دیدنی های گیلان

راهنمای اجاره ویلا در ماسال و اولسبلنگاه

هر آنچه قبل از سفر به اولسبلنگاه ماسال باید بدانید!

شاید شما هم چندین و چندبار به شمال سفر کرده باشید. آیا این سفر برای شما تکراری می‌شود؟ خیر! وجود جاذبه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و … باعث شده تا مردم ایران در اولین فرصت تعطیلی خود، به شهرهای شمالی سفر کنند. در این مقاله قصد داریم تا یکی دیگر از زیبایی‌ها و نقاط دیدنی ماسال به‌نام اولسبلنگاه را به شما معرفی کنیم و در اجاره ویلا در ماسال و اولسبلنگاه به شما کمک کنیم، با سپنجا همراه باشید.

اولسبلنگاه بهشت گیلان

استان گیلان  از آن دست نقاط جذاب و دیدنی است که به دلیل غذاهای خوشمزه و خوراکی‌های سنتی طرفداران زیادی دارد. جاذبه‌های طبیعی این استان از دیگر عواملی است که سبب می‌شود بار مسافرت را بسته و به این دیار سفر کنیم. اولسبلنگاه بهشت گیلان در ماسال واقع شده است.

در فصل بهار و تابستان طبیعت گردها به ماسال و سوباتان سفر کرده و از محیط بی همتا و چشم انداز فوق العاده آن تصاویری به یاد ماندنی می‌گیرند. تصاویری که با طبیعت کانادا و سوئیس قابل مقایسه است. روستای اولبسنگاه با امکانات کمی که دارد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کمپ زدن و کوله پشتی گردی است. در واقع محلی برای گردشگران خودمانی و عاشق طبیعت و عاشق عکاسی است. اولسبلنگاه در ۷۵ کیلومتری غرب ماسال واقع شده است. صاعقه از خطراتی است که در سفر به این منطقه با آن تهدید می‌شوید.

در اولسبلنگاه می‌توانید به تماشای ابرها نیز بپردازید زیرا این روستا به همنشینی با ابرها نیز مقرون بوده و این ییلاق تماشایی در ارتفاعات ماسال شبیه به یک بهشت رویایی است.

اولسبلنگاه در غرب گیلان و بر فراز شهر ماسال واقع شده است و ارتفاع آن ۱۴۸۹ متر از سطح دریاست. این روستا مقصدی ییلاقی برای مردمی است که می خواهند در تابستان و بهار به یک مقصد زیبا و بی نظیر کوچ کنند.

اولسبلنگاه ماسال سالانه میزبان بسیاری از گردشگران و علاقمندان به طبیعت بکر و زیبای شمال هستند.

جاذبه‌های اولسبلنگاه ماسال

اولسبلنگاه ییلاقی در ماسال است که در ۵۰ کیلومتری غرب رشت و ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال واقع شده است. این ییلاق رویایی و دیدنی در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا قرار گرفته و در ارتفاعات تالش واقع شده است.

از آن جایی که این منطقه توسط منابع طبیعی تحت خفاظت است، امکان ساخت و بنای ویلاهای مختلف وجود ندارد. هر ساختمان جدید باید از جنس چوب باشد، به همین دلیل این منطقه دارای پتانسیل بومگردی بسیار خوبی است.

از آن جایی که اولسبلنگاه ماسال منطقه‌ای حفاظت شده است، از برق‌رسانی به این منطقه جلوگیری شده است. برق مصرفی این خطه از طریق موتور برق و پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود. علاوه بر آن، آب شرب این منطقه از چشمه‌های منطقه و توسط لوله‌کشی تامین می‌شود.

اولسبنگاه به چه معنا است

شاید برای شما سوال به وجود آمده است که اولسبنگاه به چه معنا است. این نام از گویش تالشی برگرفته شده است که از دو بخش اولَس و بلنگاه تشکیل شده است. بخش اول اولس به معنای درخت ممرز است و قسمت دوم آن نیز به معنای جای بلند است و با ترکیب این دو بخش می‌توان معنای اولسبلنگاه را جایگاه رویش درخت ممرز دانست. با این حال نیازی نیست که اشاره کنیم این منطقه پر از درختان گونه ممرز است.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی جاذبه‌های اولسبلنگاه بپردازیم.

۱- اسب سواری در اولسبلنگاه ماسال

یکی از بهترین تفریحات در این خطه از ماسال، سواری کردن با اسب است. این تفریح از آن دست تجربیاتی است که هرگز نباید از دست داد و سفر به اولسبلنگاه امکان تجربه سوارکاری را برای شما فراهم آورده است.

سوارکاری با اسب‌های اهلی در طبیعت زیبا و بکر اولسبنگاه لذتی تکرار نشدنی برای شما به وجود می‌آورد. اسب‌های وحشی نیز در این منطقه وجود دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

اسب سواری در اولسبلنگاه ماسال

۲- طبیعت جادویی اولسبلنگاه ماسال

از آن جایی که این منطقه در ارتفاعات تالش قرار گرفته است، شما دید بسیار خوبی به طبیعت اطراف دارید و می‌توانید کوه‌های سرسبز و پر از درخت را درست در زیر پای خود ببینید.

ابرهایی که در ارتفاعات وجود دارند سبب می‌شود تا منظره‌ای مه‌آلود برای شما به وجود آورده و زیبایی اسرارآمیزی به این منطقه بدهند. در صورتی که هوا ابری نباشد، می‌توانید از ارتفاعات این ناحیه، دریا را نیز مشاهده کنید. فرصت سفر به این منطقه رویایی را از دست ندهید و برنامه مسافرت خود به این بخش از ماسال را بریزید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به فومن

برای برنامه‌ریزی سفر و پیدا کردن اقامتگاه هم می‌توانید از تیم سپنجا کمک بگیرید.

طبیعت جادویی اولسبلنگاه ماسال

۳- رودخانه خالکایی

در نزدیکی اولسبلنگاه رودخانه‌ای زیبا و خروشان وجود دارد که به آن رودخانه خالکایی می‌گویند. این رودخانه در دل جنگل بوده و منظره‌ای بسیار زیبا به این محیط بخشیده است.

در کنار این رودخانه می‌توان ساعاتی را گذراند و با پاهای برهنه در آب این رودخانه کمی پیاده‌روی کرد. این طبیعت زیبا با صدای آرامشبخش آب رودخانه به یکی از دل‌انگیزترین و زیباترین لوکیشن‌ها برای گذراندن اوقات تعطیل است.

رودخانه خالکایی

۴- روستای گیلوانه

در ناحیه ییلاقی اولسبلنگاه روستاهایی وجود دارد که دارای طبیعتی زیبا و بکر است و مردمان محلی نیز مشغول کار و دامداری هستند.

یکی از این روستاهای واقع شده در ییلاق اولسبلنگاه، روستای گیلوانه است. گیلوانه از نظر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جذابیت بسیاری دارد. از طرفی به دلیل اتفاق بزرگ تاریخی که در این روستا افتاده است، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

این روستا محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است و به همین دلیل علاقمندان به تاریخ به این روستا نیز سری می‌زنند.

روستای گیلوانه

۵- ارتفاعات آلاله

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در این منطقه ارتفاعات آلاله است. این منطقه به دلیل طبیعت بکرش محل بسیار مناسبی برای پیاده‌روی و کشف دیدنی‌های ییلاق اولسبلنگاه است. اگر به این ییلاق سر زدید، ارتفاعات آلاله را نیز از دست نداده و از آن دیدن کنید.

ارتفاعات آلاله

بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه

روستای اولسبلنگاه در شمال کشور و در استان گیلان واقع شده، پس دلیل آب و هوایی معتدلی دارد. اما صبح‌ها در این روستا سرد است. دیدن اولسبلنگاه در همه ی فصل‌های سال زیباست و توصیه می‌شود. به علت شرایط آب و هوایی، بازدید از این ییلاق در تابستان مناسب تر از هر فصلی است.

زیبایی‌های فصل‌های مختلف در اولسبلنگاه

فصل بهار در اولسبلنگاه فصلی خاص و زیباست. در این فصل درخت‌ها شکوفه می‌زنند، شقایق‌ها از خاک سر بیرون می‌آورند. پرنده ها نیز به این منطقه می آیند و آواز می خوانند. بنابراین یکی از زیباترین فصل های اولسبلنگاه بهار است.

اولسبلنگاه در تابستان آب و هوایی خنک و بهاری دارد و از گرمای تابستان و هوای گرم در این منطقه خبری نیست. بنابراین یکی از بهترین مقاصد برای فرار از گرما است.

فصل پاییز کم کم هوا سردتر می شود اما طبیعت اولسبلنگاه به رنگ‌های متنوعی در می آید. بنابراین اگر سرمای هوا آزارتان نمی‌دهد، اولسبلنگاه را در پاییز ببینید و لذت ببرید. پاییز این منطقه از بهار آن به مراتب زیباتر است. همچنین با سرد شدن هوا گردشگران کمتری در آن حضور دارند بنابراین می توانید با آرامش بیشتری از زیبایی‌های این منطقه استفاده کنید.

فصل زمستان سرما و سکوت بر اولسبلنگاه حاکم می شود زیرا این روستا پوشیده از برف می‌شود و بعضی از مردم روستایی نیز در زمستان این منطقه ییلاقی را ترک می کنند. اگر از تماشای مناظر برفی لذت می‌برید برای تجربه سکوت و آرامش، می توانید در فصل زمستان از اولسبلنگاه بازدید کنید.

مسیر دسترسی به روستای اولسبلنگاه

جهت رسیدن به روستای اولسبلنگاه، باید به استان گیلان و بعد از آن شهر ماسال بروید. بعد از رسیدن به ماسال باید به جاده گیلوان بروید. این جاده دقیقا از روستای اولسبلنگاه عبور می‌کتند. در طی گذر از این جاده، رستوران‌ها و مسافرخانه‌های زیادی را خواهید دید. همین مسیر را ادامه بدهید تا به تابلو شهر اولسبلنگاه مواجه شوید و بعد از آن به روستای بی نظیر و زیبای اولسبلنگاه خواهید رسید.

دقت داشته باشید در ۹ کیلومتری ورودی شهر اولسبلنگاه یک ایستگاه عوارضی قرار دارد. البته فقط در ایام پیک مسافرت این عوارضی وجود دارد و در شش ماه دوم سال نیازی به پرداخت عوارض نیست. همچنین دقت داشته باشید عرض جاده اولسبلنگاه کم بوده و باید با احتیاط بیشتری از آن عبور کنید. مخصوصا در شش ماه دوم سال باید به این مسأله توجه لازم را داشته باشید.

اولسبلنگاه

نکاتی که لازم است پیش از سفر به اولسبلنگاه بدانید

  • پیش از سفر، آب و هوا و وضعیت جاده را چک کنید تا در زمان سفر دچار باران‌های ناگهانی شمال نشوید.
  • در ییلاق اولسبلنگاه شب‌ها بسیار سرد است، حتما لباس اضافه و گرم بردارید.
  • پیش از غروب آفتاب سعی کنید به روستا برسید زیرا مسیر روشنایی ندارد.
  • به زبان، گویش، اعتقادات و نحوه زندگی مردم محلی احترام بگذارید و سعی کنید طبیعت را با همه چیزهایی که در آن است مانند مراتع، درختان، چشمه ها را تا جای ممکن دست نخورده باقی بگذارید و به مال و املاک مردم آسیب وارد نکنید.
  • خانه‌های اولسبلنگاه چوبی است بنابراین برای داشتن سفری لذت بخش حتما همراه خود پشه بند ببرید.
  • سوپرمارک و مغازه بین راهی زیادی در اولسبلنگاه وجود ندارد. بنابراین جهت اطمینان خاطر می‌توانید قبل از آغاز سفر، مایحتاج خود را از شهر ماسال تهیه کنید.
این مطلب را هم بخوانید
جاذبه های گردشگری گیلان و شهر های پربازدید شمال

نحوه اجاره ویلا مبله در ماسال و اولسبلنگاه

در صورتی که قصد دارید به این ییلاق از توابع تالش سفر کنید، نیاز است که قبل از اقدام به سفر، اقامتگاه خود را رزرو کنید تا دچار مشکل نشوید.

همچنین پیشنهاد می‌شود که فصول بهار و تابستان را برای سفر به اولسبلنگاه را انتخاب کنید تا حداکثر لذت را از مناظر اطراف ببرید. هر چند طبیعت زمستانی آن نیز از بسیار دیدنی و جذاب است.

برای رزرو و اجاره ویلا در ماسال و اولسبلنگاه می‌توانید در وب سایت سپنجا ثبت نام کنید و با ارائه اطلاعات خود صفحه کاربری شخصی خود را به وجود بیاورید. سپس با درج مقصد در باکس جستجویی که در سمت راست و بالای وب سایت است، ویلاهای مبله در این منطقه را مشاهده کنید.

در این قسمت می‌توانید ویلاها را براساس بودجه خود نیز فیلتر کنید و در مدت زمان کوتاهی به ویلا مطلوب و مورد علاقه خود برسید. همچنین امکان انتخاب ویژگی‌هایی مانند تعداد اتاق و تخت خواب نیز وجود دارد. به این ترتیب شما به راحتی محل اقامت خود را رزرو کرده و با خیال راحت سفر خود را شروع خواهید کرد.

تیم سپنجا با ارائه بهترین ویلاهای مبله در هر نقطه از ایران با تمام امکانات رفاهی در تلاش است تا سفری خاطره‌آمیز و به یاد ماندنی را برای شما به وجود بیاورد. همچنین رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی نیز از جمله مواردی است که تیم سپنجا به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

شرایط لغو رزرو ویلا در سپنجا

در صورتی که مشکلی برای شما پیش آمده و قصد لغو و یا کنسل کردن رزرو ویلای مبله خود را دارید، نیازی به نگرانی نیست چرا که گروه سپنجا برای راحتی و آسودگی خاطر شما شرایطی را در نظر گرفته است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • لازم است برای لغو رزرو ویلا مبله در هر نقطه از ایران از ۵ روز قبل از تاریخ رزرو شده، درخواست لغو رزرو خود را اعلام کرده تا مبلغ پرداختی به صورت کامل به شما برگشت داده شود.
  • اگر اقدام به لغو رزرو ویلا مبله شما دیرتر از بازه زمانی ۵ روزه باشد، مبلغ برگشتی به شما با کسر هزینه شب اول اقامت به علاوه ۵۰ درصد از هزینه شب‌های دیگر خواهد بود.
  • در صورتی که تصمیم به کاهش تعداد شب‌های اقامت خود در روستای پلور دماوند را دارید، با اعلام درخواست خود می‌توان، هزینه ۵۰ درصد از شب‌های باقیمانده را دریافت کنید.

قوانین و مقررات محل اقامت

برای اقامت در هر نقطه از ایران نیاز است که چندی از قوانین را به خوبی رعایت کنید تا اقامتی دلنشین و خاطره‌انگیز برای خود به وجود بیاورید. قوانین و مقررات محل اقامت در ویلاهای مبله سپنجا به شرح زیر است.

  • همراه داشتن کارت ملی افرادی که قصد اقامت دارند ضروری است.
  • از آوردن هر گونه حیوان خانگی و رعایت قوانین خودداری کنید.
  • خودداری از ایجاد هرگونه سروصدا که منجر به آزار و اذیت دیگر ساکنین می‌شود.
  • اجاره ویلا در ماسال و اولسبلنگاه ویژه افراد متأهل است.

برای تجربه بهتر در سفر خود به شمال ایران و منطقه ماسال، و همچنین اقامتی رویایی و شیرین توصیه می‌شود که قوانین اقامت در ویلاهای مبله را رعایت کنید تا به این ترتیب مسافرتی خاطره‌انگیز و دلنشین را تجربه کنید.

کلام آخر…

پیشنهاد سفر به شمال ایران به خصوص استان گیلان یکی از آن سفرهای جذابی است که نمی‌توان جواب رد به آن داد. در این مقاله سعی کردیم تا یکی از نقاط دیدنی گیلان، ماسال و اولسبلنگاه را به شما معرفی کنیم. تیم سپنجا همچنین با ارائه بهترین ویلاهای مبله در تلاش است تا اقامتگاه‌هایی درخور شما عزیزان معرفی کرده و لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز را در حین اقامت برای شما به وجود بیاورد.

اگر به این منطقه سفر کرده‌اید، لطفا نظرات و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا