دانستنی های سفر

اجاره سوئیت ساعتی در تهران

از سر تا سر ایران، افراد زیادی به شهر تهران مسافرت می‎‌‌کنند حتی برای چند ساعت. در این مقاله به سراغ توضیحاتی درباره‌ی اجاره سوئیت ساعتی در تهران پرداختیم که بتوانید با خیالی آسوده به رزرو اجاره در پایتخت بپردازید و نگرانی بابت کارهای اقامت و در طی سفر خود نداشته باشید. مجله گردشگری سپنجا این کار را برای شما بسیار آسان انجام داده است و خدمات فوق العاده‌ا‌ی برای سفری خاطره انگیز برای شما در نظر دارد. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

چرا سفر به تهران؟!

تهران، پایتخت ایران، بزرگترین و پر جمعیت‌ترین شهر کشور است. این شهر به مدت ۲۰۰ سال پایتخت ایران انتخاب شده است و اکثر تصمیمات مهم کشور از قبیل سیاسی، اجرایی، اداری و حتی نظامی در تهران گرفته می‌شود. تهران حدود ۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. برخی از دلایل مسافران برای انتخاب تهران به‌عنوان نقصد گردشگری، عبارتند از:

  • یکی از ۵ مقصد گردشگری ایران است.
  • جاذبه‌های زیادی از جمله جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، ورزشی، طبیعی، فرهنگی – هنری و … دارد.
  • میزبان اکثر رویدادها و همایش‌های ورزشی، آموزشی، علمی و … می‌باشد.
  • مراکز خرید سنتی و مدرن بسیاری در تنوع و کیفیت‌های متنوعی به چشم می‌رسد.
  • دارای معروف‌ترین زیارتگاه‌ها و امامزاده‌های کشور از جمله امامزاده صالح، شاه عبدالعظیم حسنی و.. در پایتخت می‌باشد.

لیست مراکز خرید تهران

چرا اجاره سوئیت ساعتی در تهران

در حدود سال ۱۳۹۳ پدیده اجاره سوئیت ساعتی در تهران آغاز شد و خب علاوه بر رونق گردش مالی در کشور علت دیگر پیدایش این موضوع، هزینه‌های نسبتا زیاد هتل‌ها می‌باشد.

مسافرین شهرستان‌های مجاور، بیشترین متقاضیان اجاره سوئیت برای ساعاتی محدود هستند. این افراد برای انجام امور کاری به تهران می‌آیند.

اکثر سوئیت و آپارتمان‌هایی که برای ساعاتی محدود و یا روزانه به اجاره داده می‌شود، بیشتر در شمال و مرکز تهران قرار دارد. قیمت و نرخ اجاره این واحدهای اقامتی، بر اساس موقعیت مکانی، تعداد نفرات، و امکانات آپارتمان در نوسان است.

سال ۱۳۹۳ که این موضوع مطرح شد و در رسانه نیز اعلام گردید، به مدت چند روز واکنش‌هایی در مجلس داشت. نمایندگان مجلس ضمن انتقاد به این موضوع و احتمال بروز مشکلات امنیتی، اخلاقی و اقتصادی، بیان کردند که در صورت رعایت موازین شرعی و قانونی این موضوع بلامانع است.

البته اتحادیه صنف مشاوران املاک از بستن قراردادهای روزانه و ساعتی منع شده‌اند. کسانی که املاک خود را برای اجاره ساعتی و یا روزانه گذاشته‌اند در فضای مجازی بسیار هستند و رقابت شدیدی نیز بین آن‌ها برقرار است.

طبق قانون، اجاره هر نوع سوئیت و یا منزل بدون کارت شناسایی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده پلیس اماکن اجازه‌ی برخورد سخت گیرانه را دارد. اگر سایت و اشخاصی با مستندات کم به سراغ این کار روند، پلیس اماکن با همکاری پلیس فضای مجازی ( فتا ) جلوی فعالیت این موسسه‌ها را می‌گیرند.

از دیگر متقاضیان اجاره سوئیت در تهران آژانس‌های گردشگری و مسافرتی هستند که برای مدت محدود آپارتمان و سوئیت‌ها را کرایه می‌دهند. قیمت این نوع واحدها برای متقاضیان داخل کشور و خارج کشور نیز متفاوت است. با اوضاع اقتصادی این روزها که همه‌ی قیمت ها سر به فلک رسیده و تمام زندگی‌ها را به چالش کشیده هیچ قیمت مشخصی وجود ندارد. البته که همانطور که گفته شد به منطقه تهران و نوع آپارتمانی که به آن‌ها اختصاص داده می‌شود برمی‌گردد.

این مطلب را هم بخوانید
ارزان‌ ترین سوئیت‌ ها در تهران

توجه کنید که  تمام مبلغ اجاره بها در ابتدای مدت قرارداد پرداخت می‌شود.

برخی از فعالان بازار مسکن گزارش داده‌اند که کسانی که از خارج کشور برای مدت کوتاهی چه برای مشغله کاری و چه برای درمان به مراکز بیمارستانی مراجعه می‌کنند، مالکان خانه این نوع آپارتمان‌ها بیشترین ظلم و بی‌انصافی را در حق این مسافران کرده و قیمت‌های نجومی از آن‌ها دریافت می‌کنند.

اجاره سوئیت ساعتی در تهران

نکات اجاره سوئیت ساعتی در تهران

قبل از اجاره سوئیت ساعتی در تهران نکات و شرایطی را حتما باید مد نظر خود داشته باشید. که عبارتند از:

  •  چون سفر شما برای حدود چند ساعت است هتل، گزینه مناسب‌تری برای اقامت است.
  • قیمت‌ها متناسب با امکاناتی که هتل یا آپارتمان در اختیار شما می‌گذارد، متفاوت است.
  • منطقه‌ای که می‌خواهید در آن جا اقامت داشته باشید نیز خیلی مهم است. در انتخاب منطقه‌ی مورد نظر خود هم دقت کنید.
  • چون برای اقامت چند ساعته سفر می‌کنید، امنیت محل مورد نظر را در نظر بگیرید که مبادا برای شما مشکل ساز شود.

تجربه خریدی متفاوت در مراکز خرید لوکس تهران

اجاره سوئیت حضوری یا اینترنتی؟

چون که اقامت شما برای ساعاتی مشخص است. نکانی درباره‌ی اجاره سوئیت ساعتی در تهران عبارتند از:

  • برای اجاره سوئیت و یا آپارتمان برای ساعاتی محدود بهتر است از روش اینترنتی اقدام کنید چون بسیار در هزینه و صرف انرژی به سود شماست.
  • اگر می‌خواهید برای مدت محدود سوئیت اجاره کنید و از روش حضوری اقدام کنید دقت کافی را برای محل مورد نظر داشته باشید که مشکلات کمتری برای شما پیش آید.

اقامت در سفری به تهران

گزینه‌های زیادی برای اقامت کوتاه مدت در تهران وجود دارد. برای رزرو و اجاره سوئیت در تهران، می‌توانید از اقامتگاه‌های موجود در سامانه سپنجا بازدید کنید. متناسب با بودجه و امکانات رفاهی مدنظرتان، اقامتگاه رزرو کنید. برای اقدام به اجاره ویلا از طریق سپنجا لازم است وارد سایت شوید. در قسمت ثبت نام، مشخصات خود را وارد کرده تا صفحه کاربری شما ایجاد شود.

پس از آن به قسمت جستجو در سایت رفته و با وارد کردن مقصد مورد نظر، به بررسی اقامتگاه‌های نمایش داده شده بپردازید. همچنین می‌توانید با اعمال کردن فیلترهای قرار گرفته در سایت، در نمایش اقامتگاه‌ها محدودیت ایجاد کرده تا اقامتگاه‌ها مطابق با فیلترها نمایش داده شوند. با این کار می‌توانید به راحتی ویلا و سوئیت مبله مناسب و مورد نظر خود را رزرو کرده و زمان کمتری صرف کنید.

شرایط لغو ویلا رزرو شده

اگر در شرایطی هستید که مجبور به لغو اجاره سوئیت ساعتی در تهران شدید، می‌توانید به راحتی درخواست خود را با کارشناسان سپنجا در میان بگذارید. ما شرایط بسیار خوبی را برای لغو ویلای رزرو شده فراهم کرده‌ایم. لغو ویلا رزرو شده به شرح زیر است:

شرایط لغو رزرو نوع اول (آسان)

در صورتی که مهمان ۲۴ ساعت قبل از ساعت ورود به واحد اقامتی اقدام به لغو رزرو نماید، کل مبلغ پرداختی به وی عودت داده می شود.

  • هر گونه لغو رزرو واحد اقامتی در کمتر از ۲۴ ساعت قبل از ساعت ورود به واحد، مشمول عدم باز پرداخت هزینه اقامت شب اول خواهد شد.
  • در صورت نیاز به تخلیه واحد اقامتی زودتر از زمان مورد نظر، کل هزینه اقامت شب‌های باقی مانده از ۲۴ ساعت پس از لغو رزرو، به مهمان عودت داده می شود.
این مطلب را هم بخوانید
کتاب جاذبه های گردشگری ایران و جهان

شرایط لغو رزرو نوع دوم (متوسط)

در صورتی که مهمان ۵ روز قبل از ساعت ورود به واحد اقامتی، اقدام به لغو رزرو نماید، کل مبلغ پرداختی به وی عودت داده می شود.

  • هر گونه لغو رزرو واحد اقامتی در کمتر از ۵ روز قبل از ساعت ورود به واحد، مشمول عدم باز پرداخت هزینه اقامت شب اول و پرداخت تنها ۵۰% هزینه اقامت شب های باقی مانده خواهد شد.
  • در صورت نیاز به تخلیه واحد اقامتی زودتر از زمان مورد نظر، تنها ۵۰% هزینه اقامت شب های باقی مانده از ۲۴ ساعت پس از لغو رزرو، به مهمان عودت داده می شود.

شرایط لغو رزرو نوع سوم (سخت)

در صورتی که مهمان ۷ روز قبل از ساعت ورود به واحد اقامتی، اقدام به لغو رزرو نماید، ۵۰% مبلغ پرداختی به وی عودت داده می شود.

  • هر گونه لغو رزرو واحد اقامتی در کمتر ۷ روز قبل از ساعت ورود به واحد، مشمول عدم باز پرداخت هزینه اقامت تعداد شب های از پیش رزرو شده، خواهد شد.

در همه‌ی موارد کارمزد سامانه سپنجا در هر شرایطی غیر قابل برگشت می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه شرایط و قوانین سپنجا سری بزنید.

قوانین و مقررات سپنجا

از قوانین و مقررات سپنجا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از به همراه داشتن هرگونه حیوان خانگی در محل اقامت خودداری نمایید.
  • از ایجاد هرگونه سروصدا در محل اقامت که منجر به آزار و اذیت دیگر ساکنین می‌شود، خودداری نمایید.
  • اجاره ویلا برای افراد متأهل می‌باشد.
  • اجاره ویلا یا آپارتمان با شرایط خاص برای مجردها نیز امکان‌پذیر است که در مقاله‌ی مربوطه ذکر شده است.

سخن آخر

تهران در بین پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهرهای دنیا قرار دارد و یک نوع مگاشهر جهان محسوب می‌شود. تهران بعد از مشهد، دارای بیش‌ترین تعداد هتل در ایران است. آپارتمان‌ها، اتاق‌ها، خانه‌های اجاره‌ای و مسافر خانه از انتخاب‌های اقامتی در تهران می‌باشد.

در مقاله از سپنجا به معرفی شهر تهران و نحوه و نکات مورد نیاز برای اجاره سوئیت و یا خانه برای حتی ساعتی محدود پرداختیم. حال اگر تا به الان از تهران دیدن نکرده‌اید، می‌توانید از طریق سپنجا اقدام به اجاره سوئیت ساعتی در تهران کرده و سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با همکاران و کارشناسان سپنجا که به صورت ۲۴ ساعته در دسترس می‌باشند، ارتباط برقرار نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا