دیدنی های چابهار

لیست مراکز خرید چابهار

چابهار مقصدی زیبا و ناشناخته است، حتی اکثر ایرانیان نمی‌دانند برای چه چیزی به این نقطه از کشور بروند. اما مطمئناً دلایل خوبی برای سفر چابهار وجود دارد. طبق آمار، مراکز خرید چابهار بیشتر از هر عامل دیگر توانسته‌اند، گردشگران را به سمت بندر بکشانند چرا که این بندر محل واردات بسیاری از کالاهای لوکس و خارجی است که ارزان‌تر از همه جا به فروش می‌رسند. همچنین چابهار یکی از معدود مناطق کشور است که مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر و منحصر به فرد است. به همین دلیل انبوه مسافران علاوه بر خرید، به هوای دیدن جاذبه‌ها به چابهار سفر می‌کنند. شهر و منطقه آزاد چابهار تلفیقی از فرهنگ، رنگ، مردم خونگرم، مناظر تاریخی و همینطور طبیعت کمیاب و خیره کننده است! برای رزرو و اجاره سوئیت در چابهار روی لینک کلیک کنید.

بادهای موسمی شبه قاره هند(در تابستان) چابهار را به خنک‌ترین بندر جنوبی در تابستان و گرم‌ترین قسمت ایران در زمستان تبدیل می‌کند. آب و هوای این منطقه در تمام طول سال شبیه بهار است. اگر قصد سفر به چابهار را دارید، ممکن است بخواهید اطلاعاتی در مورد مراکز این منطقه بدست آورید. در اینجا ما لیستی از مراکز خرید چابهار را آماده کرده‌ایم و می‌خواهیم آن را در اختیار شما قرار دهیم. این لیست حامل بهترین مراکز خرید مجلل و بازارهای سنتی چابهار است. اگر می‌خواهید بهترین تجربه خرید در این شهر را به دست آورید، سپنجا را در ادامه مطلب دنبال کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای سفر به چابهار | اطلاعات مفید برای سفر به چابهار

بیشتر بخوانید : معرفی لیدر محلی چابهار

بازار پردیس چابهار

بازار پردیس در دسته مراکز خرید مدرن این بندر قرار دارد و انواع برندهای شناخته شده در آن پیدا می‌شود. کالاها یا اجناسی که می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید، شامل: انواع لوازم خانگی، پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، خوراکی‌های خارجی و … می‌شود. برای دسترسی به بازار پردیس چابهار این آدرس را دنبال کنید: بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، ۱۰ کیلومتر بیرون شهر، بازار پردیس

بازار پردیس چابهار

مجتمع تجاری صدف چابهار

خرید همیشه لذتبخش‌ترین بخش سفر بوده و هست، چابهار هم که از معادن مهم این لذت است! اگر می‌خواهید کمی از این لذت را به دست آورید، مجتمع تجاری صدف را فراموش نکنید. این مجتمع که یکی از باکیفیت‌ترین مراکز خرید چابهار است در بلوار شهید ریگی واقع شده است. این بازار به ارزان بودن نیز مشهور است و از خوراکی‌ها گرفته تا لوازم خانگی و پوشاک را عرضه می‌کند. به این ترتیب برای کسانی که می‌خواهند به نحوی هزینه‌های سفر خود را کنترل کنند، گزینه مناسبی می‌تواند باشد.

مجتمع تجاری صدف چابهار، تمام هفته باز است و اغلب شلوغ و پر رفت آمد است، خصوصاً در ایام تعطیل مانند نوروز که گردشگران زیادی هم در شهر دیده می‌شوند. کیف، کفش، ادکلن، عینک، لوازم خانگی، چای خانگی، شکلات، لوازم آریشی و بهداشتی، خلاصه هر چیز که نیازتان باشد در این بازار پیدا خواهید کرد.

مجتمع تجاری تیس چابهار

مجتمع تجاری تیس یا همان بازار تیس یکی دیگر از معروف‌ترین بازارهای چابهار است. این بازار برای عده‌ای هم به عنوان مرکز اجناس چینی شناخته می‌شود، زیرا طبقه دوم مجتمع مختص فروش کالاهای چینی است. در واحدهای مختلف این مجتمع، انواع اجناس از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، کیف و کفش، پوشاک بانوان، پوشاک مردانه، لوازم نوزاد، فیلم، لوازم گرمایشی و سرمایشی، لوازم خواب، لاستیک و کلی کالای رنگارنگ دیگر به فروش می‌رسد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های چابهار

این مجتمع به دلیل فروش کالاهای باکیفیت و فوق ارزان، به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید چابهار شناخته می‌شود. ضمناً بعد از خرید می‌توانید در یکی از کافی‌شاپ‌ها یا فست فودهای نزدیک مجتمع بنشینید و نفسی تازه کنید.

بازار تیس

بازار فردوس چابهار

بازار فرودس را می‌توان یکی دیگر از ده‌ها مرکز خرید منطقه آزاد چابهار دانست. این بازار در بین مردم بومی و مسافران بسیار محبوب است چرا که تمام کالاهای مورد نیاز آنها را تامین می‌کند. از خوراکی‌های خارجی و چای خانگی گرفته تا انواع پوشاک مردانه و زنانه، ابزرالات و اجناس ریز و درشت دیگر در بازار فردوس پیدا خواهید کرد.

مجتمع تجاری صالحیار چابهار

اگر دنبال برندهای خاص و شناخته شده هستید، به سادگی از مجتمع تجاری صالحیار چابهار گذر نکنید. از ویژگی‌های مهم این بازار، عرضه کالاهایی مثل لوازم آرایشی، لوازم خانگی، عطر و ادکلن و سایر موارد با نازل‌ترین قیمت است. بعد از مجتمع تجاری صدف این محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازار در بین بومیان منطقه است.

بازار ابریشم چابهار

به عنوان یکی دیگر از مراکز خرید چابهار می‌توان از بازار ابریشم نام برد. بازار ابریشم در واقع یک مجتمع تجاری مدرن است که با امکانات عالی به مردم خدمت رسانی می‌کند. در واحدهای مختلف این مجتمع، علاوه بر اقلامی مانند پوشاک و لوازم آرایشی، اجناسی نظیر لوازم خانگی و لوازم صوتی تصویری نیز عرضه می‌شود. ضمناً اگر خریدهای خود را در این مجتمع انجام دهید، اسمتان به لیست قرعه کشی ماهانه بازار اضافه خواهد شد. این یعنی اینکه ممکن است برنده خوش شانس آن ماه شما باشید!

بازار ابریشم

مجتمع تجاری سینا چابهار

مجتمع تجاری سینا چابهار، علاوه بر عرضه کالاهایی مانند لوازم آریشی، پوشاک، زیورآلات، انواع خوراکی‌های خارجی مثل شکلات و تنقلات را نیز به فروش می‌رساند. این یک مجتمع مدرن است که تمام اجناس خود را با تضمین کیفیت به دست مشتری می‌رساند.

بازار طلا چابهار

اگر دوست دارید متفاوت‌ترین طرح‌های طلا را پیدا کنید، سری به بازار طلای چابهار بزنید. این یکی از پرزرق و برق‌ترین مراکز خرید چابهار است که از جایگاه خاصی در دل زنان برخوردار است. زیرا زنان می‌توانند هر طرح و مدل خاصی از گوشواره، انگشتر، دستبند یا گردنبند طلا را در این بازار پیدا کنند.

بازار سنتی یا دکه بازار چابهار

بازار سنتی یا دکه بازار، از خاص‌ترین بازارهای منطقه آزاد چابهار است، زیرا اینجا حال و هوایی دیگر دارد. در اینجا رنگ‌ها بیشتر به چشم می‌آیند و مردمی را می‌بینید که با پوشش‌های زیبای خود در حال خرید هستند. دکه بازار علاوه بر کالاهای معمول، صنایع دستی مردم منطقه، زیورآلات سنتی، ادویه‌جات محلی، پوشاک سنتی، پارچه‌های رنگارنگ و خیره کننده و… را عرضه می‌کند. پس اگر می‌خواهید علاوه بر خرید با فرهنگ مردم چابهار بیشتر آشنا شوید، به این بازار بروید. در اینجا می‌توانید بهترین سوغاتی‌ها را نیز تهیه کنید.

بیشتر بخوانید : سوغات چابهار تا اجناس ارزان این شهر به آن نیاز دارید، اینجاست!

بازار زن ها یا بازار مادر بزرگ‌ها در چابهار

بازار زنها یا بازار مادربزرگ‌ها یکی از خاص‌ترین مراکز خرید چابهار است که هم لباس‌های بلوچی را عرضه می‌کند و هم انواع ادویه‌جات و اقلام خوراکی را به دست مشتری‌ها می‌رساند. اگر دوست دارید یک دست لباس بلوچی زیبا برای خودتان داشته باشید، سری به بازار زنها بزنید، در اینجا نوع دلخواه خود را به راحتی پیدا خواهید کرد. برای دسترسی به بازار زنها یا بازار مادربزرگ‌ها در چابهار به آدرس: بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی مراجعه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
چرا نباید چشمه گل فشان را از دست بدهید؟

بازار مادبزرگ ها

بازار تاناکورا مخصوص محصولات استوک در چابهار

می‌دانید تاناکورا چیست؟ این اصطلاحیست که در بازار پوشاک دست دوم و کارکرده رایج است. پوشاکی که در بازارهای تاناکورا عرضه می‌شوند، غالباً خارجی و مارکدار هستند. البته این تنها شامل فروش لباس نمی‌شود بلکه اجناس دیگر مانند کفش‌های برند را نیز دربر می‌گیرد. محصولات تاناکورایی که در بازار تاناکورا چابهار فروخته می‌شوند، از بالاترین کیفیت‌ها برخوردار هستند. شما می‌توانید انواع کاپشن‌های مردانه مارکدار، پالتو، کیف و کفش، تجهیزات کوهنوردی و… را در این بازار پیدا کنید.

مرکز تجاری الماس چابهار

بازار الماس را می‌توان یکی دیگر از مراکز خرید چابهار دانست. این مرکز تجاری، بیشتر تمرکز خود را بر عرضه پارچه‌های هندی، بلوچی و اقلام خوراکی گذاشته است. اگر فکر می‌کنید به چنین محصولاتی نیاز دارید، می‌توانید سری به بازار الماس بزنید. جهت دسترسی آسان به آدرس: بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، مقابل مجتمع تجاری پردیس مراجعه کنید.

بازار لته در کنارک

این بازار را به آن دسته از کسانی معرفی می‌کنیم که همیشه دنبال، بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات کوهنوردی یا طبیعت گردی هستند. این بازار در بندر کنارک واقع شده است و تمام احتیاجات یک کوهنورد و طبیعت گرد را تامین خواهد کرد.

بازار ماهی فروشان چابهار

اگر دوست دارید در بازارهای پرجنب و جوش قدم بزنید، از بازار ماهی فروشان در چابهار دیدن کنید. این بازار در بافت قدیمی شهر قرار دارد و چند متر بیشتر از ساحل دور نیست. در بخش‌های مختلف این بازار که بگردید، می‌توانید انواع ماهی‌های تازه صید شده و یخی را پیدا کنید.

مراکز خرید چابهار

بازارادویه فروشان در بلوک بازار چابهار

یکی دیگر از مراکز خرید چابهار ، بازار ادویه فروشان است. این بازاریست که هیچکس نباید آن را نادیده بگیرد زیرا هر نوع ادویه‌ای اعم از ادویه مخصوص خورشت، ادویه کتلت، ادویه کباب، ادویه سوپ، ادویه هندی، ادویه زاهدانی و … در آن پیدا می‌شود. اگر دوست دارید غذاهای خود را کمی متفاوت‌تر طبخ کنید، سری به این بازار بزنید و از ادویه‌های آن بخرید.

سخن آخر…

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، برای سفر به چابهار می‌توان بهانه‌های مختلفی جور کرد. خرید و بازدید از جاذبه‌ها، هر دو دلایل محکمی برای سفر به چابهار هستند اما بهانه خرید انگار از قدرت بیشتری برخوردار است چون این منطقه به لحاظ موقعیت بندری که دارد، کالاهای خارجی زیادی وارد می‌کند و مراکز خرید متنوعی دارد که اجناس خود را ارزان‌تر از جاهای دیگر عرضه می‌کنند.  بازارهای این بندر به قدری جذاب و باکیفیت هستند که هر مسافری دوست دارد تمام روزهایی که آنجاست فقط بین بازارها بگردد و خرید کند. مراکز خرید چابهار طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. اگر به لیستی که ما در اختیارتان قرار دادیم توجه کنید می‌توانید، مراکز خرید دلخواه خود را انتخاب کنید و در سفر به چابهار به آنها مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با گورستانی ترسناک در چابهار به نام قبرستان جن تیس

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 2.8]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا