جاهای دیدنی تهران

با بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه آشنا شوید

یکی از خاطراتی که تا ابد در ذهن یک زوج عاشق می‌ماند، قرارهای عاشقانه‌ای است که قبل از ازدواج با هم می‌گذارند. این قرارها در برخی موارد هم منجر به شروع یک عشق زیبا می‌گردد. بنابراین باید سعی شود که بهترین و رمانتیک‌ترین جاها را برای این نوع قرار پیدا کرد. اگر ساکن تهران هستید، به خواندن ادامه دهید چون قرار است بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه را معرفی کنیم. جاهایی که لحظاتی رویایی و خاطره‌انگیز را برای شما جوانان عزیز رقم خواهند زد. البته این جاهای رمانتیک فقط مختص به اولین قرارها نمی‌شود، زوج‌های رمانتیک هم می‌توانند سال‌های زیادی از این قرارهای عاشقانه بگذارند و همیشه عشق را تجربه کنند.

هرگز اجازه ندهید عواملی همیشگی مثل محدودیت‌های ترافیکی، شلوغی خیابان‌ها و دود و دم شهر فرصت قرارهای عاشقانه را از شما بگیرد. آن هم در کلانشهری مثل تهران که مملوء از فضاهای دنج و رمانتیک است. در ادامه این مطلب از سپنجا با این مکان‌های زیبا آشنا می‌شوید.

فهرست بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه

اگر می‌خواهید قرارهای عاشقانه خود را به گونه‌ای پیش ببرید که هربار یادشان می‌کنید، حال دلتان دوباره خوش شود و هوای عاشقی به سرتان بزند، در انتخاب جای مناسب برای قرارهای خود کمی بیشتر دقت به خرج دهید. در سراسر تهران جاهایی یافت می‌شود که شما را با حال‌وهوایی رمانتیک و آرامش‌بخش روبه‌رو کرده و بهترین قرار‌های عاشقانه را برایتان رقم می‌زنند. در ادامه لیست بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه را بخوانید.

۱- بام تهران

اولین مکانی که باید از آن نام برد، بی‌شک بام تهران است. این مکان در میان ازدحام پایتخت، شما را به آرامش دعوت می‌کند و از شما می‌خواهد آن را برای قرارهای عاشقانه انتخاب کنید. بام تهران در کنار مکان‌های مناسب پیاده‌روی، شهربازی، آب و هوای دلنگیز و همینطور فضای سبز مطلوب، کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی با چشم اندازی گسترده از شهر دارد که حال دلتان را حسابی خوب می‌کند. برای یک قرار عاشقانه همه چیز تمام، چه چیز قشنگ‌تر و بهتر از اینکه در آب و هوایی تمیز و طبیعتی زیبا بنشینید و حرف دلتان را به هم بزنید؟

بام تهران

۲- پارک جنگلی شیان

پارک جنگلی شیان که در محدوده شرقی تهران واقع شده است، یکی از بهترین تفرجگاه‌های جنگلی کشور است. این جنگل به دلیل داشتن فضایی کاملاً تمیز و خوش آب و هوا، بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار دارد. مسیر سبز و جذابی که از میان جنگل شیان عبور می‌کند، باعث شده تا بسیاری آن را به عنوان یکی از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه بشناسند. بنابراین توصیه می‌شود قرارهای دونفره و رمانتیک خود را در این مکان بگذارید و با قدم زدن در این جنگل زیبا، حرف‌های عاشقانه و مهم خود را بهم بزنید.

۳- پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار هم به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای قرارهای عاشقانه و دونفره شناخته می‌شود. جالب است بدانید این جنگل از قدیمی‌ترین شکارگاه‌های ایران است و یک فضای بسیار سبز و گسترده دارد. پوشش گیاهی این جنگل با سایر جنگل‌های اطراف تهران قابل قیاس نیست و دارای یک سیمای کاملاً متفاوت است. حتماً یک بار در فصل پاییز اینجا را ببینید چون چهره رنگارنگ و منحصربه فرد آن هرگز از خاطرتان پاک نخواهد شد.

۴- کافه لونا لانژ

فضای دنج و صمیمی کافه‌ها، همیشه بهترین مکان برای قرارهای دو نفره بوده و هستند. کافه لونا لانژ با دکوراسیون داخلی منحصربه فرد و میزهای دو نفره، هم برای قرارهای عاشقانه و صمیمی طراحی شده و هم جایی مناسب برای قرارهای رسمی است. بنابراین می‌توانید همه جوره روی آن حساب باز کنید. این یکی از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه است و شما هم می‌توانید به عنوان جایی دنج و زیبا برای قرار گذاشتن با فرد مورد علاقه‌تان روی آن حساب کنید.

کافه لانژ

۵- کافه رستوران پاستا فکتوری

قرار عاشقانه فقط مختص قبل از ازدواج نیست. قرار یک زوج عاشق بعد از سالها زندگی هم می‌تواند یک قرار عاشقانه باشد. اگر تمام ماجراهای سخت ازدواج را پشت سر گذاشته‌اید، می‌توانید از کافه‌های دنج با فضای صمیمی‌ برای صحبت‌های کمی جدی‌تر و حتی جشن سالگرد ازدواج استفاده کنید. کافه پاستا فکتوری از بهترین کافه‌های تهران برای شماست که می‌توانید با خیالی آسوده  و بدون شکسته شدن حریم خصوصی به صحبت با همسر یا فردی که قصد دارید زندگی مشترکتان را با او آغاز کنید، بپردازید.

اجاره منزل مبله در تهران

۶- کافه آوانس

اگر صحبت کردن با فرد مورد علاقه‌تان را در یک فضای آرام و بدون مزاحم به قدم زدن در مکان‌های شلوغ و عمومی ترجیح می‌دهید، کافه آوانس با فضایی کاملاً آرام و دنج کمک می‌کند تا قرار عاشقانه خود را به درستی پشت سر بگذارید. این کافه یکی از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه به حساب می‌آید و روزانه افراد زیادی از فضای آرام و بسیار زیبای آن استفاده می‌کنند. این کافه پرطرفدار در بلوار کشاورز تهران قرار دارد و دو شعبه دیگر آن در خیابان طالقانی و شهرآرا آماده میزبانی از شما هستند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین مکان های شبگردی تهران

۷- کافه رستوران موفتار

کافه رستوران موفتار یکی دیگر از جاهای مناسب تهران برای قرارهای عاشقانه است. این کافه، فضایی بسیار رمانتیک و آرام بخش، درست مانند کافه‌های شهر پاریس دارد و همان حسی را به شما منتقل می‌کند که در خیابان‌ها و کافه‌های شهر عشاق یعنی پاریس زیبا و دوست داشتنی یافت می‌شود. فضای رمانتیک، نورپردازی خیره کننده، دکوراسیون ویژه و از همه مهم‌تر نوای زنده پیانو در این محیط تمام آن چیزی است که قرار عاشقانه شما را به خاطره انگیزترین قرار عمرتان تبدیل خواهد کرد.

کافه رستوران موفتار

۸- کافه لانجین

دریاچه خلیج فارس که در شمال غرب پایتخت واقع شده است، مکانی ایدئال برای پیک‌نیک، شب‌گردی‌های خاطره‌ساز، پیاده‌روی و از همه جذاب‌تر و مهم‌تر بهترین مکان برای قرارهای عاشقانه است چون کافه‌های متنوعی در اطراف آن ساخته شده است. کافه لانجین یکی از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه است و در کنار همین دریاچه قرار دارد. از ویژگی‌های آن می‌توان به آرامش بی‌پایان، طراحی منحصر به فرد و چشم انداز فوق‌العاده چشم نواز دریاچه اشاره کرد. این کافه با چنین خصوصیاتی، حتماً ساعات خوشی را برای شما و فرد مورد علاقه‌تان خواهد ساخت.

۹- کافه تهرون

کافه تهرون با مبلمان، میز و صندلی‌های شیک، طاقچه‌ها و … فضایی به صمیمیت خانه‌های ایرانی دارد. فضای گرم و صمیمی این کافه، آرامش را به سرعت در شما پدیدار می‌سازد و کمک می‌کند حرف‌های خود را رمانتیک‌تر و صریح‌تر بیان کنید. علاوه بر احساس راحتی در فضای صمیمی این کافه، واقع شدن آن در کوچه‌ای فرعی در خیابان ویلا و جدا از هیاهوی شهر، باعث شده تا افراد زیادی آن را برای  قرار عاشقانه خود انتخاب کنند.

۱۰- کافه دستساز

کافه دستساز با یک طراحی انگلیسی و فضایی رنگارنگ و چشم نواز، در فهرست بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه قرار گرفته است. این کافه در شهرک غرب قرار دارد و با کیک‌های دونفره‌ای که با الهام از گل رز برای جشن‌های مختلف مثل ولنتاین و … آماده می‌کند به شهرت رسیده است.

کافه دست ساز

۱۱- کافه نادری

کافه نادری با قدمت بیش از ۹۰ سال، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های شهر تهران شناخته می‌شود. این کافه در تمام سال‌های فعالیت خود، قرارهای عاشقانه زیادی را به خود دیده است و همچنان هم اصالت خود را به خوبی حفظ کرده است. اگر تاکنون به کافه‌های زیادی سر زده‌اید و دوست دارید قرار عاشقانه خود را در یک مکان متفاوت و اصیل برگزار کنید، کافه نادری بهترین گزینه برای شماست.

۱۲- باغ کتاب

باغ کتاب یکی از بهترین کتاب فروشی‌ها و جاهای دیدنی پایتخت است. این مکان که در باغستان شمالی تپه‌هـای عباس آبـاد واقع شده است می‌تواند جای مناسبی برای قرارهای عاشقانه باشد. اگر به کتاب علاقه دارید و فرد مورد علاقه‌تان هم دوستدار فرهنگ و هنر است، فضای باغ کتاب شما را در پیش بردن قرارتان همراهی خواهد کرد.

۱۳- باغ نگارستان

یکی دیگر از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه ، باغ نگارستان در محله بهارستان تهران است. این باغ قدمت زیادی دارد و از بافت‌های تاریخی شهر محسوب می‌شود. معماری آن برگرفته از هنر ایرانیست و  فضایی بسیار دلنگیز و آرامبخش دارد. اینجا پر از کافه‌هایی است که فضایی مرتبط با محیط باغ دارند. حتماً از نحوه پذیرایی این کافه‌ها خوشتان می‌آمد و با یک خاطره فراموش نشدنی از این محل خارج خواهید شد. در این باغ عمارت‌ها و تالارهای تاریخی متعددی با معماری شگفت انگیز وجود دارد. از جمله عمارت دلگشا و تالار سلام. اصلاً برای همین است که به یکی از معروف‌ترین پاتوق‌های عشاق تبدیل شده است و قدم‌های دو نفره زیادی به خود می‌بیند.

باغ نگارستان

۱۴- باغ فردوس

باغ فردوس که در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران به نام شمیرانات واقع شده است، مجموعه‌ای تاریخی است که بیش از صد سال پیش در زمان قاجار ساخته شده است. عمارتی که داخل آن قرار دارد در ابتدا اقامتگاه و کاخ خاندان سلطنتی قاجار بود و بعدها در دوران پهلوی به مرکز دانشگاهی تبدیل شد. این باغ یکی از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه است و بهترین راه برای رسیدن به آن، از طریق بی آر تی‌های خیابان ولیعصر است. در هر نقطه از خیابان ولی عصر می‌توانید سوار اتوبوس شوید و حتماً در ایستگاه اتوبوس زعفرانیه از اتوبوس پیاده شوید.

برای آشنایی بیشتر با باغ فردوس مقاله سپنجا را بخوانید.

۱۵- باغ موزه ایرانی

این باغ با مساحتی کمتر از یک هکتار در منطقه الهیه، یکی از خوش آب و هواترین مناطق ایران قرار دارد. ماکت‌هایی از بناهای تاریخی ایران در این باغ به نمایش گذاشته شده است که شامل هشت بهشت، چهل ستون، شمس‌العماره، گنبد قابوس و… می‌شود. این مکان یک فضای سبز نیمه عمومی است و گالری‌ها و کافه‌های هنری متعددی در کنار فضای سبز آن وجود دارد.

این مجموعه مکان مناسبی را برای اوقات فراغت و استفاده از طبیعت و هوای خوب شمیران فراهم کرده است. اگر به دنبال رهایی از هیاهوی شهر هستید و می‌خواهید یک قرار عاشقانه با شخص مورد علاقه‌تان در یک مکان مناسب بگذارید، باغ موزه ایرانی جای خوبی برای شماست و می‌تواند ساعات آرامش‌بخش و خوشی را برایتان رقم بزند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین کافه های تهران را بشناسید +آدرس و مشخصات دقیق

۱۶- باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب یکی دیگر از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه است. علت انتخاب این مکان به عنوان مکان مناسب قرارهای عاشقانه، فضای بسیار زیبایی است که قدم زدن‌های دو نفره را بسیار دلچسب‌تر می‌کند و به آنها معنا می‌بخشد. اگر برای قرار عاشقانه خود جای چندان مناسبی سراغ ندارید، باشگاه انقلاب تهران با فضای آرام خود، می‌تواند شما را همراهی کند. این مکان زیبا در خیابان سئول، جنب نمایشگاه بین‌المللی قرار دارد.

بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه

مقاله “معرفی پارک های قشنگ تهران (شرق، جنوب، شمال، غرب و مرکز!)” را بخوانید.

۱۷- پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه از آن دست جاهاییست که هر کسی چه به نیت قرار عاشقانه و چه به نیت گشت و گذار خانوادگی، باید به آن سر بزند. این پارک زیبا و گسترده با فضای جنگلی و خوش آب و هوای خود در انتهای خیابان شهید باهنر(نیاوران) واقع شده است و به پارک سنگی جمشیدیه نیز شهرت دارد.

هرآنچه نیاز است در مورد پارک جمشیدیه تهران بدانید!

۱۸- پارک قیطریه

از دیگر بوستان‌های زیبای پایتخت، بوستان یا پارک قیطریه واقع در انتهای خیابان قیطریه است. این بوستان به دلیل فضای سبز و محیط رمانتیکی که دارد به عنوان یکی از خاص‌ترین مکان‌ها برای قرارهای عاشقانه شناخته می‌شود.

معرفی پارک قیطریه ؛ زیباترین پارک تهران

۱۹- پارک ملت

پارک ملت نیز از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه است. این پارک با بیش از ۳۳ هکتار وسعت، یکی از پارک‌های بزرگ تهران شمرده می‌شود و طراحی آن را شخصی به نام پوسن Posen انجام داده است. پارک ملت در منطقه سه شهرداری واقع است و دو نماد مهم از جمله مجسمه مادر و امیرکبیر را در خود جای داده است.

مقاله “بازدید از پارک ملت تهران” در شناخت بیشتر جاذبه‌های دیدنی این پارک به شما کمک می‌کند.

۲۰- پارک نهج البلاغه

این پارک که در غرب تهران و در مسیر جاده کرج قرار دارد، نمونه‌ای از بهترین آثار عمومی ایران در دهه‌های اخیر است. این پارک که به طرز مبتکرانه‌ای در یک دره بزرگ طراحی شده، وسیع و سرسبز است و رودخانه کوچکی از مرکز آن می‌گذرد. این مکان در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب است و فضای کافی برای پیک نیک و همچنین سایر فعالیت‌های اوقات فراغت رایج مانند بدمینتون، تنیس روی میز، و از همه مهم‌تر مسیر پیاده روی برای قدم زدن‌های دو نفره را فراهم کرده است.

بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه

۲۱- پارک آب و آتش

آب و آتش که به معنای واقعی کلمه به معنای «آب و آتش» است، پارکی است که به تازگی در شمال تهران افتتاح شده است. از سیمای فریبنده این پارک باید لذت برد. چندین آب‌نما در اطراف پارک وجود دارد که برای بازی کودکان در روزهای گرم ایده‌آل است و همچنین چهار برج آتش‌نشانی خیره‌کننده که به‌طور پراکنده شعله‌های بزرگ را به سمت آسمان منفجر می‌کنند. علاوه بر این، انبوهی از رستوران‌ها و کافه‌هاو حتی یک آمفی تئاتر وجود دارد که اینجا را به یکی از بهترین جاهای تهران برای قرار عاشقانه تبدیل کرده است. حتما به پارک آب و آتش تهران سر بزنید.

۲۲- تله سیژ دربند

تهران، پایتخت ایران، شاید بر خلاف بسیاری از افراد شهر شلوغی ها و دود و دم باشد، اما چه در خود تهران و چه در اطراف آن بهترین مکان های تفریحی، گردشگری، تاریخی و مکان های مدرن، پارک ها و بوستان های زیادی وجود دارند. که در بین همه آنها، مکان های مناسبی برای برگذاری جشن ها و قرارهای عاشقانه وجود دارند. تله سیژ دربند یکی از مکان های پرطرفداری است که جوان ترها برای قرارهای عاشقانه آن را انتخاب می کنند.

دربند از مناطق خوش آب و هوای تهران است که در شمال تهران و ارتفاعات آن قرار دارد. افراد زیادی این منطقه را برای کوهنوردی های هفتگی و پیاده روی انتخاب می کنند و بسیاری دیگر کافه ها و رستوران های دربند را برای تجربه لحظاتی رویایی و قرارهای عاشقانه انتخاب می کنند.

اما اینجا دیگر انتخاب ها متفاوت است. دیگر شاید انتخاب شما برای قرارهای عاشقانه کافه و رستوران نباشد. از آنجایی که طبیعت شگفت انگیز دربند، طرفداران زیادی دارد، قطعا تله سیژ دربند شما را در رویایی ترین مکان، برای یک قرار عاشقانه شگفت زده می کند.

سخن آخر…

در این مقاله با ۲۲ جای مناسب تهران برای قرار عاشقانه آشنا شدید. برخی از این مکان‌ها مناسب کسانی است که می‌خواهند برای اولین بار قرار بگذارند یا زوج‌های عاشقی که طبق عادت هرسال، سالگرد ازدواجشان را جشن می‌گیرند. امیدواریم از خواندن این مطلب نهایت لذت را برده باشید و توانسته باشیم در پیدا کردن جای مناسب برای قرار عاشقانه‌تان کمکی کرده باشیم.

لطفا نظرات خود را درباره این مکان‌ها بنویسید تا در انتخاب دیگران کمک کننده باشد. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

برای اجاره سوئیت در تهران کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 11 میانگین: 1.8]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا