دیدنی های قشم

جنگل های حرا ؛ جاذبه ای برای طبیعت گردان حرفه ای

در میان جاذبه های گردشگری ایران، قشم یکی از پررنگ ترین عناوینی است که به چشممان می‌خورد. قشم را با عنوان عجایب هفتگانه ایران معرفی می‌کنند و همواره یکی از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران بوده است. قشم به خودی خود دیدنی های بسیاری دارد که هر کدام از آنها شما را حیرت زده می‌کنند؛ اما در این بین جنگل های حرا ، رنگ و بوی دیگری دارد.

جنگل حرا، همان جاذبه ای است که در لیست عجایب هفت گانه قشم قرار گرفته است. توصیه می‌کنیم در سفر به قشم حتما از جنگل حرا، دیدن کنید. با سایت سامانه رزرو و اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا این جاذبه منحصر بفرد را بیشتر بشناسیم.

آدرس جنگل حرا قشم کجاست؟

جنگل حرا، طبیعتی بکر که با وسعتی در حدود ۲۲ هزار کیلومتر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان واقع شده است. این جاذبه از پدیده های کمیابی است که مورد حفاظت قرار دارند.

آن چیزی که شما از آن دیدن  می‌کنید، ۲۴۰۰ هکتار از جنگل های حرا است که در سواحل شمالی و غربی و در ۶۰ کیلومتری قشم واقع شده است. اگر در سفرتان به قشم از این جاذبه دیدن نکنید، باید بگوییم گویی سفرتان ناتمام مانده است.

جنگل های حرا قشم

جنگل های حرا در قشم

ویژگی های جنگل حرا را بهتر بشناسید

اما شاید برایتان سوال باشد این حجم از تاکید ما به بازدید از این جاذبه به چه علت است؛ در واقع ویژگی های جنگل حرا چیست؟درختان جنگل حرا، قدمت بسیار زیادی دارند و سال های زیادی از عمر آنها سپری شده است.

آن چیزی که این منطقه را منحصر بفرد می‌کند این است که درختان این منطقه، در همه فصول و در هر زمانی سبز هستند و تا کنون زرد نشده اند. طول آنها به بیش از ۳ تا ۶ متر می‌رسد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر درختان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این درختان در طول میلیون ها سالی که به وجود آمده اند، با آب شوری که در آن قرار دارند، سازگار شده اند.

همچنین پوست این درختان به گونه‌ای است که شوری آب دریا را به خود جذب می‌کنند و به آنها آب شیرین کن های طبیعی می‌گویند.

آشنایی بیشتر با بهترین سفرنامه های قشم

این مطلب را هم بخوانید
دره چاهکوه ، بایدی ترین دیدنی جزیره قشم در سفرتان است
جنگل های حرا در جزیره قشم
درختان جنگل های حرا

جنگل حرا از شرایط مناسبی برخوردار است که سبب می‌شود به زیستگاهی امن و مطمئن برای پرندگان مهاجر تبدیل شود. در بازدید از جنگل های حرا، فرصت دیدن پرندگان بسیار زیبایی دارید که ممکن است در هیچ جای دیگر آن ها را مشاهده نکنید.

از جمله این پرندگان می‌توان به اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، کفچه نوک تیز، حواصیل هندی، گیلانشاه، کاکائی و … اشاره کرد. همچنین این جنگل ها شرایط مناسبی را برای نرم تنان و سخت پوستان هم ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید: جزیره هنگام


بهترین زمان بازدید از جنگل های حرا را بشناسید

یکی از مهم ترین مسائلی که در سفر به جنگل حرا باید آن را در نظر بگیرید، بهترین زمان بازدید از این منطقه است.

پیشنهاد ما به شما برای دیدن کردن از جنگل‌های حرا قشم، از اواسط پاییز تا اردیبهشت ماه است؛ چرا که در این بازه زمانی، از بهترین شرایط آب و هوایی منطقه برخوردار می‌شوید. آیا تابحال تجربه ای برای بازدید از این جنگل ها در بهترین زمان بازدید آن ها داشته اید؟

تنها مسیری که از طریق آن می‌توانید از جنگل حرا بازدید کنید، راه آبی است و نمی‌توانید از طریق خشکی به این منطقه بروید. همچنین برای بازدید از جنگل حرا، باید به همراه ناخدایان این کار را انجام دهید؛ چرا که آنها به اندازه کافی به مسیرها و آبراهه ها تسلط دارند.

جنگل های حرا
جنگل حرا قشم

 

جاذبه های جنگل حرا چیست ؟

جنگل های حرا علاوه بر آنکه دارای زیبایی منحصر به فرد و طبیعی خود می‌باشد، دارای دیدنی‌های دیگری است که می‌تواند سفری لذت بخش را برایتان بسازد. همان طور که گفتیم این منطقه محل پرواز بسیاری از پرندگان است که می‌تواند جاذبه ای منحصر به فرد در این منطقه باشد.

سطح آب در این جنگل همیشه در حال جزر و مد است و هنگامی که در حالت مد قرار دارد، درختان به زیر آب می‌روند و در حالت جزر به گونه ای است که انگار درختان در خشکی رشد کرده اند.

دیدن حالت های مختلف جزر و مد جنگل حرا، یکی دیگر از زیبایی های آن است. آیا تابحال این پدیده طبیعی را از نزدیک مشاهده کرده اید؟

سطح آب جنگل های حرا در حال طبیعی، چیزی در حدود یک و نیم متر است.  جالب است بدانید هنگامی که در حالت مد قرار دارد، ماهی ها به این منطقه هجوم می‌آورند و فرصت بسیار مناسبی را برای ماهیگیران فراهم می‌کند؛ از این رو ماهیگیری هم می‌تواند یکی دیگر از جاذبه هایی باشد که در این منطقه آن را تجربه می‌کنید.

این مطلب را هم بخوانید
پیش از بازدید از بازار نخل درگهان، این مطلب را حتما بخوانید

بیشتر بخوانید: سفر به قشم با ماشین شخصی+ هزینه‌ها

جنگل حرا قشم

جنگل حرا قشم

دسترسی به جنگل های حرا

برای رفتن به جنگل حرا، باید ابتدا به قشم بروید. در سفر به قشم راه هوایی را انتخاب کنید؛ چرا که بی دردسرترین روش است. در هر صورت اگر خواهان استفاده از راه های زمینی هستید، باید به بندر خمیر و یا بندر پل بروید. سپس از آنجا می‌توانید با استفاده از لنج های مسافربری ابتدا به قشم و سپس به جنگل حرا بروید. در جزیره قشم هم مسیر دسترسی به جنگل حرا، بزرگراه خلیج فارس است. اگر نمی‌خواهید تنها به جنگل حرا اکتفا کنید و گشتی در جزیره بزنید، مطالب زیر را از دست ندهید:

این مطلب به شما کمک می‌کند که اطلاعات بیشتر و جامع تری راجع به این موضوع داشته باشید. آیا تابحال به قشم سفر کرده اید؟ چه تجربه ای از سفر به این شهر داشته اید؟ در بخش نظرات، با ما و دیگر افراد تجربیات و خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اقامت در جنگل های حرا

برای اقامت در جنگل حرا قشم، می‌توانید کمپی در نزدیکی جنگل ها احداث کنید و از دیدن مناظر زیبای اطرافتان نهایت استفاده را ببرید. همچنین می توانید از اقامتگاه های بومگردی استفاده کنید. بسیاری از افراد، بخشی از سفرشان به قشم را به بازدید از جنگل حرا اختصاص می‌دهند. از این رو می توانید اقدام به اجاره سوئیت در قشم بکنید. برای انجام این کار از سپنجا می‌توانید کمک بگیرید.

تنها کافی است به سایت سپنجا سر بزنید و انتخاب های پیش رویتان را با قیمتی مقرون به صرفه بررسی کنید. با هر بودجه ای امکان اجاره محل اقامت وجود دارد. در سپنجا برای اقامت در قشم انتخاب هایی مانند سوئیت مبله، آپارتمان مبله، خانه مبله، بومگردی ارزان، بومگردی روستایی، خانه سنتی و … فراهم شده است.

با توجه به امکاناتی که می‌خواهید می‌توانید دست به انتخاب بزنید و سفری به یاد ماندنی را برای خود و اعضای خانواده تان بسازید.

مطالب بیشتر: همه چیز در مورد تور قشم گردی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا