برج که نماد شهر گوانجو است توصیه می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید و از زیبایی های آن در کنار خانواده یا دوستان لذت ببرید.

برج کانتون

تالار موسیقی زینک های

یکی دیگر از بهترین جاذبه های گوانجو که بدون شک بازدید از آن بهترین خاطره های عمرتان را رقم میزند که زیبایی خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد. این تالار در جزیره ارشا واقع شده و محلی منحصر به فرد برای تمام سمفونی ها و گروهان موسیقی های خاص جهان است که نام آن از برجسته ترین و معروف ترین موسیقی دان چین به نام زیان زینگ های  گرفته شده که مجسمه ی آن نیز در همین عمارت قرار گرفته و شما می‌توانید آن را نیز ببینید.

نمای بیرونی این تالار به گونه ایی است که چشم هر بینتده ایی را به خود خیره می‌کند و با رفتن به داخل آن این جذابیت دو چندان می‌شود و اگر در کنسرت های آن شرکت کنید دیگر به یک بار رفتن قانع نخواهید شد و در زمان اقامتتان قطعا چند بار به آنجا خواهید رفت .

باغ گیاه شناسی گوانجو

اگر از آن دسته افرادی هستید که به گیاه شناسی و کشف طبیع علاقه مندید بهترین مکان در گوانجو برای شما و تمام گردشگران باغ گیاه شناسی در شمال شرقی این شهر است. این باغ ۳۰۰ هکتار است  و در خود بیش از ۶۰۰ نوع گونه ی گیاهی نیمه گرمسیری و گرمسیری را در خود جای داده که قطعا با دیدن آنها هم هوایی تازه خواهید کرد و هم با گونه های جدیدی آشنا خواهید شد.

تنها قدم زدن در این باغ می‌تواند شما را پر انرژی سر حال کند که حتی اگر به گل و گیاه علاقه نداشته باشید این باغ شما را شاداب و خندان می‌کند و قطعا با دور شدن از شلوغی شهر شما را سرشار از آرامشی میکند که در سفر به گوانجو و بازدید از دیدنی هایش پیدا نخواهید کرد.

 

باغ گیاه شناسی گوانجو

مرکز خرید چاینا

یک مکان پر زرق و برق که قطعا می‌تواند خستگی تمام سفر را از تنتان بیرون کند و با خرید و گردش در چاینا حال و هوایتان را زیر و رو می‌کند و کل وقتتان را سرحال و خندان خواهید بود. چاینا یک مرکز خرید در شهر گوانجو است که تمام وسایل مورد نیاز یک انسان را در خود جای داده و هر آنچه را که لازم داشته باشید را میتوانید در این مرکز ۹ طبقه و زیبا پیدا کنید. همچنین بعد از خرید و گردش در این مرکز می‌توانی به کافی شاپ ها و رستوران های اطراف آن بروید و حساب دلی از عذا در بیاورید و بهترین غذا ها و دسر ها را امتحان کنید.

حتی رفتن و گشت و گذار در این مرکز باعث می‌شود که بهترین لحظات را در کنار دوستان و خانواده بگذرانید و با خرید کردن لذت گردشتان دو برابر می‌شود . توصیه می کنیم در سفر به گوانجو حتما به این مرکز خرید نیز سر بزنید و از زیبایی های آن نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین جاهای ژاپن

کلام آخر…

گوانجو به دلیل اینکه یک شهر تاریخی و با قدمت است مملو از جاذبه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی زیادی است که به خاطر ظرفیت مقاله ما تنها توانستیم بخش کوچکی از آنها را به شما معرفی کنیم و همچنین امیدوارم که توانسته باشیم تمام اطلاعاتی را که در سفر به گوانجو مورد نیازتان است را برایتان بازگو کرده باشیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا