دیدنی های چابهار

بندر بریس چابهار – جاذبه ای که حتما باید از آن بازدید کنید

بندر بریس چابهار - جاذبه ای که حتما باید از آن بازدید کنید

اگر اهل سفر هستید محال است که تا به حال نام چابهار به گوشتان نخورده باشد.  روز به روز تعداد گردشگرانی که از چابهار بازدید می‌کنند بیشتر می‌شود و چابهار این پتانسیل را دارد که  به یکی از مهمترین قطب های گردشگری ایران تبدیل شود.  بندر چابهار که تنها بندر اقیانوسی ایران است در مجاورت دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده است.

است بندری که با طبیعت بکر و بی نظیر و همچنین با مردمی خوش برخورد و دوست داشتنی، یکی از بهترین انتخاب ها برای مقصد گردشگری میباشد. یکی از جاهایی که در سفر به چابهار حتماً باید از آن بازدید کنید بندر بریس می باشد.  جایی که پر از قایق های کوچک و بزرگی است که نمای فوق‌العاده ای را ایجاد کرده است.

ساحل بریس متعلق به اهالی روستای بریس است.  آن چیزی که سبب منحصر به فرد شدن این منطقه می‌شود آن است که در نقطه صفر مرزی دریایی واقع شده است و در کنار کوه های مریخی قرار دارد. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا  همراه باشید تا  به بندر بریس سفر کنیم و از جاذبه‌های آن نهایت استفاده را ببریم:

بندر بریس در چابهار
بندر بریس

فاصله بندر بریس تا چابهار

معمولا افراد در سفر به چابهار از  بریس هم دیدن می کنند؛  در واقع بخشی از سفرشان به چابهار را به بازدید از بریس و جاذبه های طبیعی آن اختصاص می دهند.  یکی از مهم ترین مسائلی که در این سفر مطرح می‌شود آن است که چگونه باید به بندر بریس برویم.

برای بازدید از این منطقه  و دیدن قایق‌های کوچک و بزرگ آن باید چیزی در حدود ۶۰ کیلومتر از مرکز چابهار فاصله بگیریم.  در مسیر رسیدن به ساحل بریس جاذبه های فراوانی وجود دارد که گردشگران را به وجد می آورد.  برای رسیدن به بندر بریس باید از کناره های ساحل مکران به سمت شرق بروید،  سپس از طریق جاده پر پیچ و خم که در ما بین کوه های دریای عمان قرار گرفته است ما را به بندر بریس می رساند.

اقامت در چابهار

برای آنکه هم از جاذبه های دیدنی شهر زیبای چابهار و هم از بندر بریس بهره مند شویم، لازم است تا مدتی را در شهر چابهار اقامت داشته باشیم. در چنین شرایطی مهم سوالی که به ذهنمان می رسد آن است که کجا بمانیم؟ اگر شما هم نگران اقامت در چابهار هستید، می توانید روی سامانه سپنجا حساب باز کنید و به ما اعتماد کنید!

این مطلب را هم بخوانید
سفر به کردستان ،محبوب ترین جاذبه های استان تا اقامت و بهترین زمان سفر!

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در زمانی کوتاه، اقدام به اجاره سوئیت در چابهار کنید! در واقع در کتاهترین زمان، محل اقامتی خودتان را در سفرتان پیدا کنید. تنوع اقامتگاه ها در سامانه سپنجا بالا است؛ از این رو دستتان برای انتخاب باز است. مهمترین مزیت استفاده از اقامتگاه های سپنجا آن است که با هر بودجه ای می توانید محلی مناسب پیدا کنید و خیال خود و اعضای خانواده تان از این بابت راحت شود.

برای انتخاب و رزرو  پشتیبانی سپنجا همراهتان است و در صورت تمایل می توانید با ما به صورت مستقیم تماس بگیرید. راستی پیش از سفرتان به شهر زیبای چابهار و بندر بریس، مطلب زیر را حتما مطالعه کنید:

 اسکله ماهیگیری بریس

معمولاً از بندر بریس با عنوان بندر صیادی چابهار، یاد می‌شود.  این نامگذاری به آن علت است که ساکنان بندر بریس عشقشان دریا است.  اگر جزو علاقه مندان به ماهیگیری و صید و صیادی هستید، بندر بریس یکی از بهترین مقاصد برای شما است.

صید و ماهیگیری در این منطقه جاذبه های بسیاری را برای گردشگران ایجاد کرده است.  بندر بریس بسیار مستعد و مناسب برای پرورش میگو است، همچنین کوسه ماهی نیز در این منطقه صید می شود.

یکی از خاص ترین  آبزیانی که در این منطقه صید می‌شود سخت پوست متفاوتی به نام شاه میگو است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و بسیار گران قیمت است.   اگر در هزینه های سفرتان محدودیتی ندارید حتما آن را امتحان کنید چرا که تجربه ای تکرار نشدنی خواهد بود.

در سفر به ساحل بریس حتما از ماهی های محلی استفاده کنید؛ جالب است بدانید عمده ماهی هایی که در دریای عمان صید می‌شود ماهی های سفید، سیاه،  شیر، شوریده سرخو و … هستند.

سواحل زیبای بریس

چیزی که گردشگران و منطقه بریس جذب می کند جاذبه های منحصر به فرد و اسکله زیبای آن است.  همچنین قایق ها و لنج های صیادی که در حال رفتن به ماهیگیری و یا برگشت از آن هستند، بندر بریس را بسیار تماشایی کرده است.  تماشای مرغ های دریایی که در بالای قایق ها در حال پرواز هستند ممکن است یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه باشد.

اگر به دنبال یافتن مکانی برای آرامش هستید ساحل بندر بریس  بهترین پیشنهاد ما به شما است.  یکی از محبوبیت های این منطقه غروب خورشید در جوار ساحل دریا است.  فقط برای چند دقیقه تصور کنید که روی ماسه های طلایی  ساحل نشسته اید و خورشید در حال غروب کردن است،

این منظره را از پشت صخره هایی که نارنجی رنگ هستند و از ما بین کوه های مریخی تماشا می  کنید،  همچنین آن چیزی که لذت شما را چندین و چند برابر میکند  دیدن این منظره در کنار شنیدن صدای آب آرام و برخورد موج ها با  صخره های استوار است.  چنین تجربه‌ای تنها و تنها در در ساحل بریس امکان پذیر است.

این مطلب را هم بخوانید
نشتیفان شهر شکارچی بادها شهری که بادها را به خدمت خود درآورده

 

نمایی از بندر بریس
جاذبه های بندر بریس

تور بندر بریس

اگر جزو ساکنان شهرهای نزدیک به چابهار هستید، تور بریس یکی از پرطرفدارترین تورها برای گذراندن اوقات فراغت است. معمولاً افرادی تور بریس را انتخاب می‌کنند که به طبیعت گردی و کمپینگ علاقه دارند.

اگر جزء آن دسته از افراد هستید، پس از دیدن غروب خورشید می توانید همان جا در کنار ساحل کمپ تان را راه بیندازید و طلوع آفتاب را هم مشاهده کنید. این اقامت و کمپینگ تان را در ساحل بریس هرگز فراموش نخواهید کرد.

خورد و خوراک در بریس

همانطور که گفتیم در بریس می توانید هم از ماهی ها و غذاهای محلی استفاده کنید و همچنین می توانید در رستورانی که برای گردشگران به وجود آمده است، غذا میل کنید. از جمله غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود می‌توان به غذاهای محلی و بریانی مرغ در آن اشاره کرد. بریانی غذایی بسیار خوشمزه است که تجربه آن را حتماً به شما توصیه می‌کنیم.

بریانی اصالتاً غذایی هندی است که از ترکیب شدن گوشت، مرغ یا میگو در کنار برنج ادویه دار درست می شود؛  و یکی از مهمترین غذاهایی است که حتماً باید در ساحل بریس آن را امتحان کنید.  معمولا این غذا را با ترشی انبه سرو میکنند.

 

یکی از موضوعات جالبی که باید درباره ی بندر بریس بدانید آن است که ساکنان آن،  اهالی روستای بریس هستند.  روستای بریس  در مقابل روستاهای دیگر، روستایی کامل نوساز و جدید است. بریس، یکی از بزرگترین روستاهای سیستان و بلوچستان  است که روز به روز در حال گسترش است.

در راه رسیدن به بندر بریس در یک طرف تان کوه های نارنجی رنگ مریخی و در طرف دیگر آن دریا را مشاهده خواهید کرد.   تجربه که تنها در سفر به بندر بریس عایدتان می شود. پیشنهاد می شود از بریس و چابهار، باهم و در یک سفر بازدید کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا