دیدنی های اهواز

رفتینگ رود کارون یا ارمندرود

در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا رفتینگ رود کارون یا ارمند را برای شما شرح دهیم. تا انتها همراه ما باشید.

شروع رفتینگ رود کارون

روستای جِغد دارای ۶۰ خانه می باشد که همه روستا عمو، پسر عمو، پسرعمه (فامیل)هستند. امنیت روستا بالاست و دارای مردم شریف و خون گرم می باشند. شغل مردم جغد کشاورزی، دامداری و پیمانکاری می باشد. زبان مردم روستا لر بختیاری می باشد. جغد در رشته کوه‌های زاگرس مرکزی و جنگل‌های سرسبز بلوط واقع شده است. در قسمت پایین دستی روستا، رودخانه ارمند که یکی از سر شاخه‌های رود کارون است، عبور می‌کند و مسیر رفتینگ از اینجا شروع می‌شود.

رود ارمند

مسیرهای دسترسی

رفتینگ رودخانه کارون یا ارمندرود در ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در ۲۰۰ کیلومتری اصفهان و ۱۸۰ کیلومتری شهرکرد و ۳۵۰ کیلومتری فارس قرار دارد. رودخانه کارون برای رفتینگ یکی از بهترین رودخانه های ایران می باشد، زیرا هم خروشان و هم از نظر امنیت مناسب می باشد.

رفتینگ

برگزاری رفتینگ

مسیر رفتینگ ارمندرود توسط باشگاه رفتینگ به مدیریت آقای جلیلی که فرد حرفه ای، با تجربه و با اخلاق و مهمان نوازی هستند برگزار می شود. مسیر رفتینگ ۱۸ کیلومتر می باشد که حدود نیم ساعت آموزش از طرف راهنمایان حرفه ای این باشگاه می باشد. سپس وسایل ایمنی لازم به هر شخص داده می شود (کلاه، پارو، جلیقه نجات).

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به اهواز | 0 تا 100 نکات مهم قبل از سفر باید بدانید!

مطالعه کنید: معروف ترین بناهای تاریخی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

رفتینگ

بعد از این مرحله همه سوار قایق می شوند و پس از طی کردن یک کیلومتر مسیر رودخانه به قسمت خوشمزه رودخانه می رسند برای تجربه خوردن لیمو و خیاری که درچشمه نمک خوابانده می شود.

رفتینگ

 

لیمو خیار

بعد از بیست دقیقه توقف، شروع به حرکت در مسیر رودخانه می کنند. پس از طی کردن چند کیلومتر در قسمتی از رودخانه توقف می کنند برای شنا در رودخانه و پرش از سرسره آبی صخره.

رفتینگ

پس از عبور از لانه پرستوها، در آخر هم به آخرین مسیر یعنی زیر پل ارمند مسیر به پایان می رسد.

وعده های غذایی که از مهمانان پذیرایی می شود

صبحانه شامل :نان خوشمزه و مخصوص، تخم مرغ محلی، پنیر، کره و عسل می باشد و ناهار جوجه کباب است و سرو آن یا در زیر پل مسیر آخر رفتینگ یا در اقامتگاه می باشد. چنانچه اقامت شب را پیش رو داشته باشید، شام پلو با ماهی تازه که از رودخانه گرفته شده است.

اجاره ویلا

در آخر: رزرو و اقامت از طریق سپنجا

قابل ذکر می باشد که سپنجا پل ارتباطی شما با مدیریت این مجموعه می باشد و از طریق سایت سپنجا می توانید اقامتگاهتون رو رزرو کنید و یک برنامه یک یا دو روزه برای طی کردن مسیر رفتینگ داشته باشید. این تعطیلات پیش رو فرصت مناسبی برای ایجاد یک خاطره به یادماندنی با دوستان و خانواده می باشد.

همه جا خانه توست با سپنجا

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا