جاهای دیدنی تهران

فهرست بهترین رستوران های تهران

تهران، پایتخت شلوغ ایران، ترکیبی جذاب از فرهنگ قدیم و مدرن است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا می‌طلبد. این کلانشهر که یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است، رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعددی را در جای جای خود بنا کرده است. بهترین رستوران های تهران که ما قرار است در این مقاله از آنها نام ببریم، از غذاهای سنتی ایرانی گرفته تا غذاهای بین المللی را با بالاترین کیفیت به مشتری ارائه می‌دهند. بهتر است اینگونه بگوییم که رستوران‌های پایتخت هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. در ادامه ۱۰ مورد از برترین و محبوب‌ترین رستوران‌های تهران را معرفی کرده‌ایم. همراه سپنجا باشید.برای اجاره سوئیت در تهرانکافیست روی لینک کلیک کنید.

معرفی ۱۲ مورد از بهترین رستوران های تهران

غذاهای ایرانی که بیش از سه هزار سال قدمت دارند، مملو از چاشنی‌های خوش عطر و طعم هستند. تقریباً در همه رستوران‌های کشورمان، کباب، برنج، خورش‌های متنوع ایرانی، همراه با نون و سالادهای مختلف وجود دارد. همچنین دسرها و شیرینی‌های متنوع ایرانی و خارجی نیز به وفور یافت می‌شود. بنابراین در اینجا قصد داریم رستوران‌های تهران را به همه معرفی کنیم. امیدواریم که شما در سفرهای خوش خود به تهران، به آنها سر بزنید.

۱- رستوران گردان برج میلاد

بگذارید اول از رستورانی فوق مدرن و بسیار جذاب واقع در نماد شهر تهران یعنی برج میلاد نام ببریم. رستوران گردان برج میلاد یکی از بهترین رستوران های تهران است و حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. این رستوران جذاب و شیک در طبقه ششم برج واقع شده است و ۲۷۶ متر از از سطح زمین فاصله دارد. رستوران گردان برج میلاد به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم شده است که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، بخشی که به بخش متحرک معروف است هر یک ساعت، حدود ۳۶۰ درجه حول محور ثابت خود می‌چرخد و مهمانان را با یک چشم انداز بی‌نظیر و فوق‌العاده جذاب از شهر تهران روبه رو می‌کند!

سنتی پسند باشید یا فرنگی، این رستوران خاص و لاکچری با غذاهای سنتی و فرنگی که سرو می‌کند، شگفت زده‌تان خواهد کرد! شما می‌توانید برای صرف هریک از وعده‌های غذایی از جمله صبحانه، ناهار و شام در اینجا حاضر شوید.

رستوران گردان برج میلاد

۲- رستوران مسلم

اگر دوست دارید خوشمزه‌ترین زرشک پلو و باقالی پلوی تهران را بخورید، سری به رستوران مسلم در این شهر بزنید. این رستوران که به عنوان یکی از بهترین رستوران های تهران شناخته می‌شود، در بازار تهران قرار دارد و غذاهای آن به حدی خوشمزه و لذیذ هستند که همیشه در بیرون آن صفی طولانی از مشتریان تشکیل می‌شود. البته این به این معنا نیست که، مشتری‌ها غذای خود را به سختی دریافت می‌کنند چون سرویس‌دهی این رستوران عالی و سریع است و مشتری‌ها زیاد منتظر نخواهند ماند.

انواع کباب، زرشک پلو، سبزی پلو، ته‌چین( مرغ و گوشت)، باقالی پلو و سایر موارد از غذاهای این رستوران هستند. اما اگر بخواهیم بهترین غذای رستوران مسلم را به شما معرفی کنیم، ته چین(مرغ یا گوشت) را به شما توصیه می‌کنیم. «ته‌چین ویژه» این رستوران چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت، به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را امتحان کنید و از طعم رؤیایی آن لذت ببرید. بد نیست بدانید قیمت غذاهای رستوران مسلم با توجه به حجم زیاد در هر پرس، مناسب و معقول به نظر می‌رسد.

۳- رستو‌‌ران کوبابا

اگر غذاخوردن در رستوران‌های شیک و مجلل را دوست دارید، جایی بهتر از کوبابا در جردن تهران را پیدا نمی‌کنید. این یکی از بهترین رستوران های تهران است و در دسته رستوران‌های مدرن و گران قیمت تهران قرار دارد. کوبابا با منوی متنوع خود همه را شگفت زده کرده است و با نام عجیبش، در منطقه یک تهران در خیابان جردن یا همان نلسون ماندلای امروز واقع شده است.

منوی خاص کوبابا برای آن دسته از افرادی که واقعا نمی‌دانند، میل به چه غذایی دارند و دوست دارند طعم غذاهای مختلف را در لحظه بچشند، بسیار مناسب است. چون منو بسیار متنوع است و در آن می‌توان غذاهای خوشمزه و عجیبی از قبیل سالاد تبوله، اسکند افندی، پلوی افغانی، موساکای یونانی و حتی سمبوسه، فلافل و.. را پیدا کرد.

  • آدرس: تهران، جردن، خیابان گلخانه، شماره ۲۵۷، طبقه اول
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۶۲۰۸۰۱۶
  • ساعت کار: ۱۱ الی ۲۳
  • محدوده قیمتی: گران
این مطلب را هم بخوانید
برج امپایر استیت از بلندترین برج های نیویورک و جهان! (+تصاویر)

بهترین رستوران های تهران

۴- رستو‌‌ر‌‎ان خونه

رستوران خونه با فضایی بسیار دنج، صمیمانه و شبیه خانه‌های قدیمی، یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران است که در چهار راه جهان کودک واقع شده است. فضای این رستوران با میز و صندلی‌های چوبی، گچ‌کاری هنرمندانه و همینطور پنجره‌های رنگی که بیشتر در خانه‌های سنتی دیده می‌شوند، پر شده است. اسم خانه برای این رستوران جداً برازنده و مناسب است چون فضای آن اندازه هر خونه، راحت و صمیمی است.

اگر می‌خواهید چندساعتی را از شلوغی شهر تهران دور باشید، به این رستوران بروید تا آرامش را در دل شلوغی شهر به قلب خود باز گردانید. فقط لازم است بدانید که این رستوران از رستوران‌های لوکس تهران به حساب می‌آید و ممکن است قیمت غذاهایش غافلگیرتان کند. گرچه جای نگرانی نیست چون حجم غذای‌های آن به حدی‌ بالاست که هر دو نفر می‌توانند یک پرس غذا سفارش دهند!

  • آدرس: چهارراه جهان کودک،حقانی شرقی، خیابان شهیدی، انتهای بن بست کمان
  • ساعت کار: ۱۱ تا ۲۳

۵- رستوران موبی دیک

برای آشنایی با یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران آماده‌اید؟ این رستوران موبی دیک نام دارد. کسانی که اهل کتاب‌ و رمان‌های خارجی هستند، به خوبی این نام را می‌شناسند و می‌دانند که از رمان معروف هرمان ملویل آمریکایی می‌آید. موبی دیک در واقع نام نهنگی افسانه‌ای به رنگ سفید است که ناخدای یک کشتی، بدون وقفه به دنبال شکار آن است. رستوران موبی دیک با نام جذابش، در محدوده فردوسی، در خیابان قرنی قرار دارد. این رستوران قدیمی با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با بهترین کیفیت آماده پذیرایی از مهمانان ایرانی و خارجی است.

  • آدرس : خیابان سپهبد قرنی، چهارراه سپند، بالاتر از طالقانی، جنب بانک، پلاک ۱۹۸
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۰۵۰۴۱
  • ساعت کار: ۱۱ تا ۱۶
  • محدوده قیمتی: متوسط

رستوران موبی دیک

۶- رستوران ۱۳۳ تهرانپارس

رستوران ۱۳۳ نام یکی دیگر از رستوران‌های نامی پایتخت است. این رستوران در محله تهرانپارس قرار دارد و از فضایی بسیار لوکس و خیره کننده برخوردار است. ویژگی‌های مثبت رستوران ۱۳۳ تهرانپارس زیاد است اما سالن دلباز، موسیقی زنده و همینطور امکان انتخاب غذا به صورت گرم و در لحظه، از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آیند. این نه تنها یکی از بهترین رستوران های تهران است بلکه از مکان‌های مناسب برای مناسبت‌های مختلف و جلسات اداری است. اگر این رستوران را در تهران انتخاب می‌کنید، باید خود را به محله تهرانپارس برسانید، سپس وارد خیابان رسالت در چهار راه تیرانداز شوید.

  • شماره تماس: ۰۲۱۷۷۷۲۴۱۶۱
  • ساعت کار: ۱۱ الی ۲۳
  • محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

۷- رستوران کمالی لواسان

رستوران‌های متفاوت و جذاب در شهر تهران کم نیستند. یکی از آنها رستوران کمالی لواسان است که می‌توان آن را یک رستوران سنتی-لاکچری تلقی کرد. به جرات می‌توان گفت تجربه غذا خوردن در رستوران کمالی لواسان هرگز از ذهنتان محو نمی‌شود چون علاوه بر طعم بی‌نظیر غذاهای ایرانی‌الاصل از بشقاب‌ها، میزها و نقاشی‌های زیبای ایرانی نیز لذت خواهید برد. کباب لاتی و چنجه رستوران کمالی لواسان را هرکسی خورده تعریف و هرکسی نخورده باید امتحان کند چون طعم بسیار خوشمزه هستند و طعم بی‌نظیرشان غیر قابل توصیف است. یکی دیگر از شاخصه‌های بارز این رستوران سرویس‌دهی عالی و کارکنان خوش برخورد است که با روی خوش از شما پذیرایی می‌کنند.

  • آدرس: لواسان، بلوار امام خمینی (ره)، نبش کوچه پاییزان.
  • محدوده قیمتی: بالا

رستوران کمالی

۸- رستوران شرف‌الاسلامی

یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران در محدوده بازار قدیمی آن قرار دارد. اگر تاکنون از بازار تهران دیدن نکرده‌اید، باید بدانید که جذاب‌ترین مکان برای گردش و تماشای زیبایی‌های پایتخت، همین بازار است. بنابراین علاوه بر صرف غذا در رستوران شرف‌الاسلامی می‌توانید در بازار بچرخید و از دیدنی‌های آن نیز لذت ببرید. رستوران شرف‌الاسلامی غذاهای خوب و باکیفیتی به دست مشتری می‌رساند و روزانه عده زیادی در بیرون آن برای گرفتن غذاهایش در صف می‌ایستند! جالب است بدانید، با اینکه از زمان ساخت و فعالیت این رستوران قدیمی حدود ۸۰ سال از می‌گذرد اما همچنان در صدر بهترین رستوران‌های شهر قرار دارد.

  • ساعات کاری: ۱۱ ظهر الی ۱۷ عصر
  • قیمت: متوسط رو به بالا
  • آدرس: بازار بزرگ تهران،مسجد شاه، راه سمت راست

۹- رستوران رفتاری بام لند

یکی دیگر از رستوران‌هایی که طعم اصیل و واقعی کباب ایرانی را به مشتری‌هایش هدیه می‌دهد، رستوران رفتاری بام لند است. این رستوران با ارائه منویی نسبتاً جامع از غذاهای سنتی ایرانی، توانسته به عنوان یکی از بهترین رستوران های تهران خودش را در دل افراد زیادی جای داده است. این رستوران در کنار غذاهای خوش طعم، فضایی بسیار شیک و چشم‌اندازی جذاب از دریاچه چیتگر دارد که لذت غذاخوردن را برایتان دوچندان خواهد کرد. شما می‌توانید در کنار هر نوع غذای سنتی که دوست دارید، سالاد و مخلفات دلخواه خود را نیز سفارش دهید. این رستوران کباب‌های تعریفی هم دارد. برای همین پیشنهاد می‌کنیم که یکی از آنها را امتحان کنید.

  •  ساعات کاری: ۱۲ ظهر الی ۱۶ عصر و ۲۰:۳۰ شب الی ۲۳ شب
  • محدوده قیمت: متوسط رو به بالا
  • آدرس: بزرگراه شهید همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری_تفریحی بام لند

بهترین رستوران های تهران

۱۰- کاخ رستوران لیدوما

یک مکان جذاب دیگر برای شکم‌گردی در پایتخت، کاخ رستوران لیدوما است. این رستوران فوق لاکچری و جذاب در محدوده شهرک غرب واقع شده است و غذاهایش واقعاً طعم واقعی و لذیذی دارند. اگر به دنبال رستورانی هستید که بتواند یک روز یا یک شب به یاد ماندنی برایتان رقم بزند، جایی مناسبت‌تر از کاخ رستوران لیدوما پیدا نخواهید کرد. این یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران است که فضای داخلی بسیار شیک و خیره کننده‌ای دارد، به علاوه تمام غذاها را در بالاترین کیفیت طبخ و سرو می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی پارک قیطریه ؛ زیباترین پارک تهران

این رستوران‌ لاکچری و بسیار شیک برای دیدارهای دونفره و حتی قرارهای مهم کاری بسیار مناسب است و می‌توانید گاهاً مهمانی‌های رسمی خود را نیز آنجا برپا کنید. پخش موسیقی زنده، سفارش غذاهای گرم در لحظه، دکور بسیار شیک و زیبا، کارکنان حرفه‌ای و خوش برخورد از ویژگی‌های مهم رستوران لیدوما است. شاید قیمت هر پرس غذای رستوران لیدوما، گران‌تر از حد انتظار شما باشد اما حجم هر بشقاب غذا به اندازه‌ای بالاست که دونفر را سیر می‌کند.

  • ساعات کاری: ۱۲ ظهر الی ۲۴ شب
  • محدوده قیمت: بالا
  • آدرس: شهرک غرب تهران، میدان صنعت، بلوار فرحزادی، پاساژ لیدوما

۱۱- رستوران ارکیده آرژانتین

رستوران ارکیده آرژانتین نیز مانند دیگر مواردی که تا اینجا معرفی کرده‌ایم، کارکنان مجرب دارد، دکوری لوکس و لاکچری دارد و همینطور خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی به ویژه غذاهای سنتی را با بهترین کیفیت روی میز مشتری می‌آورد. این یکی از بهترین رستوران های تهران است که تازه‌ترین مواد را در پخت غذاهایش استفاده می‌کند و فضایی به گرمی و راحتی خانه‌ دارد. برای همین چه شب مهمان آن باشید چه روز، خوش‌ترین لحظه‌ها را برایتان رقم می‌زند.

اگر از طرفداران غذای سنتی هستید، سری هم به ارکیده آرژانتین بزنید و برای خودتان هر نوع کباب، دیزی، خورشت یا هر چیز که باب میلتان است سفارش دهید. آنچه که بعد از رفتن به این رستوران از خاطرتان نخواهد رفت، فضای کاملا خانوادگی و زیبای این رستوران است که با میزهای چوبی گرد و تابلوهای زیبا پر شده است. شما حتی می‌توانید برای جمع‌های خانوادگی یا مهمانی‌های رسمی روی ارکیده آرژانتین حساب کنید چون از میزهای دو تا دوازده نفره در آن موجود است تا چنین جمع‌هایی با خیال راحت در کنار هم بنشینند.

همچنین اگر تصمیم گرفتید ارکیده آرژانتین را انتخاب کنید، کباب بره و چنجه آن را امتحان کنید چون با روشی ویژه و مغز پخت شده، طبخشان می‌کنند . این رستوران که یکی از بهترین رستوران های تهران است از یک کافه نیز برخوردار است که منوی آن شامل انواع چای و قهوه و نوشیدنی‌ها می‌شود. در کل این رستوران همه چیز تمام است که بهترین لحظات را به مشتری‌هایش هدیه می‌دهد.

  • ساعات کاری رستوران ارکیده آرژانتین: از ساعت ۱۱ ظهر الی ۲۴ شب
  • محدوده قیمت: بالا
  • آدرس: میدان آرژانتین تهران، نبش خیابان الوند

بهترین رستوران های تهران

۱۲- رستوران شاندیز جردن

رستوران شاندیز جردن در منطقه یک تهران واقع شده است و کسانی که در رستوران‌گردی ماهرند، به خوبی آن را می‌شناسند. کیفیت غذاهای این رستوران نیز در بالاترین رده قرار دارد و حتی می‌‌توان گفت یک سرو گردن از برخی رستوران‌های لاکچری تهران بالاتر است. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، شیشلیک و ماهیچه‌های آن را امتحان کنید که جداً همتا ندارند.

از محیط شیک با تزئینات دیدنی و زیبای آن برایتان نگوییم که مانند یک قصر باشکوه واقعاً حیرت آور است. این یکی از بهترین رستوران های تهران است که رفتار محترمانه و صمیمانه پرسنل آن شما را در اولین برخورد مجاب می‌کند تا مهمانی‌های مهم خود را نیز به اینجا واگذار کنید.

آدرس رستوران ساندیز جردن: خیابان جردن، بلوار صبا، پلاک ۲۷

شاندیز جردن

سخن آخر…

این را مطمئن هستیم که همه وقتی برای غذا خوردن به یک رستوران می‌روند، انتظار دارند بهترین کیفیت را تجربه کنند. این کیفیت علاوه بر  کیفیت غذا، شامل کیفیت سرویس دهی و محیط رستوران نیز می‌شود. در غیر اینصورت ممکن است نه لذتی همراه غذا خوردن باشد و نه رضایتی با مشتری بعد از ترک رستوران. می‌خواهیم این را بگوییم که انتخاب یک رستوران خوب و باکیفیت از میان این همه غذاخوری و رستوران رنگا رنگ در شهر تهران کار آسانی نیست. به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم برای آن دسته از کسانی که به کیفیت رستوران اهمیت می‌دهند، مقاله‌ای بنویسیم که در آن بهترین رستوران های تهران معرفی می‌شود. اگر ساکن تهران هستید، یا از شهرهای دیگر به تهران می‌آید، می‌توانید از فهرست بالا کمک بگیرید.

درباره “فهرست بهترین رستوران های تهران” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا