دیدنی های مشهد

آشنایی با بهترین مکان های عکاسی مشهد

22 مکان بکر برای عکاسی در مشهد

این روزها که اشتراک گذاری تصاویر در فضای مجازی بسیار رایج شده و علاوه بر آن عکس و فیلمبرداری از برخی مراسمات مانند تولد، فرمالیته یا سالگرد ازدواج و مواردی از این قبیل بسیار بیشتر از گذشته شده است، به همان اندازه هم پیدا کردن مکان مناسب برای عکاسی اهمیت پیدا کرده است. در این مقاله از سپنجا سعی داریم با معرفی بهترین مکان های عکاسی مشهد به شما کمک کنیم تا بتوانید مکان مناسبی را متناسب با سلیقه خودتان و مراسمی که دارید، انتخاب کنید. اگر در شهر مشهد سکونت داشته باشید، شاید بیشتر این مکان‌ها را بشناسید و به راحتی بتوانید آنها را پیدا کنید.

البته اگر از دیگر استان‌های کشور هم باشید هیچ موردی ندارد؛ چرا که اگر با چنین مکان‌هایی آشنا شوید می‌توانید هنگام سفر به مشهد عکس‌های بسیار باکیفیت و زیبایی را در مکان‌هایی که معرفی می‌کنیم به ثبت برسانید. برای آشنایی بیشتر با این مکان‎‌ها تا پایان ما را همراهی فرمایید. برای اجاره سوئیت در مشهد کافیست روی لینک کلیک کنید.

فهرست مطالب مخفی کردن
1 معرفی ۲۲ مکان بکر برای عکاسی در مشهد

معرفی ۲۲ مکان بکر برای عکاسی در مشهد

شهر مشهد لوکیشن‌های متفاوت و جذاب زیادی برای عکاسی دارد. برخی از این مکان‌ها روستاهایی خوش آب و هوا با طبیعت بکر هستند، برخی دیگر هم عمارت‎‌های قدیمی هستند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. پارک‌های متنوعی که در شهر مشهد وجود دارند هم با توجه به جذابیت زیاد خود، جزو بهترین مکان های عکاسی مشهد محسوب می‌شوند. از جمله‌ی این مکان‌های زیبا عبارتند از:

  • پارک کوه‌سنگی
  • پارک هفت حوض
  • پارک ملت مشهد
  • باغ پرندگان مشهد
  • روستای اخلمد
  • پارک جنگلی وکیل آباد مشهد
  • بوستان گل‌ها مشهد
  • پارک مینیاتوری
  • هارونیه
  • پارک میرزا کوچک خان جنگلی
  • شاندیز
  • خانه تاریخی داروغه
  • خانه توکلی
  • روستای زشک
  • روستا و آبشار قره سو
  • سد چالیدره
  • دشت ارغوان
  • شهر طرقبه
  • باغ ملک آباد
  • رودخانه پنج دره
  • روستای عنبران
  • باغ ملی فریمان مشهد

۱- پارک کوه‌سنگی مشهد | پیوند آب و کوه

پارک کوه‌سنگی مشهد یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش، تفریح و حتی عکاسی در شهر مشهد محسوب می‌شود. نام این پارک به نوعی محتوای پارک را توصیف می‌کند؛ چرا که در این پارک دو عدد کوه که سنگی هستند، وجود دارد. علاوه بر آن استخر بزرگی نیز در آن وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

اگر شما علاقه‌مند به عکاسی در طبیعت هستید یا میخواهید بکگراند عکس‌های شما زیبایی طبیعی و خیره کننده داشته باشد، پارک کوه‎‌سنگی یکی از بهترین مکان های عکاسی مشهد است که این امکان را به شما می‌دهد. علاوه بر آن می‌توانید لحظاتی را در این پارک با آرامش بگذرانید و لذت ببرید.

پارک کوه سنگی

۲- پارک هفت حوض | پارکی در دل کوه‌

پارک هفت حوض مشهد از دیگر مکان‌هایی است که برای عکاسی و گردش پیشنهاد می‌کنیم. این پارک زیبا در بین کوه‌های خلج قرار گرفته است. در این منطقه زیبا وجود رودخانه‌ها و آب‌های جاری فراوان باعث شده که بر اثر سایش سنگ‌ها و مسیر آب رودخانه‌ها، هفت حوض در آن تشکیل شود.

این هفت حوض به همدیگر راه دارند و آب از آنها جاری و در نهایت در مسیر رودخانه قرار می‌گیرد. نام این پارک هم برگرفته از تعداد حوض‌هایی است که در آن وجود دارد. شما می‌توانید حتی در آن به به پیست‌هایی که برای  صخره‌نوردی و سنگ‌نوردی ایجاد شده‌اند هم بروید.

پارک هفت حوض

۳- پارک ملت مشهد | تجربه عکاسی در تمام فصول

پارک ملت یکی دیگر از بوستان‌های بزرگ مشهد است که در نزدیکی بزرگراه وکیل آباد قرار دارد. این پارک علاوه بر اینکه وسایل تفریحی و سرگرم کننده زیادی دارد، از لحاظ فضای سبز نیز بسیار دلنشین و باصفا است. بوستان ملت مشهد جزو بهترین مکان های عکاسی است که در هر چهار فصل از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا لحظات و تصاویر بسیار دلنشینی را در آن ثبت نمایید.

این مطلب را هم بخوانید
شهر مشهد و جاذبه های گردشگری آن

پارک ملت مشهد

۴- باغ پرندگان مشهد | قلمرو پرندگان آفریقا و آسیا

باغ پرندگان مشهد از دیگر مکان‌هایی است که می‌توانید برای گردش یا عکاسی به آنجا بروید. در این باغ پرندگان زیبا و کمیابی نگهداری می‌شود. فضای باغ هم بسیار دل‌انگیز است. برای علاقه‌مندان به عکاسی حیوانات هم بسیار جای خوبی است و می‌توانند اقدام به عکاسی از پرندگان کنند.

باغ پرندگان مشهد

۵- روستای اخلمد | جاذبه‌ای در دل طبیعت

روستای اخلمد با تمام شکوه و جذابیت خود بین کوه‌های بینالود واقع شده است. این روستا جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارد از جمله: آبشار بسیار زیبای آن، رودخانه‌ها، چشمه‌ها، درختان بلند قامت و فضای قدیمی و پر از آرامش آن.

روستای اخلمد را هم می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین مکان های عکاسی مشهد معرفی کرد. شما حتی می‌توانید برای ثبت لحظات فرمالیته خود هم به این روستا بروید و عکس‌های بی‌نهایت زیبایی را در آن بگیرید.

روستای اخلمد

۶- پارک جنگلی وکیل آباد | جنگلی کوچک در شهر

پارک جنگلی وکیل آباد، جزو پارک‌های بسیار بزرگ و با قدمت است. این پارک مانند جنگل کوچکی در وسط شهر است و در سفرتان به خراسان رضوی رفتن به آنجا خالی از لطف نیست. این پارک درختان بلند قامت و کهن‌سال بسیار زیادی دارد. علاوه بر آن از وسط آن همه زیبایی رودخانه‌ای هم عبور می‌کند که فضا را از آنچه که هست ناب‌تر می‌کند.

این پارک با فضای بسیار بزرگ و وسیع خود زبان زد است و توانسته طبیعت بکر و ناب را با امکانات تفریحی و مدرن در هم آمیزد. فضای پارک برای عکاسی، قدم زدن، ورزش کردن و موارد دیگری از این قبیل بسیار مناسب است.

بهترین مکان های عکاسی مشهد

۷- بوستان گل‌ها مشهد |تنوع بی‌نظیر گل‌ها

باغ گل‌های مشهد یکی دیگر از بهترین مکان های عکاسی مشهد است. در این باغ بخش‌های مختلفی وجود دارد که هر قسمت مختص گل‌های خاصی است. علاوه بر آن حتی فضایی برای رشد نیلوفر آبی هم در آن ایجاد شده است. در باغ گل‎ها علاوه بر تنوع بالا و بی‌نظیر گل‌ها وجود آمفی تئاتر، آب‌نما و فضایی برای سرگرمی کودکان جذابیت آن را بیشتر کرده است.

بوستان گلها

۸- پارک مینیاتوری | سفری کوتاه به شهرهای ایران

از جاذبه‌های شهر مشهد می‌توان به پارک مینیاتوری اشاره کرد. شما با رفتن به این پارک یک دور سفر به بیشتر شهرهای ایران را تجربه می‌کنید؛ چرا که در این پارک بیشتر مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرهای مختلف به صورت مینیاتوری و در قالب کوچک ساخته شده‌اند.

پارک مینیاتوری مشهد

۹- هارونیه یکی از بهترین مکان های عکاسی مشهد

هارونیه یکی از بناهای پر رمز و راز مشهد است؛ چرا که تاکنون به درستی از کاربری و زمان ساخت آن اطلاعاتی به دست نیامده و هنوز هم کارشناسان در مورد آن تحقیق می‎‌کنند. این بنا که در شهر توس مشهد واقع شده قدمت بسیار زیادی دارد. امروزه هم در اطراف آن فضای سبزی ایجاد شده است.

هارونیه مشهد

۱۰- پارک میرزا کوچک خان جنگلی | سرسبز و خوش آب و هوا

پارک میرزا کوچک خان جنگلی یکی از پارک‌های بزرگ مشهد است که فضای بسیار پرنشاطی دارد. علاوه بر فضای زیبا و سرسبز امکانات رفاهی مانند کتابخانه، لوازم بازی کودکان، بوفه و موارد دیگری از این قبیل دارد. یکی از بزرگ‌ترین حسن‌های این پارک نزدیکی آن به حرم مطهر رضوی است. شما می‌توانید در سفر به مشهد به راحتی به پارک میرزا کوچک خان جنگلی بروید و عکس‌های بسیار متنوعی ثبت کنید.

بهترین مکان های عکاسی مشهد

۱۱- شاندیز مشهد | منطقه‌ای پر جاذبه

شاندیز مشهد جزو بهترین مکان های عکاسی مشهد است. زیبایی‌های طبیعی و بکر این منطقه به هیچ عنوان قابل توصیف نیست. این منطقه آن قدر زیبایی‌های طبیعی و نابی در خود دارد که شما در سفر به آنجا به هیچ عنوان متوجه گذر زمان نخواهید شد و حتی شاید نتوانید آن طور که شاید و باید بیشتر قسمت‌های آن را ببینید. در منطقه شاندیز مشهد لوکیش‌های بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای برای عکاسی وجود دارد که حتی برای ثبت لحظات برخی از مراسمات خود هم می‌توانید آنجا را انتخاب کنید.

شاندیز مشهد

۱۲- خانه داروغه مشهد | عمارتی تاریخی

اگر شما به مکان‌های تاریخی و گشت و گذار در آنها علاقه داشته باشید، بازدید از خانه تاریخی داروغه و عکاسی در میان زیبایی‎‌های آن بسیار مناسب شما خواهد بود. خانه‌ی قدیمی با ایوان‎‌های دل‌انگیز و حیاط باصفایی که وسط آن حوض کوچکی قرار گرفته، اتاق‌های زیاد، قسمت‌های تابستان نشین و قسمت‌های مناسب برای زمستان، تعدادی از زیبایی‌ها و جذابیت‌های خانه تاریخی داروغه است.

بهترین مکان های عکاسی مشهد

۱۳- خانه توکلی مشهد | در همسایگی ضامن آهو

خانه توکلی مشهد یکی دیگر از بهترین مکان های عکاسی مشهد است که بافت قدیمی دارد. این خانه فاصله‌ی کمی با حرم امام رضا دارد و در خیابان نواب صفوی می‌توانید آن را پیدا کنید. این مکان زیبا برای برخی از عکاسی‌ها و حتی گرفتن برخی کلیپ‌ها بسیار مناسب است. قدم زدن در این خانه قدیمی و دیدن زیبایی‌های کم‌نظیر آن حال و هوای بسیار خوبی برایتان خواهد داشت.

خانه توکلی

۱۴- روستای زشک | طبیعتی بی‌نظیر در مشهد

روستای زشک، روستای بسیار خوش آب و هوا با طبیعت فوق‌العاده زیبا در مشهد است که در منطقه‌ی بی‌نظیر شاندیز قرار دارد. رودخانه‌ی جاری، درختان تنومند، باغ‌های متفاوت میوه و موارد دیگری از این قبیل باعث شده‎‌اند تا روستای زشک به محلی برای گردش و تفریح مسافران تبدیل شود.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین پارک‌های مشهد

روستای زشک

۱۵- روستا و آبشار زیبای قره سو

روستا و آبشار قره سو یکی دیگر از بهترین مکان های عکاسی مشهد است. شما با سفر به روستای قره سو علاوه بر اینکه می‌توانید از طبیعت زیبا، دره‌ها و آبشار آن دیدن کنید، بلکه امکان دسترسی آسان به مناطق زیبایی مانند کاخ خورشید، منطقه هزار مسجد، روستای لایین و… را نیز خواهید داشت.

بهترین مکان های عکاسی مشهد

۱۶- سد چالیدره | تجربه تفریحاتی ناب

سد چالیدره یکی از مناطق گردشگری شهر مشهد است و امکانات رفاهی بسیاری هم برای گردشگران و مسافران فراهم آورده است. سد در نزدیکی روستای طرقبه قرار دارد. شما در سد چالیدره می‌توانید امکان انجام کارهایی مانند تله سیژ، کشتی تفریحی، بانجی جامپینگ، ماهیگیری، زیپ لاین و موارد بسیار دیگری از این قبیل وجود دارد. همچنین علاوه بر اینکه خودتان می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری در فضای زیبای این سد ثبت کنید، یک عکاسخانه سنتی هم در آن وجود دارد.

سد چالدیره

۱۷- دشت ارغوان | در میان درختان ارغوان

دشت یا تالاب ارغوان منطقه بسیار زیبایی در مشهد است که فاصله‌ی کمی هم با طرقبه دارد.  این منطقه هم یکی از بهترین مکان های عکاسی مشهد است. دشت ارغوان  پر از ارغوان‌های زیبا است که باعث شده‌اند طبیعت این منطقه بسیار بیشتر زیبا دیده شود.

برای تفریح و استراحت چند ساعته، گردش و عکاسی، دشت ارغوان را پیشنهاد می‌کنیم. حتی برای تهیه فیلم و عکس فرمالیته هم می‌توانید به دشت ارغوان بروید و در میان درختان ارغوان که به درخت عشق هم معروف هستند، لحظاتی نابی را ثبت کنید.

بهترین مکان های عکاسی مشهد

۱۸- شهر طرقبه | گردشی کوتاه در منطقه‌ای پر جاذبه در مشهد

طرقبه بسیار شناخته شده و معروف است و همانطور هم که در بخش‌های مختلف اشاره کردیم بسیاری از مناطق بکر و زیبای خراسان رضوی هم در نزدیکی طرقبه قرار گرفته‌اند. آب و هوا و فضای طرقبه بسیار زیباست و برای گردش، قدم زدن، عکاسی و کارهای دیگری از این قبیل بسیار مناسب است.

بهترین مکان های عکاسی مشهد

۱۹- باغ ملک آباد مشهد | کاخ موزه‌ای برای عکاسی

باغ ملک آباد مشهد یکی دیگر از فضاهای سبز این شهر است که علاوه بر درختان بی‌شمار و سر به فلک کشیده، کاخ موزه ملک آباد را نیز در خود جای داده است. در واقع شما می‌توانید هم از فضای زیبای باغ استفاده کنید و هم از کاخ داخل باغ که به روی عموم باز است دیدن کنید و بتوانید عکس‌های زیبایی هم بگیرید.

بهترین مکان های عکاسی مشهد

۲۰- رودخانه پنج دره مشهد

یکی دیگر از بهترین مکان های عکاسی مشهد که نزدیک به طرقبه هم هست، رودخانه پنج دره است. این رودخانه که از کوه‎‌های بینالود شروع می‌شود و در مسیر جریان خود از دره‌هایی مانند دره ارغوان نیز عبور می‌کند، زیبایی دو چندانی به منطقه داده است و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

رودخانه پنج دره

۲۱- روستای عنبران | طبیعتی خیره کننده در مشهد

روستای عنبران در مشهد جزو مناطق خوش آب و هوا و معطر است. این روستای ییلاقی طبیعت بسیار خیره کننده‌ای دارد. شما می‌توانید در طبیعت این روستا به استراحت و تفریح بپردازید و آرامش مطلقی را تجربه کنید. همچنین عکاسی در فضای زیبای آن عکس‌های کم نظیری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بهترین مکان های عکاسی مشهد

۲۲- باغ ملی فریمان یکی از بهترین مکان های عکاسی مشهد

باغ ملی فریمان بزرگ‌ترین و با وسعت‌ترین باغ‌ ملی مشهد محسوب می‌شود. این باغ جزو آثار ملی هم قرار گرفته است. علاوه بر محیط سرسبز و پرنشاطی که دارد، یک عمارت هم در آن وجود دارد. سردرهای ورودی این باغ بسیار زیبا هستند و ستون‎‌های متصل به هم در آن به چشم می‌خورد. فضا و محیط باغ برای عکاسی و قدم زدن بسیار مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین مکان های عکاسی مشهد را به شما معرفی کنیم. مکان‌های معرفی شده هر کدام به تنهایی زیبایی خارق‌العاده‌ای دارند و شما حتی اگر به قصد عکاسی هم نخواهید می‌توانید برای گردش، تفریح، بازدید و آشنایی به این مکان‌ها سفر کنید.

همچنین فضا و محیط برخی از مکان‌های معرفی شده به قدری آرام و پر از آرامش هستند که شما می‌توانید برای چند ساعتی در آنجا مشکلات و دغدغه‌های ذهنی خود را فراموش کنید. همچنین برای مراسماتی مانند عکاسی فرمالیته خود هم می‌توانید به این مکان‎‌ها بروید.

درباره “آشنایی با بهترین مکان های عکاسی مشهد” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا