جاهای دیدنی ایران

معرفی ۵ مورد از بکرترین روستاهای شمال

اولین گزینه مناسب با هر سلیقه‌ای و برای یک سفر هیجانی و جذاب در کشور ایران، سفر به شمال کشور است که بسیار خوش آب و هوا، سرسبز و دلنواز می‌باشد. و اما در این مقاله می‌خواهیم ۵ مورد از بکرترین روستاهای شمال را به شما معرفی کنیم.

در این سفر بسیاری از افراد در صدد پیدا کردن اماکن مناسبی هستند تا هم در آنجا مستقر شوند و هم به گردش بپردازند. روستاهای این منطقه گزینه های بسیار خوبی برای هر سلیقه با هر سنی می‌باشند. این منطقه از ایران طرفداران یا می‌توان گفت بازدیدکنندگان فراوانی دارد و در هر فصلی از سال شمال کشور  و اماکن دیدنی آن پر از گردشگر و توریست است.

هر توریستی که به کشور ایران سفر کند قطعا سفر به شمال را در سطر اول بازدیدهای خود قرار می‌دهد؛ دلایل فراوانی برای این کار وجود دارد. مهمترین آنها سرسبزی این منطقه، خوش آب و هوا بودن و… است، که همه و همه سالانه سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به طرف خود می‌کشانند.

در ادامه این مطلب از سپنجا با ما همراه و همسفر باشید و کوله بار سفر خود را ببندید تا با هم و به کمک این مقاله یک سفر مجازی به بکرترین نقاط شمال کشورمان داشته باشیم و به ۵ مورد از بهترین روستاهای زیبا و چشم‌نواز این منطقه سر بزنیم.

برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

آشنایی با بکرترین روستاهای شمال

در ادامه به معرفی ۵ تا از بهترین و بکرترین روستاهای شمال کشور خواهیم پرداخت. تا انتها همراه باشید.

۱- روستای گرسماسر

مکانی رویایی و بسیار حیرت انگیز، دشت های زیبا و سرسبز که ابتدا و انتهای آنها پیدا نیست، کوه های سر به فلک کشیده و در آخر چشمه های خروشان و جوشان که آب آنها بسیار خنک و دلنشین است. روستایی در دل این همه شگفتی که همین آن را از دیگر مکان های شمال متمایز و متفاوت می‌کند. از این منطقه به راحتی می‌توان مناطق تنکابن و رامسر را مشاهده کرد.

گرسماسر یکی از بهترین روستاهای شمال است که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم. این مکان علاوه بر بافت طبیعی و خانه های زیبای آن پر از تفریحگاه های مختلف و متنوع می‌باشد. چشمه های آب معدنی در کنار، پولاد، امیرخانی، رستم سر، چهارپیچ و… بهترین گزینه برای گردش و تفریح و بازدید از دیدنی‌های این روستا هستند.

البته ناگفته نماند که اینها تنها بخش کوچکی از جاذبه های طبیعی روستای گرسماسر هستند. تفرجگاه لپاسر، قلعه تاریخی گرسماسر که قدمت آن به ده قرن پیش بازمی‌گردد و… از دیگر اماکن دیدنی این روستا هستند.

بافت زیبای خانه های روستا یکی از مهم ترین ویژگی های سفر به گرسماسر است، که بیشتر گردشگران را به خود جذب می‌کند. این منطقه مردمی مهربان و مهمان نواز دارد که با جان و دل از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. شما می‌توانید در آنجا با فرهنگ مردم شمال کشور آشنا شوید و غذاهای محلی را امتحان کنید. به هر حالتی سفر به روستای گرسماسر شما را با تجربه های متفاوت و جدیدی روبرو خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید
با آبشار شله بن طالقان طبیعتی بکر آشنا شوید! (+تصاویر)

روستای گرسماسر

۲- روستای ییلاقی اولسبلنگاه ماسال

شمال کشور در هر فصلی زیبا و حیرت برانگیز است، به خصوص پاییز که رنگ و لعابی دیگر را به خود می‌گیرد، یکی از مکان یا منطقه های شمال کشور که در پاییز زیباتر از دیگر اماکن آن است، روستای ییلاقی اولسبلنگاه ماسال می‌باشد. این منطقه محل کوچ مردم محلی شمال کشور است، آنها خانه هایشان را با چوب ساخته و همچنان از ساختن خانه‌های سنگی پرهیز دارند.

اگر قصد تماشای شگفتی های این روستا را دارید بهتر است سحرخیز باشید چرا که صبح ها بیشتر از هر موقعی زیبا و مسحور کننده می‌شود. ابرها پایین می‌آیند، شما در بین ابرها راه می روید، تجربه ای وصف ناپذیر که در هیچ کجای جهان نمی‌توان مانندش را پیدا کرد.

در واقع اولسبلنگاه یکی از بکرترین روستاهای شمال کشور است، جاذبه های فراوانی دارد مملو از اماکن تفریحی و گردشگری برای تمام بازدیدکنندگان است. پیاده روی در بین طبیعت مسحور کننده، اسب سواری، دوچرخه سواری، نیسان سواری، ثبت لحظات خوش، عکاسی در طبیعت بکر و… از تفریحات روستای اولسبلنگاه به شمار می‌رود که قطعا لحظات خوشی را برایتان رقم میزنند.

مطالب بیشتر: راهنمای اجاره ویلا در ماسال و اولسبلنگاه

بکرترین روستاهای شمال

۳- روستای آلاشت از بکرترین روستاهای شمال

یکی دیگر از زیباترین روستاهای مازندران و شمال کشور روستای آلاشت است، دشتی بلند، سرسبز، مرتفع و زیبا، چشم انداز محسور کننده این روستا به شمار می‌آید. چهارپایانی همچون اسب و گاو و گوسفندان در این دشت بزرگ و مرتفع در حال چریدن هستند. تصاویر زیبایی را در آنجا خواهید دید. گفته شده قدمت این روستا به بالای ۳۰۰ سال هم می‌رسد. در توابع سوادکوه قرار گرفته که محل و عبور و مرور ابرهای زیبا و پربار است.

جاده آلاشت یک دو راهی دارد که یکی از آنها به امامزاده آلاشت و دیگری به روستاهای سوادرودبار و هلی چال می‌رسد. شما می‌توانید به آنها نیز سر بزنید و از دیدنی های آنها نیز لذت ببرید. برای اجاره سوئیت در مازندران روی لینک کلیک کنید.

روستای آلاشت

۴- روستای فیلبند

شمال کشور به دلیل آب و هوای بارانی و مرطوب بیشتر اوقات ابری و تمام زمین های آن را مه فرا میگیرد. فیلبند یکی از آن اماکن دیدنی  شمال است که به خاطر فرو رفتنش در مه و ابر به سرزمین رویایی ابرها مشهور است، که هنگام رسیدن به آنجا بسیار شگفت زده خواهید شد.

دیدن طبیعتی بکر و وصف ناپذیر، آسمانی به رنگ آبی پررنگ، ابرهای خوشه خوشه و هوایی پاک که با هر نفس ریه های شما را بازسازی و از آلودگی پاک می‌کند، همه اینها تنها بهانه ای برای سفر به یکی از روستاهای شمال یعنی فیلبند است.

بوی به یادماندنی کوهستان و گیاهان باران خورده همیشه در این مکان به مشام می‌خورد، شاید بیتوان گفت که آب و هوا و تنفس پاکی که در این روستا استشمام خواهید کرد را در هیچ کجای جهان نمی توان تجربه کرد، پس در سفر به فیلبند تمام لذت خود را از نعمت های خدادادی این منطقه ببرید. تمام اینها شما را پرانرژی تر از هر زمانی می‌کنند و حس آرامشی را به روح و روان و صد البته به تمام وجود شما هدیه میدهند.

اگر از تهران قصد رفتن به روستای فیلبند را دارید، حدود ۱۸۶ کیلومتر مسیر پیش روی شما است که تقریبا ۳ ساعت زمان رفتن شما به آنجا طول خواهید کشید. از شمال شرق تهران و از جاده هراز بهترین راه دستیابی به آن منطقه می‌باشد، که با هر وسیله نقلیه ای هم می‌توان راهی این سفر خاطره انگیز شد.

این مطلب را هم بخوانید
لیست روستاهای بکر جاده چالوس

همچنین بیشتر بخوانید: بازدید از ییلاقات فیلبند

بکرترین روستاهای شمال

۵- روستای مازیچال

مازیچال از دیگر مناطق دیدنی شمال کشور است که در منطقه و اطراف روستاهای ییلاقی قرار گرفته؛ از جاده کلاردشت به راحتی می‌توان به این روستا دسترسی داشت. مسیر جاده ای دسترسی به روستای مازیچال کمی پر پیچ وخم  است، امابا این  حال حتی اگر غیرقابل عبور هم باشد ارزش رفتن به آنجا را خواهد داشت، چرا که مکانی محسور کننده و بی‌نظیر است؛ آرامش و سکوت مهم ترین ویژگی های این روستا هستند، آب و هوایی بی‌نظیر، طبیعتی بکر و جذاب، مردمانی مهربان و مهمان نواز و از همه مهمتر اماکن تفریحی و طبیعی آن همه و همه دست به دست هم داده تا این مکان را به یکی از روستاهای بکر شمال کشور را که از نظر گردشگری تفریحی مشهورند تبدیل کند.

علاوه بر تمام اینها سکوت حاکم بر جو این منطقه حس آرامشی را به روح و روان و تمام بدن شما منتقل می‌کند و همین امر سبب سرحال بودن و پرانرژی شدن وجود شما می‌شود. در واقع دور بودن از تمام شلوغی و هیاهوهای شهر خودش به تنهایی می‌تواند نعمت بزرگی باشد که به راحتی به دست نخواهد آمد.

همچنین دیدن معماری خانه ها، بافت قدیمی روستا و آشنا شدن با آداب و رسوم مردم آنجا می‎تواند لحظات خوشی را برای شما در کنار خانواده یا دوستان رقم بزنند. البته یادتان باشد که امتحان کردن غذاهای محلی این منطقه را فراموش نکنید، چرا که بسیار خوش عطر و بو و لذیذ هستند.

مطالب بیشتر برای خواندن: مناظر بکر شمال رو کجا میشه پیدا کرد؟

مازیچال

کلام آخر…

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا به معرفی جاذبه‌های شمال ایران بپردازیم. ۵ روستای بکر و تماشایی را معرفی کردیم. از آنجائیکه شمال کشور به دلیل آب و هوای بی‌نظیری که دارد هر کدام از مناطق یا روستاهای آن پوشیده از جنگل و دار و درخت‌اند؛ پس در نتیجه خودتان را برای یک آب و  هوای عالی و بی‎‌نظیر با طبیعت های بکر و دیدنی و صد البته لحظات به یاد ماندنی و بی مانند آماده کنید و کوله بار سفر خود را با اطلاعات کامل و دقیق ببندید. ما هم بهترین سفر را برایتان آرزومندیم و امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات دقیقی درخصوص بکرترین روستاهای شمال را برای شما در این مقاله بازگو کنیم. از لطف بی نهایت‌تان برای همراهی سپنجا تا انتهای مقاله سپاسگذاریم.

مقالاتی که کمک می‌کند در سفر به شمال لحظات خوبی را تجربه کنید:

۱- آشنایی با بهترین جاهای جاده چالوس

۲- ۵ تا از زیباترین شهرهای شمال ایران که برای سفر باید انتخاب کنید!

۳- سفر به مازندران در تابستان

۴- بهترین شهرهای شمال برای تفریح و گردش تعطیلات

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 7 میانگین: 3]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا