جاهای دیدنی ایران

معرفی هیجان انگیزترین تفریحات زمستانه ایران

زمستان زمانی از سال است که امکان انجام انواع تفریحات و فعالیت‌های بیرون از خانه را برای علاقه‌مندان به تفریحات زمستانه فراهم می‌کند. به لطف آب و هوای خنک و خشک این فصل، می‌توان بدون ریختن یک قطره عرق، به تفریحات زمستانه جذاب پرداخت. در این مقاله از سپنجا قرار است بهترین تفریحات زمستانه ایران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تفریحات زمستانه ایران

بسیاری از مردم دوست دارند در فصل زمستان به مناطق گرمسیری و ساحلی سفر کنند تا از سرمای آن در امان باشند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کوه‌های برفی و پیست‌های اسکی بگذرانند. تفریحات زمستانی در ایران بسیار متنوع هستند! اگر این نوع تفریحات را می‌پسندید، با ما همراه باشید تا آنها را بشناسید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

اسکی

این فهرست را با اسکی و اسنوبرد آغاز می‌کنیم زیرا یکی از هیجان انگیز‌ترین و محبوب‌ترین ورزش‌ها و تفریحات زمستانه نه تنها در ایران بلکه در کل جهان است. احتمالاً شما هم این تفریح را دوست داشته باشید چون بسیار هیجان‌انگیز است. اگر دوست دارید یک تجربه هیجان انگیز را به سمت خود بکشانید حتماً این تفریح پرطرفدار را در یکی از پیست اسکی‌های کشور امتحان کنید. پیست‌های چون دیزین، توچال، پولادکف، آلوارس که معرف‌ترین پیست‌های خاورمیانه هستند. در تمام اینها، امکانات عالی برای انجام اسکی و دیگر تفریحات فراهم آورده شده است.

بیشتر بخوانید : راهنمای کامل سفر به سپیدان

بیشتر بخوانید : بهترین پیست های اسکی ایران برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی

سورتمه سواری

بدون‌شک یکی دیگر از بهترین تفریحات زمستانه ایران سورتمه سواری است. این تفریح که مدت زیادی نیست که وارد کشورمان شده است، هیجان بسیار بالایی به همراه دارد و می‌تواند آدرنالین خون را بسیار بالا ببرد. سورتمه ابتدا توسط کشور‌های اروپایی و آمریکایی ابداع و استفاده شد، سپس به دیگر کشورهای جهان از جمله ایران راه پیدا کرد و از آن در مکان‌های مخصوص مثل پیست‌های اسکی استفاده کردند. اتفاقاً در کشور خودمان نیز طرفدارن زیادی هم پیدا کرده است.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی ایران در زمستان را بشناسید

سورتمه سواری

 سورتمه یک وسیله بدون چرخ است که در مناطق سردسیر و برفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید این وسیله در برخی کشورهای اروپایی با حیواناتی چون سگ، گوزن شمالی، اسب بر روی برف کشیده می‌شود ولی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر روی ریل‌های آهنی انجام می شود. در پیست اسکی توچال طولانی‌ترین سورتمه ایران قرار دارد.

تیوپ سواری

یکی از محبوب‌ترین تفریح‌های برفی در ایران، تیوپ سواری است. در واقع این یک تفریح گروهی است و بیشتر جنبه دورهمی دارد. طرفداران تیوپ سواری در ایران کم نیستند و خوبی آن، این است که انجام آن نیاز به مهارت خاصی ندارد و حتی بچه‌ها و بزرگ‌ترها هم می‌توانند از آن استفاده کنند. در کل این تفریح از تفریحات زمستانه ایران را نمی‌توان یک ورزش به حساب آورد و همه پسند و ارزان است. اگر دوست دارید تیوپ سواری کنید باید به کوه‌هایی که در دامنه آنها برف زیادی نشسته است مراجعه کنید. تیوپ باید در شیب کوه‌های برفی قرار داده شود و به سمت پایین سر بخورد. هرچه آن را بالا‌تر قرار دهید، سرعت بیشتری هم دارد.

بیشتر بخوانید : پیست اسکی دربندسر کجاست؟

صخره نوردی

صخره نوردی یکی دیگر از تفریحات زمستانی کشور است اما بیشتر جنبه ورزشی دارد و افراد عادی نمی‌توانند آن را انجام دهند. انجام این ورزش نیاز به مهارت بالا و همینطور وسایل مورد نیاز صخره نوردی دارد. صخره نوردان اغلب از آبشارهای یخ زده و صخره‌های برفی بالا می‌روند، بنابراین انجام آن برای کسانی که تجربه کافی ندارند، همراه با خطر زیاد است. اگر به صخره نوردی علاقه دارید و فکر می‌کنید برای انجام دادنش آمادگی کامل دارید، می‌توانید این تجربه هیجان انگیز را با آبشار پریشان کرمانشاه که در زمستان به طور کامل یخ می‌زند، به دست آورید.

اسنوموبیل

اسنوموبیل یکی دیگر از محبوب‌ترین تفریحات زمستانه ایران است. این تفریح با هیجان زیادی همراه است و آدرنالین خون را به شدت بالا می‌برد. اسنوموبیل هم مثل سورتمه سورای، مدت زیادی نیست که به ایران آمده است و امکانات آن به تازگی  در کشورمان فراهم شده است. ولی جالب است بدانید، در همین مدت کوتاه توانسته توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. به یک سری خودرو‌ی موتوری و تک سرنشین که به سرعت زیاد روی برف حرکت می‌کنند، اسنوموبیل گفته می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
۴ شهر مرزی ایران که باید آن ها را بشناسید!

بیشتر بخوانید : پیست اسکی دیزین کجاست؟

هیجان انگیزترین تفریحات زمستانه ایران

تله سیژ سواری

تله سیژ در واقع همان تله کابین است اما با چند تفاوت! یک تفاوت این است که افراد در تله سیژ به جای کابین باید روی تعدادی صندلی بسیار امن بنشینند که این باعث می‌شود آنها اطراف خود را به صورت آزادانه تماشا کنند. در برخی پیست‌های ایران مثل پیست آلوارس می‌توانید این تجربه هیجان انگیز را کسب کنید و یکی از بهترین اتفاق‌های زندگی‌ را برای خود رقم بزنید.

تله کابین سواری

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات زمستانه ایران که مردم با آن آشنا هستند، تله کابین است. تله کابین از جاذبه‌های مهم، پیست‌های اسکی کشور محسوب می‌شود و لذت بسیار بالایی هم به دنبال دارد. می‌توان گفت این وسیله از قدیمی‌ترین وسایل تفریحی کشور است و امکان تماشای مناظر شگفت انگیز دره‌ها و جنگل‌ها را از بالا فراهم آورده است.

زیپ لاین

زیپ لاین یکی از مهیج‌ترین تفریحات زمستانی جهان است و خوشبختانه چند سالی ست که امکانات آن در کشور ما هم فراهم شده است. اگر به این تفریح علاقه دارید می‌توانید به مجموعه زیپ لاین توچال مراجعه کنید و یک روز پر هیجان و لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

سخن آخر…

در این مقاله شما را با یک سری تفریحات هیجان انگیز زمستانه آشنا کردیم که هر یک به نوع خود لذت به همراه دارند. چیزی به آغاز زمستان نمانده و باید خود را برای لذت بردن از این بازار تفریحات و ورزش‌های دوست‌داشتنی آماده کنید. فقط فراموش نکنید، برخی تفریحات زمستانه ایران مثل صخره نوردی، نیاز به آموزش و مهارت کافی دارند وگرنه ممکن است با خطرات جدی روبرو شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا