دیدنی های ساری

مرداب هسل ؛ جاذبه ای رنگارنگ در فصل های مختلف !

مرداب هسل ؛ جاذبه ای رنگارنگ در فصل های مختلف !

مرداب هسل ؛ جاذبه ای رنگارنگ در فصل های مختلف !

شمال ایران همیشه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین مردم ایران بوده است. معمولا وقتی حرف از سفر می شود، اولین جایی که به ذهنمان می رسد، شمال است. آیا فکر می کنید این موضوع بی دلیل است؟ در پاسخ باید بگوییم این محبوبیت تنها بخاطر دیدنی های منحصر بفرد و طبیعت بکر شمال کشور ایجاد شده است.

یکی از این دیدنی ها، مرداب هسل است. مردابی که در هر فصل یک رنگ است و یکی از خارق العاده ترین تجربه های عمرتان را خواهد ساخت. می خواهید با هم سفری به آنجا داشته باشیم؟ با سایت سامانه رزرو و اجاره ویلا، اقامتگاه بوم گردی و سوئیت سپنجا همراه باشید.

مسیر دسترسی به مرداب هسل

چالوس معروف ترین جاده شمال و از دیدنی های استان مازندران است؛ که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از آن عبور می کنند. چالوس در کنار آب و هوای و منظره فوق العاده ای که دارد، تنها مسیری برای عبور و مرور نیست؛ بلکه دیدنی های زیادی را در دل خودش جای داده است.

برای رسیدن به مرداب هسل در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی چالوس ، در نزدیکی مرزن آباد به روستای تلاجو می رسید. روستای دیگری که در نزدیکی این محل قرار دارد، روستای سینوا است. دقت داشته باشید که اگر خودرو شخصی تان توانایی خوبی داشته باشد می توانید تا نزدیکی های مرداب هم به پیش بروید.

در غیر این صورت فاصله روستا تا مرداب ۴۵ دقیقه پیاده روی است که این مسیر به خودی خود از زیبایی و آب و هوای فوق العاده ای بهره مند است. مرداب هسل در جنگل مشل موزی قرار دارد. نام دیگر این جنگل، فین یا محمدآباد است.

اقامت در باغ و ویلا

مسیر دسترسی به مرداب هسل
مسیر دسترسی به مرداب هسل

آب و هوای غیرمنتظره مرداب هسل

اگر میخواهید به مرداب هسل سفر کنید، باید بدانید که آب و هوایی عجیب و غریب پیش رویتان است. در منطقه مرزن آباد، شرایط آب و هوایی ثابت نیست؛ به عنوان مثال ممکن است وقتی به آنجا رسیدید هوا گرم و آفتابی باشد و پس از چند دقیقه ناگهان باران ببارد.

به همین دلیل سعی کنید حتما کفش مناسب به همراه داشته باشید تا در گل ها گیر نکنید. آیا تابحال در شرایط بدی گیر کرده اید؟ چه راه حلی برای این موضوع وجود دارد که به خود کمک کنید؟

این مطلب را هم بخوانید
نشتیفان شهر شکارچی بادها شهری که بادها را به خدمت خود درآورده

چرا دیدن مرداب هسل جزو واجبات است؟

اکنون می خواهیم بدانیم اصلا چرا باید به دیدن این مرداب برویم؟ برای بعضی از افراد شاید دیدن دریاچه و طبیعتی دیگر بسیار جذاب تر از دیدن یک مرداب باشد!

اما اشتباه نکنید، این مرداب اصلا مانند تصورات تان نیست و یکی از بهترین تجربه هایتان را خواهد ساخت. در ادامه بهتر است که عکس های این مرداب را با دقت مشاهده کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

اول باید بگوییم مسیری که از روستا تا رسیدن به مرداب هسل طی می کنید، بسیار دیدنی است و اصلا خسته نمی شوید. در آنجا با سکوت و آرامشی مواجه می شوید که در زندگی شلوغ این روزها، کمتر پیدا می شود.

درختانی که سر به آسمان کشیده اند، صدای تکان خوردن برگ و گاهی موجودات بسیار کوچک، همراه با استشمام هوایی تازه و مرطوب همه و همه لذت این مسیر را چندین برابر کرده است. آیا تابحال تجربه ای در این زمینه داشته اید؟

شهر و مرداب نشتارود

بازدید از مرداب هسل
بازدید از مرداب هسل

در مسیر ممکن است خوش شانس باشید و آهویی به چشمتان بخورد. هرچه جلوتر بروید، درختانی خاص تر مانند گردو، راش، ممرز، آلو و … را می بینید. آیا تابحال چنین درخت هایی را در یک مکان باهم مشاهده کرده اید؟

اما مهم ترین قسمت داستان اینجاست! قوی ترین دلیلی که واجب می شود حتما از این مرداب بازدید کنید، رنگ های متفاوت آن در ایام مختلف سال است. جلبک هایی که روی مرداب قرار دارند، نیم سانت ضخامت دارند و در هر بازه زمانی تغییر رنگ می دهند و صحنه ای خارق العاده را در دل طبیعت ایجاد می کنند.

اگر در بین فروردین و اردیبهشت به آنجا بروید، جلبک های روی مرداب به رنگ صورتی کم رنگ و کدر در می آیند. در بین بازه های زمانی اردیبهشت تا تیر ماه، مرداب هسل به رنگ سبز است. پاییز آن هم به صورتی است که انواع رنگ های مختلف مانند سبز، نارنجی، قرمز و … در آن دیده می شود.

همچنین در کنار مرداب برگ هایی رنگارنگ از درختان می ریزد که منظره را بسیار متفاوت تر می کند. دیدن این منظره احتمالا شما را هم غافلگیر و شگفت زده خواهد کرد.

اقامت در اتاق بومگردی

دیدنی های مرداب هسل
دیدنی های مرداب هسل

در فصل زمستان اگر به مرداب بروید، با رنگ قرمز آن رو به رو می شوید و در اوایل بهار هم سبزی آن چشمان شما را نوازش خواهد کرد.

با توجه به آنکه مرداب در داخل جنگل قرار دارد، آب و هوای اطراف آن شرجی و دم دار است و آبی درون مرداب از خودش می جوشد. به نظر شما تا چه حد این موضوع می تواند بر روی لذت بردن شما از این آب و هوا تاثیر بگذارد؟

این مطلب را هم بخوانید
با بهترین رستوران های ساری آشنا شوید!

بهترین زمان مرداب هسل

معمولا برای هر جاذبه ای یکی از فصل ها، بهترین زمان سفر به آنجا است؛ اما چنین قاعده ای برای مرداب هسل وجود ندارد و همه چیز به خودتان بستگی دارد. باید کمی فکر کنید و ببینید دوست دارید مرداب را در چه رنگی ببینید؟

اگر می خواهید از تجربه افراد دیگر استفاده کنید، معمولا می گویند اردیبشهت و خرداد ماه بهترین زمان بازدید از مرداب است؛ چرا که در این زمان آب و هوا زیاد شرجی نیست و درختان سرسبزی خودشان را دارند. از طرفی دیگر برخی از افراد می گویند، پاییز مرداب با هیچ فصل دیگری قابل قیاس نیست! شما در پاییز تمامی رنگ ها را در یک قاب می بینید.

شب را در مرداب هسل سپری کنید!

مطمئن باشید وقتی مرداب را خودتان از نزدیک ببینید، تمایلی شدید برای اقامت در آنجا حس خواهید کرد. بسیاری از افرادی که به این مرداب سفر می کنند، اهل طبیعت گردی و کمپینگ هستند؛ اگر شما هم مانند آنها هستید تمامی تجهیزات مورد نیازتان مانند چادر، کیسه خواب، آب، غذا، لباس گرم، وسایل پخت و پز و … را با خود به همراه داشته باشید.

اقامت در ویلا ساحلی

بهترین فصل مرداب هسل
جاذبه ی مرداب هسل

اگر برای امنیتتان نگرانی دارید، باید بدانید که حیوان خطرناکی در آن نزدیکی ها زندگی نمی کند و تنها ممکن است شغال ها را ببینید که به شما کاری ندارند. در صورتی که باز هم نگران هستید می توانید روی خانه های روستاهای نزدیک حساب باز کنید و یا در شهر های اطراف اقامت داشته باشید.

آبشار کوهسر

برای این منظور می توانید از سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه های سپنجا کمک بگیرید. تنها سری به سایت بزنید، شهر یا روستای مورد نظرتان را جست و جو کنید. اقامت گاه ها با قیمت هایی مقرون به صرفه و امکانات متفاوت در انواع مختلف نمایش داده می شود.

انتخاب و رزرو کنید و کوله بار سفرتان را ببندید. اگر تجربه سفر به مرداب هسل را دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3.5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا