جاهای دیدنی تهران

روستای لزور تهران

امکان ندارد، کسی ساکن پایتخت باشد اما روستای لزور را نشناسد. روستای لزور همراه با دریاچه لزور که از زیباترین و بزرگترین روستاهای استان تهران است، در میان دامنه های رشته کوه البرز و شهرستان فیروزکوه واقع شده است. روستای لزور به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده است.

این روستا با آب و هوای فوق العاده و بهاری اش حتی در روز های گرم سال هم خنکی خود را حفظ می کند و تجربه ای بی نظیر برای گردشگران می سازد. با سایت اجاره سوئیت سپنجا همراه باشید، تا یکی از بکر ترین طبیعت های ایران را بهتر بشناسیم.

بیشتر بخوانید : آشنایی با بهترین منطقه فیروزکوه

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین جاهای فیروزکوه

اقامت در روستای لزور

به علت نزدیکی روستای لزور به تهران، این منطقه به یکی از مقاصد محبوب گردشگری ساکنین تهران تبدیل شده است. افراد بسیار زیادی هستند که در روزهای اوقات فراغت و بیکاری، برای تازه کردن روح و دوری از خستگی ها، طبیعت این منطقه و اقامت در روستای لزور را انتخاب می کنند.

اگر شما هم سفر به تهران انجام داده اید، می توانید به این روستا که در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شمال شرقی تهران است، سفر کنید.

همانطور که میدانید مهاجرت روستاییان به شهرها، اصلی ترین دلیل کاهش جمعیت روستا ها است؛ روستای لزور هم از این قاعده خارج نیست و به علت مهاجرت ساکنانش، جمعیت آن کاهش یافته است. آب و هوای خنک و معتدل همراه با طبیعت بکر، همیشه موجب تشویق گردشگران به بازدید از این محل بوده است.

اگر به این منطقه بروید، می بینید که بهار در آن همیشگی است؛ طبیعت آن طراوت و شادابی خود را دائما حفظ می کند و رود ها همیشه پر آب و آرامش بخش هستند.

عکس سد لزور
سد روستای لزور

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال مقصدی نزدیک می گردید، دریاچه لزور لز بهترین انتخاب ها است. اگر هم ساکن تهران نیستید، هنگام سفر به تهران می توانید بخشی از سفرتان را به بازدید از روستای لزور اختصاص و لذت آن را چندین و چند برابر کنید.

این مطلب را هم بخوانید
سیر تا پیاز مرکز خرید امیر تهران را اینجا بخوانید! +عکس

چگونه به روستای لزور برویم

سوال بسیاری از افراد است که چگونه به این منطقه زیبا برویم و از جاذبه های نهایت لذت را ببریم؟ برای شروع مسیرتان باید در جاده ی فیروز کوه قرار بگیرید؛ در واقع باید از تهران به سمت فیروز کوه بروید.

هنگامی که به ۱۰ کیلومتری فیروزکوه رسیدید، پس از پمپ بنزین نمرود به یک سه راهی مواجه می شوید. سه راهی معروفی که با عنوان لاسم شناخته می شود که به سمت شمال و بخش ارجمند راه دارد. هنگامی که به سمت ارجمند حرکت کنید، بعد از طی کردن ۲۷ کیلومتر به آنجا می رسید.

بیشتر بخوانید : دیدنی ها و جاذبه های گردشگری منطقه کوهستانی فیروزکوه

اینجا پایان راه نیست. تنها کمی دیگر با مقصد فاصله دارید. به مسیرتان ادامه دهید و پس از ۱۳ کیلومتر و عبور از روستا های شاد مهن و اهنز به روستای لزور و مقصدتان می رسید. نگران مسیر رفت و آمدتان نباشید؛ چرا که تمامی مسیر، از زمانی که شروع به حرکت می کنید تا زمانی که به لزور می رسید همه جا آسفالت است.

در این سفر تنها کافی است به این فکر کنید که چگونه خاطره ای لذت بخش از طبیعت لزور برای خود بسازید؟ کوله بارتان را ببندید و حرکت را آغاز کنید.

 

عکس های آبشار روستای لزور
عکس های آبشار روستای لزور

سفرنامه دریاچه لزور

از مهم ترین مسائلی که در سفر نامه یک مقصد باید بدانید، بهترین زمان سفر به آن جا است. سفرنامه دریاچه لزور هم از این قاعده مستثنی نیست. بی شک بهترین فصلی که می توان برای بازدید از روستای لزور پیشنهاد داد، فصل تابستان است. تابستان لزور با هر جای دیگر فرق می کند و تجربه ای منحصر به فرد است.

لزور، در تابستان با آب و هوایی بی نظیر، خنک و معتدل میزبان شنا است. در نظر داشته باشید که هنگامی که به لزور می روید، حتما برای احتیاط لباس گرم با خود به همراه داشته باشید.

مزیت دیگر تابستان علاوه بر آب و هوای عالی آن، منظره اعجاب انگیز این منطقه است. هنگامی که به لزور بروید، با طبیعتی با ترکیب رنگ های سبز تابستانی و قرمز پاییزی مواجه می شوید که تضمین می دهیم شما را حیرت زده خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: باغ فردوس

این مطلب را هم بخوانید
بهترین جاهای تهران برای زندگی را بشناسید!

دریاچه لزور آرام بخش روح و روان مسافران

روستای لزور بدون دریاچه لزور بی معنا است. از مهم ترین عوامل جاذب گردشگران به این روستا، بازدید از دریاچه آرام بخش آن است. تصور کنید دریاچه ای با آبی زلال و شفاف پیش رویتان قرار دارد، صدای آب نوازش گر روحتان است و در بالای سرتان آسمان آبی در میان کوه های سر به فلک کشیده قرار دارد.

در کنار این کوه های سرسبز و آسمان آبی نسیمی خنک و آب و هوایی معتدل جریان دارد. چه لذتی بیشتر از این؟ بی شک دریاچه لزور و در کنار آن بازدید از روستای لزور از بهترین انتخاب ها برای تور گردشگری است. جالب است بدانید، دریاچه لزور با نام های دیگری مانند سد سیاهرود و معجزه چشمه عنوان می شود. چشمه ای اعجاب انگیز در دل طبیعت!

 

عکس از دریاچه روستای لزور
دریاچه روستای لزور

چیز هایی قبل از سفر به لزور باید  بدانید

اگر جزو علاقه مندان به طبیعت گردی هستید، حتما می دانید که طبیعت گردی اغلب با پیاده روی همراه است؛ در واقع حیف است که زیبایی منطقه را خودتان لمس نکنید.

اگر اهل پیاده روی هستید برای بازدید از لزور مسیر امامزاده خوشنام و جاده منتهی به منطقه لاسک را پیشنهاد می کنیم.

در سفر به به لزور وسایل مناسب کوه پیمایی و لباس گرم را فراموش نکنید.

چشمه هایی که در این منطقه قرار دارند، قابل شرب هستند و از آب زلال آن ها با خیال راحت می توانید استفاده کنید.

لذت قایق سواری در دریاچه لزور را از دست ندهید.

اگر نیاز به خرید دارید، پیش از رسیدم به لزور می توانید در شهر ارجمند اقدام به خرید کنید. منتظر چه هستید؟ لزور میزبان شما است.

بیشتر بخوانید : سفر یک روزه اطراف تهران

بیشتر بخوانید : بهترین پیست های اسکی ایران برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 3.4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. آقا شما ک تبلیغ اونو کردید حداقل سفارش موکت کنید ک ب طبیعت و آداب و سنن روستا احترام بذارن
    در ض
    من خریدیم اگه دارن تو خود لزور سوپر مارکت هست دلیلی ندارد از ارجمند خرید کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا