جاهای دیدنی تهران

معرفی بهترین رستوران های گیاهی تهران

در تهران رستوران‌های وگان متعددی وجود دارد که حتی گوشتخواران سرسخت هم دوست دارند از آنها استفاده کنند. رستوران های گیاهی تهران واقعاً فوق‌العاده هستند و غذاهای گیاهی مختلفی برای شما سرو خواهند کرد.

البته قبول داریم که گیاهخواران معمولاً هنگام صرف غذا در ایران با کمی چالش مواجه می‌شوند، چون غذاهای ایرانی به شدت بر پایه گوشت طبخ می‌شوند اما سالهاست که تغذیه سالم و فواید رژیم سبزیجات به مرزهای ایران رسیده است و تعدادی از این رستوران‌ها در پایتخت برپا شده است. در اینجا چند مورد از بهترین رستوران‌های تهران را برای شما گیاهخواران عزیز در سراسر دنیا معرفی می‌کنیم.

با ما در سپنجا همراه باشید.

معرفی ۱۲ مورد از بهترین رستوران های گیاهی تهران برای گیاهخوران

وگان یکی از سبک‌های جدید تغذیه در جهان است که این روزها طرفدارن آن در ایران هم به چشم می‌خورند. این سبک در واقع همان گیاه خواری است و پیروان آن به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول، به جز گوشت هر چیزی مصرف می‌کنند و دسته دوم نه تنها گوشت نمی‌خورند بلکه هر محصولی که منشا حیوانی داشته باشد را هم میل نمی‌کنند. از آنجا که غذای مناسب این افراد اغلب در رستوران‌های تهران به سختی پیدا می‌شود، تصمیم گرفتیم که چند مورد از رستوران های گیاهی تهران را در اینجا معرفی کنیم تا این عزیزان مجبور نباشند، غذاهای تکراری رادر سفر خود به تهران میل کنند.

۱- کافه رستوران زمین

رستوران زمین یکی از بهترین رستوران‌های گیاهی در غرب تهران است. این رستوران علاوه بر سرو غذای گیاهی، طراحی داخلی و محیطی با الهام از طبیعت دارد. شعار اصلی این رستوران «غذای کاملا گیاهی برابر با غذای عالی» است و از عناصر طبیعی مانند چوب برای طراحی دکور خود استفاده کرده است.

جالب است بدانید، بیشتر میزهای آن در فضای باز قرار دارند. محیط رستوران برای شما یادآور طبیعت و زیبایی‌های آن خواهد بود. منوی رستوران زمین بسیار متنوع است. در این رستوران اکثر غذاهای ایرانی و بین المللی مانند همبرگر، پیتزا، سوشی و حتی کباب، کاملاً گیاهی سرو می‌شوند. همچنین اگر از هر یک از این مواد گیاهی خوشتان بیاید، می‌توانید مقداری از آنها را به راحتی از این رستوران خریداری کنید.

آدرس رستوران زمین: شهرک غرب، فاز پنج، خیابان سیمای ایران، مجتمع مسکونی پردیسان

شماره تماس رستوران: ۸۸۳۷۳۹۲۴ ۰۲۱

ساعت کار: ۷-۲۳

محدوده قیمتی: متوسط

با بهترین رستوران های چینی تهران آشنا شوید!

کافه رستوران زمین

۲- کافه رستوران آناندا وگان

کافه رستوران آناندا یکی دیگر از رستوران های گیاهی تهران است و در شمال شرقی شهر قرار دارد. این رستوران وگان منوی کاملی از غذاهای بین المللی و سنتی وگان آماده کرده است. به عنوان مثال، شما می‌توانید کباب و پیتزا را با هم در اینجا پیدا کنید. نکته زیبای دیگر در مورد این رستوران وگان، فضای همیشه سبز آن است. حتی در زمستان یا پاییز نیز می‌توانید طراوت بهار را در فضای سبز آن تجربه کنید. علاوه بر این، Ananda غذاهای کامل وگان، از جمله سوپ‌های گیاهی، پاستا، خورش‌های ایرانی گیاهی، پیش‌غذا، دسرها و فست فودهای گیاهی را ارائه می‌دهد. به طور خلاصه، این رستوران مکانی ایده آل برای همه کسانی است که ترجیح می‌دهند در محیطی آرام، غذاهای سالم و خوشمزه بخورند.

آدرس رستوران آناندا: خیابان پاسداران، بهستان دهم، اختیاریه جنوبی، جنب مخابرات، پلاک ۱۸

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۵۵۶۷۶۷

ساعت کار: ۱۲-۲۳

محدوده قیمتی: متوسط

۳- رستوران وگان خانه هنرمندان

رستوران گیاهخواری انجمن هنرمندان ایرانی یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تهران با بیش از ده سال تجربه در سرو انواع غذاهای ایرانی است. این رستوران به رستوران «ایران شهر» در کنار سالن‌های تئاتری به همین نام نیز معروف است.

این رستوران در خیابان طالقانی قرار دارد و نسبت به سایر رستوران‌های گیاهی فاصله کمتری با مکان های تاریخی شهر دارد. منو شامل انواع پیتزا، چلوکباب، سوپ و بسیاری دیگر از غذاهای گیاهی است. از همه مهمتر رستوران وگان خانه هنرمندان در کنار باغی زیبا در تالار هنرمندان ایرانیان تهران واقع شده است. علاوه بر غذاهای گیاهی عالی، محیطی ساده و آرام دارد.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز در مورد موزه فرش ایران

آدرس رستوران گیاهی خانه هنرمندان: خیابان طالقانی، موسوی شمالی(فرصت)، خانه هنرمندان ایران

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۶۲

ساعت کار : ۱۱-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

خانه هنرمندان

۴- رستوران پیور

رستوران پیور یک رستوران وگان شناخته شده در شهر بزرگ تهران است که دکوراسیونی منحصر به فرد با الهام از کافه‌های فرانسوی دارد. در نگاه اول محیط سفید و گرم و پر از گل آن پذیرای مهمانان است. رستوران پیور منوی کاملاً گیاهی دارد. از آنجایی که کارکنان آن به زبان انگلیسی مسلط هستند، بسیاری از گردشگران غذا خوردن در آن را به غذا خوردن در دیگر رستوران های گیاهی تهران ترجیح می‌دهند. غذاهای لذیذ، تیم ماهر و محیط دوستانه، رستوران پیور را به یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین رستوران‌های وگان تهران تبدیل کرده است.

آدرس رستوران پیور: خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ۶۴ یوسف آباد، برج آ اس پ، واحد ۳۵ تجاری

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۰۳۹۹۰

ساعت کار: ۱۱:۳۰-۲۳

محدوده قیمتی: متوسط و در برخی موارد گران

۵- تیلیت، یکی از بهترین رستوران‌های وگان تهران برای عاشقان دیزی!

تیلیت رستورانی در خیابان سعدی است که منویی پر از انواع دیزی گیاهی و گوشتی دارد. دیزی یک غذای بسیار سنتی ایرانی است که ماده اولیه آن گوشت است. بنابراین، نامیدن تیلیت به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های وگان برای بسیاری از مردم جالب توجه است. رستوران تیلیت منویی هم برای گیاهخواران و هم برای گوشت خواران آماده کرده است. علاوه بر این در محیط مدرن خود از ظروف سفالی استفاده می‌کند که ترکیبی عالی از مدرنیزاسیون و سنت است.

وجود رستوران تیلیت در فهرست رستوران های گیاهی تهران جای تعجب هم دارد. در عین ناباوری این رستوران تنها جایی در شهر است که با جایگزینی سبزیجات برای یکی از محبوب‌ترین غذاهای ملی ایران دیزی، خورش سنتی لوبیا، سیب‌زمینی و بره، در قابلمه‌ای سفالی ارائه می‌دهد. این غذا به سبک واقعی ایرانی، با سبزیجات ترشی مختلف، ماست، سبزی‌های تازه و نان سرو می‌شود. این غذا برای یک توقفگاه پس از یک روز گشت و گذار در مرکز شهر تهران عالی است. توصیه می‌شود یک روز قبل برای دیزی جایگزین شده با توفو تماس بگیرید.

آدرس رستوران تیلیت : سعدی شمالی، روبروی منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۹۸۴۶۸۴

ساعت کار: ۱۲ – ۱۶

محدوده قیمتی: متوسط

رستوران تیلیت

۶- رستوران گیاهی چارمیز

Charmy’s یک غذاخوری گیاهی دنج است که مجموعه‌ای از غذاهای گیاهی از جمله ماکارونی خامه‌ای را در محیطی دنج با آشپزخانه اوپن سرو می‌کند. این رستوران به شما این حس را می‌دهد که در خانه یک دوست غذا می‌خورید. چارمیز که یکی از بهترین رستوران های گیاهی تهران است تنها با استفاده از مواد تازه و سس‌های مختلف بر طبخ غذاهای ماکارونی ساده و در عین حال خوشمزه خود تسلط پیدا کرده است. بادمجان کبابی در اینجا مورد علاقه است، همانطور که موهیتو آب انگور آن بی‌نظیر است.

آدرس رستوران چارمیز پاستا: خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، کوچه البرز١، پلاک ٢/١

شماره تماس: ۶۶۴۹۸۵۱۰ – ۶۶۴۶۰۸۳۹

ساعت کار: ۱۱-۲۳

محدوده قیمتی: متوسط و مقرون به صرفه

۷- رستوران گیاهی خوشبین

اگر به دنبال لذت بردن از یک وعده غذایی آرام هستید، به خوشبین(معروف به حسن رشتی) سر نزنید. این رستوران بی‌نظیر، با سرو انواع غذا‌های گوشتی و گیاهی، موسسه‌ای در بین ایرانی‌هایی است که برای غذاهای اصیل گیلکی از اقصی‌نقاط ایران به تهران می‌آیند. در کنار کباب‌های معروف گیلکی، غذاهای معمولی شمالی مانند ماهی سفید دودی، میرزا قاسمی (بادمجان دودی با تخم‌مرغ) و باقالا قاتوق و انواع خوراک ماهی وجود دارد که آن را برای گوشت خواران و گیاه‌خواران ایده‌آل می‌کند.

آدرس رستوران خوشبین: خیابان سعدی شمالی، پایین تر از چهار راه سید علی، پلاک ۵۱۰

شماره تماس : ۰۲۱۳۳۹۰۲۱۹۴

ساعت کار : ۹-۱۶

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران های گیاهی تهران

۸- درخت بانیان

رستوران درخت بانیان یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تهران واقع در خیابان شلوغ شریعتی است. چیزی که درخت بانیان را متمایز ساخته این است که هرگز از مواد منجمد یا کنسرو شده استفاده نمی‌کند. این رستوران فقط پاستاهای سبوس دار و نان و برنج قهوه‌ای را انتخاب می‌کند. غذاهای درخت بانیان شامل: پیتزا، پاستا، برگر، سوشی، کباب، سالاد، پلو و خورشت می‌شود.

آدرس: شریعتی، پائین تر از دولت(شهید کلاهدوز)، نبش کوچه امان پور، پلاک ۳

تلفن: ۲۲۶۳۱۰۱۷ و ۲۲۶۳۱۰۱۶ – ۰۲۱

بهترین رستوران های ایتالیایی تهران را بیشتر بشناسید!

۹- کافه رستوران بید مجنون

منطقه اوشان فشم از خوش آب و هواترین مناطق تفریحی تهران است که همیشه مورد توجه پایتخت نشینان بوده است. گیاهخوار هستید؟ بله؟ پس این منطقه زیبا را  برای تفریح انتخاب کنید. این منطقه مملوء از رستوران و کافه است و شما می‌توانید رستوران گیاهی خود را به راحتی داشته باشید. کافه رستوران بید مجنون یک مکان مناسب برای شما عزیزان گیاه‌خوار است و منوی بسیار کاملی دارد. طبق سلیقه خود غذا سفارش دهید و در کم‌ترین زمان غذای باکیفیت خود را تحویل بگیرید. این یکی از بهترین رستوران های گیاهی تهران است و حتی می‌توانید از منوی کافه آن هر نوشیدنی که بخواهید سفارش دهید. ضمناً رستوران گوشتی-گیاهی بید مجنون دارای فضای داخلی و بیرونی است.

این مطلب را هم بخوانید
مرکز خرید شاپرک همه آنچه باید بدانید! معرفی، آدرس، ساعت کار

آدرس رستوران بید مجنون: لواسان، بلوار امام خمینی، بلوار ایثارگران، کوچه فرشته

شماره تماس : ۰۲۱۲۶۵۵۰۰۷۷

ساعت کار : ۱۲-۱۶/۱۹-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط و در برخی موارد گران

 

مطالب بیشتر:آشنایی با بهترین رستوران های موسیقی زنده تهران برای یک روز عالی

رستوران های گیاهی تهران

۱۰- رستوران هریس

رستوران هریس در دو طبقه ساخته شده است و به صورت سلف سرویس در شهر تهران مشغول فعالیت است. این رستوران بزرگ نیست و فضایی کاملاً دنج و صمیمانه دارد. حتماً از حضور در فضای آن احساس خوبی خواهید داشت چون دکوراسیونی ساده و راحت دارد. این رستوران گیاهی بسیار شناخته شده و تقریباً تمام هفته شلوغ است چون غذاهای باکیفیت اما مقرون به صرفه دست مشتری می‌دهد. سرآشپز ماهر رستوران هریس، تنها از مواد اولیه ارگانیک و مرغوب برای طبخ انواع غذا استفاده می‌کند و در آماده سازی هریک دقت زیادی به خرج می‌دهد.

آدرس رستوران هریس: بالاتر از چهار راه ولیعصر، نبش کوچه بالاور، پلاک ۱۴۷۳

شماره تماس: ۶۶۴۷۹۲۴۶-۷

ساعت کار: ۱۰-۱۲

محدوده قیمتی: کاملا مقرون به صرفه

معرفی بهترین رستوران های سنتی تهران

۱۱- رستوران کینوا از معروف‌ترین رستوران های گیاهی تهران

رستوران کینوا به عنوان یک رستوران گیاهی و غیر گیاهی در شهر تهران فعالیت می‌کند. این رستوران در شمال شهر واقع شده است و منوی آن تنها مختص به افراد گیاه خوار نیست. ممکن است یک شخص وگان بخواهد به همراه خانواده یا دوستان خود که گیاه خوار نیستند به رستوران برود اما پیدا کردن رستورانی که هر دو نوع تغذیه را در نظر گرفته باشد، کمی سخت باشد. کینوا با فضای کاملا دنج، مدرن و دوست داشتنی خود برای چنین مواردی به فکر بوده است و سعی کرده غذاهای متنوع را برای هر دو روه طبخ کند.

آدرس رستوران کینوا: ظفر، تونل آرش شرقی، خیابان عمرانی، بن بست حسینی، پلاک ۱

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۱۶۰۱۷

ساعت کار: ۱۲-۲۴

محدوده قیمتی: گران و گاهی خیلی گران

 

مطالعه بیشتر:فهرست بهترین رستوران های تهران

رستوران کینوا

۱۲- رستوران نوای غذای پاک

این رستوران گیاهی در خیابان بهشتی واقع شده است و مکان بسیار مناسبی برای آن دسته از کسانیست که سبک زندگی وگان را انتخاب کرده‌اند. رستوران نوای غذای پاک که یکی از بهترین رستوران های گیاهی تهران به حساب می‌آید، دکوراسیونی تمام چوبی شبیه به کافه‌های قدیمی دارد و فضایی دنج و عالی خلق کرده است.

منوی رستوران شامل غذاها‌یی مثل: پیتزا گیاهی ایتالیایی، سیب زمینی با سس قارچ، سوسیس بندری گیاهی، همبرگر گیاهی، لازانیا، سوپ روز، لوبیا پلو با روغن کنجد(برنج ایرانی)، چلو خورشت کرفس به همراه برنج قهوه‌ای و… می‌شود.

آدرس: خیابان دکتر بهشتی، بعد از چهار راه سهروردی، پلاک ۱۸۷

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۷۴۸۰۹۰

ساعت کار : ۱۲-۲۳:۳۰

معرفی بهترین رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی

سخن آخر

خب همراهان همیشگی سپنجا، قبل از هر چیز باید به شما بابت سبک تغذیه سالمی که در پیش گرفته‌اید تبریک بگوییم. ما تمام سعی‌مان را کردیم تا در این مطلب همه رستوران‌های گیاهی پایتخت را به همراه توضیحات و تصاویر باکیفیت معرفی کنیم تا مجبور نباشید غذاهای تکراری بخورید. خوشبختانه به تعداد این رستوران‌ها روز به روز افزوده می‌شود و تنوع غذایی برای شما دوستداران رژیم غذایی وگان در حال افزایش است.

اگر تجربه میل کردن غذا در هیچ یک از رستوران های گیاهی تهران را ندارید، توصیه می‌کنیم در روزهای آتی به آنها سر بزنید تا بیشتر عاشق رژیم منحصربه فرد خود شوید. لیست بالا شامل ۱۲ مورد رستوران عالی برای شما عزیزان گیاه خوار است. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا