دیدنی های مازندران

روستای گزناسرا چمستان ،سفری به دل مه در ایران (+اطلاعات گردشگری و تصاویر زیبا از روستا)

روستای گزناسرا چمستان ،سفری به دل مه در ایران

یکی از روستاهای زیبای استان مازندران که در توابع شهرستان نور می توانید، آن را پیدا کنید، روستای گزناسرا چمستان یا همان روستای غرق در مه است!

این روستا به علت آب و هوای ییلاقی و سرمای زیاد زمستان معمولا دارای تغییرات متفاوتی است. اگر دوست دارید که سری به این روستای زیبا بزنید، کافی است که امروز با سایت رزرو و اجاره اقامتگاه بوم گردی، ویلا و سوئیت سپنجا همراه باشید تا به شما اطلاعات کاربردی راجع به این روستا بدهیم!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سفرها متفاوت با جاذبه های گردشگری خاص علاقه دارید، روستای گزناسرای چمستان، یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است.

در واقع بهتر است بگوییم اگر به مازندران سفر می کنید و از این روستا بازدید نمی کنید، سفر خود را نیمه کاره بدانید! گزناسرای چمستان، معنای واقعی یک بهشت تمام عیار در بین جاذبه های گردشگری استان مازندران است! بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم!

گزناسرا به چه معناست؟ (علت نام گذاری روستای گزناسرا چمستان)

نام روستای گزانسرای چمستان از دو کلمه گزنا و سرا تشکیل شده است! گزنا همان گیاهان گونه وحشی هستند که خارهای ریز روی برگ و ساقه دارند.

این خارها را با چشم به سختی می توان مشاهده کرد، اما در صورتی که با این گیاهان تماس پوستی داشته باشید، سوزش شدیدی ایجاد می شود!

کلمه سرا به معنی همان منزل یا خانه است. در واقع به علت رویش زیاد این گیاهان گونه گزنا به این منطقه گزناسرا می گویند. آیا تابحال به این روستا سفر کرده اید؟ در مورد جاذبه های دیدنی و گردشگری روستا چه می دانید؟ در ادامه این مطلب بیشتر با ما همراه باشید.

مطالب بیشتر: سوئیت ارزان در مازندران

آدرس و محل دسترسی به روستای گزناسرا

برای رفتن به روستای گزناسرای چمستان کافی است که در استان مازندران، چمستان از سمت جاده جوربند حرکت کنید تا بعد از روستای واز به روستای گزناسرا یا همان روستایی که به آن بهشت گمشده نور هم می گویند، برسید.

برای رفتن به این روستا اگر مردد هستید و نمی دانید که کدام ماه های سال بهتر هستند، بهتر است نگاهی به لیست زیر که بهترین ماه های سال برای بازدید از روستای گزناسرا هستند، بیندازید:

  • فروردین
  • اردیبهشت
  • مهر
  • آبان
این مطلب را هم بخوانید
خوشمزه‌ترین غذاهای شمال ایران

به صورت کلی بهترین مسیر این است که از مسیر جاده هراز، آمل و امام زاده عبدالله حرکت کنید. پس از امام زاده عبدالله به میسر آسفالت می رسید که به سمت شهر چمستان وجود دارد. شما از سمت چمستان به طرف نور حرکت می کنید تا وارد یک مسیر دو راهی آسفالت شوید.

در این مسیر حدود ۱۸ کیلومتر طی می کنید تا به یک مسیر جنگلی زیبا برسید. این مسیر جنگلی زیبا که حدود ۱۵ کیلومتر شیب تند دارد، شما را مستقیم به سمت روستای گزناسرای نور مازندران می برد!

دسترسی به روستای گزناسرا چمستان نور

در ایام زمستان به سمت گزناسرا حرکت نکنید!

جالب است بدانید که روستای گزناسرا چمستان در واقع روستایی نیست که شما بتوانید به راحتی در تمام ایام سال به سمت آن حرکت کنید و یک سفر دلچسب برای خود رقم بزنید.

این سفر و مقصد گردشگری در واقع مسیر صعب العبوری دارد که در بیشتر ایام سال به دلیل برودت هوا و بارش سنگین برف مسدود شده است.

به عنوان مثال احتمالا به هیچ وجه در ایام زمستان قادر نباشید که به سمت این روستا حرکت کنید. البته این مسئله را هم در نظر بگیرید که به همین علت روستاییان در این ایام روستا را تخلیه می کنند. در واقع روستای گزناسرا چمستان در ایام زمستان به دلیل برودت هوا خالی از سکنه است.

 

جمعیت روستای گزناسرا چه قدر است؟

طبق سرشماری که در سال ۱۳۸۵ انجام شده است، جمعیت ساکن در این روستا در حدود ۳۵۰۰ نفر بوده است! در نزدیکی این روستا ۳ همسایه در کنار خود دارد که عبارت اند از:

  • روستای تورانکلا(ترینکلا)
  • روستای کنگچال(کنگل چال)
  • روستای نوجمه

جاذبه های دیدنی روستای گزناسرا چیست و چرا باید به این روستا بروید؟

علت این موضوع که رفتن و بازدید کردن از این روستا را به شما توصیه می کنیم، این است که روستای گزناسرا چمستان دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری است که می تواند برای همه مسافران آن جذاب باشد.

از جمله جاذبه های دیدنی روستای گزناسرا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبرستان باستانی لاشکش در ضلع شرقی روستا
  • پارک تفریحی لاشکش
  • قلقلک چشمه (چشمهای جوشان که با قل قل از زیر زمین می‌جوشد)
  • جنگل و چمنزار سرسبز پنسا
  • مقبره آقابالا شاه (پارسی) در بالای قله
  • قله مرتفع گنج کول (گنج کوه)
  • مرغ حسل (چشمه هاای زیبا در منطقهای سرسبز)
  • دشت زیبای پنسا
  • و …

در نظر داشته باشید که تمام مسافران نور می دانند که این روستا و دیدنی های آن جزو زیبایی های چمستان هستند، پس حتما برای بازدید از این روستا برنامه خود را به بهترین شکل بچینید!

این مطلب را هم بخوانید
تله کابین نمک آبرود، تفریحی به یاد ماندنی در شمال

جالب است بدانید علاوه بر روستای گزناسرا چمستان، جاذبه های فوق العاده دیگری مانند دریاچه چورت و شورمست در استان مازندران، می توانند شما را حیرت زده کنند! اطلاعات بیشتر را در مطالب مختص خودشان بخوانید:

حالا که با این موارد آشنا شدید، نوبت آن می رسد که در مورد شیوه ها و روش های اقامت در این روستا اطلاعات خود را تکمیل کنید؟

نمایی از جاذبه های گردشگری روستای گزناسرا

اقامت در روستای گزناسرای چمستان با اجاره باغ و ویلا

در شمال کشور باغ ها و ویلاهای مختلفی وجود دارند که می توانید از آن ها بجای اقامت در هتل استفاده کنید. در واقع شما می توانید با اجاره یک باغ و ویلا در نزدیکی روستای گزناسرا به این روستا نزدیک باشید و هر وقت که خواستید برای بازدید از آن سر بزنید.

به عنوان مثال در شهر نور که نزدیک روستای گزناسرای چمستان است، تعداد زیادی باغ و ویلا وجود دارد که بسته به شرایط و ویژگی های دلخواه خود قادر هستید که اقدام به اجاره ویلا در نور کنید.

این کار کمک می کند که خیلی سریع و راحت بهترین ویلا را بر اساس بودجه خود پیدا کنید. در این مسیر تیم سپنجا با یک تیم پشتیبانی قدرتمند به عنوان مشاور و حل کننده مشکلات در کنار شما خواهد بود و تمامی مشکلات احتمالی در طول این مسیر را برای شما هموار خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: مجموعه آبشارهای کوهسر

نتیجه گیری: زیبایی های ایران را به هم معرفی کنیم!

احتمالا شما هم تنها نام این بهشت گمشده و غرق شده در مه را شنیده اید، اما نمی دانستید که این زیبایی و جاذبه دیدنی در شمال کشور نزدیک شما وجود داشته است.

اگر علاقه مند باشید، می توانید تجربیات سفر خود به روستای گزناسرا چمستان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و یا این مقاله را برای افراد علاقه مند به حوزه گردشگری به راحتی ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:آبشار سنگ بن چشمه، بازدید از منطقه ای سحرانگیز در تنکابن از دست ندهید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 6 میانگین: 2.8]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا