جاهای دیدنی تهران

معرفی پارک قیطریه ؛ زیباترین پارک تهران

این مقاله از سپنجا در مورد پارک قیطریه یکی از بکرترین نقاط تهران است. این پارک درگذشته یکی از باغ‌های باشکوه دوره قاجار بوده است اما در سال ۱۳۵۰ توسط شهرداری تهران به یک بوستان تفریحی برای اهالی تهران تبدیل می‌شود. بیایید بیشتر در مورد این پارک زیبا بدانیم. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

چرایی استقبال مردم از پارک؟

در این روزگار مدرن، بیشتر ما در شهرها و محیط‌های شهری زندگی می‌کنیم و این اصلاً خوب نیست زیرا برخی مطالعات منتشر شده نشان می‌دهند افراد در مناطق شهری بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مرتبط با استرس هستند.

اگر می‌خواهید از استرس و عوارض‌ آن به دور باشید، بیشتر به طبیعت پناه ببرید. طبیعت مدت‌هاست به عنوان درمان برای استرس زندگی روزمره در نظر گرفته می‌شود. حرف دل بیشتر ساکنان شهرهای شلوغ این است که ما وقت کافی برای رفتن به طبیعت نداریم. برای همین ما امروز اینجاییم تا از این افراد بپرسیم اگر وقت کافی برای خارج شدن از شهر خود ندارید، کمی وقت برای رفتن به پارک که دارید؟

شهر بزرگی چون تهران از پارک‌های متعددی برخوردار است. برخی از این پارک‌ها در مناطق شمالی شهر قرار داردند و علاوه بر هوای پاک، سرگرمی‌های متنوعی ارائه می‌دهند. پارک قیطریه واقع در شمال تهران یکی از این دست پارک‌هاست و گزینه بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود.

معرفی بوستان قیطریه

بوستان قیطریه که یکی از زیباترین و بکرترین پارک‌های تفریحی تهران است که در دامنه تپه‌های تاریخی قیطریه در شمال تهران واقع شده است. این پارک در زمره بهترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت قرار دارد و روزانه عده زیادی به آن سر می‌زنند. آب و هوای حاکم در این پارک به علت موقعیت جغرافیایی منطقه بسیار دلپذیر و خنک است. به ویژه در فصل تابستان که گرمای تهران همه را کلافه می‌کند، این پارک با هوای خنک خود جانی دوباره به جسم افراد می‌بخشد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با کافه موزه مقدم

پارک قیطریه با حدود ۱۲۲ هزار و ۲۰۶ مترمربع مساحت نه تنها به گوشه‌ای دنج و آرام برای اهالی تهران تبدیل شده است بلکه برای ده‌ها نوع پرنده هم خانه‌ای امن است. بوستان قیطریه پلانی به‌شکل هندسه نامنظم دارد و از پوشش گیاهی خوبی برخوردار است.

پارک آب و آتش تهران

پارک قیطریه

پوشش گیاهی این پارک را درختان و گیاهان زیر تشکیل داده‌اند:

  • بلوط
  • نارون
  • گردو
  • اقاقیا
  • افرا
  • توت
  • سرونقره‌ای
  • کاج تهران
  • بیدمجنون
  • چنار
  • صنوبر
  • کاج مشهد از ماکنولیا
  • سدروس
  • نوئل
  • زالزالک
  • نرگس درختی
  • زرشک
  • سوداغ
  • و…

تاریخچه پارک قیطریه

پارک سرسبز قیطریه که در شمال شهر تهران قرار دارد، یکی از پارک‌های وسیع و معروف این شهر محسوب می‌شود. پارکی که ما امروز به عنوان پارک قیطریه می‌شناسیم در گذشته باغی باشکوه متعلق به خواهر ناصرالدین شاه قاجار بوده است که بعدها با کمک شهردار وقت غلامرضا نیک پی، باغ بزرگ به پارک قیطریه تبدیل می‌شود. استخر داخل پارک شکل هندسی نامنظمی دارد.

فرهنگسرای ملل که در وسط بوستان قیطریه واقع شده است، از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرده و به مرکز مهم فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه تبدیل شده است.

برای اجاره منزل مبله در تهران، سری به سایت سپنجا بزنید.

بوستان قیطریه تهران کجاست؟

هر کجای تهران که ساکن هستید برای دسترسی به بوستان قیطریه باید به سمت شمال تهران، محله قیطریه حرکت کنید. این بوستان جزو ناحیه هفت منطقه یک شهرداری شهر تهران به شمار می‌رود. آدرس زیر بهترین راه دسترسی به این بوستان را نشان می‌دهد.

آدرس: خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

مسیر دسترسی به پارک قیطریه

شما می‌توانید با استفاده از تاکسی: ، اتوبوس‌های تندرو، خودروی شخصی و همین‌طور مترو خود را به پارک یا بوستان قیطریه واقع در شمال شهر تهران برسانید. اگر ماشین شخصی ندارید تاکسی‌های چیذر یا میدان تجریش می‌توانند شما را مستقیم به این پارک برسانند. همچنین اتوبوس‌های تندور گزینه بسیار مناسبی هستند. فقط یادتان باشد که در ایستگاه قیطریه پیاده شوید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به شهر ری

برای دسترسی به این بوستان با مترو، باید در ایستگاه قیطریه پیاده شوید. پس از پیاده شدن تا ورودی پارک دو کیلومتر راه در پیش خواهید داشت که با پیاده‌روی یا تاکسی می‌توانید خود را برسانید. اگر هم از وسیله نقلیه شخصی برخوردارید از طریق خیابان شریعتی، خیابان اندرزگو یا اتوبان صدر دسترسی به بوستان امکان‌پذیر است.

پارک قیطریه

امکانات بوستان قیطریه

این مرکز دارای امکاناتی مانند کتابخانه، نگارخانه ملل، سینما شش بعدی، پیست اسکی، کلاس آموزش اسکیت، سالن کنفرانس، کافی‌شاپ، بوفه، نمازخانه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، موزه هنر و همین‌طور دستگاه تغذیه حیوانات شهری است. در اینجا همچنین زمین بازی و زمین ورزشی هم وجود دارد.

سخن آخر…

در این مقاله از مجله گردشگری سپنجا، پارک قیطریه را زیر ذره‌بین خود قرار دادیم و هرآنچه نیاز بود در مورد آن بدانید را با شما درمیان گذاشتیم. این پارک در شمال شهر تهران قرار دارد و از پارک‌های وسیع و معروف این شهر محسوب می‌شود.

این پارک همچنین به لطف گونه‌های درختی و گیاهی متنوع از جمله نارون، بلوط، چوب پنبه‌ای، مگنولیا، درختچه‌های متعدد و همین‌طور مناظر بسیار زیبا به مکانی عالی برای عکاسان و دوستداران طبیعت تبدیل شده است و محیط سرسبز و جذاب آن، روزانه بسیاری از خانواده‌ها و بازدیدکنندگان خارجی را برای گذراندن اوقات فراغت به سمت خود می‌کشاند.

لطفا نظرات خود را درباره پارک قیطریه با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا